Autor |
Wiadomość |
arek classic
|
Napisane: 15.01.2016, 11:39 |
|
Dołączył: 20.10.2014 Posty: 296 Lokalizacja: Sosnowiec
Nr klubowicza: 759
|
tsubasa napisał(a): Nie mam zrzutu. Ale jakby ktos szukal to mam namiary na replike 356 do odbudowy po spaleniu tylu auta. Tez byla ostatnio na sprzedaz i mocno sie zastanawialem, znalazlem nawet speca od łódek i laminatow ktory by sie podjal odbudowy karoserii a historia i silnik tego auta na najwyzszym poziomie.. Nie wiem czy o to czerwone chodziło ale było ostatnio na sprzedaż.
Nie masz wystarczających uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego postu.
|
|
Góra |
|
tsubasa
|
Napisane: 15.01.2016, 12:00 |
|
Dołączył: 11.05.2014 Posty: 1930
|
Tak to. Mam gdzies chyba na mailu linka do opisu budowy tego auta i silnika.. Takie repliki pewnie nie sa takie wypasione jak Twoja ale ceny tez trzymaja na poziomie lekko ponad 100tys pln..
|
|
Góra |
|
arek classic
|
Napisane: 15.01.2016, 12:25 |
|
Dołączył: 20.10.2014 Posty: 296 Lokalizacja: Sosnowiec
Nr klubowicza: 759
|
Wróciłem z nart i mogę teraz napisać kilka zdań na temat aut spod znaku Intermeccanica. Na początek dla mnie są repliki i klony i nie dotyczy to tylko 356 a również 911. Bo czym jest RS 911 który tylko wyglądem karoserii przypomina oryginalnego RS ?.Ale powracam do modelu 356 i tu większość jak nie wszystkie repliki budowane są na płycie garbusa a to znacząca różnica w porównaniu do konstrukcji Porsche 356. Do tego Garbi ma inne wymiary długość i rozstaw osi w porównaniu do 356. Niektórzy kombinują i przycinają podwozie aby zbliżyć się mniej lub bardziej do ideału. Porsche 356 ma charakterystycznie nienaturalnie schowane koła do środka czego nie można powiedzieć o większości replikach. Dodatkowo dodam że do budowy replik (tzw kit kar) używa się podłogi od garbusa coupe która nie jest fabrycznie przystosowana do nałożenia karoserii typu cabrio. Chodzi o obciążenia jakie występują pomiędzy budową auta cabrio a coupe. Kolejnym ważnym elementem jest waga replik która jak słyszałem w jednym z programów tv wynosi np 600 kg a Intermeccanica czy Porsche 356 ważą ok 850kg. Inermeccanica konstrukcją jest bliższa oryginałowi a wymiarami i wagą identyczna z 356. Dla porównania opiszę konstrukcję trzech porównywalnych aut ze zdjęciami.
VW Garbus Nadwozie samonośne wykonane ze stalowych blach tłoczonych zgrzewnych punktowo, składające się z płyty podłogowej oraz nadwozia skręcanych ze sobą za pomocą śrub.
Intermeccanica Speedster Nadwozie samonośne wykonane z laminatu wzmocnionego przestrzenną ramą wykonana z profili stalowych zamkniętych.
Porsche 356 Speedster Nadwozie samonośne wykonane ze stalowych blach tłoczonych zgrzewnych punktowo.
Nie masz wystarczających uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego postu.
|
|
Góra |
|
arek classic
|
Napisane: 15.01.2016, 13:12 |
|
Dołączył: 20.10.2014 Posty: 296 Lokalizacja: Sosnowiec
Nr klubowicza: 759
|
Teraz opiszę i pokaże zdjęcia dla porównania ostatnio dostępnych na rynku replik 356. Jak napisał Michał obecnie można odbudować auto z kompletnie nowych części ale jeśli ktoś chce kupić wszystkie oryginalne detale z 356 musi nastawić się na wydatek co najmniej kilkudziesięciu tysięcy złotych. I nie wliczam układu napędowego z 356 gdzie sam silnik na chodzie średnio kosztuje ok 30 - 40 tyś zł. I może dlatego często spotyka się takie zamienniki jak na zdjęciach nie wspominając kluczyku po lewej stronie a w 356 jest po prawej. Pierwsze trzy zdjęcia to wspomniane repliki następne Intermeccanica i Porsche 356
Nie masz wystarczających uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego postu.
|
|
Góra |
|
arek classic
|
Napisane: 15.01.2016, 14:26 |
|
Dołączył: 20.10.2014 Posty: 296 Lokalizacja: Sosnowiec
Nr klubowicza: 759
|
pdmobil napisał(a): Co do replik....dwie zasadnicze kwestie...czy replika....czyli 100% na wzór oryginału zbudowany DZIŚ (wtedy wszystkie śrubki kupuje się oryginalne i rachunki trzyma)......czy coś co zewnętrznie udaje... Cały Świat się bawi w budowanie różnych "udawanych" RS, RSR, 904..itd...bo oryginały to są prawie nie osiągalne sztuki, a jeżeli to za grube dziesiątki (setki!)k. $. Pytanie czy warto..tak warto, bo posiadanie takiego(udawanego) egzemplarza daje uciechę...może nie taką samą jak Kossak na ścianie, albo arab w stajni, ale daje.....Oczywiście taka replika "udawana" musi być na poziomie i wtedy cieszy i właściciela (autora) i ..przechodniów....warto !!! Przygotowując się do napisania kilku zdań natknąłem się na temat z 2013r i tu wyżej cytuję kolegę Piotra. A ja dodam że rynek i towarzystwo w Polsce jeszcze nie jest gotowe na akceptowanie replik czy klonów danych modeli. A cały świat już od kilkudziesięciu lat bawi się i spotyka na zlotach w czasach kiedy w Polsce niestety nawet nie mieliśmy pojęcia o zabytkowej motoryzacji. Ja jestem za replikami klonami ale muszą być wykonane konstrukcyjnie i wizualnie maksymalnie jak oryginał. A dziś tylko Intermeccanica może poszczycić się tak dopracowanymi swoimi autami które mają swoją markę i kluby na świecie. Mam nadzieję że w skrócie przedstawiłem różnicę w replikach 356 i przedstawiłem firmę Intermeccanica. Poniżej dodatkowo kilka fotek z Polski i Japonii. http://www.intermeccanica.co.jp/cb_index.htmlhttp://www.ebay.com/itm/Other-Makes-196 ... 1359124863
Nie masz wystarczających uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego postu.
|
|
Góra |
|
arek classic
|
Napisane: 15.01.2016, 15:18 |
|
Dołączył: 20.10.2014 Posty: 296 Lokalizacja: Sosnowiec
Nr klubowicza: 759
|
Mata napisał(a): Arku Pięknie zrobione te repliki. Patrząc na to z jakiego stanu odbudowywuje się dziś wartościowe stare Porsche czy Mercedesy nie raz się zastanawiałem kiedy kończy się oryginał a zaczyna replika... De facto czy to 356 czy 190SL jesteś w stanie z zamienników zbudować prawie w całości... Znajomy powiedział mi, że dla oryginalności wystarczy generalnie oryginalny kawał blachy z numerem fabrycznym... W sumie przerażające Czy Singer to nadal oryginał Porsche czy to samodzielny byt - replika? W sumie ciekawa tematyka, której chyba nie poruszaliśmy jeszcze tutaj Pozdrawiam!!! A co do tematu Michała to jest zażarta dyskusja i podzielone zdania czy auto odtworzone z tabliczki to oryginał czy replika ? Dla przykładu ostatnio było lub jest na sprzedaż 911 SWB w takim stanie . Da się odbudować przy użycie wszystkich nowych części ale czy to będzie zabytek ? Dzisiaj jeśli jest zgodny nr vin i dokumenty to tak.
Nie masz wystarczających uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego postu.
|
|
Góra |
|
tsubasa
|
Napisane: 15.01.2016, 18:20 |
|
Dołączył: 11.05.2014 Posty: 1930
|
to napisz jak wg Ciebie powiedzmy w skali 1-6 oceniłbyś właśnie taką replikę: http://www.speedsterowners.com/topic/fo ... speedstersto ten spalony.. generalnie może to nieco rozjaśnić kwestię poglądu na repliki, na co zwracać uwagę etc.. zawsze coś nowego się człowiek nauczy
|
|
Góra |
|
Mata
|
Napisane: 16.01.2016, 0:35 |
|
Członek Zarządu PCP |
|
Dołączył: 10.09.2009 Posty: 5052 Lokalizacja: Warszawa/Poznań
Nr klubowicza: 281
|
Arek Dzięki Ci ! Kawał fajnej wiedzy o replikach 356 i nie tylko nam wszystkim tutaj zaserwowałeś Pozdrawiam serdecznie Michał
_________________
jest: 356C '65, 912 '66, 914-6 '70, 996 Millennium '00, 126p S ’78, R129 500SL ’92
było: 914-4 ’73, 914-4 CanAm '74, 924 '79, 944 '84, 944S2 cabrio '90, 968 cabrio '92, 986S '00, 996.2 targa '03
Michał IG: mr.mata912
|
|
Góra |
|
kimbex
|
Napisane: 16.01.2016, 0:44 |
|
Dołączył: 10.11.2009 Posty: 2215 Lokalizacja: Krapkowice
Nr klubowicza: 143
|
arek classic napisał(a): Teraz opiszę i pokaże zdjęcia dla porównania ostatnio dostępnych na rynku replik 356. Jak napisał Michał obecnie można odbudować auto z kompletnie nowych części ale jeśli ktoś chce kupić wszystkie oryginalne detale z 356 musi nastawić się na wydatek co najmniej kilkudziesięciu tysięcy złotych. I nie wliczam układu napędowego z 356 gdzie sam silnik na chodzie średnio kosztuje ok 30 - 40 tyś zł. I może dlatego często spotyka się takie zamienniki jak na zdjęciach nie wspominając kluczyku po lewej stronie a w 356 jest po prawej. Pierwsze trzy zdjęcia to wspomniane repliki następne Intermeccanica i Porsche 356 Arek jak masz dostęp do fajnej takiej repliki to chętnie kupię coś do kolekcji - daj znać jak co
_________________ www.911classic.pl zawsze piękne 911 Krzysztof
|
|
Góra |
|
arek classic
|
Napisane: 16.01.2016, 11:02 |
|
Dołączył: 20.10.2014 Posty: 296 Lokalizacja: Sosnowiec
Nr klubowicza: 759
|
to napisz jak wg Ciebie powiedzmy w skali 1-6 oceniłbyś właśnie taką replikę:
Nie podejmę się oceny replik wykonanych na podłodze i częściach garbusa. W postach powyżej starałem się przedstawić podstawową różnicę miedzy budową 356 a VW.
|
|
Góra |
|
arek classic
|
Napisane: 21.04.2016, 11:40 |
|
Dołączył: 20.10.2014 Posty: 296 Lokalizacja: Sosnowiec
Nr klubowicza: 759
|
Krzysiek pojawił się speedster Intermeccanica w USA. Jedyne 70 tyś dolarów. U Nas w PL budzi zdziwienie skąd taka cena ale za auta tego producenta trzeba sporo zapłacić. http://www.ebay.com/itm/Porsche-Other-S ... 1952986852
Nie masz wystarczających uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego postu.
|
|
Góra |
|
chris
|
Napisane: 21.04.2016, 13:18 |
|
Dołączył: 3.03.2009 Posty: 2285 Lokalizacja: Piotrków Tryb
Nr klubowicza: 288
|
_________________
-http://classic911.pl
|
|
Góra |
|
|
Nie możesz rozpoczynać nowych wątków Nie możesz odpowiadać w wątkach Nie możesz edytować swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz dodawać załączników
|
|
Ostatnie posty forum PCP
Przyklejone
English information
Ostatnie posty publicznego forum
|