Start Strona klubowa Kalendarz imprez Sklep Porsche Polska
Nazwa użytkownika Hasło Zapamiętaj mnie Zarejestruj

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]





Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 32 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2
Autor Wiadomość
Offline
PostNapisane: 15.01.2016, 11:39 

Dołączył: 20.10.2014
Posty: 296
Lokalizacja: Sosnowiec
Nr klubowicza: 759
tsubasa napisał(a):
Nie mam zrzutu. Ale jakby ktos szukal to mam namiary na replike 356 do odbudowy po spaleniu tylu auta. Tez byla ostatnio na sprzedaz i mocno sie zastanawialem, znalazlem nawet speca od łódek i laminatow ktory by sie podjal odbudowy karoserii a historia i silnik tego auta na najwyzszym poziomie..





Nie wiem czy o to czerwone chodziło ale było ostatnio na sprzedaż.


Nie masz wystarczających uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego postu.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 15.01.2016, 12:00 

Dołączył: 11.05.2014
Posty: 1930
Tak to. Mam gdzies chyba na mailu linka do opisu budowy tego auta i silnika.. Takie repliki pewnie nie sa takie wypasione jak Twoja ale ceny tez trzymaja na poziomie lekko ponad 100tys pln..


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 15.01.2016, 12:25 

Dołączył: 20.10.2014
Posty: 296
Lokalizacja: Sosnowiec
Nr klubowicza: 759
Wróciłem z nart i mogę teraz napisać kilka zdań na temat aut spod znaku Intermeccanica. Na początek dla mnie są repliki i klony i nie dotyczy to tylko 356 a również 911. Bo czym jest RS 911 który tylko wyglądem karoserii przypomina oryginalnego RS ?.Ale powracam do modelu 356 i tu większość jak nie wszystkie repliki budowane są na płycie garbusa a to znacząca różnica w porównaniu do konstrukcji Porsche 356. Do tego Garbi ma inne wymiary długość i rozstaw osi w porównaniu do 356. Niektórzy kombinują i przycinają podwozie aby zbliżyć się mniej lub bardziej do ideału. Porsche 356 ma charakterystycznie nienaturalnie schowane koła do środka czego nie można powiedzieć o większości replikach. Dodatkowo dodam że do budowy replik (tzw kit kar) używa się podłogi od garbusa coupe która nie jest fabrycznie przystosowana do nałożenia karoserii typu cabrio. Chodzi o obciążenia jakie występują pomiędzy budową auta cabrio a coupe. Kolejnym ważnym elementem jest waga replik która jak słyszałem w jednym z programów tv wynosi np 600 kg a Intermeccanica czy Porsche 356 ważą ok 850kg. Inermeccanica konstrukcją jest bliższa oryginałowi a wymiarami i wagą identyczna z 356. Dla porównania opiszę konstrukcję trzech porównywalnych aut ze zdjęciami.

VW Garbus
Nadwozie samonośne wykonane ze stalowych blach tłoczonych zgrzewnych punktowo, składające się z płyty podłogowej oraz nadwozia skręcanych ze sobą za pomocą śrub.

Intermeccanica Speedster
Nadwozie samonośne wykonane z laminatu wzmocnionego przestrzenną ramą wykonana z profili stalowych zamkniętych.

Porsche 356 Speedster
Nadwozie samonośne wykonane ze stalowych blach tłoczonych zgrzewnych punktowo.


Nie masz wystarczających uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego postu.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 15.01.2016, 13:12 

Dołączył: 20.10.2014
Posty: 296
Lokalizacja: Sosnowiec
Nr klubowicza: 759
Teraz opiszę i pokaże zdjęcia dla porównania ostatnio dostępnych na rynku replik 356. Jak napisał Michał obecnie można odbudować auto z kompletnie nowych części ale jeśli ktoś chce kupić wszystkie oryginalne detale z 356 musi nastawić się na wydatek co najmniej kilkudziesięciu tysięcy złotych. I nie wliczam układu napędowego z 356 gdzie sam silnik na chodzie średnio kosztuje ok 30 - 40 tyś zł. I może dlatego często spotyka się takie zamienniki jak na zdjęciach nie wspominając kluczyku po lewej stronie a w 356 jest po prawej. Pierwsze trzy zdjęcia to wspomniane repliki następne Intermeccanica i Porsche 356


Nie masz wystarczających uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego postu.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 15.01.2016, 14:26 

Dołączył: 20.10.2014
Posty: 296
Lokalizacja: Sosnowiec
Nr klubowicza: 759
pdmobil napisał(a):

Co do replik....dwie zasadnicze kwestie...czy replika....czyli 100% na wzór oryginału zbudowany DZIŚ (wtedy wszystkie śrubki kupuje się oryginalne i rachunki trzyma)......czy coś co zewnętrznie udaje... Cały Świat się bawi w budowanie różnych "udawanych" RS, RSR, 904..itd...bo oryginały to są prawie nie osiągalne sztuki, a jeżeli to za grube dziesiątki (setki!)k. $. Pytanie czy warto..tak warto, bo posiadanie takiego(udawanego) egzemplarza daje uciechę...może nie taką samą jak Kossak na ścianie, albo arab w stajni, ale daje.....Oczywiście taka replika "udawana" musi być na poziomie i wtedy cieszy i właściciela (autora) i ..przechodniów....warto !!!

Przygotowując się do napisania kilku zdań natknąłem się na temat z 2013r i tu wyżej cytuję kolegę Piotra. A ja dodam że rynek i towarzystwo w Polsce jeszcze nie jest gotowe na akceptowanie replik czy klonów danych modeli. A cały świat już od kilkudziesięciu lat bawi się i spotyka na zlotach w czasach kiedy w Polsce niestety nawet nie mieliśmy pojęcia o zabytkowej motoryzacji. Ja jestem za replikami klonami ale muszą być wykonane konstrukcyjnie i wizualnie maksymalnie jak oryginał. A dziś tylko Intermeccanica może poszczycić się tak dopracowanymi swoimi autami które mają swoją markę i kluby na świecie. Mam nadzieję że w skrócie przedstawiłem różnicę w replikach 356 i przedstawiłem firmę Intermeccanica. Poniżej dodatkowo kilka fotek z Polski i Japonii.

http://www.intermeccanica.co.jp/cb_index.html

http://www.ebay.com/itm/Other-Makes-196 ... 1359124863


Nie masz wystarczających uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego postu.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 15.01.2016, 15:18 

Dołączył: 20.10.2014
Posty: 296
Lokalizacja: Sosnowiec
Nr klubowicza: 759
Mata napisał(a):
Arku
Pięknie zrobione te repliki. Patrząc na to z jakiego stanu odbudowywuje się dziś wartościowe stare Porsche czy Mercedesy nie raz się zastanawiałem kiedy kończy się oryginał a zaczyna replika... De facto czy to 356 czy 190SL jesteś w stanie z zamienników zbudować prawie w całości... Znajomy powiedział mi, że dla oryginalności wystarczy generalnie oryginalny kawał blachy z numerem fabrycznym... W sumie przerażające :-(
Czy Singer to nadal oryginał Porsche czy to samodzielny byt - replika?
W sumie ciekawa tematyka, której chyba nie poruszaliśmy jeszcze tutaj :-)
Pozdrawiam!!!


A co do tematu Michała to jest zażarta dyskusja i podzielone zdania czy auto odtworzone z tabliczki to oryginał czy replika ? Dla przykładu ostatnio było lub jest na sprzedaż 911 SWB w takim stanie . Da się odbudować przy użycie wszystkich nowych części ale czy to będzie zabytek ? Dzisiaj jeśli jest zgodny nr vin i dokumenty to tak.


Nie masz wystarczających uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego postu.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 15.01.2016, 18:20 

Dołączył: 11.05.2014
Posty: 1930
to napisz jak wg Ciebie powiedzmy w skali 1-6 oceniłbyś właśnie taką replikę:

http://www.speedsterowners.com/topic/fo ... speedsters

to ten spalony.. generalnie może to nieco rozjaśnić kwestię poglądu na repliki, na co zwracać uwagę etc.. zawsze coś nowego się człowiek nauczy :)


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 16.01.2016, 0:35 
Członek Zarządu PCP
Avatar użytkownika

Dołączył: 10.09.2009
Posty: 5052
Lokalizacja: Warszawa/Poznań
Nr klubowicza: 281
Arek
Dzięki Ci !
Kawał fajnej wiedzy o replikach 356 i nie tylko nam wszystkim tutaj zaserwowałeś :-)
Pozdrawiam serdecznie
Michał




_________________

jest: 356C '65, 912 '66, 914-6 '70, 996 Millennium '00, 126p S ’78, R129 500SL ’92

było: 914-4 ’73, 914-4 CanAm '74, 924 '79, 944 '84, 944S2 cabrio '90, 968 cabrio '92, 986S '00, 996.2 targa '03

Michał
IG: mr.mata912


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 16.01.2016, 0:44 
Avatar użytkownika

Dołączył: 10.11.2009
Posty: 2215
Lokalizacja: Krapkowice
Nr klubowicza: 143
arek classic napisał(a):
Teraz opiszę i pokaże zdjęcia dla porównania ostatnio dostępnych na rynku replik 356. Jak napisał Michał obecnie można odbudować auto z kompletnie nowych części ale jeśli ktoś chce kupić wszystkie oryginalne detale z 356 musi nastawić się na wydatek co najmniej kilkudziesięciu tysięcy złotych. I nie wliczam układu napędowego z 356 gdzie sam silnik na chodzie średnio kosztuje ok 30 - 40 tyś zł. I może dlatego często spotyka się takie zamienniki jak na zdjęciach nie wspominając kluczyku po lewej stronie a w 356 jest po prawej. Pierwsze trzy zdjęcia to wspomniane repliki następne Intermeccanica i Porsche 356


Arek jak masz dostęp do fajnej takiej repliki to chętnie kupię coś do kolekcji - daj znać jak co :)




_________________

www.911classic.pl zawsze piękne 911 :)

Krzysztof


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 16.01.2016, 11:02 

Dołączył: 20.10.2014
Posty: 296
Lokalizacja: Sosnowiec
Nr klubowicza: 759
to napisz jak wg Ciebie powiedzmy w skali 1-6 oceniłbyś właśnie taką replikę:


Nie podejmę się oceny replik wykonanych na podłodze i częściach garbusa. W postach powyżej starałem się przedstawić podstawową różnicę miedzy budową 356 a VW.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 21.04.2016, 11:40 

Dołączył: 20.10.2014
Posty: 296
Lokalizacja: Sosnowiec
Nr klubowicza: 759
Krzysiek pojawił się speedster Intermeccanica w USA. Jedyne 70 tyś dolarów. U Nas w PL budzi zdziwienie skąd taka cena ale za auta tego producenta trzeba sporo zapłacić.

http://www.ebay.com/itm/Porsche-Other-S ... 1952986852


Nie masz wystarczających uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego postu.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 21.04.2016, 13:18 
Avatar użytkownika

Dołączył: 3.03.2009
Posty: 2285
Lokalizacja: Piotrków Tryb
Nr klubowicza: 288
Krzysztof -do kolekcji replika :?: :?: :banghead: :banghead:




_________________

-http://classic911.pl


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 32 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]




Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Ostatnie posty forum PCP








Przyklejone




English information
Ostatnie posty publicznego forum