Autor |
Wiadomość |
tomitomigo
|
Napisane: 22.10.2021, 16:14 |
|
Dołączył: 29.12.2020 Posty: 35
|
Panowie niedługo odbieram GTS i zastanawiam się nad oponami zimowymi, czy kupujecie z homologacją czy jednak nie i nie powoduje to waszym zdaniem większych różnic. Rozważam również czy zostawić felgę 21' i przekładać zima/lato, wiem że to uszkadza oponę, felgę, lecz jakie są wasze odczucia. Widziałem też kiedyś gtsa na oponach wieloosezonowych, nie planuje autem jeździć po torze. Jednak zanim się zdecyduje na opony albo koła chciałbym zapytać bardziej doświadczonych. Pozdrawiam
|
|
Góra |
|
tomitomigo
|
Napisane: 22.10.2021, 23:11 |
|
Dołączył: 29.12.2020 Posty: 35
|
Chciałbym zostać przy zimowych przód 21' 265/40, tył: 295/35, a niestety żadne zimówki nie mają przy tym rozmiarze homologacji N0, czy zakup Pirelli Scorpion Winter bez homologacji to dobre rozwiązanie?
|
|
Góra |
|
ryszardoni
|
Napisane: 23.10.2021, 9:23 |
|
Dołączył: 19.04.2019 Posty: 174
|
Ja u siebie zmieniam całe koła z 21" na 19" oczywiście 19 nie mają już takiego wyglądu ale wyższy profil opony robi swoje i zimą bardzo komfortowo się jezdzi , na początku też miałem w głowie 21 zimówki ale szybko mi ta myśl wyleciała z głowy. To takie moje spostrzeżenia musisz jeszcze sprawdzić jak opony beż homologacji mają się do porsche approved
|
|
Góra |
|
JMK01
|
Napisane: 23.10.2021, 9:32 |
|
Dołączył: 10.11.2017 Posty: 264
Nr klubowicza: 692
|
Nie ma homologowanej opony zimowej 21" do Macana. Z tego co pamiętam to max. 20". Ja również kupiłem 19" na zimę. Jest mega wygodnie i nie strach o dziury w drodze.
_________________
718 Spyder '22 991 Carrera S MRE '14 987 Boxster S '05 Macan kosiarka '18
|
|
Góra |
|
tomitomigo
|
Napisane: 23.10.2021, 12:59 |
|
Dołączył: 29.12.2020 Posty: 35
|
jeździł ktoś z was na zimówkach bez oznaczenia N, macie jakieś osobiste odczucia, porównanie?
|
|
Góra |
|
margin
|
Napisane: 23.10.2021, 13:08 |
|
Dołączył: 15.02.2017 Posty: 47
Nr klubowicza: 633
|
Bez homologacji nie masz gwarancji. Nie wiem co z ubezpieczeniem w razie szkody. Porsche approved z tymi oponami nie przedłużysz. Serwisy przy przegladach/naprawach gwarancyjnych to sprawdzają. Mają obowiązek fotografowania samochodu.
|
|
Góra |
|
tomitomigo
|
Napisane: 23.10.2021, 13:17 |
|
Dołączył: 29.12.2020 Posty: 35
|
ubezpieczyciel nie robi problemu, bardziej chodzi mi o faktyczne właściwości jezdne i wasze doświadczenia ...
|
|
Góra |
|
ryszardoni
|
Napisane: 23.10.2021, 13:56 |
|
Dołączył: 19.04.2019 Posty: 174
|
Pisaliśmy już że nie będziesz miał komfortu jazdy zimą na 21" im wyższy profil opony tym bardziej będzie komfortowo. Latem 21" potrafią wywalic plomby mimo pneumatyki. Tyle w temacie
|
|
Góra |
|
tomitomigo
|
Napisane: 23.10.2021, 14:42 |
|
Dołączył: 29.12.2020 Posty: 35
|
jeździłem kilka tygodni macanem II na zimówkach i felgach spyder 20' przód: 265/45, tył: 295/40 komfort mi odpowiadał, czy różnica w profilu o "5" będzie znacznie odczuwalna?
|
|
Góra |
|
ryszardoni
|
Napisane: 23.10.2021, 17:03 |
|
Dołączył: 19.04.2019 Posty: 174
|
Z tego co się orientuję to kilka tygodni temu nie było zimy
|
|
Góra |
|
tomitomigo
|
Napisane: 23.10.2021, 17:23 |
|
Dołączył: 29.12.2020 Posty: 35
|
ryszardoni napisał(a): Z tego co się orientuję to kilka tygodni temu nie było zimy Ryszard, czytaj proszę dokładnie, nie klika tygodni temu. Tylko zeszłej zimy przez kilka tygodni. Panowie czekam na sensowne odpowiedzi o różnice w przypadku różnicy rzędu "5" w profilu opony
|
|
Góra |
|
ryszardoni
|
Napisane: 23.10.2021, 17:49 |
|
Dołączył: 19.04.2019 Posty: 174
|
Ok.zwracam honor. Jeśli jeździłeś i było ok na 20 dla Ciebie to nie widzę problemu.ja porównuje 21 do 19 bo takie mam. Jeżeli będziesz kupował i tak koła to nie widzę problemu czy kupisz 20 czy 19 chyba że się zdecydujesz na zmianę opon 21" tylko że wymiana na 21 to koszt ok 300 złoty i 2 razy do roku trzeba to zrobić no i tak jak pisałeś pewnie niszczą się felgi.
|
|
Góra |
|
margin
|
Napisane: 23.10.2021, 20:33 |
|
Dołączył: 15.02.2017 Posty: 47
Nr klubowicza: 633
|
Jeśli pasuje komfort na 21 latem to co za problem jezdzic na 21 zimą. Bez przesady z tymi plombami. Pneumatyka robi swoje. Dziury są latem i zimą.
|
|
Góra |
|
margin
|
Napisane: 23.10.2021, 20:41 |
|
Dołączył: 15.02.2017 Posty: 47
Nr klubowicza: 633
|
Mam porównanie macana na 20 cali z i bez pneumatyki. Dwa różne swiaty. Nie kupiłbym macana bez pneumatyki. GTS z 21 cali z PNEUMATYKĄ nie robi różnicy lato/zima.
|
|
Góra |
|
piterson
|
Napisane: 23.10.2021, 23:12 |
|
Dołączył: 8.03.2007 Posty: 1583 Lokalizacja: Kraków
Nr klubowicza: 078
|
A ja mam Cayenne z pneumatyką i Macana bez. Oba auta postawione na na 20 calach (zima + lato). I kurcze w Macanie bez tej pneumatyki jest naprawdę ok. Wiadomo że na mega dziurawej/nierównej drodze tryb Comfort w pneumatyce robi robotę ale nie demonizowałbym aut bez. Macan jest mniejszy, wyraźnie lżejszy, GTS jest zorientowany bardziej "sportowo" - pneumatyka nie jest IMHO tak naprawdę potrzebna.
A żeby nie był taki totalny offtop - na zimę max. 20 cali. 19 cali, zwłaszcza na GTS może wyglądać "biednie". Dokup drugi komplet kół i do tego opony z N - zdecydowanie najlepsza opcja.
_________________
Piotrek 944 '86 3.0 wydmucha 996.2 C4 cabrio '02 997 TT '06 Cayenne Diesel S '14 Macan GTS '16
ex: 944 S2 '89
|
|
Góra |
|
Emcebre
|
Napisane: 24.10.2021, 11:33 |
|
Dołączył: 28.07.2018 Posty: 6
|
Cześć, ja mam konfigurację taką: na zimę 20 calowy komplet kół OEM - RS Spyder z oponami Michelin N0 Pilot Alpin 5 SUV 265/45 i 295/40 i prezencja jest zachowana, komfort akceptowalny. Na lato mam także 20 calowy komplet Macan Turbo z oponami Michelin N0 i jest w porządku. Tak jak wspomnieliście, nasze drogi przez cały rok są w podobnym stanie, wiec nie odczuwam jakiejkolwiek różnicy w komforcie. Zawieszenie bez pneumatyki.
|
|
Góra |
|
tomitomigo
|
Napisane: 24.10.2021, 15:52 |
|
Dołączył: 29.12.2020 Posty: 35
|
margin napisał(a): Mam porównanie macana na 20 cali z i bez pneumatyki. Dwa różne swiaty. Nie kupiłbym macana bez pneumatyki. GTS z 21 cali z PNEUMATYKĄ nie robi różnicy lato/zima. też tak uważam, chłopaki jeżdżą na zimowych w Panamerze 21' tył 315/30/21, Przód 275/35/21 - taka opona ma jeszcze niższy profil, jest twardo ale sobie chwalą. Pneumatyka na pewno tu pomoże poza tym GTS to auto z założenia o sportowym charakterze. Minusem jest brak homologacji N na opony 21', jednak gwarancja kończy się po 2 latach i są równie dobre opony zimowe na rynku bez N-ki.
|
|
Góra |
|
alpin
|
Napisane: 25.10.2021, 9:14 |
|
Dołączył: 3.10.2016 Posty: 64
|
Ja zakupiłem wielosezonowe Pirelli 20 z homologacja. Zobaczymy jak się sprawdzą.
|
|
Góra |
|
margin
|
Napisane: 25.10.2021, 17:39 |
|
Dołączył: 15.02.2017 Posty: 47
Nr klubowicza: 633
|
Nie porównywałbym Panamery do SUV, To inne auta. Uważam, że porównanie Macana do Cayene jest też bez sensu. Macan GTS to wyjątkowe auto do fajnej codziennej jazdy także, na kołach 21 cali.To są duże koła (niezależnie od ilości cali) i dobrze wybierają nierówności. Tak na marginesie. Cayene kupuje się po to, gdy potrzeba większego auta (Macan jest ciasny i daleko mu do rodzinnego auta) lub ze względu na rozbudowane ego. Macan GTS (nie tylko w mojej opinii) podczas jazdy przeczy prawom fizyki. Cayenne daleko mu do tego. Z resztą podobnie, jakby zestawić zwykłe tzn. te z niższej półki 911 cabrio z 718 4,0 GTS. 718 GTS to samochód do fantastycznej jazdy, a 911 cabrio- jeśli argumentem zakupu nie są np. dodatkowe siedzenia, lepsza ochrona przed wiatrem jest tylko zwykłym lansem. Wracając do tematu. Jeśli fabryka daje koła 21 cali to brać i jeździć latem i zimą, i się cieszyć. Ja nie kupiłem kół zimowych tylko opony i przekładałem w serwisie bo wg. mojej kalkulacji przy aucie na 5 lat (cztery zimy) bardziej się to opylało. Problem niszczenia opn/felg przy przekładce to chyba dotyczy runflatów. Pozdrawiam
|
|
Góra |
|
tomitomigo
|
Napisane: 25.10.2021, 22:01 |
|
Dołączył: 29.12.2020 Posty: 35
|
margin napisał(a): Nie porównywałbym Panamery do SUV, To inne auta. Uważam, że porównanie Macana do Cayene jest też bez sensu. Macan GTS to wyjątkowe auto do fajnej codziennej jazdy także, na kołach 21 cali.To są duże koła (niezależnie od ilości cali) i dobrze wybierają nierówności. Tak na marginesie. Cayene kupuje się po to, gdy potrzeba większego auta (Macan jest ciasny i daleko mu do rodzinnego auta) lub ze względu na rozbudowane ego. Macan GTS (nie tylko w mojej opinii) podczas jazdy przeczy prawom fizyki. Cayenne daleko mu do tego. Z resztą podobnie, jakby zestawić zwykłe tzn. te z niższej półki 911 cabrio z 718 4,0 GTS. 718 GTS to samochód do fantastycznej jazdy, a 911 cabrio- jeśli argumentem zakupu nie są np. dodatkowe siedzenia, lepsza ochrona przed wiatrem jest tylko zwykłym lansem. Wracając do tematu. Jeśli fabryka daje koła 21 cali to brać i jeździć latem i zimą, i się cieszyć. Ja nie kupiłem kół zimowych tylko opony i przekładałem w serwisie bo wg. mojej kalkulacji przy aucie na 5 lat (cztery zimy) bardziej się to opylało. Problem niszczenia opn/felg przy przekładce to chyba dotyczy runflatów. Pozdrawiam Porsche wypuszcza gtsa na 21’ ale nie ma opon z homolgacja na zimę dla tego rozmiaru, wziąłbyś 21 pirelli bez homologacji ?
|
|
Góra |
|
|
Nie możesz rozpoczynać nowych wątków Nie możesz odpowiadać w wątkach Nie możesz edytować swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz dodawać załączników
|
|
Ostatnie posty forum PCP
Przyklejone
English information
Ostatnie posty publicznego forum
|