|
Strona 1 z 1
|
[ Posty: 15 ] |
|
Autor |
Wiadomość |
911Bart
|
Napisane: 19.07.2008, 23:39 |
|
Dołączył: 10.04.2008 Posty: 1899
|
Witam,
Wiem że wątek był poruszany milion razy ale czytam, czytam i...dalej mam pytania...
Chcę zmienić olej silnikowy w 964'91 3.6 (100kkm.) - jest to pierwsza moja wymiana i mam mały dylemat czym najlepiej zalać - zastanawiam sie nad Mobilem 1 OW-40 (taki najprawdopodobniej (?) był lany dotychczas, czy Texaco 5W-40 (taki z powodzeniem lałem do ostatnich (turbo) pojazdów) czy Shell 5W-40 (dzięki duuużej ilości punktów na stacji S. mam dostępny praktycznie bezpłatnie)
Dzięki za wszystkie sugestie.
Bartek
|
|
Góra |
|
marcin.m
|
Napisane: 19.07.2008, 23:44 |
|
Prezes PCP, Cz. Honorowy |
|
Dołączył: 8.03.2007 Posty: 2711 Lokalizacja: Lublin
Nr klubowicza: 002
|
Witam,
nasze auta są już stare i mimo małego przebiegu (mój ma 56 tys.) to dla bezpieczeństwa olej 10W wydaje się być najbardziej rozsądnym wyborem, ja preferuje Mobil lub Castrol.
_________________ były: 924, 944, 928, 964, 996, 997, 986 S, będzie: 981 GTS?
|
|
Góra |
|
maciek924
|
Napisane: 20.07.2008, 0:50 |
|
Dołączył: 23.06.2008 Posty: 50
|
Powiem tak, czytalem specyfikacje olejow do tego silnika i pisali o 5w50 full syntetyl lub 10w40 semisyntetyk, czyli standardowo. Ja ze wzgeldu moich zapedow rajdowych nalalem olej Castrol RS 10w60 (full syntetyk). Olej ten glownie stosowany w sporcie, ma bardzo duza odpornosc na wysoka temp (2 cyfra 60) i nie jest bardzo zadki czyli nadaje sie do silnikow o wiekszym przebiegu. Olej testowany przeze mnie w bardzo skrajnych warunkach, sprawowal sie znakomicie wiec zadecydowalem nalac go do mojej niuni. (skromne 12l)
|
|
Góra |
|
jurek968
|
Napisane: 20.07.2008, 12:24 |
|
Dołączył: 8.03.2007 Posty: 1327 Lokalizacja: My-ce
Nr klubowicza: 039
|
0 W i 5 W bym nielał nawet jeśli użytkujecie auta zimą.Minimum 10 W.
_________________
968 - out 912 996 - out
|
|
Góra |
|
richie
|
Napisane: 20.07.2008, 14:12 |
|
Dołączył: 4.04.2007 Posty: 167
|
Odnośnie marek to podobno w Niemczech w ASO na życzenie leją Agipa zamiast mobila i podobno jest dużo lepszy, AGIP SYNT2000 10W40. Ja zalełem go do Maserati bo taki był lany od nowości i zobaczymy. Mój znajomy pracuje w Berlinie w warsztacie od Porsche w MailenWerk(czy jakoś tak?) i też poleca Agipa.
|
|
Góra |
|
yoshi
|
Napisane: 20.07.2008, 18:35 |
|
Dołączył: 15.08.2007 Posty: 2915
|
ja uzywam Motul 10W40 300V chrono ... i jestem zadowolony.
|
|
Góra |
|
kuchar
|
Napisane: 22.07.2008, 23:54 |
|
Dołączył: 25.02.2008 Posty: 238
|
|
Góra |
|
rychu
|
Napisane: 23.07.2008, 8:44 |
|
Dołączył: 8.03.2007 Posty: 3367 Lokalizacja: sercem i ciałem - poznań
Nr klubowicza: 075
|
biały jeżdzi na 5w50 mobil formula raylly http://www.mobil.com/Poland-Polish/Lube ... _5W-50.asp i nie dymi już po dłuższym postoju...nie poci się....ma atest porsche...przedtem lano 0/40 aral lub mobil w serwisach porsche ale wtedy lubił zadymić po dłuższych postojach no i często trzeba było dolewać...
_________________
Classic Porsche 911/964 Carrera 2
|
|
Góra |
|
911Bart
|
Napisane: 23.07.2008, 9:39 |
|
Dołączył: 10.04.2008 Posty: 1899
|
Dzięki wszystkim za sugestie.
Zdecydowałem się na Texaco Havoline Extra 10W-40.
Posiada atest Porsche i jest (dzięki uprzejmości kolegi pracującego w Chevron Polska) baaardzo dostępny
PS. Mam nadzieję że będzie OK..
Jeszcze jedno pytanie: jak często zmieniać?
pozdrawiam,
|
|
Góra |
|
rychu
|
Napisane: 23.07.2008, 9:44 |
|
Dołączył: 8.03.2007 Posty: 3367 Lokalizacja: sercem i ciałem - poznań
Nr klubowicza: 075
|
jak bardzo dostępny
_________________
Classic Porsche 911/964 Carrera 2
|
|
Góra |
|
911Bart
|
Napisane: 23.07.2008, 10:11 |
|
Dołączył: 10.04.2008 Posty: 1899
|
Nie wiem jeszcze dokładnie, ale ~80PLN/5l.
|
|
Góra |
|
rychu
|
Napisane: 23.07.2008, 11:08 |
|
Dołączył: 8.03.2007 Posty: 3367 Lokalizacja: sercem i ciałem - poznań
Nr klubowicza: 075
|
no
_________________
Classic Porsche 911/964 Carrera 2
|
|
Góra |
|
maciek924
|
Napisane: 24.07.2008, 0:19 |
|
Dołączył: 23.06.2008 Posty: 50
|
Wydaje mi sie ze kazdy olej firmowy klasy 10W40 sie sprawdzi w tych silnikach. W tamtych czasach nie produkowano tak specjalistycznych olejow wiec w dzisiejszych czasach spelniaja one normy porsche z lat 90tych. W ksiazkach serwisowych pisali chyba o 5W50 albo 10w40. Jesli chodzi o zmiane oleju to w/g wszystkich norm zaleca sie zmiane oleju 5w50 (syntetyk) po 20tys km, 10w40 po 15tys i 15w40 po 10. W samochodach z turbo i dieslach trzeba odjac 5tys km. Nie wiem jak w przypadku chlodzonych powietrzem ale nie powinno to chyba miec znaczenia.
|
|
Góra |
|
Zibi
|
Napisane: 25.07.2008, 2:18 |
|
Dołączył: 18.10.2007 Posty: 1048
|
polecam min 10w
silniki są stare i nie ma co przesadzać
|
|
Góra |
|
911Bart
|
Napisane: 29.03.2009, 10:52 |
|
Dołączył: 10.04.2008 Posty: 1899
|
Pozwolę sobie odświeżyć temat.
W zeszłym sezonie zdecydowałem nie zmieniać oleju (kupiłem auto po pełnym serwisie), ale teraz już na to czas.
Udało mi się ustalić, że od początku był zalewany Mobil 5W-50 i tego będę się trzymał.
Czy są jakies tricki przy wymianie oleum w 964?
Może jakieś wskazówki?
Thx.
|
|
Góra |
|
|
Strona 1 z 1
|
[ Posty: 15 ] |
|
|
Nie możesz rozpoczynać nowych wątków Nie możesz odpowiadać w wątkach Nie możesz edytować swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz dodawać załączników
|
|
Ostatnie posty forum PCP
Przyklejone
English information
Ostatnie posty publicznego forum
|