Start Strona klubowa Kalendarz imprez Sklep Porsche Polska
Nazwa użytkownika Hasło Zapamiętaj mnie Zarejestruj

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]





Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 36 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2
Autor Wiadomość
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 14.01.2012, 19:05 

Dołączył: 10.04.2008
Posty: 1899
boogie napisał(a):
911Bart napisał(a):
W każdym razie manual wymaga częstszych interwencji mechanicznych (sprzęgła, synchronizatory itp.)


?? Panowie zaczynam mocno sie zastanawiac na sensem kupowania Carrery po tym co Wy tu piszecie...
Jezdze od prawie 10 lat autami o mocach 300KM+ z manualem i nigdy nic nie robiłem przy skrzyni poza przepisową zmianą oleju, i jedyne awarie jakie znam skrzyń manualnych to w autach typu padlina, gdzie było coś pokrzywione, niespasowane czy nieskręcone jak należy...
Jeśli taki jest poziom techniki w tych autach, to czegoś tu nie rozumiem

chyba źle mnie zrozumiałeś, absolutnie nie twierdzę że skrzynie w 911 są nietrwałe czy wadliwe - to wzór precyzji i wyrafinowanej inżynierii - porównałem ogólnie trwałość manual vs. automat. That's it. :)

Także spokojnie możesz kupować. 8)


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 14.01.2012, 20:54 

Dołączył: 1.08.2007
Posty: 2931
spór automat vs manual - każda sroczka swój ogon chwali :P


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 14.01.2012, 20:57 
Członek Zarządu PCP
Avatar użytkownika

Dołączył: 12.03.2008
Posty: 9172
Lokalizacja: Gdynia/Warszawa
Nr klubowicza: 189
Akurat Bart i Pit w kwestii skrzyń nie są obiektywni 8) Żart :) Dla mnie Tip kłóci się z charakterem samochodu. I to niezależnie od generacji. Dopiero PDK sprawiła, że bym się musiał zastanowić, którą skrzynię wybrać.




_________________

Witek
będzie: chyba 718
było: 964 '91, 944 '85, 924 '85, 996 '02, 997S '09

http://www.komunikado.pl agencja public relations


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 14.01.2012, 22:38 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył: 11.01.2011
Posty: 3043
Lokalizacja: Warszawa
Nr klubowicza: 258
Manual w 964 jest rewelacyjny. Zamienilbym go ewentualnie tylko na PDK. Automat odbiera wiatrakom troche wigoru i dlatego moim zdaniem do starszych jedenastek bardziej pasuje manual. Oczywiscie, kazdy ma swoje preferencje.

Jak latwo sie domyslic, moj "dziadek" jest trojpedalowy.




_________________

Bartek

997.1 GT3
964 C2
958 3.0d
996 turbo X50 [był]
964 C4 [był]


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 14.01.2012, 22:50 
Członek Honorowy
Avatar użytkownika

Dołączył: 10.03.2007
Posty: 3926
Lokalizacja: Warszawa
Nr klubowicza: 029
Manual, manual....ale tiptronic też ma soje przyjemne strony i kropka...nie każdy kto ma Porsche uważa za swój obowiązek dawanie w rurę i wyścigi...choć charakter auta jakby do tego zobowiązuje....coraz bardziej zaczynam to dostrzegać :wink:
Dla szczęśliwego Kupca - gratulacje wyboru szczególnego -964 to jest kawał pięknej historii motoryzacji ubrany w ciągle nowoczesną, ciągle elegancką skórę, zrobiony przez świetnego krawca - nie do poprawek !!!
Jedna rada, nawet prośba - nie spiesz się z ewentualnymi naprawami i szykowanie samochodu do stanu "igła" to jest bardzo fajne zajęcie na długie miesiące!!!!

Upsss...pomyliłem wątki...to miało być w bliżniaczym o 964, a gratulacje dla "specjalisty100"




_________________

były: 911 - T'73, S'77, SC'81, turbo look'84,
targa'88,
Boxster - 98
------------------
996 - 01


Góra
 Zobacz profil YIM  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 15.01.2012, 17:44 

Dołączył: 14.01.2012
Posty: 42
Dziękuje kolego ! napewno sie spotkamy na jakimś zlocie może w Wawie na dzień dzicka . :lol:


Góra
 Zobacz profil YIM  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 15.01.2012, 18:52 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył: 11.01.2011
Posty: 3043
Lokalizacja: Warszawa
Nr klubowicza: 258
pdmobil napisał(a):
Manual, manual....ale tiptronic też ma soje przyjemne strony i kropka...nie każdy kto ma Porsche uważa za swój obowiązek dawanie w rurę i wyścigi...choć charakter auta jakby do tego zobowiązuje....


No tak, ciagle zapominam, jak boli lewe kolano po dluzszej jezdzie w korkach... :wink:

Zarty zartami, ale zaraz sie okaze, ze pdmobil sprawi sobie standardowe 964 z tiptronikiem i zloi kazdego "manuala" w klasie E Super Sport... :evil:




_________________

Bartek

997.1 GT3
964 C2
958 3.0d
996 turbo X50 [był]
964 C4 [był]


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 15.01.2012, 19:27 

Dołączył: 14.01.2012
Posty: 42
Koledzy !Automat czy manual??? Ja osobiści preferuję manuale w sportowych autach ale posiadam jeszcze mercedesa SEC 500 i w nim mam Automat i innej skrzyni sobie tam nie wyobrażam :!:
Czyli jak ktoś już wspomniał o Gustach się nie rozmawia bo każdy będzie bronił swego... :x
Pozdrawiam
Marek.


Góra
 Zobacz profil YIM  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 15.01.2012, 19:33 
Klubowicz

Dołączył: 15.08.2007
Posty: 2915
specjalista100 napisał(a):
Koledzy !Automat czy manual???


chcesz bardziej sportowo - manual, wolisz bardziej uliczny cruising - automat ...


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 15.01.2012, 19:35 

Dołączył: 23.11.2009
Posty: 173
yoshi napisał(a):
chcesz bardziej sportowo - manual, wolisz bardziej uliczny cruising - automat ...

Pytanie, jaki automat... :wink:


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 15.01.2012, 19:54 

Dołączył: 25.11.2009
Posty: 678
fux napisał(a):
yoshi napisał(a):
chcesz bardziej sportowo - manual, wolisz bardziej uliczny cruising - automat ...

Pytanie, jaki automat... :wink:


dla mnie tip to nie do końca automat, jeżdżę cały czas praktycznie na sekwencji i nie muszę męczyć nogi sprzęgłem...a jak zadzwoni tel
to mogę sobie przełączyć na automat.

w zasadzie jak w formule 1... :D

jeszcze 10 lat i nie będzie manuali, tak czy siak.
przecież cały bajer polega na tym , żeby zmienić bieg w tym momencie w którym się chce, a dodatkowe machanie nogą nie jest w tym celu dodatkowo potrzebne, można się jeszcze bardziej skupić na prowadzeniu. :D


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 15.01.2012, 21:24 
Członek Zarządu PCP
Avatar użytkownika

Dołączył: 12.03.2008
Posty: 9172
Lokalizacja: Gdynia/Warszawa
Nr klubowicza: 189
E, na pewno nie znikną. Jakoś Amerykanie nie zdołali zarazić swoją miłością do automatów reszty świata ;) Niestety w miażdżącej większości automatów nie do końca jest tak jak mówisz, że wybierasz sobie bieg. Jak silnik wejdzie na wysokie obroty skrzynia zmieni bieg. A w manualu... ;)




_________________

Witek
będzie: chyba 718
było: 964 '91, 944 '85, 924 '85, 996 '02, 997S '09

http://www.komunikado.pl agencja public relations


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 15.01.2012, 21:57 

Dołączył: 1.08.2007
Posty: 2931
Za 10 lat to się przekonamy ile kosztuje przyjemność posiadania współczesnych automatów, sekwencji, PDK i itp. W kwestii trwałości i serwisu 8)
Oj myślę, że niejeden manual z 964 przeżyje współczesne PDK


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 15.01.2012, 23:58 
Członek Honorowy
Avatar użytkownika

Dołączył: 10.03.2007
Posty: 3926
Lokalizacja: Warszawa
Nr klubowicza: 029
BT napisał(a):
pdmobil napisał(a):
Manual, manual....ale tiptronic też ma soje przyjemne strony i kropka...nie każdy kto ma Porsche uważa za swój obowiązek dawanie w rurę i wyścigi...choć charakter auta jakby do tego zobowiązuje....


No tak, ciagle zapominam, jak boli lewe kolano po dluzszej jezdzie w korkach... :wink:

Zarty zartami, ale zaraz sie okaze, ze pdmobil sprawi sobie standardowe 964 z tiptronikiem i zloi kazdego "manuala" w klasie E Super Sport... :evil:


Fakt, że sprzęgła w Porsche, tych starszych..tzn. klasycznych pracują raczej ciężko, mierząc miarą współczesnych, choć znam i takie (np. mój :lol: ) gdzie jest to całkiem lekko...... Jestem po uszy zakochany w swoim autku i ani myślę wchodzić w "układ"y z 964 mimo, że....przez najbliższe 2-3 m-ce nie wolno mi używać lewej nogi, do używania sprzęgła szczególnie. Przekornie dodam, że z pewnością 964 C4 z tiptronikiem, dobrze prowadzone bez problemów może "objechać" manuala np. w Poznaniu, czy innej trasie wyścigowej. Na trasie rajdowej - no nie ! Natomiast przewaga automatu w codziennej eksploatacji - wg. mnie jest oczywista.




_________________

były: 911 - T'73, S'77, SC'81, turbo look'84,
targa'88,
Boxster - 98
------------------
996 - 01


Góra
 Zobacz profil YIM  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 16.01.2012, 0:04 

Dołączył: 10.04.2008
Posty: 1899
pdmobil napisał(a):
Przekornie dodam, że z pewnością 964 C4 z tiptronikiem, dobrze prowadzone bez problemów może "objechać" manuala np. w Poznaniu, czy innej trasie wyścigowej. Na trasie rajdowej - no nie ! Natomiast przewaga automatu w codziennej eksploatacji - wg. mnie jest oczywista.


Niestety Piotrze, 964 z tiptronikiem występuje tylko w C2. :(
Jeżeli C4 - jesteś skazany na manual.

Kwestii różnic w komforcie podróżowania z automatem nawet nie poruszę... ;)


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 16.01.2012, 0:35 
Członek Honorowy
Avatar użytkownika

Dołączył: 10.03.2007
Posty: 3926
Lokalizacja: Warszawa
Nr klubowicza: 029
911Bart napisał(a):
pdmobil napisał(a):
Przekornie dodam, że z pewnością 964 C4 z tiptronikiem, dobrze prowadzone bez problemów może "objechać" manuala np. w Poznaniu, czy innej trasie wyścigowej. Na trasie rajdowej - no nie ! Natomiast przewaga automatu w codziennej eksploatacji - wg. mnie jest oczywista.


Niestety Piotrze, 964 z tiptronikiem występuje tylko w C2. :(
Jeżeli C4 - jesteś skazany na manual.

Kwestii różnic w komforcie podróżowania z automatem nawet nie poruszę... ;)


A szkoda....., ale skoro tak, to lżejszy...też da radę.! :lol:




_________________

były: 911 - T'73, S'77, SC'81, turbo look'84,
targa'88,
Boxster - 98
------------------
996 - 01


Góra
 Zobacz profil YIM  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 36 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]




Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Ostatnie posty forum PCP








Przyklejone




English information
Ostatnie posty publicznego forum