Autor |
Wiadomość |
slasz
|
Napisane: 7.10.2012, 17:53 |
|
Dołączył: 13.05.2011 Posty: 60
|
Witam
Ponieważ zmieniłem swojego Cayenne na 911 997 turbo zastanawiam sie , czy jest sens zakładania opon zimowych do auta. Oczywiście nie chodzi mi o jazdę po śniegu , ale w okresie jesiennym i wiosennym są rożne warunki na drodze i czy właściwym jest używanie takich opon w tym okresie. Czy ktos używa takich opon i jakie ma doświadczenia.
Pozdrawiam
Sławek
|
|
Góra |
|
simprez
|
Napisane: 7.10.2012, 18:18 |
|
Dołączył: 1.08.2007 Posty: 2933
|
Moim zdaniem - jak najbardziej. Uliczne opony letnie do aut pokroju 997 turbo są wykonane z dosyć twardej mieszanki, mającej zapewnić przyczepność przy dużym tarciu (wysokie prędkości). Do uzyskania efektywności wymagają na ogół wysokich temperatur pracy. W jesieni przy niższych temperaturach /niedogrzane/ podejrzewam, że mogą zaskoczyć kogoś przyzwyczajonego do ich wysokich osiągów w lecie.
Zimówki są miększe. Poza tym mają bogatszy bieżnik (lepiej dadzą sobie radę z kałużami i syfem).
Żeby nie było, że tak sobie wydumałem. Zeszłoroczny wypadek takiej turbawki w KRK na Księcia Józefa (w kwietniu, mokro, nagłe ochłodzenie do ~10st, auto na letnich) może dać sporo do myślenia...
|
|
Góra |
|
mart2014
|
Napisane: 7.10.2012, 18:51 |
|
Dołączył: 17.03.2007 Posty: 4091
|
zdecydowanie zmiana na zimowe !
mam co prawda tylko S-kę, ale każdy zimniejszy deszcz albo zimniejszy poranek i twarda mieszanka jeszcze bardziej twardnieje i lata po asfalcie na wszystkie strony.
|
|
Góra |
|
Matschke
|
Napisane: 7.10.2012, 20:24 |
|
Dołączył: 5.01.2008 Posty: 2134 Lokalizacja: Warszawa
Nr klubowicza: 170
|
Nie no, bez jaj, nie ma opcji zeby jezdzic na letnich kapciach w zimie....no chyba, ze planujesz odstawic auto do garazu od listopada do kwietnia....
Ja od razu kupilem zimowki i niedlugo jego zakladam....
_________________ Było 997.1 TT - 563 KM Jest: 991.2 TTS - 585 KM na razie
|
|
Góra |
|
slasz
|
Napisane: 7.10.2012, 22:06 |
|
Dołączył: 13.05.2011 Posty: 60
|
Poszukałem i chyba są tylko te dwie marki produkują 19 stki
235/35 ZR 19 (87V) M+S
295/30 ZR 19 (100V) M+S Continental Winter Contact TS 810 N0 Do częstej jazdy po autostradzie
235/35 ZR 19 (87V) M+S
295/30 ZR 19 (100V) M+S Pirelli Winter 240 SnowSport Do wszystkich zastosowań
Nie wiem , które lepsze.
|
|
Góra |
|
mart2014
|
Napisane: 7.10.2012, 22:18 |
|
Dołączył: 17.03.2007 Posty: 4091
|
ja kiedyś miałem jeszcze Nokiany
|
|
Góra |
|
kimbex
|
Napisane: 7.10.2012, 22:30 |
|
Dołączył: 10.11.2009 Posty: 2221 Lokalizacja: Krapkowice
Nr klubowicza: 143
|
ja mam prawie nowe conti od mojego 997 turbo , jak co to pisz na PW. TANIO !1!
_________________ www.911classic.pl zawsze piękne 911 Krzysztof
|
|
Góra |
|
boogie
|
Napisane: 8.10.2012, 1:05 |
|
Dołączył: 9.11.2011 Posty: 208
|
Panowie, sprawa jest troche bardziej skomplikowana, ponieważ mówimy o oponach szerokich.
Technicznie, każda zimówka jest nieprzydatna zupełnie, jak jest powyżej zera i do tego jeszcze mokro.
Prowadzenie, hamowanie są dużo gorsze wtedy, niż mocno średniej letniej opony. W wielu gazetowych testach można to zobaczyć, kiedy razem z paroma zimówkami testują jedną letnią opone.
Myślę że tu problemem jest zakładania na lato opony o twardej mieszance wymagającej rozgrzania do normalnej pracy. Miększe lato i węższe, byłoby lepsze na mokrą jesień i temperatury 0-10stopni.
W zime pewnie i tak furek na śnieg nie wyprowadzacie....
|
|
Góra |
|
mart2014
|
Napisane: 8.10.2012, 8:00 |
|
Dołączył: 17.03.2007 Posty: 4091
|
no tak, tylko jak przewidzieć, że zima będzie miała w granicach 0-10 stopni. nie da się, więc coś za coś. czasami czuję, że jest za ciepło na zimówki, ale mam szeroki uśmiech na twarzy jak jest -10,-20,-30 stopni i mogę pojeździć przy szalejącym mrozie
|
|
Góra |
|
chris
|
Napisane: 8.10.2012, 8:49 |
|
Dołączył: 3.03.2009 Posty: 2286 Lokalizacja: Piotrków Tryb
Nr klubowicza: 288
|
slasz napisał(a): Poszukałem i chyba są tylko te dwie marki produkują 19 stki
235/35 ZR 19 (87V) M+S 295/30 ZR 19 (100V) M+S Continental Winter Contact TS 810 N0 Do częstej jazdy po autostradzie
235/35 ZR 19 (87V) M+S 295/30 ZR 19 (100V) M+S Pirelli Winter 240 SnowSport Do wszystkich zastosowań Nie wiem , które lepsze.
Słabo szukałeś jest tego dużo więcej
Dla siebie kupiłem ostatnio Micheliny/,jeszcze na niej nie jeździłem ale jest bardzo lekka i mięciutka warto poszukać bo są spore różnice w cenach
_________________
-http://classic911.pl
|
|
Góra |
|
Matschke
|
Napisane: 8.10.2012, 10:55 |
|
Dołączył: 5.01.2008 Posty: 2134 Lokalizacja: Warszawa
Nr klubowicza: 170
|
ja tez mam Nokiany i je polecam, komplet do 997 Turbo to koszt ok. 5500-6000 PLN
_________________ Było 997.1 TT - 563 KM Jest: 991.2 TTS - 585 KM na razie
|
|
Góra |
|
chris
|
Napisane: 8.10.2012, 13:00 |
|
Dołączył: 3.03.2009 Posty: 2286 Lokalizacja: Piotrków Tryb
Nr klubowicza: 288
|
Za 5500 można kupić Micheliny P2 -
_________________
-http://classic911.pl
|
|
Góra |
|
Matschke
|
Napisane: 8.10.2012, 13:12 |
|
Dołączył: 5.01.2008 Posty: 2134 Lokalizacja: Warszawa
Nr klubowicza: 170
|
chris napisał(a): Za 5500 można kupić Micheliny P2 -
ale Nokiany wcale nie sa gorsze, wiec argument cenowy to kiepski argument... nawet w testach czesto sa wyzej
http://www.auto-motor-i-sport.pl/testy/ ... 12909.html
_________________ Było 997.1 TT - 563 KM Jest: 991.2 TTS - 585 KM na razie
|
|
Góra |
|
chris
|
Napisane: 8.10.2012, 15:08 |
|
Dołączył: 3.03.2009 Posty: 2286 Lokalizacja: Piotrków Tryb
Nr klubowicza: 288
|
_________________
-http://classic911.pl
|
|
Góra |
|
Vjackmax
|
Napisane: 8.10.2012, 15:14 |
|
Dołączył: 18.03.2007 Posty: 1382
|
przy okazji tego wątku pytanie...
według Was ma sens zejście do 18" na zimę ?
oczywiście chodzi o 997
pozdr, jacek
|
|
Góra |
|
chris
|
Napisane: 8.10.2012, 15:18 |
|
Dołączył: 3.03.2009 Posty: 2286 Lokalizacja: Piotrków Tryb
Nr klubowicza: 288
|
Moim zdaniem warto -będzie bardziej komfortowo -1"daje bardzo dużo
_________________
-http://classic911.pl
|
|
Góra |
|
Matschke
|
Napisane: 8.10.2012, 16:39 |
|
Dołączył: 5.01.2008 Posty: 2134 Lokalizacja: Warszawa
Nr klubowicza: 170
|
ale 997 zwykle czy turbo ?
_________________ Było 997.1 TT - 563 KM Jest: 991.2 TTS - 585 KM na razie
|
|
Góra |
|
Gumis
|
Napisane: 8.10.2012, 17:52 |
|
Dołączył: 30.03.2012 Posty: 2307 Lokalizacja: Warszawa-Sękocin
Nr klubowicza: 330
|
Matschke napisał(a): chris napisał(a): Za 5500 można kupić Micheliny P2 - ale Nokiany wcale nie sa gorsze, wiec argument cenowy to kiepski argument... nawet w testach czesto sa wyzej http://www.auto-motor-i-sport.pl/testy/ ... 12909.html
No cóż testy opony 16" mają się ni jak do opon 18" czy 19" i żeby mieć wiarygodne porównanie to trzeba by dotrzeć do takich testów a jeszcze się z takimi nie spotkałem .
Teoretycznie odpowiedzią będzie wprowadzenie od 1 listopada obowiązku etykietowania opon ale tylko tych wyprodukowanych po 1 lipca 2012 ( podobnie jak przy lodówkach z tym że dostępne będą 3 parametry klasa efektywności energetycznej od A do G , klasa przyczepności na mokrej nawierzchni od A do G i poziom zewnętrznego hałasu toczenia opony od 1 do 3 , ale przy zimowych oponach nie liczyłbym na literki z początku alfabetu ) .
Przy wyborze opon można śmiało kierować się marką i renomą producenta opony.
Osobiście bardziej zaufał bym Michałowi czy Contiemu niż Nokianom , ale co kierowca to opinia
_________________ PORSCHOHOLIK 997 TURBO MACADAMIA oponygumis@wp.pltel.+48-602-620-510 Tomek
|
|
Góra |
|
slasz
|
Napisane: 8.10.2012, 17:52 |
|
Dołączył: 13.05.2011 Posty: 60
|
Witam
Instrukcja dopuszcza montaż 18 w turbo na zimę , ale pooglądałem moje koła i chyba przy ceramicznych tylko 19.
|
|
Góra |
|
KoKoS
|
Napisane: 8.10.2012, 22:31 |
|
Dołączył: 11.12.2011 Posty: 764
|
Ja do 997 kupiłem Nokiany i bardzo sobie chwalę. Za to do BMW F10 kupiłem sobie nowe Dunlopy i jakiś dramat z nimi jest.
|
|
Góra |
|
|
Nie możesz rozpoczynać nowych wątków Nie możesz odpowiadać w wątkach Nie możesz edytować swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz dodawać załączników
|
|
Ostatnie posty forum PCP
Przyklejone
English information
Ostatnie posty publicznego forum
|