Start Strona klubowa Kalendarz imprez Sklep Porsche Polska
Nazwa użytkownika Hasło Zapamiętaj mnie Zarejestruj

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]





Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 13 ] 
Autor Wiadomość
Offline
PostNapisane: 2.04.2022, 16:06 

Dołączył: 22.12.2018
Posty: 20
Hej, prośba 🙏 uprzejma o opinie użytkowników nt. Panamera Turbo S e-hybrid lub bez hybrid. Przede wszystkim awaryjność/usterki i funkcjonalność jako daily? Dziękuję bardzo


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 10.04.2022, 21:25 

Dołączył: 29.03.2021
Posty: 50
Witaj w klubie- napisałem post o tym samym i teraz znalazłem Twój ;)
Udało się coś ustalić ? Też rozważam.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 16.04.2022, 11:05 

Dołączył: 22.12.2018
Posty: 20
Hejka, bez odpowiedzi jednak podjąłem decyzję i jestem w trakcie zakupu używanego, więc za jakiś czas będę mógł podzielić się własnymi wrażeniami :lol:


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 16.04.2022, 16:46 

Dołączył: 5.01.2008
Posty: 2134
Lokalizacja: Warszawa
Nr klubowicza: 170
Ciężko znaleźć kogoś z takim autem, to rarytas. W klubie nie ma chyba żadnej




_________________

Było 997.1 TT - 563 KM
Jest: 991.2 TTS - 585 KM na razie :)


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 24.04.2022, 3:13 

Dołączył: 29.03.2021
Posty: 50
Fiz1980 napisał(a):
Hejka, bez odpowiedzi jednak podjąłem decyzję i jestem w trakcie zakupu używanego, więc za jakiś czas będę mógł podzielić się własnymi wrażeniami :lol:




Odezwij się jak już będziesz miał chętnie wymienię kilka zdań. Ja jestem na etapie testów- nie mogę się zdecydować czy 991.2 TS czy Panka TS E-H stąd wynająłem sobie pierw 911 i w następnym tygodniu Pankę oblatam. Po pierwszych chwilach z 991.2 TS jednak stwierdzam, że nie chcę kolejnej zabawki gdyż R8ka daje mi sporo więcej funu z jazdy i emocji pomimo, że mam ją 4 lata. Czuć też, że auto ma już 10 lat ( pomimo, że jest z 2018 roku ). Panka zrobiła na mnie dużo lepsze pierwsze wrażenie- pozostaje sprawdzić czy dam radę żyć z tą hybrydą. Bardzo mnie intryguje- coś nowego z czym nie miałem jeszcze styczności. Dla mnie duży plus to składane siedzenia tylne- aktualnie chyba niedostępne u konkurencji bo w S63 AMG czy S8 mogę o nich pomarzyć. No i gang z akcesoryjnym wydechem z katalogu Porsche w 971 również na plus. Ogólnie niepotrzebnie jechałem do ASO popatrzeć- jak już się zobaczyło 992 TS to już nie da się odzobaczyć i cały urok 991.2 prysł.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 25.04.2022, 0:25 

Dołączył: 29.03.2021
Posty: 50
Pozwolę sobie zostawić trochę porównań pomiędzy w/w autami w tym wątku. Po dzisiejszym dniu to co mogę dopisać w kwestii 991.2 TS

+ Mega komfortowe auto dla osoby 195 cm ~ 125 kg, nie męczy natomiast R8 z akcesoryjnymi fotelami Recaro owszem. Sporo więcej miejsca w 911.
+ Prowadzenie super, mega uczucie lekkości. Porsche jest zdecydowanie mniej wymagające.
+ Hamulce ceramiczne sporo lepsze niżeli odpowiednik również ceramiczny w R8 Plus.
+ Nagłośnienie Burmester jak na sportowe auto jest całkiem dobre ( nie jest wybitne- natomiast lepiej niż w Audi ).
+ Porsche jest w porównaniu do R8 mega ekonomiczne. Ogólnie jest bardzo ekonomicznym autem pod kątem spalania jeżeli to kogoś interesuje.

- Wyświetlacze ala pierwsze modele Nokii w kolorze, czuć upływ czasu natomiast R8ka "świeższa" się wydaje wewnątrz.
- Hałas powyżej 100 km/h ogromny, słychać dosłownie wszystko szczególnie opony, powyżej 250 km/h strach jechać dalej. Audi jest lepiej wyciszone.
- Dźwięk silnika tragedia nie dość, że bardzo słaby to jeszcze męczy. Nie porównuję do V10 ponieważ tutaj jest deklasacja.
- Boli mnie trochę też fakt, że auto wewnątrz to jest Panamera- zegary i wszystko. Trochę mi przeszkadza, że za podobny feeling trzeba zapłacić 5x więcej w porównaniu do 970tki.

= Na równi ocenię design gdyż to kwestia dyskusyjna. Ja stawiam znak równości pod tym kątem.
= W jedenastce boli głowa natomiast w Audi dupsko przez co na dalszy dystans oba wozy średnio się nadają.


Według mnie 911 jest świetnym autem na 3ci wóz- gdy już mamy na daily limuzynę i jakiegoś weekendowego bandziora typu R8 jako 2kę. Śmiało można używać jako daily do miasta na zakupy gdy nie chce się "tłuc" dużą kolubryną. Takie stonowane sportowe auto dające dużo frajdy z jazdy. Natomiast w 11tce nie uzyskamy czegoś co mi się udało jadąc wisłostradą z uchylona szybą- poczucie, że cofnęliśmy się w czasie 20 lat i dostaliśmy rower na komunię ;) :)


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 25.04.2022, 23:47 

Dołączył: 27.01.2016
Posty: 45
Hugs napisał(a):
Dla mnie duży plus to składane siedzenia tylne- aktualnie chyba niedostępne u konkurencji bo w S63 AMG czy S8 mogę o nich pomarzyć. No i gang z akcesoryjnym wydechem z katalogu Porsche w 971 również na plus.


Ugh, pal licho składane siedzenia ale patrząc na selekcję potencjalnych opcji nie można nie zapytać: gdzie u licha jest M760i? Brzmi, wygląda, jeździ - tego nie da się powiedzieć o S8 które jest mocno syntetycznym doświadczeniem, stylistyki już nie komentuje bo rozumiem że istnieją specyficzne gusta..


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 26.04.2022, 1:16 

Dołączył: 29.03.2021
Posty: 50
Niestety albo stety nigdy nie mialem BMW :) Jakoś nie mam przekonania.
Jeżeli chodzi o S8- jak dla mnie D4 to jest fenomen. Żadna z limuzyn nie pozwoli na coś takiego jak czas poniżej 2.7s 0-100 km/h oraz 10.5s 1/4 mili. Auto miałem przez 3-4 lata zrobiłem 70 tyś z tuningiem na 700 KM i potem 800 KM bezawaryjnie. Fotka stara- aktualnie czasy są lepsze jak podałem wyżej- czekam na update od nowego właściciela ex S8.


Nie masz wystarczających uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego postu.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 28.04.2022, 2:49 

Dołączył: 29.03.2021
Posty: 50
911tka- polatana i oddana. Miałem limit 1500 km, zrobiłem 500. Jakoś bez entuzjazmu. Nie jest to auto dla mnie- niewątpliwie jest świetne aczkolwiek wady, które wypisałem wyżej kompletnie wyleczyły mnie z choroby 991.2 TS- rzecz jasna nie z choroby na 911 jednakże tutaj w grę wchodzi jedynie najnowszy model.

Od dziś ze mną na testy Panamera Turbo S e-Hybrid. Pierwsze wrażenie- niesamowite auto. Jak tylko nakręcę więcej km zdam relację natomiast wygląda na to, że się bardzo polubimy.

Czy ktoś ma info jakoby silnik elektryczny działał w sport plus dodatkowo od pewnego poziomu baterii czy też nie jest to zależne ?


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 29.04.2022, 16:06 

Dołączył: 27.02.2011
Posty: 465
Hej Hugs, tuningowaliśmy auta u tego samego Chłopaka pod Garwolinem ;) ładnie odleciałeś z mocą w swoim bylym S8, ja się zatrzymałem na 680KM i uważam iż to i tak za dużo bo potwór z tego robi się straszny i dla kogoś mniej doświadczonego nawet niebezpieczny, co do 911 ciekawe spostrzeżenia, nie zawarłeś jednak w tym wszystkim jednej rzeczy, 911 to jednak auto legenda, no jest głośne, no jest niewygodne, ja mówię jeszcze o 997 która od 991 jest o wiele głośniejsza (jeszcze tiptronic 5 biegowy), jednak jest straszna frajda ze jezdzi sie czymś wyjątkowym, tego w R8 niestety nie ma, oczywiscie r8 wyglądowo (szczególnie to cacko które ty masz) miażdzy ale jednak brak tam tego czegoś. Co do panamery fajne auto ale tam będzie Ci trochę brakować chyba osiągów jesli miałes wcześniej 800KM w S8, do tego tuning porsche to inne galaktyka finansowa, wiem bo stuningowałem swoje turbo z 480 na 620 KM i wiem ile to kosztowało, dziwi mnie że nie patrzysz bardziej w kierunku E klasy czyli E63AMG gdzie mozliwosci tuningu są nawet ciekawsze niż w S8 a auto jest świeższe, chyba ta Panamera nie do końca Ci będzie pasować, ale jak pojezdzisz to napisz bo jestem ciekawy opinii.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 29.04.2022, 23:10 

Dołączył: 29.03.2021
Posty: 50
Siemasz.

Powiem szczerze, że miałem takie poczucie jak wiele lat temu pierwszą Panamerę Turbo nabyłem- ciekawie było polatać "Porsche". Wracając do marki po latach liczyłem, że dokładnie to wrażenie prowadzenia wyjątkowego auta powróci natomiast 991.2 TS odstraszyła mnie skutecznie- znajomy z wypożyczalni nawet się śmiał, że z 1500 km limitu zrobiłem 450 km- gdzie zazwyczaj klienci wyjeżdżają "po korek". Wiele razy słyszałem, że 991.2 TS to nudne auto od znajomych- którzy posiadali w przeszłości ten wóz i nigdy tego nie rozumiałem aż do teraz. Nie chcę nikogo obrażać moimi wywodami natomiast po prostu opisałem swoje uczucia. R8ki nigdy bym na w/w wóz nie zamienił nawet seryjnej. Wrócę do tematu 11tki zapewne w przyszłym roku o ile inflacja nas nie zabije na tyle aby 992 TS kosztowała jakieś astronomiczne kwoty.

E klasa odpada ponieważ mam aktualnie S Coupe 612 KM i nie chciałbym brać czegoś co będzie praktycznie identyczne wewnątrz- patrząc na system obsługi etc. Motor i skrzynia też taka sama. Niebawem wchodzi pakiet brabusa i sadzę, że max 800 KM zrobię tak jak napisałeś.

Wracając do tytułowego modelu Porsche postaram się porównać do S-Coupe 2019 63 AMG.

+ Ogromny plus dla Panamery za składane tylne siedzenia, ułatwia mi to życie szczególnie jak potrzebuję przewieść jakieś rupiecie- nie muszę brać busa albo pożyczać E-klasy od brata w której ów siedzenia są składane.
+ Odczucia osobiste osiągów przyspieszenia na plus dla Panamery ( nic nie mierzyłem ) względem S-klasy. Panka ciągnie dość równo nawet do wyższych prędkości. Czasami mam jednak wrażenie, że nie zawsze załącza się dodatkowy motor elektryczny- nie umiem wyjaśnić w jakich momentach działa dokładnie i czy bateria musi być w jakimś stopniu naładowana aby zadziałał. Bez tego są przypadki, że wciskam gaz i jest słabiej- na tyle, że jestem pewny różnicy. Wówczas jest dość słabo- coś jak w zwykłej Panamerze Turbo wypełnionej pasażerami słusznej masy.
+ Auto jest dość komfortowe natomiast czuć pierwiastek sportu dużo bardziej niż w S-Coupe jedyna kwestia to siedzenia pozostawiają wiele do życzenia- mogłyby być odrobinę bardziej wygodne w 971.
+ Panka jest mega ekonomiczna na trasie 120 km spaliła mi 7.2L natomiast w cyklu obok domu pali 8L niecałe- mowa o trybie hybrid auto. Mercedesem jest ciężko zejść poniżej 12L. Wiadomo- hybryda. Jakby jeszcze chciało się podłączać komuś ładowarkę na noc przed wyjazdem to byłoby mega ekonomicznie typu jakieś 4L na trasie 120 km.
- Dźwięk silnika bez wątpienia na plus w 63 AMG natomiast testowany model panki nie posiada dodatkowego, opcjonalnego wydechu z katalogu porsche- nie ma sterowanych klap, przynajmniej nie widzę przycisku do nich.
- Hamulce w 971 ceramiczne w Mietku również, tutaj trzeba pamiętać- że jest w hybrydzie system rekuperacji i czuć to przy hamowaniu na pedale- nie twierdzę, że przeszkadza- po prostu daje wrażenie jakoby trzeba było mocniej cisnąć pedał. Natomiast jeżeli chodzi o skuteczność tutaj postawię na S-Coupe. Odczucie jest takie, że w mietku hamulce są dużo bardziej skuteczne. Jeżeli chodzi o Panamerę to ceramika jest must have opcją w moim przekonaniu- miałem okazję jeździć innymi 971 w wersji Turbo z układem stalowym i jedyne co mogę powiedzieć- tragedia.
- Wnętrze bez wątpienia jeżeli chodzi o design i jakość wykonania stawiam na Mercedesa natomiast sytuacja jest taka, że ciężko to pobić. Mi się to wnętrze podoba od pierwszych dni gdy wyszło i wówczas był to dla mnie "game changer". W Pance panuje świetny minimalizm- nic nie rzuca się zbytnio w oczy, wszystko jest na swoim miejscu. Nie ma wrażenia wszędobylskiej tandety jak w 991.2 TS- czuć, że to świeższy wóz pomimo, ze jest starszy o rok od 11tki wyżej opisanej. Bardzo fajne są zegary i nie mam problemu z widocznością całości co często było przedstawiane jako problem podczas testów na yt.
= Znak równości stawiam jeżeli chodzi o nagłośnienie ale uwaga- porównuję Burmestera w Pance którego słuchałem wcześniej dość długo do Burmestera Hi-End ( nie mylić, że standardowym ) w S-Coupe. Oba systemy to klasa sama w sobie i zdecydowanie najwyższa półka zarówno cenowa ale wszystko broni się jakością. Natomiast testowany model Panamery TS e-H posiada zestaw Bose i jedyne co mogę powiedzieć- dramat. Wokal wykonawców, których mam na swoich playlistach kaleczy me uszy na tyle, że lepiej to wyłączyć albo ściszyć co mi się często zdarza. Nie da się tego jakoś ustawić przyzwoicie- przy próbach kastrowania basu po prostu ten znika a przy próbach kastracji wysokich tonów dźwięk staje się nijaki. Burmester do opcja "must have" do Panamery- przynajmniej dla mnie.
+/- Nie umiem sklasyfikować układu hybrydowego aczkolwiek minus jaki nasuwa mi się na myśl jest niepoparty doświadczeniem własnym. Mianowicie jak już wspomniałem auto jest dość ekonomiczne jeżeli chcemy jechać w miarę przepisowo- co ostatnio zdarza mi się bardzo często. System gdy motor się wyłącza bądź odwrotnie- załącza na światłach czy w trasie jest kompletnie niewyczuwalny ( moje największe obawy budził właśnie fakt, że coś będzie szarpać etc ). Jedyne co to jak muzyka jest wyłączona ( wiadomo- Bose ) słychać dodatkowy bulgot V8 wśród początkowej ciszy i delikatnego szumu podczas ruszania spod świateł przy niskiej prędkości. Przy wyższej już kompletnie nic nie czujemy jeżeli chodzi o "przejście". Natomiast czy ta ekonomia rzeczywiście nią będzie jeżeli przyjdzie nam zapłacić podczas serwisów za hybrydę- to jest właśnie ta obawa wyżej wymieniona.


Podsumowując dla moich aktualnych potrzeb wybieram bez wątpienia 971 i cieszę się, że skusiłem się na taki test gdyż 991.2 TS chodziła za mną od ponad roku natomiast teraz wiem, że żałowałbym zakupu po tygodniu albo dwóch. Panka tak jak jej poprzedniczka to super samochód- takie połączenie limuzyny ze sportem. Nie jest to typowa, wielka limo do połykania km. Auto ma coś w sobie przez co warto ją rozważyć. Czas pokaże- rozważam jeszcze testy nowej RS7 natomiast mentalnie bliżej mi zdecydowanie do Porsche za sprawą feelingu- który opisał kolega post wyżej. No i będę miał składane siedzenia w aucie które bardziej emanuje sportem według mnie niżeli Audi :) Test bardziej formalność gdyż jakość wykonania wnętrza RSa z wszędobylskim plastikiem odstrasza mnie skutecznie.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 20.06.2022, 1:56 

Dołączył: 29.03.2021
Posty: 50
Pierwsze kilka tyś z Panamerą Turbo S już za mną. Auto świetne w każdym calu- szczególnie bardzo ekonomiczne jak na 680 KM limuzynę. Kolejne moje spostrzeżenia:

+ Słowo limuzyna nie bardzo jest dobrze dobrane, według mnie to w 60% sportowy samochód a w 40% limuzyna. Jak dla mnie bardzo ciekawe i wręcz doskonałe połączenie. Bezpośrednia konkurencja typu S63 AMG long czy też nowa S8ka to auta w pierwszej kolejności będące limuzynami tutaj proporcje bym dał 70% do 30%.
+ Wersja zwykła którą posiadam w porównaniu do wypożyczonej Turbo S Sport Turismo zdaje się prowadzić lepiej- udało mi się znaleźć info, że różnica wagi to około 50kg. Według mnie wygląda też dużo lepiej. Nie ma poczucia jazdy krążownikiem jak to było w przypadku ST.
+ Miejsca z tyłu jest naprawdę dużo. Foteliki Recaro Nova świetnie pasują i nie ma potrzeby odsuwania przedniego fotela ( mam 196 cm wz ).
+ Tłoczone herby porsche na zagłówkach wyglądają fenomenalnie
+ Zielone ( acid green ) akcenty. Tutaj kwestia do której przekonałem się dopiero jak odebrałem samochód. Początkowo nastawienie było dość sceptyczne- wydawało mi się, że lepiej będą wyglądać żółte zaciski i nawet miałem pomysł aby przemalować. Natomiast aktualnie po ustawieniu kolorów w aucie na zielony, do tego wskazówki również zielone- całość w połączeniu z zaciskami i emblematami pięknie współgra- uwielbiam ten motyw na tyle, że zastanawiam się czy jest możliwość zamówienia niektórych obszytych elementów jak np kolumna kierownicy z nicią w kolorze acid green.
+ Wydech akcesoryjny za 18 tyś w konfiguratorze całkiem w porządku. Fajnie mieć tą opcję odhaczoną gdyż w tej kwocie kupić dobry układ nie jest łatwo. Natomiast nadal jeżeli chodzi o brzmienie stawiam na S Coupe 4.0.

- Negatywnie oceniam system rozpoznawania znaków. Często się myli i podaje niepoprawnie. Wyskakuje też jakiś komunikat jak nie ma znaków do rozpoznania czy coś w ten deseń ( miałem tak ze 2 razy na 2 tyś km ). Temat do poprawienia gdyż w mercedesie działa to praktycznie bezbłędnie.
- Czy ktoś jest w stanie podpowiedzieć mi jak zmienić utwór słuchając carplay - tidal na kolejny ? Przypisany przycisk nie obsługuje carplaya jak się domyślam. Za każdym razem pozostaje klikanie w ekran dotykowy ?


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 19.03.2023, 1:36 

Dołączył: 29.03.2021
Posty: 50
Dodam kilka ciekawostek po niespełna roku z Panką i 16k km.

- Średnie spalanie 7.9L z mojego przebiegu.
- Ładowałem latem kilka razy, max zasięg na baterii 55 km.
- Burmester po głębszych odsłuchach jednak lepszy w S-Coupe ( inna liga ) natomiast ten w Porsche jest dobry, ale du** nie urywa.
- Auto mega, mega praktyczne. Te składane siedzenia robią taką robotę, że aktualnie nie wyobrażam sobie ich nie mieć.
- Najlepsze daily jakie można sobie wymarzyć i jakie miałem. Bus stał się bezrobotny dosłownie gdyż praktycznie wszystko można przewieźć panką :)
- Ciekawostka jest taka, że nowy model Turbo S Eh będzie miał niecałe 800 KM i około 100 km zasięgu na baterii ( akurat tyle ile potrzebuję do firmy i z powrotem ) więc dla mnie rewelacja gdyż naładowanie jak liczyłem w nocnej taryfie ( przed zmianami ) wychodziło 5-6 zł aktualnego modelu.

Nadal nie rozwiązałem problemu ze zmianą utworów z poziomu kierownicy :) To jest element- którego mi brakuje najbardziej w Panamerze. Ogólnie bardzo się polubiliśmy, PA przedłużone o kolejny rok. Z awarii jakie miałem to hamulec postojowy zapalał błąd ( koniec szczęk i wymiana 3700 brutto ) oraz zaciął się gargulec ( tylny rozkładany spoiler )- chłopaki ogarnęli na gwarancji.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 13 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]




Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Ostatnie posty forum PCP








Przyklejone




English information
Ostatnie posty publicznego forum