Start Strona klubowa Kalendarz imprez Sklep Porsche Polska
Nazwa użytkownika Hasło Zapamiętaj mnie Zarejestruj

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]





Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 39 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2
Autor Wiadomość
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 9.10.2012, 12:37 

Dołączył: 5.01.2008
Posty: 2134
Lokalizacja: Warszawa
Nr klubowicza: 170
jakos zapierniczam juz 3 zimy na Nokianach i sa swietne opony. bylem autem w gorach polskich, znajomy jechal drugim Prosiakiem na Pirelli Sotto Zero i auto nie szlo tak ladnie i pewnie po sniegu, po drugie podjazdy gorzej pokonywalo (auto to bylo 996 4S na 19tkach)...

a co do wielkosci, to przy ceramice musza byc 19tki, przy stalowych hamulcach wchodza 18tki....




_________________

Było 997.1 TT - 563 KM
Jest: 991.2 TTS - 585 KM na razie :)


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 13.10.2013, 1:35 

Dołączył: 26.09.2012
Posty: 210
Odświeżę temat bo zbliża się zima. Czy ktoś z Was testował te opony
Michelin PILOT ALPIN PA4 ? Wymieniane wcześniej Nokiany to jaki model ?


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 13.10.2013, 7:30 

Dołączył: 10.04.2008
Posty: 1899
Nokian WRG3 - co prawda nie w Prosiaku, ale intensywnie testowany przez 2 sezony w MB 4Matic i działał SUPER.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 13.10.2013, 16:08 
Avatar użytkownika

Dołączył: 3.03.2009
Posty: 2284
Lokalizacja: Piotrków Tryb
Nr klubowicza: 288
Jest jeszcze jeden plus zimowych -są o wiele cichsze od lata /porównuje michałki lato -zima/


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 13.10.2013, 19:24 

Dołączył: 29.05.2009
Posty: 160
Jeśli DOBRA zima to - tylko NOKIAN

Moje wszystkie auta (osobowe + busy ) na zimę latają na Nokianie
i jestem Mega zadowolony

Ale
Ponoć na Skandynawie idzie inna mieszanka

- te gumy są naprawdę SUPER


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 13.10.2013, 20:19 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył: 11.01.2011
Posty: 3043
Lokalizacja: Warszawa
Nr klubowicza: 258
Ja z kolei mam bardzo dobre doswiadczenia z Dunlop SP Winter w autach czteronapedowych (w tym 911).




_________________

Bartek

997.1 GT3
964 C2
958 3.0d
996 turbo X50 [był]
964 C4 [był]


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 13.10.2013, 21:34 

Dołączył: 17.02.2013
Posty: 75
Ja podobnie też jak i koledzy lubowałem sie swojego czasu tylko w Nokianie i na lato i na zime. Nawet letnie Bridgestony Potenza zmieniliem wczesniej w Subaru włąśnie na Nokiany - bardziej odpowiadały mi mieszanki i lepiej czułem droge pozatym były ciche. Jakoś dobrze bardzo kojarze tę marke a parę tych kompletów już przejechałem.
Gorsze odczucia mam jedynie do wspomnianych Bridgesonów i Pirelli a na teraz numer 1 to wspomniane Michałki :)


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 21.10.2013, 20:45 

Dołączył: 26.09.2012
Posty: 210
Wygląda na to, że Michelin PILOT ALPIN PA4, które miałem ochotę przetestować tej zimy nie mają jeszcze homologacji Porsche. Trochę dziwnie to wygląda bo na swojej stronie Michelin umieścił filmiki z 991 S w akcji :)
Na rynku praktycznie są tylko 2 opony z homologacją na zimę do 911 polecany przez kolegów Nokian WR i Pirelli SottoZero 2, które jakoś nie przekonują mnie. Czy brak homologacji opony = brak gwarancji w Porsche ?


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 27.10.2013, 16:46 

Dołączył: 26.09.2012
Posty: 210
Szybkie pytanie do osób, które używały Nokiany WR N0 zimą. Jak ta opona zachowuje się na mokrym i suchym ? Na zagranicznym forum wyczytałem, że na śniegu super lepiej niż Pirelli ale na suchy opona jest nerwowa i mało stabilna w szybkich łukach i na wodzie.

Czy ktoś z Was jeździł na Pirelli Winter 240 Sottozero Serie II N2 po PL górach (słabo odśnieżone drogi itp.) ? Na odśnieżone autostrady wiem , że jest dobra :D


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 4.12.2013, 13:21 

Dołączył: 1.12.2013
Posty: 13
slasz napisał(a):
Poszukałem i chyba są tylko te dwie marki produkują 19 stki

235/35 ZR 19 (87V) M+S
295/30 ZR 19 (100V) M+S Continental Winter Contact TS 810 N0 Do częstej jazdy po autostradzie

235/35 ZR 19 (87V) M+S
295/30 ZR 19 (100V) M+S Pirelli Winter 240 SnowSport Do wszystkich zastosowań
Nie wiem , które lepsze.


Kolego nie chce sie wymadrzac boe ekspertem nie jestem ale w moim obecnym aucie jezdze zima na Michelin Alpin Pilot Sport 4 255/35R19 i nigdy nie mialem zadnych problemow nawet po calonocnych opadach sniegu w austriackich Alpach :)

Moj znajomy wulkanizator stanowczo odradzal mi opony Continentala, gdyz ich scianki sa najciensze na rynku przez co opona moze sprawiac wrazenie "plywania" auta. Ja osobiscie tego nienawidze i co najciekawsze - na zimowkach Michelin auto mam "twardsze" jest bardziej stabilne przy hamowaniu i na zakretach niz na letnich Continentalach. Dokladanie taki sam problem mam w motorze, opona Continental mimo ze idealnie napompowana nie pozwalala mi sie tak skladac w zakrecie jak Michelin ktora mialem wczesniej. Powod? Jest zbyt miekka.

Takze ja osobiscie nie posadzil bym gdybym mial (a bede mial mam nadzieje juz niedlugo) swojego Prosiaczka na Continentalach bo one cala przyjemnosc z jazdy zabiora (jezeli ktos lubi tak jak ja czuc kazdy kamyczek i nierownosc na drodze) a tym bardziej na zimowkach ktore sa jeszcze bardziej mieksze od letnich.

Takze moja propozycja - Michelin Alpin Pilot Sport 4 :)


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 4.12.2013, 13:30 

Dołączył: 11.12.2011
Posty: 764
A ja polecam Nokiany, są rewelacyjne. Bardzo dobrze radzą sobie w śniegu jak również przy szybkiej autostradowej jeździe :D Z resztą wielu kolegów je używa, i nie słyszałem złej opini.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 4.12.2013, 13:45 

Dołączył: 16.12.2011
Posty: 825
Ja mam Continentala TS 810 S N1 i zachowuje się zupełnie normalnie jak na zimówkę, więc bym nie dramatyzował. Wiadomo, że nie będzie jak na letniej, ale spokojnie można jechać dosyć szybko po zakrętach.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 4.12.2013, 13:59 

Dołączył: 1.12.2013
Posty: 13
Kwestia indywidualnych odczuc kazdego kierowcy ja w Continentalach czuje baaardzo duza roznice na ich niekorzysc i to tak jak pisalem czy w aucie czy w motorze. Ja osobiscie do tych opon ze swojego wlasnego wyboru nie wroce :)


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 4.12.2013, 14:27 

Dołączył: 1.04.2012
Posty: 55
Dyjabeł napisał(a):
Kwestia indywidualnych odczuc kazdego kierowcy ja w Continentalach czuje baaardzo duza roznice na ich niekorzysc i to tak jak pisalem czy w aucie czy w motorze. Ja osobiscie do tych opon ze swojego wlasnego wyboru nie wroce :)


Generalnie opony klasy premium Goodyear, Michelin, Dunlop czy Conti to najwyższa półka. Testowana przez bardzo doświadczonych kierowców zawodowych, spędzających "życie" na torze testowym. Dodatkowo jeśli mówimy o oponach na pierwsze wyposażenie (znaczonych NO, AO itd.) to muszą one spełnić określone, wyśrubowane kryteria i być zaakceptowane również przez kierowców testowych producenta samochodu. Oczywiste jest, że opona dajmy na to Michelina nie może odbiegać parametrami od opony Goodyeara, bo auto nie może zachowywać się inaczej.

Śmię twierdzić, że żaden z "normalnych" użytkowników samochodów, nie jest w stanie odczuć różnicy między produktami w tej samej kategorii cenowej.

Z całym szacunkiem. wulkanizator może mieć swoje zdanie, ale nie jest on w stanie oceniać osiągów opony w sposób inny niż na podstawie dostępnych testów (chyba, że spędza na torze testowym w laboratoryjnych warunkach co najmniej 3 dni w tygodniu ;-) ) .
Miej na uwadze proszę, że generalnie sprzedaje się produkt na którym się zarabia, lub producenta, z którym ma się bliskie relacje = benefity.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 4.12.2013, 14:39 

Dołączył: 1.12.2013
Posty: 13
Matzioos, akurat tutaj Cie zaskocze moze - wulaknizator niczego mi nie sprzedawal, i zimowe i letnie mialem od razu z zakupem auta a wulkanizator to moj znajomy i kiedys jak przekladal mi z letnich na zimowe tak "z glupa" wywiazala sie rozmowa. Pokazal mi po prostu w ktorym miejscu jest roznica w oponie jezeli chodzi o jej twardosc, grubosc scianki itd :) Kierowca rajdowym testowym wyczynowym nie jestem ale do takich rzeczy akurat jakies tam czucie mam i czy ktos w to wierzy czy nie roznice czuje :)

Takze nie bylo mowy o zadnej sprzedazy zadnych profitach czy promowaniu czujejs marki, zwykla dyskusja na temat dwoch marek z jednej polki i roznic pomiedzy nimi :)


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 4.12.2013, 15:02 

Dołączył: 16.12.2011
Posty: 825
Na naszych wyrobach "drogopodobnych" miękka ścianka może być zaletą, bo pomoże wybierać część nierówności. Na autostradzie z kolei jedziemy głównie na wprost, więc nie ma to aż takiego znaczenia.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 4.12.2013, 15:29 

Dołączył: 1.04.2012
Posty: 55
Dyjabeł napisał(a):
Matzioos, akurat tutaj Cie zaskocze moze - wulaknizator niczego mi nie sprzedawal, i zimowe i letnie mialem od razu z zakupem auta a wulkanizator to moj znajomy i kiedys jak przekladal mi z letnich na zimowe tak "z glupa" wywiazala sie rozmowa. Pokazal mi po prostu w ktorym miejscu jest roznica w oponie jezeli chodzi o jej twardosc, grubosc scianki itd :) Kierowca rajdowym testowym wyczynowym nie jestem ale do takich rzeczy akurat jakies tam czucie mam i czy ktos w to wierzy czy nie roznice czuje :)

Takze nie bylo mowy o zadnej sprzedazy zadnych profitach czy promowaniu czujejs marki, zwykla dyskusja na temat dwoch marek z jednej polki i roznic pomiedzy nimi :)


Spox. Mówię jak często jest.

Widziałeś tą różnicę na tym samym rozmiarze opony u kilku producentów? A co z materiałem z jakiego jest wykonana? Bo może cieńsza ścianka ale inny materiał daje te same właściwości?
Wierz mi, opona to mega high tech produkt.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 4.12.2013, 17:20 

Dołączył: 1.12.2013
Posty: 13
Na takim samym rozmiarze opon, na zime przekladam tylko opony zostaje na tych samych felgach takze nic sie nie zmienia.

Co do materialow z ktorych sa wykonane nie wypowiem sie niestety bo jestem w tym temacie zielony. Wypowiedziec sie moge jedynie pomiedzy tymi dwiema markami bo tutaj mam jakies doswiadczenie zarowno autem i na motorze :)

Kolega cale zycie jezdzil na GoodYear i innej marki nie widzi ja na dzien dzisieszy nie widze innej jak Michelin i ewentyalnie Bridgestone na lato :)


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 19.12.2013, 23:46 

Dołączył: 26.09.2012
Posty: 210
Ja kupiłem Nokiany ze względu na codzienne przemieszczanie się po górskich drogach. Zachowują się całkiem przyzwoicie tylko przy obecnej pogodzie indeks do 240 trochę mało ;) Do 997 z homologacją Porsche są tylko 2 gumy więc nie ma co gdybać o Michelin. Niestety tylko do nowej 991 w rozmiarze 20 można kupić Micheliny z homologacją.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 39 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]




Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Ostatnie posty forum PCP








Przyklejone




English information
Ostatnie posty publicznego forum