Start Strona klubowa Kalendarz imprez Sklep Porsche Polska
Nazwa użytkownika Hasło Zapamiętaj mnie Zarejestruj

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]





Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 16 ] 
Autor Wiadomość
Offline
PostNapisane: 11.01.2014, 16:21 

Dołączył: 10.04.2008
Posty: 1899
Przyjaciel poprosił mnie o pomoc w wyborze wersji nowej Panamery (na model jest w zasadzie zorientowany)
Testowaliśmy kilka dni temu wersję 4S ale pomimo fajnego brzmienia i dobrej dynamiki, jakoś nie przemawia do mnie 3l.TT V6... :/ nie wiem może jestem uprzedzony... :?

Zastanawiamy się nad GTS-em (zarówno klang jak kultura pracy wolnossącej V8 dużo bardziej nam robi) :) tym bardziej że różnica cenowa (17k. EUR) wydaje się uzasadniona.
Turbo/TurboS raczej odpada, chociaż kto wie? jeżeli znajdą się racjonalne, mocne argumenty może i tak się skończyć... ;)

W związku z tym moja prośba do kolegów/znawców/użytkowników ww. - chciałbym znać Waszą opinię.
Co wybrać? :swieca:


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 11.01.2014, 17:44 

Dołączył: 3.11.2013
Posty: 167
Lokalizacja: Warszawa
Nr klubowicza: 387
Miałem podobny dylemat 2 miesiące temu. Z tym że ja wybierałem w autach z 2012 r. (4s i gts miały silnik V8 - więc wybór był jeszcze trudniejszy). Moje wątpliwości rozwiała jazda testowa jednym i drugim modelem. Generalnie 4s wydaje mi się autem dla osoby poszukującej nowoczesnego szybkiego i bardzo komfortowego auta, natomiast Gts ma 2 oblicza - grzeczne , komfortowe auto do jazdy codziennej, a po wciśnięciu magicznego przycisku Sport Plus mamy też troche Sportu (super brzmiący wydech, spotowe ustawienia zawieszenia i silnika). Więc tak naprawde wszystko zależy od tego czego oczekuje użytkownik. Jak ktoś ma troche benzyny we krwii wybór jest prosty - GTS.

Pozdrawiam

albi




_________________

911 996 3.8 CUP - 1:41.7
911 GT2RS 991.2


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 11.01.2014, 18:19 

Dołączył: 23.02.2008
Posty: 865
Lokalizacja: Drammen/Wadowice
Nr klubowicza: 318
tylko gts


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 11.01.2014, 19:01 

Dołączył: 10.09.2011
Posty: 307
zibi911 napisał(a):
tylko gts


+1 tylko GTS !


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 11.01.2014, 19:44 
Avatar użytkownika

Dołączył: 10.11.2009
Posty: 2215
Lokalizacja: Krapkowice
Nr klubowicza: 143
4S V8 przed liftem wystarczy pod warunkiem że ma pakiet Sport Chrono Plus i rewelacyjny tytanowy układ wydechowy Akrapovic z reg. wydechu :)
Od kiedy moja Panamera 4S otrzymała właśnie ten wydech to już nie chcę zamienić za GTS , teraz to perfekcyjny wóz , serio ; a jak to prosie się prowadzi po serpentynach i jak brzmi pomiędzy budynkami a zwłaszcza w tunelach to nie sposób opisać :)

Jeśli nie taka Panamera jak opisałem to tylko i wyłącznie alternatywą będzie wersja GTS choć brzmienie Akrapovica jest jeszcze lepsze niż GTSa.




_________________

www.911classic.pl zawsze piękne 911 :)

Krzysztof


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 11.01.2014, 22:04 

Dołączył: 3.11.2013
Posty: 167
Lokalizacja: Warszawa
Nr klubowicza: 387
kolega Kimbex pewnie ma racje odnośnie brzmienia. Pamietać trzeba jednak ze GTS to nie tylko wydech - wydaje mie się że auto z wlaczonym sport plus jest jedak troche inaczej zestrojone (obniżone zawieszenie, obroty trzyma troche wyzej, fajnie działa Launch Control). Do tego dochodzi kilka bajerów takich jak inne zderzaki, spojler, alkantara w srodku (w tym czarna podsufitka). Sumarycznie jest tak troche bardziej sportowo. Ale coś za coś 4s mozna kupić znacznie lepiej wyposażoną za te same pieniądze (nawet po dołożeniu wydechu Akrapovic). Piszesz że kolega chce kupić nową - nie wiem jak będzie z gwarancją po modyfikacji wydechu. No i czy ta modyfikacja da tych 30hp więcej żeby dorównać GTS.




_________________

911 996 3.8 CUP - 1:41.7
911 GT2RS 991.2


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 12.01.2014, 0:06 
Avatar użytkownika

Dołączył: 10.11.2009
Posty: 2215
Lokalizacja: Krapkowice
Nr klubowicza: 143
albi napisał(a):
kolega Kimbex pewnie ma racje odnośnie brzmienia. Pamietać trzeba jednak ze GTS to nie tylko wydech - wydaje mie się że auto z wlaczonym sport plus jest jedak troche inaczej zestrojone (obniżone zawieszenie, obroty trzyma troche wyzej, fajnie działa Launch Control). Do tego dochodzi kilka bajerów takich jak inne zderzaki, spojler, alkantara w srodku (w tym czarna podsufitka). Sumarycznie jest tak troche bardziej sportowo. Ale coś za coś 4s mozna kupić znacznie lepiej wyposażoną za te same pieniądze (nawet po dołożeniu wydechu Akrapovic). Piszesz że kolega chce kupić nową - nie wiem jak będzie z gwarancją po modyfikacji wydechu. No i czy ta modyfikacja da tych 30hp więcej żeby dorównać GTS.


Tak jak już pisałem , moje 4s ma ten system sport plus i z włączonym jest bardzo sportowy :)




_________________

www.911classic.pl zawsze piękne 911 :)

Krzysztof


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 12.01.2014, 14:28 

Dołączył: 5.01.2008
Posty: 2134
Lokalizacja: Warszawa
Nr klubowicza: 170
Albo GTS albo 4S po lifcie.....




_________________

Było 997.1 TT - 563 KM
Jest: 991.2 TTS - 585 KM na razie :)


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 13.01.2014, 0:46 

Dołączył: 10.04.2008
Posty: 1899
Dzięki za opinie :)

Zastanawiam się jak w normalnym miejskim użytkowaniu wygląda "poręczność" GTS vs. 4S - wysokość? sztywność? fotele? ...

Nikt nie agituje na Turbo? :lol:


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 13.01.2014, 8:02 

Dołączył: 12.08.2010
Posty: 469
Ja bym nie kupił auta za ponad pół miliona z V6 - jak będę chciał V6 3.0 to se peugeota 406 kupię.
Rozmawiałem z Katowicami o tym dlaczego nam to zrobili -coś mówili ze to względy ekologiczne, i takie tam ble ble ble. A ja myślę że to jakiś marketingowiec razem z księgowym zaimportowany z fiata wymyślił.
Za kilka lat będzie Panamera V2 1.2 z 8 sprężarkami )))-;.
Luksusowe auto powinno mieć luksusowy silnik. Powinni zostawić V8 a V6 jako opcja tylko ze wtedy nikt by prawdopodobnie tego V6 nie kupił za podobną cenę jak V8.
Powiedzieli ze im teraz GTSy schodzą bo poza turbo tylko to zostało.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 13.01.2014, 9:28 

Dołączył: 25.05.2007
Posty: 182
Z tego co słyszałem to 3.0 V6 w 4S wszedł do S i 4S z dwóch powodów:

1. Średnia emisja spalin modeli (normy EU)
2. Niższy podatek dla aut o pojemności poniżej 3000 ccm w Chinach...

BTW

Tak jak nie widziałem w PL żadnej Panamery Hybrid tak E-Hybrid już którąś z kolei sprzedają w Sopocie. Czy ktoś wie czy w pozostałych PC też schodzą?


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 13.01.2014, 10:17 
Członek Zarządu PCP
Avatar użytkownika

Dołączył: 12.03.2008
Posty: 9172
Lokalizacja: Gdynia/Warszawa
Nr klubowicza: 189
Tylko GTS, ew. S/4S sprzed liftu :)




_________________

Witek
będzie: chyba 718
było: 964 '91, 944 '85, 924 '85, 996 '02, 997S '09

http://www.komunikado.pl agencja public relations


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 13.01.2014, 11:47 

Dołączył: 3.11.2013
Posty: 167
Lokalizacja: Warszawa
Nr klubowicza: 387
911Bart napisał(a):
Dzięki za opinie :)

Zastanawiam się jak w normalnym miejskim użytkowaniu wygląda "poręczność" GTS vs. 4S - wysokość? sztywność? fotele? ...



Gts jest standardowo obniżony chyba o 10 mm względem 4s, ale dzięki możliwości podniesienia auta jednym przyciskiem pokonywanie progów zwalniajacych czy innych przeszkód jest bezproblemowe. W trybie " komfort" jazda przypomina standardową Panamerę. Standardowe fotele różnią się tylko wykończeniem - alkantarą (nie można do niej zamówić wentylacji), ja w moim Gtsie mam zwykła czarna skórę. Także można zamówić co kto lubi.

Pozdrawiam
albi




_________________

911 996 3.8 CUP - 1:41.7
911 GT2RS 991.2


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 13.01.2014, 13:58 
Avatar użytkownika

Dołączył: 22.01.2013
Posty: 545
Lokalizacja: Warszawa
Nr klubowicza: 353
Ja bym brał teraz zdecydowanie GTS. Zgadzam się w pełni że V6 za taką kasę to nieporozumienie teraz. Kultura pracy , dźwięk silnika no i w GTS jest parę koni więcej w porównaniu do S czy 4S. Wydech w poprzedniej S/4S był super (szczególnie wzmocniony u Krzyska) w GTS w standardzie jest ok, natomiast jak usłyszałem w nowej 4s to tak jakby go wykastrowali. Na plus to tylko to że moc już tylko o 10 koni mniejsza niż GTS( poprzednio chyba 30) no i moment obrotowy ten sam ale dostępny w szerszym zakresie obrotów dzięki turbo. W tym roku będzie lift Cayenna i również znika V8 z modelu S i z wolnossaków V 8 benzyna będzie tylko w GTS. Z GTS będzie jeszcze Cayman GTS w tym roku.




_________________

Boxster S 981 '12
928 S2 ’ 86
Było 928 S4’ 90


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 13.01.2014, 17:00 

Dołączył: 30.12.2013
Posty: 21
Jeżeli ja bym został postawiony przed takim dylematem to bez dyskusyjnie zanabył bym pięknego GTS'a. Mimo tego że te samochody wyglądają podobnie są zupełnie inne. V6 i V8 ma się tak do siebie jak lato do zimy.
O ile koszt jest do zaakceptowania (bo to byłby u mnie jedyny powód dylematu) to bym nie rozmyślał i brał pełnokrwiste V8 :!: :!: :!:


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 13.01.2014, 20:33 

Dołączył: 10.04.2008
Posty: 1899
Przekonaliście mnie, w zasadzie utwierdziliście co do prawidłowego wyboru - teraz zostaje mi tylko przekonać głównego zainteresowanego , a to chyba zbyt trudne nie będzie... ;)

Dzięki - wkrótce dam znać jak się sprawy mają - na piątek umówiona jazda próbna GTS-em. :)


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 16 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]




Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Ostatnie posty forum PCP








Przyklejone




English information
Ostatnie posty publicznego forum