Start Strona klubowa Kalendarz imprez Sklep Porsche Polska
Nazwa użytkownika Hasło Zapamiętaj mnie Zarejestruj

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]





Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 36 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona
Autor Wiadomość
Offline
PostNapisane: 20.11.2012, 21:22 

Dołączył: 1.10.2012
Posty: 48
Witam.

W mojej wiosce na shellu ostatnio zachwalali bardzo paliwo v-power pro rally 100. Zgodnie z manualem powinno być 98 oktan, ale chyba setka powinna jednak dodać trochę mocy? Ktos ma jakieś zdanie czy warto dopłacać za te dwa oktany? A może ktoś znalazł jakieś jeszcze bardziej podrasowane paliwko?

Z góry dzięki za opinie, pozdrawiam.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 20.11.2012, 22:18 

Dołączył: 19.05.2011
Posty: 139
dla mnie nie ma różnicy..


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 20.11.2012, 22:37 

Dołączył: 12.01.2012
Posty: 16
Wyższa liczba oktanowa to NIE większa moc.

Benzyna 95 daje większą energie spalania, ale nie wolno z niej korzystać w samochodach o dużej mocy z powodu spalania stukowego, czyli samoczynnego zapłonu mieszanki - jeżeli przykładowy samochód WRC zalać by 95-tką, to silnik jest w stanie eksplodować w środku wyścigu. Dosyć dosłownie eksplodować.

Tak samo- benzyny 98 i wyżej spali się więcej niż 95-tki (95 jest po prostu wydajniejsza energetycznie), ale benzyna 98 oktanowa i więcej chroni silnik przed spalaniem stukowym i zapewnia wyższą kulturę jego pracy.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 20.11.2012, 23:32 

Dołączył: 1.10.2012
Posty: 48
Więc może chociaż wtryski mi przeczyści ;)
Dzięki za opinię.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 21.11.2012, 11:22 

Dołączył: 10.04.2008
Posty: 1899
Testuje VPower Racing z Shella od kilkunastu lat.
Poza tym że to jedyne importowane w całości paliwo w PL, to z moich obserwacji wynikają 2 korzyści - auto ciszej i kulturalniej pracuje oraz zużycie paliwa jest ciut mniejsze.

Co prawda nie w Porsche, ale miałem kiedyś okazję obejrzeć zdemontowaną przepustnicę po 150kkm. w aucie karmionym od poczatku tylko(!) VPR.
Wyglądała jak nowa tak że chłopaki w serwisie nie mogły się nadziwić.

Do 964 zalecana jest Pb95, także z ostrożności VPR zalewam średnio co 3 tankowanie.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 21.11.2012, 21:19 

Dołączył: 4.09.2012
Posty: 311
Ja do cayenna zalewam "normalny" v-power


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 21.11.2012, 21:37 

Dołączył: 16.01.2012
Posty: 115
Paliwo to temat rzeka,a już w autach wyczynowych to temat tabu,wystarczy w wyszukiwarce wstukać :paliwa Panta,a otworzą się przed nami czeluście wątpliwości.Ujmując krótko,auta sportowe strojone są pod konkretne paliwa i można ich używać tylko pod te benzyny,zalane inną "wachą' nie wytrzymują więcej jak pare kilometrów,a potem jest stuku stuk,lub wielkie i krótkie boom.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 22.11.2012, 0:50 

Dołączył: 16.03.2007
Posty: 2795
markar: ale to chyba gdy zalejesz np 95 tam gdzie byc powinno 98, vice versa to pierwsze slysze...
do porszaka od paru lat leje tylko 100tke (nominalnie 95), do meganki tak samo (tu mam 98 ).
sugerujesz, by nie bawic sie w mocniejsze paliwo?


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 22.11.2012, 0:53 

Dołączył: 4.06.2012
Posty: 63
vivat napisał(a):
Witam.

W mojej wiosce na shellu ostatnio zachwalali bardzo paliwo v-power pro rally 100. Zgodnie z manualem powinno być 98 oktan, ale chyba setka powinna jednak dodać trochę mocy? Ktos ma jakieś zdanie czy warto dopłacać za te dwa oktany? A może ktoś znalazł jakieś jeszcze bardziej podrasowane paliwko?

Z góry dzięki za opinie, pozdrawiam.


Podstawowe pytanie: pod jakie paliwo masz strojony silnik? Tak jak jest strojony takie paliwo stosuj. Ważne jest to zwłaszcza przy imporcie z USA bo tam mają mniejszą liczbę oktan.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 22.11.2012, 0:55 

Dołączył: 9.11.2011
Posty: 208
Igor napisał(a):
sugerujesz, by nie bawic sie w mocniejsze paliwo?

to pytanie oparte jest na fałszywej sugestii...
Nie ma mocniejszego paliwa, wieksza liczba oktanowa to wieksza odporność na spalanie detonacyjne.
Woda ma pewnie z 1000 oktanów hehehe

W jakimś kolorowym auto magazynie kiedyś, zrobili na hamowni test, i auto gdzie powinno byc 95, na 98ce straciło troche mocy.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 22.11.2012, 0:56 

Dołączył: 10.04.2008
Posty: 1899
Paliwo o wyższej liczbie oktanowej (pod warunkiem że nie lotnicze) nie powinno zaszkodzić, oczywiście przy głowicach przystosowanych do paliwa bezołowiowego.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 22.11.2012, 9:29 

Dołączył: 16.01.2012
Posty: 115
Igor napisał(a):
markar: ale to chyba gdy zalejesz np 95 tam gdzie byc powinno 98, vice versa to pierwsze slysze...
do porszaka od paru lat leje tylko 100tke (nominalnie 95), do meganki tak samo (tu mam 98 ).
sugerujesz, by nie bawic sie w mocniejsze paliwo?


Mocniejsze paliwo poprawia tylko Twoje samopoczucie i kondycję finansową nafciarzy,jeśli poprawia osiagi samochodu to w sposób dla kierowcy niewyczuwalny.Aby lepsze paliwo poprawiło osiągi auta potrzebna jest ingerencja w program sterujący pracą silnika.Pamiętaj też,że im większa liczba oktanowa paliwa,tym szybciej traci ono swoje właściwości.W samochodach używanych w sporcie paliwo jest wypompowywane po imprezie,a na kolejną jest zalewane z nowej beczki.Przestrzegam też przed paliwami ze stacji o małej rotacji,jeśli na Shellu beczka z Racingiem przyjeżdża raz na dwa miesiące to można sobie darować.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 22.11.2012, 14:46 
Klubowicz

Dołączył: 15.08.2007
Posty: 2915
to w koncu lepiej lac (dla silnika z uwagi na spalanie stukowe a nie dla mocy ktorej i tak nie podnosi) paliwo o wiekszej liczbie oktanow czy nie? ja u siebie leje 98, choc auto ma 20 lat i jest ze stanow wiec pewnie (?) ustawione bylo pod 95 ... ciekawe co na to samo Porsche mowi ...


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 22.11.2012, 15:06 

Dołączył: 23.03.2007
Posty: 469
A u mnie na klapce wlewu paliwa jest napisane: PB 95. I takie paliwo leje.

Wojtek
911,2000 3,4 manual USA


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 22.11.2012, 15:19 

Dołączył: 11.12.2011
Posty: 764
Przecież nasze paliwa i tak nie trzymają norm :) Jak jestem w niemczech albo austrii i tam zatankuje to silnik inaczej chodzi, i to nie tylko w Porschaku.


Odnośnie spalania stukowego, to nie wiem jak ma to się w starszych modelach porsche, ale wszystkie nowsze już mają czujniki spalania stukowego, a komputer zmienia mieszankę jak stwierdzi że coś jest nie tak.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 22.11.2012, 15:29 

Dołączył: 28.08.2012
Posty: 150
KoKoS napisał(a):
Odnośnie spalania stukowego, to nie wiem jak ma to się w starszych modelach porsche, ale wszystkie nowsze już mają czujniki spalania stukowego, a komputer zmienia mieszankę jak stwierdzi że coś jest nie tak.


komputer zmienia kat wyprzedzenia zaplonu zeby nie bylo samozaplonu - detonacji.

Do nowszych porsche mozna lac 95 ale nie jest to wskazane, silnik bedzie chodzil, nic sie nie stanie, ale porsche podaje ze samochod moze wiecej palic. Temat byj juz poruszany na forum


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 22.11.2012, 16:07 

Dołączył: 16.01.2012
Posty: 115
yoshi napisał(a):
to w koncu lepiej lac (dla silnika z uwagi na spalanie stukowe a nie dla mocy ktorej i tak nie podnosi) paliwo o wiekszej liczbie oktanow czy nie? ja u siebie leje 98, choc auto ma 20 lat i jest ze stanow wiec pewnie (?) ustawione bylo pod 95 ... ciekawe co na to samo Porsche mowi ...

Jeśli w Twoim modelu można regulować kąt wyprzedzenia zapłonu to zadbaj o jego prawidłowe ustawienia i lej zalecane przez fabrykę paliwo,bo to o większej ilości oktanów nic nie zmieni-oczywiście zakładam,że paliwo ma takie parametry jak deklaruje sprzedawca.Jeśli chcesz z autka "wycisnąć"więcej to jedź na hamownię,weź ze sobą fachowca od regulacji (w przypadku mechanicznego wtrysku to droga przez mękę) zalej zbiornik racingiem i próbujcie do skutku.Oczywiście trzeba pamiętać o zmierzeniu AFR-em składu mieszanki.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 23.11.2012, 21:01 

Dołączył: 15.07.2012
Posty: 36
Panowie może ktoś wie w takim razie jakie paliwo lać do 997 Turbo???
Jakie poleca Porsche? Konkretnie


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 23.11.2012, 21:12 

Dołączył: 17.06.2009
Posty: 1644
KroKoDail napisał(a):
Panowie może ktoś wie w takim razie jakie paliwo lać do 997 Turbo???
Jakie poleca Porsche? Konkretnie


Diesel z rzepaku? :-)
Co za pytanie....No przecież Pb 98 przynajmniej....


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 23.11.2012, 21:41 

Dołączył: 15.07.2012
Posty: 36
Ale co mówi Porsche lepiej dla silnika 98 czy 100?


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 36 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]




Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Ostatnie posty forum PCP








Przyklejone




English information
Ostatnie posty publicznego forum