Autor |
Wiadomość |
911Bart
|
Napisane: 14.01.2012, 19:05 |
|
Dołączył: 10.04.2008 Posty: 1899
|
boogie napisał(a): 911Bart napisał(a): W każdym razie manual wymaga częstszych interwencji mechanicznych (sprzęgła, synchronizatory itp.)
?? Panowie zaczynam mocno sie zastanawiac na sensem kupowania Carrery po tym co Wy tu piszecie... Jezdze od prawie 10 lat autami o mocach 300KM+ z manualem i nigdy nic nie robiłem przy skrzyni poza przepisową zmianą oleju, i jedyne awarie jakie znam skrzyń manualnych to w autach typu padlina, gdzie było coś pokrzywione, niespasowane czy nieskręcone jak należy... Jeśli taki jest poziom techniki w tych autach, to czegoś tu nie rozumiem
chyba źle mnie zrozumiałeś, absolutnie nie twierdzę że skrzynie w 911 są nietrwałe czy wadliwe - to wzór precyzji i wyrafinowanej inżynierii - porównałem ogólnie trwałość manual vs. automat. That's it.
Także spokojnie możesz kupować.
|
|
Góra |
|
simprez
|
Napisane: 14.01.2012, 20:54 |
|
Dołączył: 1.08.2007 Posty: 2931
|
spór automat vs manual - każda sroczka swój ogon chwali
|
|
Góra |
|
wit007
|
Napisane: 14.01.2012, 20:57 |
|
Członek Zarządu PCP |
|
Dołączył: 12.03.2008 Posty: 9172 Lokalizacja: Gdynia/Warszawa
Nr klubowicza: 189
|
Akurat Bart i Pit w kwestii skrzyń nie są obiektywni Żart Dla mnie Tip kłóci się z charakterem samochodu. I to niezależnie od generacji. Dopiero PDK sprawiła, że bym się musiał zastanowić, którą skrzynię wybrać.
_________________ Witek będzie: chyba 718 było: 964 '91, 944 '85, 924 '85, 996 '02, 997S '09 http://www.komunikado.pl agencja public relations
|
|
Góra |
|
BT
|
Napisane: 14.01.2012, 22:38 |
|
Klubowicz |
|
Dołączył: 11.01.2011 Posty: 3043 Lokalizacja: Warszawa
Nr klubowicza: 258
|
Manual w 964 jest rewelacyjny. Zamienilbym go ewentualnie tylko na PDK. Automat odbiera wiatrakom troche wigoru i dlatego moim zdaniem do starszych jedenastek bardziej pasuje manual. Oczywiscie, kazdy ma swoje preferencje.
Jak latwo sie domyslic, moj "dziadek" jest trojpedalowy.
_________________
Bartek
997.1 GT3 964 C2 958 3.0d 996 turbo X50 [był] 964 C4 [był]
|
|
Góra |
|
pdmobil
|
Napisane: 14.01.2012, 22:50 |
|
Członek Honorowy |
|
Dołączył: 10.03.2007 Posty: 3926 Lokalizacja: Warszawa
Nr klubowicza: 029
|
Manual, manual....ale tiptronic też ma soje przyjemne strony i kropka...nie każdy kto ma Porsche uważa za swój obowiązek dawanie w rurę i wyścigi...choć charakter auta jakby do tego zobowiązuje....coraz bardziej zaczynam to dostrzegać
Dla szczęśliwego Kupca - gratulacje wyboru szczególnego -964 to jest kawał pięknej historii motoryzacji ubrany w ciągle nowoczesną, ciągle elegancką skórę, zrobiony przez świetnego krawca - nie do poprawek !!!
Jedna rada, nawet prośba - nie spiesz się z ewentualnymi naprawami i szykowanie samochodu do stanu "igła" to jest bardzo fajne zajęcie na długie miesiące!!!!
Upsss...pomyliłem wątki...to miało być w bliżniaczym o 964, a gratulacje dla "specjalisty100"
_________________
były: 911 - T'73, S'77, SC'81, turbo look'84, targa'88, Boxster - 98 ------------------ 996 - 01
|
|
Góra |
|
specjalista100
|
Napisane: 15.01.2012, 17:44 |
|
Dołączył: 14.01.2012 Posty: 42
|
Dziękuje kolego ! napewno sie spotkamy na jakimś zlocie może w Wawie na dzień dzicka .
|
|
Góra |
|
BT
|
Napisane: 15.01.2012, 18:52 |
|
Klubowicz |
|
Dołączył: 11.01.2011 Posty: 3043 Lokalizacja: Warszawa
Nr klubowicza: 258
|
pdmobil napisał(a): Manual, manual....ale tiptronic też ma soje przyjemne strony i kropka...nie każdy kto ma Porsche uważa za swój obowiązek dawanie w rurę i wyścigi...choć charakter auta jakby do tego zobowiązuje....
No tak, ciagle zapominam, jak boli lewe kolano po dluzszej jezdzie w korkach...
Zarty zartami, ale zaraz sie okaze, ze pdmobil sprawi sobie standardowe 964 z tiptronikiem i zloi kazdego "manuala" w klasie E Super Sport...
_________________
Bartek
997.1 GT3 964 C2 958 3.0d 996 turbo X50 [był] 964 C4 [był]
|
|
Góra |
|
specjalista100
|
Napisane: 15.01.2012, 19:27 |
|
Dołączył: 14.01.2012 Posty: 42
|
Koledzy !Automat czy manual??? Ja osobiści preferuję manuale w sportowych autach ale posiadam jeszcze mercedesa SEC 500 i w nim mam Automat i innej skrzyni sobie tam nie wyobrażam
Czyli jak ktoś już wspomniał o Gustach się nie rozmawia bo każdy będzie bronił swego...
Pozdrawiam
Marek.
|
|
Góra |
|
yoshi
|
Napisane: 15.01.2012, 19:33 |
|
Dołączył: 15.08.2007 Posty: 2915
|
specjalista100 napisał(a): Koledzy !Automat czy manual???
chcesz bardziej sportowo - manual, wolisz bardziej uliczny cruising - automat ...
|
|
Góra |
|
fux
|
Napisane: 15.01.2012, 19:35 |
|
Dołączył: 23.11.2009 Posty: 173
|
yoshi napisał(a): chcesz bardziej sportowo - manual, wolisz bardziej uliczny cruising - automat ...
Pytanie, jaki automat...
|
|
Góra |
|
pit
|
Napisane: 15.01.2012, 19:54 |
|
Dołączył: 25.11.2009 Posty: 678
|
fux napisał(a): yoshi napisał(a): chcesz bardziej sportowo - manual, wolisz bardziej uliczny cruising - automat ... Pytanie, jaki automat...
dla mnie tip to nie do końca automat, jeżdżę cały czas praktycznie na sekwencji i nie muszę męczyć nogi sprzęgłem...a jak zadzwoni tel
to mogę sobie przełączyć na automat.
w zasadzie jak w formule 1...
jeszcze 10 lat i nie będzie manuali, tak czy siak.
przecież cały bajer polega na tym , żeby zmienić bieg w tym momencie w którym się chce, a dodatkowe machanie nogą nie jest w tym celu dodatkowo potrzebne, można się jeszcze bardziej skupić na prowadzeniu.
|
|
Góra |
|
wit007
|
Napisane: 15.01.2012, 21:24 |
|
Członek Zarządu PCP |
|
Dołączył: 12.03.2008 Posty: 9172 Lokalizacja: Gdynia/Warszawa
Nr klubowicza: 189
|
E, na pewno nie znikną. Jakoś Amerykanie nie zdołali zarazić swoją miłością do automatów reszty świata Niestety w miażdżącej większości automatów nie do końca jest tak jak mówisz, że wybierasz sobie bieg. Jak silnik wejdzie na wysokie obroty skrzynia zmieni bieg. A w manualu...
_________________ Witek będzie: chyba 718 było: 964 '91, 944 '85, 924 '85, 996 '02, 997S '09 http://www.komunikado.pl agencja public relations
|
|
Góra |
|
simprez
|
Napisane: 15.01.2012, 21:57 |
|
Dołączył: 1.08.2007 Posty: 2931
|
Za 10 lat to się przekonamy ile kosztuje przyjemność posiadania współczesnych automatów, sekwencji, PDK i itp. W kwestii trwałości i serwisu
Oj myślę, że niejeden manual z 964 przeżyje współczesne PDK
|
|
Góra |
|
pdmobil
|
Napisane: 15.01.2012, 23:58 |
|
Członek Honorowy |
|
Dołączył: 10.03.2007 Posty: 3926 Lokalizacja: Warszawa
Nr klubowicza: 029
|
BT napisał(a): pdmobil napisał(a): Manual, manual....ale tiptronic też ma soje przyjemne strony i kropka...nie każdy kto ma Porsche uważa za swój obowiązek dawanie w rurę i wyścigi...choć charakter auta jakby do tego zobowiązuje.... No tak, ciagle zapominam, jak boli lewe kolano po dluzszej jezdzie w korkach... Zarty zartami, ale zaraz sie okaze, ze pdmobil sprawi sobie standardowe 964 z tiptronikiem i zloi kazdego "manuala" w klasie E Super Sport...
Fakt, że sprzęgła w Porsche, tych starszych..tzn. klasycznych pracują raczej ciężko, mierząc miarą współczesnych, choć znam i takie (np. mój ) gdzie jest to całkiem lekko...... Jestem po uszy zakochany w swoim autku i ani myślę wchodzić w "układ"y z 964 mimo, że....przez najbliższe 2-3 m-ce nie wolno mi używać lewej nogi, do używania sprzęgła szczególnie. Przekornie dodam, że z pewnością 964 C4 z tiptronikiem, dobrze prowadzone bez problemów może "objechać" manuala np. w Poznaniu, czy innej trasie wyścigowej. Na trasie rajdowej - no nie ! Natomiast przewaga automatu w codziennej eksploatacji - wg. mnie jest oczywista.
_________________
były: 911 - T'73, S'77, SC'81, turbo look'84, targa'88, Boxster - 98 ------------------ 996 - 01
|
|
Góra |
|
911Bart
|
Napisane: 16.01.2012, 0:04 |
|
Dołączył: 10.04.2008 Posty: 1899
|
pdmobil napisał(a): Przekornie dodam, że z pewnością 964 C4 z tiptronikiem, dobrze prowadzone bez problemów może "objechać" manuala np. w Poznaniu, czy innej trasie wyścigowej. Na trasie rajdowej - no nie ! Natomiast przewaga automatu w codziennej eksploatacji - wg. mnie jest oczywista.
Niestety Piotrze, 964 z tiptronikiem występuje tylko w C2.
Jeżeli C4 - jesteś skazany na manual.
Kwestii różnic w komforcie podróżowania z automatem nawet nie poruszę...
|
|
Góra |
|
pdmobil
|
Napisane: 16.01.2012, 0:35 |
|
Członek Honorowy |
|
Dołączył: 10.03.2007 Posty: 3926 Lokalizacja: Warszawa
Nr klubowicza: 029
|
911Bart napisał(a): pdmobil napisał(a): Przekornie dodam, że z pewnością 964 C4 z tiptronikiem, dobrze prowadzone bez problemów może "objechać" manuala np. w Poznaniu, czy innej trasie wyścigowej. Na trasie rajdowej - no nie ! Natomiast przewaga automatu w codziennej eksploatacji - wg. mnie jest oczywista. Niestety Piotrze, 964 z tiptronikiem występuje tylko w C2. Jeżeli C4 - jesteś skazany na manual. Kwestii różnic w komforcie podróżowania z automatem nawet nie poruszę...
A szkoda....., ale skoro tak, to lżejszy...też da radę.!
_________________
były: 911 - T'73, S'77, SC'81, turbo look'84, targa'88, Boxster - 98 ------------------ 996 - 01
|
|
Góra |
|
|
Nie możesz rozpoczynać nowych wątków Nie możesz odpowiadać w wątkach Nie możesz edytować swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz dodawać załączników
|
|
Ostatnie posty forum PCP
Przyklejone
English information
Ostatnie posty publicznego forum
|