Start Strona klubowa Kalendarz imprez Sklep Porsche Polska
Nazwa użytkownika Hasło Zapamiętaj mnie Zarejestruj

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]





Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 39 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona
Autor Wiadomość
Offline
PostNapisane: 7.10.2012, 17:53 

Dołączył: 13.05.2011
Posty: 60
Witam
Ponieważ zmieniłem swojego Cayenne na 911 997 turbo zastanawiam sie , czy jest sens zakładania opon zimowych do auta. Oczywiście nie chodzi mi o jazdę po śniegu , ale w okresie jesiennym i wiosennym są rożne warunki na drodze i czy właściwym jest używanie takich opon w tym okresie. Czy ktos używa takich opon i jakie ma doświadczenia.

Pozdrawiam
Sławek


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 7.10.2012, 18:18 

Dołączył: 1.08.2007
Posty: 2933
Moim zdaniem - jak najbardziej. Uliczne opony letnie do aut pokroju 997 turbo są wykonane z dosyć twardej mieszanki, mającej zapewnić przyczepność przy dużym tarciu (wysokie prędkości). Do uzyskania efektywności wymagają na ogół wysokich temperatur pracy. W jesieni przy niższych temperaturach /niedogrzane/ podejrzewam, że mogą zaskoczyć kogoś przyzwyczajonego do ich wysokich osiągów w lecie.
Zimówki są miększe. Poza tym mają bogatszy bieżnik (lepiej dadzą sobie radę z kałużami i syfem).
Żeby nie było, że tak sobie wydumałem. Zeszłoroczny wypadek takiej turbawki w KRK na Księcia Józefa (w kwietniu, mokro, nagłe ochłodzenie do ~10st, auto na letnich) może dać sporo do myślenia...


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 7.10.2012, 18:51 

Dołączył: 17.03.2007
Posty: 4091
zdecydowanie zmiana na zimowe !
mam co prawda tylko S-kę, ale każdy zimniejszy deszcz albo zimniejszy poranek i twarda mieszanka jeszcze bardziej twardnieje i lata po asfalcie na wszystkie strony.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 7.10.2012, 20:24 

Dołączył: 5.01.2008
Posty: 2134
Lokalizacja: Warszawa
Nr klubowicza: 170
Nie no, bez jaj, nie ma opcji zeby jezdzic na letnich kapciach w zimie....no chyba, ze planujesz odstawic auto do garazu od listopada do kwietnia....
Ja od razu kupilem zimowki i niedlugo jego zakladam....




_________________

Było 997.1 TT - 563 KM
Jest: 991.2 TTS - 585 KM na razie :)


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 7.10.2012, 22:06 

Dołączył: 13.05.2011
Posty: 60
Poszukałem i chyba są tylko te dwie marki produkują 19 stki

235/35 ZR 19 (87V) M+S
295/30 ZR 19 (100V) M+S Continental Winter Contact TS 810 N0 Do częstej jazdy po autostradzie

235/35 ZR 19 (87V) M+S
295/30 ZR 19 (100V) M+S Pirelli Winter 240 SnowSport Do wszystkich zastosowań
Nie wiem , które lepsze.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 7.10.2012, 22:18 

Dołączył: 17.03.2007
Posty: 4091
ja kiedyś miałem jeszcze Nokiany


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 7.10.2012, 22:30 
Avatar użytkownika

Dołączył: 10.11.2009
Posty: 2221
Lokalizacja: Krapkowice
Nr klubowicza: 143
ja mam prawie nowe conti od mojego 997 turbo , jak co to pisz na PW. TANIO !1!




_________________

www.911classic.pl zawsze piękne 911 :)

Krzysztof


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 8.10.2012, 1:05 

Dołączył: 9.11.2011
Posty: 208
Panowie, sprawa jest troche bardziej skomplikowana, ponieważ mówimy o oponach szerokich.
Technicznie, każda zimówka jest nieprzydatna zupełnie, jak jest powyżej zera i do tego jeszcze mokro.
Prowadzenie, hamowanie są dużo gorsze wtedy, niż mocno średniej letniej opony. W wielu gazetowych testach można to zobaczyć, kiedy razem z paroma zimówkami testują jedną letnią opone.
Myślę że tu problemem jest zakładania na lato opony o twardej mieszance wymagającej rozgrzania do normalnej pracy. Miększe lato i węższe, byłoby lepsze na mokrą jesień i temperatury 0-10stopni.
W zime pewnie i tak furek na śnieg nie wyprowadzacie....


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 8.10.2012, 8:00 

Dołączył: 17.03.2007
Posty: 4091
no tak, tylko jak przewidzieć, że zima będzie miała w granicach 0-10 stopni. nie da się, więc coś za coś. czasami czuję, że jest za ciepło na zimówki, ale mam szeroki uśmiech na twarzy jak jest -10,-20,-30 stopni i mogę pojeździć przy szalejącym mrozie :-)


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 8.10.2012, 8:49 
Avatar użytkownika

Dołączył: 3.03.2009
Posty: 2286
Lokalizacja: Piotrków Tryb
Nr klubowicza: 288
slasz napisał(a):
Poszukałem i chyba są tylko te dwie marki produkują 19 stki

235/35 ZR 19 (87V) M+S
295/30 ZR 19 (100V) M+S Continental Winter Contact TS 810 N0 Do częstej jazdy po autostradzie

235/35 ZR 19 (87V) M+S
295/30 ZR 19 (100V) M+S Pirelli Winter 240 SnowSport Do wszystkich zastosowań
Nie wiem , które lepsze.


Słabo szukałeś jest tego dużo więcej
Dla siebie kupiłem ostatnio Micheliny/,jeszcze na niej nie jeździłem ale jest bardzo lekka i mięciutka warto poszukać bo są spore różnice w cenach :D




_________________

-http://classic911.pl


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 8.10.2012, 10:55 

Dołączył: 5.01.2008
Posty: 2134
Lokalizacja: Warszawa
Nr klubowicza: 170
ja tez mam Nokiany i je polecam, komplet do 997 Turbo to koszt ok. 5500-6000 PLN




_________________

Było 997.1 TT - 563 KM
Jest: 991.2 TTS - 585 KM na razie :)


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 8.10.2012, 13:00 
Avatar użytkownika

Dołączył: 3.03.2009
Posty: 2286
Lokalizacja: Piotrków Tryb
Nr klubowicza: 288
Za 5500 można kupić Micheliny P2 -




_________________

-http://classic911.pl


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 8.10.2012, 13:12 

Dołączył: 5.01.2008
Posty: 2134
Lokalizacja: Warszawa
Nr klubowicza: 170
chris napisał(a):
Za 5500 można kupić Micheliny P2 -


ale Nokiany wcale nie sa gorsze, wiec argument cenowy to kiepski argument... ;) nawet w testach czesto sa wyzej ;)

http://www.auto-motor-i-sport.pl/testy/ ... 12909.html




_________________

Było 997.1 TT - 563 KM
Jest: 991.2 TTS - 585 KM na razie :)


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 8.10.2012, 15:08 
Avatar użytkownika

Dołączył: 3.03.2009
Posty: 2286
Lokalizacja: Piotrków Tryb
Nr klubowicza: 288
Pod warunkiem,że trafisz na "proste"
Wiem że Nokian to pierwsza firma na świecie ,która wprowadziła do oferty zimówki ale Michelin to nie opona ...to Michelin
:D :D :D :wink:




_________________

-http://classic911.pl


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 8.10.2012, 15:14 

Dołączył: 18.03.2007
Posty: 1382
przy okazji tego wątku pytanie...
według Was ma sens zejście do 18" na zimę ?

oczywiście chodzi o 997

pozdr, jacek


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 8.10.2012, 15:18 
Avatar użytkownika

Dołączył: 3.03.2009
Posty: 2286
Lokalizacja: Piotrków Tryb
Nr klubowicza: 288
Moim zdaniem warto -będzie bardziej komfortowo -1"daje bardzo dużo




_________________

-http://classic911.pl


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 8.10.2012, 16:39 

Dołączył: 5.01.2008
Posty: 2134
Lokalizacja: Warszawa
Nr klubowicza: 170
ale 997 zwykle czy turbo ?




_________________

Było 997.1 TT - 563 KM
Jest: 991.2 TTS - 585 KM na razie :)


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 8.10.2012, 17:52 
Avatar użytkownika

Dołączył: 30.03.2012
Posty: 2307
Lokalizacja: Warszawa-Sękocin
Nr klubowicza: 330
Matschke napisał(a):
chris napisał(a):
Za 5500 można kupić Micheliny P2 -


ale Nokiany wcale nie sa gorsze, wiec argument cenowy to kiepski argument... ;) nawet w testach czesto sa wyzej ;)

http://www.auto-motor-i-sport.pl/testy/ ... 12909.html


No cóż testy opony 16" mają się ni jak do opon 18" czy 19" i żeby mieć wiarygodne porównanie to trzeba by dotrzeć do takich testów a jeszcze się z takimi nie spotkałem .
Teoretycznie odpowiedzią będzie wprowadzenie od 1 listopada obowiązku etykietowania opon ale tylko tych wyprodukowanych po 1 lipca 2012 ( podobnie jak przy lodówkach z tym że dostępne będą 3 parametry klasa efektywności energetycznej od A do G , klasa przyczepności na mokrej nawierzchni od A do G i poziom zewnętrznego hałasu toczenia opony od 1 do 3 , ale przy zimowych oponach nie liczyłbym na literki z początku alfabetu ) .
Przy wyborze opon można śmiało kierować się marką i renomą producenta opony.
Osobiście bardziej zaufał bym Michałowi czy Contiemu niż Nokianom :) , ale co kierowca to opinia :lol:




_________________

PORSCHOHOLIK 997 TURBO MACADAMIA
oponygumis@wp.pl
tel.+48-602-620-510
Tomek


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 8.10.2012, 17:52 

Dołączył: 13.05.2011
Posty: 60
Witam
Instrukcja dopuszcza montaż 18 w turbo na zimę , ale pooglądałem moje koła i chyba przy ceramicznych tylko 19.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 8.10.2012, 22:31 

Dołączył: 11.12.2011
Posty: 764
Ja do 997 kupiłem Nokiany i bardzo sobie chwalę. Za to do BMW F10 kupiłem sobie nowe Dunlopy i jakiś dramat z nimi jest.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 39 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]




Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Ostatnie posty forum PCP








Przyklejone




English information
Ostatnie posty publicznego forum