|
Strona 1 z 1
|
[ Posty: 16 ] |
|
Autor |
Wiadomość |
911Bart
|
Napisane: 11.01.2014, 16:21 |
|
Dołączył: 10.04.2008 Posty: 1899
|
Przyjaciel poprosił mnie o pomoc w wyborze wersji nowej Panamery (na model jest w zasadzie zorientowany)
Testowaliśmy kilka dni temu wersję 4S ale pomimo fajnego brzmienia i dobrej dynamiki, jakoś nie przemawia do mnie 3l.TT V6... :/ nie wiem może jestem uprzedzony...
Zastanawiamy się nad GTS-em (zarówno klang jak kultura pracy wolnossącej V8 dużo bardziej nam robi) tym bardziej że różnica cenowa (17k. EUR) wydaje się uzasadniona.
Turbo/TurboS raczej odpada, chociaż kto wie? jeżeli znajdą się racjonalne, mocne argumenty może i tak się skończyć...
W związku z tym moja prośba do kolegów/znawców/użytkowników ww. - chciałbym znać Waszą opinię.
Co wybrać?
|
|
Góra |
|
albi
|
Napisane: 11.01.2014, 17:44 |
|
Dołączył: 3.11.2013 Posty: 167 Lokalizacja: Warszawa
Nr klubowicza: 387
|
Miałem podobny dylemat 2 miesiące temu. Z tym że ja wybierałem w autach z 2012 r. (4s i gts miały silnik V8 - więc wybór był jeszcze trudniejszy). Moje wątpliwości rozwiała jazda testowa jednym i drugim modelem. Generalnie 4s wydaje mi się autem dla osoby poszukującej nowoczesnego szybkiego i bardzo komfortowego auta, natomiast Gts ma 2 oblicza - grzeczne , komfortowe auto do jazdy codziennej, a po wciśnięciu magicznego przycisku Sport Plus mamy też troche Sportu (super brzmiący wydech, spotowe ustawienia zawieszenia i silnika). Więc tak naprawde wszystko zależy od tego czego oczekuje użytkownik. Jak ktoś ma troche benzyny we krwii wybór jest prosty - GTS.
Pozdrawiam
albi
_________________
911 996 3.8 CUP - 1:41.7 911 GT2RS 991.2
|
|
Góra |
|
zibi911
|
Napisane: 11.01.2014, 18:19 |
|
Dołączył: 23.02.2008 Posty: 865 Lokalizacja: Drammen/Wadowice
Nr klubowicza: 318
|
|
Góra |
|
adaszko123
|
Napisane: 11.01.2014, 19:01 |
|
Dołączył: 10.09.2011 Posty: 307
|
zibi911 napisał(a): tylko gts
+1 tylko GTS !
|
|
Góra |
|
kimbex
|
Napisane: 11.01.2014, 19:44 |
|
Dołączył: 10.11.2009 Posty: 2215 Lokalizacja: Krapkowice
Nr klubowicza: 143
|
4S V8 przed liftem wystarczy pod warunkiem że ma pakiet Sport Chrono Plus i rewelacyjny tytanowy układ wydechowy Akrapovic z reg. wydechu
Od kiedy moja Panamera 4S otrzymała właśnie ten wydech to już nie chcę zamienić za GTS , teraz to perfekcyjny wóz , serio ; a jak to prosie się prowadzi po serpentynach i jak brzmi pomiędzy budynkami a zwłaszcza w tunelach to nie sposób opisać
Jeśli nie taka Panamera jak opisałem to tylko i wyłącznie alternatywą będzie wersja GTS choć brzmienie Akrapovica jest jeszcze lepsze niż GTSa.
_________________ www.911classic.pl zawsze piękne 911 Krzysztof
|
|
Góra |
|
albi
|
Napisane: 11.01.2014, 22:04 |
|
Dołączył: 3.11.2013 Posty: 167 Lokalizacja: Warszawa
Nr klubowicza: 387
|
kolega Kimbex pewnie ma racje odnośnie brzmienia. Pamietać trzeba jednak ze GTS to nie tylko wydech - wydaje mie się że auto z wlaczonym sport plus jest jedak troche inaczej zestrojone (obniżone zawieszenie, obroty trzyma troche wyzej, fajnie działa Launch Control). Do tego dochodzi kilka bajerów takich jak inne zderzaki, spojler, alkantara w srodku (w tym czarna podsufitka). Sumarycznie jest tak troche bardziej sportowo. Ale coś za coś 4s mozna kupić znacznie lepiej wyposażoną za te same pieniądze (nawet po dołożeniu wydechu Akrapovic). Piszesz że kolega chce kupić nową - nie wiem jak będzie z gwarancją po modyfikacji wydechu. No i czy ta modyfikacja da tych 30hp więcej żeby dorównać GTS.
_________________
911 996 3.8 CUP - 1:41.7 911 GT2RS 991.2
|
|
Góra |
|
kimbex
|
Napisane: 12.01.2014, 0:06 |
|
Dołączył: 10.11.2009 Posty: 2215 Lokalizacja: Krapkowice
Nr klubowicza: 143
|
albi napisał(a): kolega Kimbex pewnie ma racje odnośnie brzmienia. Pamietać trzeba jednak ze GTS to nie tylko wydech - wydaje mie się że auto z wlaczonym sport plus jest jedak troche inaczej zestrojone (obniżone zawieszenie, obroty trzyma troche wyzej, fajnie działa Launch Control). Do tego dochodzi kilka bajerów takich jak inne zderzaki, spojler, alkantara w srodku (w tym czarna podsufitka). Sumarycznie jest tak troche bardziej sportowo. Ale coś za coś 4s mozna kupić znacznie lepiej wyposażoną za te same pieniądze (nawet po dołożeniu wydechu Akrapovic). Piszesz że kolega chce kupić nową - nie wiem jak będzie z gwarancją po modyfikacji wydechu. No i czy ta modyfikacja da tych 30hp więcej żeby dorównać GTS.
Tak jak już pisałem , moje 4s ma ten system sport plus i z włączonym jest bardzo sportowy
_________________ www.911classic.pl zawsze piękne 911 Krzysztof
|
|
Góra |
|
Matschke
|
Napisane: 12.01.2014, 14:28 |
|
Dołączył: 5.01.2008 Posty: 2134 Lokalizacja: Warszawa
Nr klubowicza: 170
|
Albo GTS albo 4S po lifcie.....
_________________ Było 997.1 TT - 563 KM Jest: 991.2 TTS - 585 KM na razie
|
|
Góra |
|
911Bart
|
Napisane: 13.01.2014, 0:46 |
|
Dołączył: 10.04.2008 Posty: 1899
|
Dzięki za opinie
Zastanawiam się jak w normalnym miejskim użytkowaniu wygląda "poręczność" GTS vs. 4S - wysokość? sztywność? fotele? ...
Nikt nie agituje na Turbo?
|
|
Góra |
|
adarek
|
Napisane: 13.01.2014, 8:02 |
|
Dołączył: 12.08.2010 Posty: 469
|
Ja bym nie kupił auta za ponad pół miliona z V6 - jak będę chciał V6 3.0 to se peugeota 406 kupię.
Rozmawiałem z Katowicami o tym dlaczego nam to zrobili -coś mówili ze to względy ekologiczne, i takie tam ble ble ble. A ja myślę że to jakiś marketingowiec razem z księgowym zaimportowany z fiata wymyślił.
Za kilka lat będzie Panamera V2 1.2 z 8 sprężarkami )))-;.
Luksusowe auto powinno mieć luksusowy silnik. Powinni zostawić V8 a V6 jako opcja tylko ze wtedy nikt by prawdopodobnie tego V6 nie kupił za podobną cenę jak V8.
Powiedzieli ze im teraz GTSy schodzą bo poza turbo tylko to zostało.
|
|
Góra |
|
mick
|
Napisane: 13.01.2014, 9:28 |
|
Dołączył: 25.05.2007 Posty: 182
|
Z tego co słyszałem to 3.0 V6 w 4S wszedł do S i 4S z dwóch powodów:
1. Średnia emisja spalin modeli (normy EU)
2. Niższy podatek dla aut o pojemności poniżej 3000 ccm w Chinach...
BTW
Tak jak nie widziałem w PL żadnej Panamery Hybrid tak E-Hybrid już którąś z kolei sprzedają w Sopocie. Czy ktoś wie czy w pozostałych PC też schodzą?
|
|
Góra |
|
wit007
|
Napisane: 13.01.2014, 10:17 |
|
Członek Zarządu PCP |
|
Dołączył: 12.03.2008 Posty: 9172 Lokalizacja: Gdynia/Warszawa
Nr klubowicza: 189
|
Tylko GTS, ew. S/4S sprzed liftu
_________________ Witek będzie: chyba 718 było: 964 '91, 944 '85, 924 '85, 996 '02, 997S '09 http://www.komunikado.pl agencja public relations
|
|
Góra |
|
albi
|
Napisane: 13.01.2014, 11:47 |
|
Dołączył: 3.11.2013 Posty: 167 Lokalizacja: Warszawa
Nr klubowicza: 387
|
911Bart napisał(a): Dzięki za opinie Zastanawiam się jak w normalnym miejskim użytkowaniu wygląda "poręczność" GTS vs. 4S - wysokość? sztywność? fotele? ...
Gts jest standardowo obniżony chyba o 10 mm względem 4s, ale dzięki możliwości podniesienia auta jednym przyciskiem pokonywanie progów zwalniajacych czy innych przeszkód jest bezproblemowe. W trybie " komfort" jazda przypomina standardową Panamerę. Standardowe fotele różnią się tylko wykończeniem - alkantarą (nie można do niej zamówić wentylacji), ja w moim Gtsie mam zwykła czarna skórę. Także można zamówić co kto lubi.
Pozdrawiam
albi
_________________
911 996 3.8 CUP - 1:41.7 911 GT2RS 991.2
|
|
Góra |
|
DW
|
Napisane: 13.01.2014, 13:58 |
|
Dołączył: 22.01.2013 Posty: 545 Lokalizacja: Warszawa
Nr klubowicza: 353
|
Ja bym brał teraz zdecydowanie GTS. Zgadzam się w pełni że V6 za taką kasę to nieporozumienie teraz. Kultura pracy , dźwięk silnika no i w GTS jest parę koni więcej w porównaniu do S czy 4S. Wydech w poprzedniej S/4S był super (szczególnie wzmocniony u Krzyska) w GTS w standardzie jest ok, natomiast jak usłyszałem w nowej 4s to tak jakby go wykastrowali. Na plus to tylko to że moc już tylko o 10 koni mniejsza niż GTS( poprzednio chyba 30) no i moment obrotowy ten sam ale dostępny w szerszym zakresie obrotów dzięki turbo. W tym roku będzie lift Cayenna i również znika V8 z modelu S i z wolnossaków V 8 benzyna będzie tylko w GTS. Z GTS będzie jeszcze Cayman GTS w tym roku.
_________________
Boxster S 981 '12 928 S2 ’ 86 Było 928 S4’ 90
|
|
Góra |
|
911Bart
|
Napisane: 13.01.2014, 20:33 |
|
Dołączył: 10.04.2008 Posty: 1899
|
Przekonaliście mnie, w zasadzie utwierdziliście co do prawidłowego wyboru - teraz zostaje mi tylko przekonać głównego zainteresowanego , a to chyba zbyt trudne nie będzie...
Dzięki - wkrótce dam znać jak się sprawy mają - na piątek umówiona jazda próbna GTS-em.
|
|
Góra |
|
|
Strona 1 z 1
|
[ Posty: 16 ] |
|
|
Nie możesz rozpoczynać nowych wątków Nie możesz odpowiadać w wątkach Nie możesz edytować swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz dodawać załączników
|
|
Ostatnie posty forum PCP
Przyklejone
English information
Ostatnie posty publicznego forum
|