Start Strona klubowa Kalendarz imprez Sklep Porsche Polska
Nazwa użytkownika Hasło Zapamiętaj mnie Zarejestruj

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]





Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 16 ] 
Autor Wiadomość
Offline
PostNapisane: 13.11.2014, 19:09 

Dołączył: 4.12.2011
Posty: 29
Witam.
Czy skrzynia PDK generuje dodatkowe koszty w porównaniu z manualem lub Tiptronikiem??
Pytam bo jakiś czas temu ktoś sprzedawał 997.2 z PDK i pisał w ogłoszeniu, że samochód świeżo po serwisie i po strojeniu (czy regulacji) skrzyni PDK.
Możecie coś powiedzieć z własnego doświadczenia jak wygląda serwis takich skrzyń? Zależy mi najbardziej na skrzyniach w 997.2, nie wiem czy w Panamerach itd są dokładnie te same skrzynie.
Pozdrawiam


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 13.11.2014, 19:16 

Dołączył: 17.03.2007
Posty: 4091
Hej, mam 60tys km w mojej Carrera S z PDK (r. 2008) i przy ok. 55tys miałem wymieniamy olej w skrzyni biegów - bo tak ma wg wskazań producenta. poza tym nic nie było robione do tej pory dodatkowo. chodzi jak burza.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 13.11.2014, 20:14 

Dołączył: 16.12.2011
Posty: 825
Ja mam kalibrowaną skrzynię po każdym sezonie na torze. Poprawia kulturę pracy na codzień.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 14.11.2014, 0:15 

Dołączył: 5.08.2014
Posty: 283
Ja przeczytałem w książce serwisowej że w PDK wymiana oleju co !180kkm! Przy ostatniej wizycie w PCW Pan w serwisie potwierdził to..... mam 55kkm i nie wiem czy wymieniać czy nie. Skąd "wskazania producenta"?

jacekm napisał(a):
Hej, mam 60tys km w mojej Carrera S z PDK (r. 2008) i przy ok. 55tys miałem wymieniamy olej w skrzyni biegów - bo tak ma wg wskazań producenta. poza tym nic nie było robione do tej pory dodatkowo. chodzi jak burza.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 14.11.2014, 18:40 

Dołączył: 17.03.2007
Posty: 4091
w mojej książeczce serwisowej jest napisane, że wymiana oleju w sprzęgle PDK co 90tys km jednak najpóźniej co 6 lat (moje auto wyprodukowane w listopadzie 2008). Olej przekładniowy co 180tys albo 12 lat najpóźniej.
więc pewnie się nie jasno wyraziłem.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 14.11.2014, 20:58 

Dołączył: 30.01.2014
Posty: 342
Koszta zapewne ta skrzynia może wygenerować jak i każda inna ale pierwsze co to generuje radość :thumbup:

PDK to chyba jeden z głównych punktów mojego zachwytu nad tym samochodem. Nie martwił bym sie serwisem już teraz. Którakolwiek by sie nie zepsuła to tanio nie będzie...


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 15.11.2014, 18:18 

Dołączył: 4.12.2011
Posty: 29
Dzięki za odpowiedzi.
TomRS czy taką kalibrację skrzyni jak robisz to tylko w ASO takie cuda czy można w jakimś niezależnym warsztacie?? Jest parę firm które specjalizują się w tradycyjnych skrzyniach automatycznych ale nie wiem jak byłoby z dwu sprzęgłową. Jaki jest koszt takiej kalibracji??

///MM widzisz mi bardziej chodzi o eksploatacje a nie jak się zepsuje. W tradycyjnej skrzyni automatycznej wymieniasz tylko olej i cześć a w PDK masz dwa sprzęgła które podejrzewam się zużywają podobnie jak w skrzyni manualnej i też trzeba je wymieniać. Z tymże w manualu masz jedno sprzęgło do wymiany a w PDK dwa. Oczywiście nie jestem pewien tego co piszę dlatego pytam użytkowników;-) Tak jak napisałeś na pewno generuje radość, widziałem parę filmików na necie jak to pięknie chodzi.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 15.11.2014, 19:52 

Dołączył: 16.12.2011
Posty: 825
Kalibrację robiłem w ASO. Zapewne serwisy posiadające komputer serwisowy też są w stanie ją wykonać. Co do ceny, to się nie wypowiem, bo u mnie to zawsze było niejako przy okazji czegoś jeszcze. Jednak nie jest to operacja absolutnie niezbędna. Myślę, że w autach które jeżdżą głównie po drodze w ogóle nie będzie takiej potrzeby. W moim aucie po sezonie skrzynia była przyzwyczajona do jazdy torowej i trochę inaczej zmieniała biegi. Na codzień niekoniecznie lepiej. Po kalibracji uczyła się niejako na nowo mojego stylu jazdy i pracowała bardziej "aksamitnie" :lol:


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 15.11.2014, 20:31 

Dołączył: 30.01.2014
Posty: 342
Odnośnie kalibracji/adaptacji... czy nie jest to poprostu ustawienie skrzyni do jej fabrycznych ustawień???
Czyli zwykła operacja softem??


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 15.11.2014, 20:38 

Dołączył: 16.12.2011
Posty: 825
Prawdopodobnie, ale nie jest to zwykły reset, operacja trwa około godziny z tego co wiem.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 15.11.2014, 22:29 

Dołączył: 1.03.2008
Posty: 1391
Ja jestem zdania, ze dopóki skrzynie PDK jeżdżą to jest wszystko fajnie i wszyscy wymieniają tylko zalety. Natomiast jak zaczną się problemy przy pewnych przebiegach i to masowo to już tak kolorowo nie bedzie...
W skrzyni PDK masz jedno podwójne sprzeglo - dosc skomplikowane. Na razie nie słyszałem o zamiennikach, w serwisie sprzegla kupic sie nie da - trzeba wymienic całą skrzynię za... kilkanascie tys euro. Dodam rownież, ze skrzyn wg porsche sie nie rozbiera i oczywiecie nie ma do nich czesci poza drobiazgami.
Kalibracje bez problemu mozna wykonac poza ASO - czynnosc jest wyłącznie programowa.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 15.11.2014, 23:08 

Dołączył: 17.03.2007
Posty: 4091
jeżdżą już od 6 lat i jakoś nie słychać o problemach. a jak padnie, to się wymieni....nie ma funu bez ryzyka, tylko jak ktoś się tym przejmuje, to nie powinien kupować.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 15.11.2014, 23:09 

Dołączył: 8.03.2007
Posty: 1327
Lokalizacja: My-ce
Nr klubowicza: 039
michal928 napisał(a):
Ja jestem zdania, ze dopóki skrzynie PDK jeżdżą to jest wszystko fajnie i wszyscy wymieniają tylko zalety. Natomiast jak zaczną się problemy przy pewnych przebiegach i to masowo to już tak kolorowo nie bedzie...
W skrzyni PDK masz jedno podwójne sprzeglo - dosc skomplikowane. Na razie nie słyszałem o zamiennikach, w serwisie sprzegla kupic sie nie da - trzeba wymienic całą skrzynię za... kilkanascie tys euro. Dodam rownież, ze skrzyn wg porsche sie nie rozbiera i oczywiecie nie ma do nich czesci poza drobiazgami.
Kalibracje bez problemu mozna wykonac poza ASO - czynnosc jest wyłącznie programowa.


A jak sądzisz jaki to będzie przebieg?
Czy już się tak dzieje - przyznam sie ,że nie śledzą tego tematu ale wiem ,
z dobrego żródla że skrzynia taka ( w innej marce) wg. nawet oceny projektanta nie wytrzyma 300 tys km , niestety w dupowozie...




_________________

968 - out
912
996 - out


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 15.11.2014, 23:48 

Dołączył: 16.12.2011
Posty: 825
Od jakiegoś czasu czytam regularnie forum pff.de . Jak do tej pory nie trafiłem na żaden wątek dotyczący powtarzalnych awarii PDK. Bardzo sporadycznie ktoś narzeka, że szarpie. Rozmawiałem też z Teodorem Myszkowskim na ten temat - wg niego skrzynia jest zbudowana solidnie, a jedyne awarie z jakimi miał do czynienia w tych skrzynkach, były spowodowane zalaniem zbyt małą ilością oleju.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 16.11.2014, 13:55 

Dołączył: 8.03.2007
Posty: 1327
Lokalizacja: My-ce
Nr klubowicza: 039
TomRS napisał(a):
Od jakiegoś czasu czytam regularnie forum pff.de . Jak do tej pory nie trafiłem na żaden wątek dotyczący powtarzalnych awarii PDK. Bardzo sporadycznie ktoś narzeka, że szarpie. Rozmawiałem też z Teodorem Myszkowskim na ten temat - wg niego skrzynia jest zbudowana solidnie, a jedyne awarie z jakimi miał do czynienia w tych skrzynkach, były spowodowane zalaniem zbyt małą ilością oleju.


Nie chodzi o awaryjnośc jak np w GTR bo wiadomo że jest ok , ale do jakiego przebiegu będzie ona "pewna" , czy 100 tys -150 tys czy 200 tys.km
W normalnym układzie napierw sprzęgło ,póżniej synchronizatory , póżniej łożyska , ale każdy z tych elementów daje nieco wcześniej objawy i choroba jest uleczalna , a tu będzie raczej "Trach" i koniec jazdy.
Chyba ,że jest jakiś nadzór elektroniczny np, grubości okładzin itp??




_________________

968 - out
912
996 - out


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 16.11.2014, 14:31 

Dołączył: 16.12.2011
Posty: 825
Ja myślę, że tutaj też będą sygnały zużycia mechanicznego - w końcu ta skrzynia też zawiera klasyczne zębatki, synchronizację zapewne też. I wyeliminowany został czynnik ludzkiego błędu przy obsłudze. Sprzęgła mokre, czyli teoretycznie trwalsze. Pozostaje elektronika i hydraulika sterująca - tutaj faktycznie można się spodziewać kiedyś efektu "trach i nie działa". Pomijając te dwa elementy spodziewałbym się raczej większej trwałości niż w manualu. Nadal pozostaje jednak otwarta kwestia możliwości naprawienia takiej skrzyni poza ASO. Choć w sumie brak części w ofercie producentów zamienników teoretycznie może świadczyć o braku zapotrzebowania wynikającego z dużej niezawodności :lol:


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 16 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]




Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Ostatnie posty forum PCP








Przyklejone




English information
Ostatnie posty publicznego forum