Na samochodzie 911 Turbo S miałem seryjne Pirelli P Zero.
Już po wyjechaniu z salonu moja opinia że to opona zdecydowanie nieprzystająca do turbusia tylko się pogłębiała. Zatrważający brak przyczepności na zimno, długie dogrzewanie i dopiero jako tako guma przenosiła spore grono kucyków na drogę.
Pierwsza wizyta na torze Poznań, trener, całodniowe ostre upalanie. Spotkanie z Mario (czarny GTS obuty w Cup2), rzut oka na jego czasy i szybka decyzja...Pirelli P Zero do kosza (nikomu tego nawet za darmo nie oddam żeby sobie krzywdy nie zrobił) i nowe Michelin Cup2 koniecznie z homologacją N...Next weekend ponownie tor Poznań, czas minus 3 sekundy... warunki pogodowe zbliżone, lepszym kierowcą się przez tydzień nie stałem...TO ZROBIŁA OPONA...Stałem się "wyznawcą" Michelinów...innych nie chcę...
Dojeżdżam na nich na naprawdę dalekie tory zagraniczne, śmigam 2-3 dni i zawsze bezpiecznie wracam... Przy bardzo dużych ulewach na drodze po prostu nie przekraczam dozwolonych prędkości i nigdy nie złapałem aquaplaningu.. Generalnie opona dla mnie kompletna..
Próbowałem również CUP2R...Na suchym jest jeszcze level wyżej (kolejne sekundy urwane) natomiast ich degradacja jest absurdalnie szybka (dwie, trzy szybkie sesje i po przewadze nad CUP2) No i spotkanie z deszczem na tych diabełkach torowych to już duże wyzwanie.
Na co dzień mam 4S-y ale na tyle dużo bawię się na torze że praktycznie ich nie zakładam. A jak już ze dwa razy założyłem to już ruszając spod wulkanizacji czuję że to nie jest to. Turbuś jest po prostu odczuwalnie mniej ostry..A ja lubię na ostro
Z opinii wielu kolegów z toru słyszałem że Pirelli Trofeo R ma też wiele zalet...ale jestem trwale zrażony do włoskiej myśli "gumiarskiej" i raczej nie spróbuję...
P.S.
Bardzo ważne, homologacja Porsche (literka N)... W sumie "zutylizowałem" 8 kpl. Cup2 - troszkę jeżdże po torach tu i tam.. i spróbowałem głównie ze względów dostępności w danej chwili opon Cup2 dedykowanych do innych marek albo bez homologacji konkretnego producenta. ZDECYDOWANIE ODRADZAM. W wielkim skrócie mówiąc to są po prostu inne produkty nie działające idealnie w Porsche..Zawsze warto dopłacić czy poczekać na Nkę.
P.S. nr 2
Opony from Tajwan, Japan czy inna Korea??
Bez jaj, jesteśmy Europejczykami, tutaj żyjemy i pracujemy, śmigamy europejskimi samochodami, nawet nie spojrzałem na to azjatyckie czarne "złoto"
Szerokości, do zobaczenia na torach