Start Strona klubowa Kalendarz imprez Sklep Porsche Polska
Nazwa użytkownika Hasło Zapamiętaj mnie Zarejestruj

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]





Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 10 ] 
Autor Wiadomość
Offline
PostNapisane: 16.07.2024, 19:41 
Avatar użytkownika

Dołączył: 26.10.2023
Posty: 18
Lokalizacja: Rzeszów
Nr klubowicza: 877
Witajcie!

Chciałbym prosić zacne grono ekspertów - forumowiczów o radę w doborze opon do 718 CaymanT. Dotychczas uczestniczyłem w 4 TrackDay i powoli dojrzewam do zmiany opony z seryjnej na coś poważniejszego. Niestety nie mam lawety aby wozić samochód na tor a z kolei w samochodzie miejsca aby zmieścić pełny komplet kół na zmianę. Dlatego interesuje mnie opona z homologacją drogową ale też "dająca radę" na TrackDay. Co proponujecie? Dla przypomnienia obecne wymiary opon to 265/35/ZR20 tył oraz 235/35/ZR20 przód. Będę wdzięczny za każdą podpowiedź.

Pozdrawiam,


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 16.07.2024, 22:01 

Dołączył: 26.06.2023
Posty: 12
Nr klubowicza: 856
Mam takie samo auto, pierwszy sezon jeździłem na seryjnych Pirelli P Zero. Zrobiłem na nich 1200 km po torze, z tym że po 600 km wymieniłem przód na nowe. Spisywały się b dobrze zarówno na torze jak i na drodze. W tym roku w marcu zrobiłem na nich ostatni Track Day na Silesii i na praktycznie łysym przodzie pojechałem swój dotychczasowy rekord 1:57,800. W tym roku kupiłem semi sliki Yokohama Advan A052.
https://www.oponylider.pl/opony-samocho ... %5B0%5D=27.
Czas poprawiłem nieznacznie 1:57,200, więc tutaj wiele mi nie dały. Z plusów nagrzewają się szybko, więc już od drugiego okrążenia można jechać szybko. Jest to też minusem, bo bardzo szybko rośnie ciśnienie i trzeba upuszczać. Wyjeżdżam na 1,7 - 1,8 bar i później jeszcze upuszczam w zależności od temperatury. Są to opony miękkie dobrze się kleją, ale jednocześnie mają sztywne boki i dobrze trzymają w zakrętach. Z tych powodów szybko się zużywają. Jednak cena jest taka, że można kupić dwa komplety w roku.
Mam opinię, że najlepszy jest teraz Nankang crs, są trwałe, mocne i szybkie - wszystko w jednym. Jednak są prawie dwa razy droższe od Yoko, a do tego nie ma na przód rozmiaru 235/35/r20, są tylko 245 - więc trzeba by takie mointować. Ja po Poznaniu ( temp. ponad 30 st.) mam do wymiany, ale znowu chyba wymienię tylko przód i przejadę jeszcze ze 4 Tracki. Następnie wymienię na te Nankangi, albo na seryjne Pirelli - byłem z nich bardzo zadowolony.
Do zobaczenia na torze.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 16.07.2024, 22:10 

Dołączył: 26.06.2023
Posty: 12
Nr klubowicza: 856
Jeśli chcesz jeździć po torze to najważniejsze w tym aucie, zmień przewody hamulcowe na w oplocie stalowym, płyn hamulcowy na wyścigowy, klocki hamulcowe ( ja używam Ferrodo DS 2500 - nadają się na tor i na ulicę), to da ci min. 2 sekundy lepszy czas. Fabryczny układ hamuje słabo na torze i szybko się zużywa.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 16.07.2024, 23:32 
Avatar użytkownika

Dołączył: 26.10.2023
Posty: 18
Lokalizacja: Rzeszów
Nr klubowicza: 877
Super:) Bardzo Ci dziękuję za rekomendacje. Powiedz mi tylko czy zmiana przewodów hamulcowych nie robi jakiegoś kuku w kwestii gwarancji na wóz?


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 17.07.2024, 9:56 
Avatar użytkownika

Dołączył: 8.07.2007
Posty: 5185
Lokalizacja: Rawa Mazowiecka/Warszawa
Nr klubowicza: 193
Myślę, że zmiana przewodów może jednak zmienić coś z kwestii gwarancji. No i jeżeli chodzi o gwarancję to raczej opony z oznaczeniem N. Michelin CUP zdaje się je ma?
Płyn hamulcowy zdecydowanie, choć jeżeli zagrzejesz ten oryginalny to raczej za dużo hamujesz, to całkiem dobry płyn. Każdy lepszy płyn należy częściej wymieniać. Klocki - DS2500 są ok, ale zwróć uwagę na to czy mają homologację drogową. Niektóre mają a niektóre nie.




_________________

924 '83 LM8U - Tor Poznań 2:04,992


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 17.07.2024, 10:55 

Dołączył: 21.04.2017
Posty: 96
Cześć, mam osobiście 981 GT4 ale spostrzeżenia pewnie podobnie. Jeżdżę na Michelinach Cup2 z homologacją Porsche zarówno po torze jak i po drodze, seryjne felgi 20 cali. Plus takiego rozwiązania to mało zamieszania - masz jeden komplet na którym jeździsz wszędzie. Minus jest taki że te opony na drodze są średnie. Po zgrzaniu na track dayu nie kleją na ulicy o ile nie są dobrze rozgrzane. W deszczu dramat.

Aktualnie poszedłbym w kierunku takiego rozwiązania, żeby mieć drogową oponę na seryjnej feldze (np. Micheliny PS4 czy PS4S) i do tego mniejszą felgę na tor z dedykowanym semi-slickiem. Całe koła można dość łatwo wymienić samemu w garażu przed wyjazdem na track day albo w wulkanizacji (gdzie można te koła składować). Tak żeby uniknąć wożenia ;)

Fajny opis polecanych rozmiarów felg jest np. tutaj: https://apexwheels.com/fitment-guides/porsche/cayman/porsche-718-cayman-wheel-and-tire-fitment-guide

Ma to sens oczywiście głównie wtedy kiedy jeździsz po torze stosunkowo dużo, powiedzmy przynajmniej 6-7 track dayów rocznie. Przy okazjonalnym użyciu rzędu 2-3 razy na rok szkoda zachodu na drugi komplet kół.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 19.07.2024, 0:00 

Dołączył: 26.06.2023
Posty: 12
Nr klubowicza: 856
odnośnie przewodów , porozmawiaj z szefem serwisu w swoim salonie. U mnie jest ok. Co do klocków, to te które poleciłem mają homologację na ulicę. Nie piszczą, nie trzeba ich rozgrzewąć, są uniwersalne. Co do opon to Yoko są super na zwykłą drogę, dobre na deszcz i bdb na tor, Pod względem uniwersalności, dużo lepsze od cup2. Na pewno tak jak ktoś napisał mieć dwa komplety kół, na tor i na drogę.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 19.07.2024, 9:11 
Avatar użytkownika

Dołączył: 18.05.2022
Posty: 188
Lokalizacja: Bydgoszcz
Nr klubowicza: 804
Na samochodzie 911 Turbo S miałem seryjne Pirelli P Zero.

Już po wyjechaniu z salonu moja opinia że to opona zdecydowanie nieprzystająca do turbusia tylko się pogłębiała. Zatrważający brak przyczepności na zimno, długie dogrzewanie i dopiero jako tako guma przenosiła spore grono kucyków na drogę.

Pierwsza wizyta na torze Poznań, trener, całodniowe ostre upalanie. Spotkanie z Mario (czarny GTS obuty w Cup2), rzut oka na jego czasy i szybka decyzja...Pirelli P Zero do kosza (nikomu tego nawet za darmo nie oddam żeby sobie krzywdy nie zrobił) i nowe Michelin Cup2 koniecznie z homologacją N...Next weekend ponownie tor Poznań, czas minus 3 sekundy... warunki pogodowe zbliżone, lepszym kierowcą się przez tydzień nie stałem...TO ZROBIŁA OPONA...Stałem się "wyznawcą" Michelinów...innych nie chcę...

Dojeżdżam na nich na naprawdę dalekie tory zagraniczne, śmigam 2-3 dni i zawsze bezpiecznie wracam... Przy bardzo dużych ulewach na drodze po prostu nie przekraczam dozwolonych prędkości i nigdy nie złapałem aquaplaningu.. Generalnie opona dla mnie kompletna..

Próbowałem również CUP2R...Na suchym jest jeszcze level wyżej (kolejne sekundy urwane) natomiast ich degradacja jest absurdalnie szybka (dwie, trzy szybkie sesje i po przewadze nad CUP2) No i spotkanie z deszczem na tych diabełkach torowych to już duże wyzwanie.

Na co dzień mam 4S-y ale na tyle dużo bawię się na torze że praktycznie ich nie zakładam. A jak już ze dwa razy założyłem to już ruszając spod wulkanizacji czuję że to nie jest to. Turbuś jest po prostu odczuwalnie mniej ostry..A ja lubię na ostro :twisted:

Z opinii wielu kolegów z toru słyszałem że Pirelli Trofeo R ma też wiele zalet...ale jestem trwale zrażony do włoskiej myśli "gumiarskiej" i raczej nie spróbuję...

P.S.
Bardzo ważne, homologacja Porsche (literka N)... W sumie "zutylizowałem" 8 kpl. Cup2 - troszkę jeżdże po torach tu i tam.. i spróbowałem głównie ze względów dostępności w danej chwili opon Cup2 dedykowanych do innych marek albo bez homologacji konkretnego producenta. ZDECYDOWANIE ODRADZAM. W wielkim skrócie mówiąc to są po prostu inne produkty nie działające idealnie w Porsche..Zawsze warto dopłacić czy poczekać na Nkę.

P.S. nr 2
Opony from Tajwan, Japan czy inna Korea??
Bez jaj, jesteśmy Europejczykami, tutaj żyjemy i pracujemy, śmigamy europejskimi samochodami, nawet nie spojrzałem na to azjatyckie czarne "złoto" ;-)

Szerokości, do zobaczenia na torach :-)




_________________

Darek

Porsche 911 Turbo S (991.2)
Porsche 911 S (997.1)
BMW M6 (E63)
BMW M3 (F80)
BMW M3 (E46)
BMW X6M (E71)
BMW 550i (F10)
BMW 850i (E31)
SL500 (R230)
Brera 3.2JTS Q4
Coupe Turbo 2.0 16V
Corvette LS1 V8


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 19.07.2024, 11:02 
Avatar użytkownika

Dołączył: 8.07.2007
Posty: 5185
Lokalizacja: Rawa Mazowiecka/Warszawa
Nr klubowicza: 193
anton290, ja tylko z doświadczenia uprzedzam innych (czyli kupujących klocki do innych modeli) żeby sprawdzali. Na pewno nie do wszystkich zastosowań DS2500 ma homologację drogową. Trzeba to sprawdzić nawet jeżeli na stronie sprzedającego opis że jest :)




_________________

924 '83 LM8U - Tor Poznań 2:04,992


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 21.07.2024, 23:30 
Avatar użytkownika

Dołączył: 26.10.2023
Posty: 18
Lokalizacja: Rzeszów
Nr klubowicza: 877
Szanowni forumowicze, bardzo dziękuję ze garść bardzo użytecznych informacji:) Do zobaczenia na torze mam nadzieję:)


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 10 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]




Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Ostatnie posty forum PCP








Przyklejone




English information
Ostatnie posty publicznego forum