Start Strona klubowa Kalendarz imprez Sklep Porsche Polska
Nazwa użytkownika Hasło Zapamiętaj mnie Zarejestruj

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]





Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 9 ] 
Autor Wiadomość
Offline
PostNapisane: 5.02.2018, 21:36 

Dołączył: 11.08.2015
Posty: 139
Panowie ciekaw jestem waszych opini, Porsche zaleca do Macana wersji benzynowych 98 oktanow, wszystko ok dla wersji 3.0l ale 2.0l czy ma to racje bytu?


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 5.02.2018, 21:49 

Dołączył: 7.12.2014
Posty: 345
Możesz spokojnie tez lać 95 .


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 5.02.2018, 21:51 
Avatar użytkownika

Dołączył: 13.08.2007
Posty: 520
Lokalizacja: Radom
Nr klubowicza: 151
szuwarks napisał(a):
Panowie ciekaw jestem waszych opini, Porsche zaleca do Macana wersji benzynowych 98 oktanow, wszystko ok dla wersji 3.0l ale 2.0l czy ma to racje bytu?

Jeżeli Porsche tak zaleca to dla bezpieczeństwa i żywotności silnika powinno się zastosować do zaleceń. Tym bardziej przy turbo. Na podstawie oktanów ustalany jest moment zapłonu i czas otwarcia zaworów. W uturbionych silnikach zbyt wczesny wybuch paliwa ( przy utwartym zaworze ssącym) może rozerwać kolektor. Oczywiście to jest skrajna teoria, a dzisiejsze sterowniki zazwyczaj są na tyle inteligentne ze dopasowują moment zapłonu do zalanej benzyny.
Ja w 3,2 V6 jak zalałem 95 to miał mniej mocy, ale w instrukcji było min95 a max98 .
Jakub




_________________

pozdrawiam,
Jakub

IN: MACAN S, 996 C4S
out: Porsche 944 2,5


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 6.02.2018, 0:15 

Dołączył: 2.03.2016
Posty: 1038
Jakub, przepraszam, ale muszę zapytać.
Ty serio mowisz ?

Pozdrawiam,
Michał


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 6.02.2018, 6:24 
Avatar użytkownika

Dołączył: 13.08.2007
Posty: 520
Lokalizacja: Radom
Nr klubowicza: 151
Mic182 napisał(a):
Jakub, przepraszam, ale muszę zapytać.
Ty serio mowisz ?

Pozdrawiam,
Michał


Michał,rzadko kiedy reprezentuję skrajne poglądy, a z mojej wypowiedzi, sam możesz wywnioskować, że teoria-teorią a praktyka-praktyką. Nie znam silnika 2.0 z Macana, ale lepiej trzymać się zaleceń.
P.s. Motoryzacja to moje hobby, a nie fach, dlatego dalej nie będę polemizował.
Jakub




_________________

pozdrawiam,
Jakub

IN: MACAN S, 996 C4S
out: Porsche 944 2,5


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 6.02.2018, 10:01 

Dołączył: 25.09.2014
Posty: 500
Ja mam w audi ten sam silnik 2.0T i zalecają lanie 95 ;)


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 6.02.2018, 10:12 

Dołączył: 4.12.2016
Posty: 1582
Nr klubowicza: 582
Tak zalecają? Pytam serio bo wydaje mi sie że tam jest min.95?
Pozdrawiam




_________________

www.classic911.pl
www.pasjaporsche.pl


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 6.02.2018, 10:36 

Dołączył: 7.12.2014
Posty: 345
Uważam że nie ma sensu robić z tego zagadnienia . Producent dopuszcza również 95 ,zaznaczając że mogą się minimalnie pogorszyć osiągi. Ja leję 95 i w sumie nic nie odczuwam . Jak jeździsz po mieście ,moim zdaniem zalewanie 98 lub 100 nie ma sensu. pilnować trzeba tylko tego , aby paliwo było czyste , dobre jakościowo i ze sprawdzonych stacji.

PS
W turbinie jest tylko 98 , ale jak niekiedy zaleję 95 to też nic złego się nie dzieje.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 6.02.2018, 12:45 

Dołączył: 25.09.2014
Posty: 500
U mnie wygląda to tak.


Nie masz wystarczających uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego postu.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 9 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]




Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Ostatnie posty forum PCP








Przyklejone




English information
Ostatnie posty publicznego forum