Start Strona klubowa Kalendarz imprez Sklep Porsche Polska
Nazwa użytkownika Hasło Zapamiętaj mnie Zarejestruj

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]





Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 20 ] 
Autor Wiadomość
Offline
 Tytuł: PDK tiptronik
PostNapisane: 14.05.2014, 19:30 

Dołączył: 16.05.2013
Posty: 150
po czym odróżnić PDK od starszych odmian automatu tiptronic ?


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 14.05.2014, 19:36 

Dołączył: 25.01.2013
Posty: 28
na visus-tiptronic ma podłużną szczelinę w której porusza się dżwignia ,a PDK z zewnątrz jest zabudowany.Przynajmniej w 987 tak jest ,w innych nie wiem


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 14.05.2014, 19:42 

Dołączył: 30.10.2008
Posty: 1066
Po napisie na dźwigni ;)


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 14.05.2014, 20:20 

Dołączył: 16.05.2013
Posty: 150
a od którego roku są montowane PDK ?
czy były roczniki z tiptronikiem i PDK ?


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 14.05.2014, 20:27 

Dołączył: 5.01.2008
Posty: 2134
Lokalizacja: Warszawa
Nr klubowicza: 170
PDK w 997 wolnossacym byly od drugiej polowy 2009, a w 997 Turbo od 2009 roku
Poznasz bardzo latwo po dzwigni zmiany biegow.... ;)




_________________

Było 997.1 TT - 563 KM
Jest: 991.2 TTS - 585 KM na razie :)


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 14.05.2014, 20:32 

Dołączył: 25.01.2013
Posty: 28
w Boxsterach i Caymanach też od połowy 2009 wraz z liftem


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 14.05.2014, 20:34 
Członek Zarządu PCP
Avatar użytkownika

Dołączył: 12.03.2008
Posty: 9172
Lokalizacja: Gdynia/Warszawa
Nr klubowicza: 189
W 911 na pewno PDK było od 2008 roku, gdzieś od połowy. Nie pamiętam jak w Turbo i 987.




_________________

Witek
będzie: chyba 718
było: 964 '91, 944 '85, 924 '85, 996 '02, 997S '09

http://www.komunikado.pl agencja public relations


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 14.05.2014, 20:39 

Dołączył: 16.05.2013
Posty: 150
zapytam osoby które jeżdziły na tiptroniku i pdk czy jest taka duża różnica ??

zawsze automaty co miałem były jakieś wolne ospałe i wołowate z czasem zmiany biegu


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 14.05.2014, 20:50 
Członek Zarządu PCP
Avatar użytkownika

Dołączył: 12.03.2008
Posty: 9172
Lokalizacja: Gdynia/Warszawa
Nr klubowicza: 189
Nie pytaj. Różnica jest KOLOSALNA :)




_________________

Witek
będzie: chyba 718
było: 964 '91, 944 '85, 924 '85, 996 '02, 997S '09

http://www.komunikado.pl agencja public relations


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 14.05.2014, 21:47 

Dołączył: 16.12.2011
Posty: 825
W Boxsterze 987 PDK pojawiło się razem z liftem, czyli w połowie 2009 roku, razem z silnikami z bezpośrednim wtryskiem paliwa.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 14.05.2014, 21:48 

Dołączył: 6.07.2012
Posty: 365
Wizualnie:

Tiptronic:

Obrazek


PDK:

Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 14.05.2014, 21:54 

Dołączył: 5.01.2008
Posty: 2134
Lokalizacja: Warszawa
Nr klubowicza: 170
Oczywiscie chodzilo mi 2008 rok w wolnossaku ;)




_________________

Było 997.1 TT - 563 KM
Jest: 991.2 TTS - 585 KM na razie :)


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 14.05.2014, 22:20 

Dołączył: 16.05.2013
Posty: 150
tak te fotki wyjaśniają sprawę na maxxa

dzięki :)


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 15.05.2014, 2:56 

Dołączył: 9.11.2011
Posty: 208
BogdanP napisał(a):
zawsze automaty co miałem były jakieś wolne ospałe i wołowate z czasem zmiany biegu

PDK to nie automat :)
pedału sprzęgła nie ma, ale sprzęgło mechanicznie jak najbardziej istnieje, tylko hydraulika nim rusza :)


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 15.05.2014, 9:58 

Dołączył: 30.10.2008
Posty: 1066
Jaką w takim razie skrzynią jest PDK - manualną? :) :)

Sprzęgło istnieje chyba przy każdym rodzaju połączenia silnika spalinowego ze skrzynią biegów. Może być cierne jak w PDK i manualu, hydrokinetyczne, jak w Tiptronicu...


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 15.05.2014, 10:38 

Dołączył: 6.07.2012
Posty: 365
kl napisał(a):
Jaką w takim razie skrzynią jest PDK - manualną? :) :)

Sprzęgło istnieje chyba przy każdym rodzaju połączenia silnika spalinowego ze skrzynią biegów. Może być cierne jak w PDK i manualu, hydrokinetyczne, jak w Tiptronicu...

To jest automatyczna skrzynia dwusprzęgłowa

Poczytaj:
http://autokult.pl/2011/03/14/porsche-p ... nie-biegow


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 15.05.2014, 22:26 

Dołączył: 9.11.2011
Posty: 208
kl napisał(a):
Jaką w takim razie skrzynią jest PDK - manualną? :) :)


Prezes napisał(a):
kl napisał(a):
Jaką w takim razie skrzynią jest PDK - manualną? :) :)

To jest automatyczna skrzynia dwusprzęgłowa


Momencik momenci, pozwolicie że wyprostuje pojęcia ;)

Mamy ogólnie dwa rodzaje skrzyni - mechaniczną i automatyczną.
Mechaniczna to taka skrzynia biegów - gdzie są łączone ze sobą pary kół zębatych osadzone na wzdłużnym wale. Przy zmianie biegów są przełączne te pary pomiędzy sobą. Jak są przełączne, o tym za chwilke.
Sprzęgło jest zaś cierne, tarcza dotykając docisk, przenosi siłę na dalszą część układu napędowego.

Drugi rodzaj skrzyni to autoamtyczna - tutaj mamy przekładnie planetarną, która mówiąc obrazowo wygląda jak bęben, nie jest tak długa jak zespół przekladni w skrzyni mechanicznej, i mieści w sobie zespoły kół zębatych obracających się dookoła wału. Biegi zmienia integralny układ hydrauliczny w skrzyni.
Sprzęgło w takiej skrzyni jest hydrokinetyczne, czyli nie ma mechanicznego stałego połączenia pomiędzy jego częściami - napędzającą i napędzaną. Siła oleju napędzanego pośrednio przez silnik porusza drugą stronę sprzęgła która jest turbiną - ma normalnie łopatki :).

Automat, tiptronik - to są wersje skrzyni automatycznej.


Manual -> smg -> pdk to są wersje skrzyni mechanicznej :)
Jest tam sprzęgło cierne, jest wał(y) na których są przekładnie odpowiadające przełożeniom,
W manualu do kierowca wybierakiem przesuwa wodzik i mechanizm w skrzyni i wybiera poszczególne zestawy kół zębatych, uzyskując konkretne przełożenie/bieg.

PDK to zautomatyzowana przekładnia mechaniczna,
ale żeby przełączanie biegów było szybsze, to jest zdublowany wał (oraz sprzęgło) na którym osadzone są zespoły kółek zębatych, osobny dla biegów parzystych i nieparzystych, niemniej to kontrukcyjnie skrzynia mechaniczna.
Zamiast siły ramienia kierowcy i wybieraka, w PDK jest hydraulika która w ułamku sekundy rusza wodzikiem i tak samo wybiera przełożenia jak manual.
Sprzęgło rozłącza i złącza układ kydrauliczny, który zastępuje noge kierowcy.

W stosunku do zwykłego manuala, PDK to ulepszona skrzynia mechaniczna która wnosi błyskawiczne przełączanie biegów 8ms :) i to jest główny sens powstania tej skrzyni.
Zamiast nogi ręki kierowcy jest tam szybka hydraulika, i to w sumie cała różnica manual <> pdk....

Sorry za spicz, ale może gdzieś tam komuś się przyda takie delikatne uporządkowanie ;)
jakby co, na YT są fajne filmiki poglądowe


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 15.05.2014, 22:41 

Dołączył: 3.10.2007
Posty: 876
boogie, dzięki i to bez sarkazmu

rzeczywiscie uporządkowałem pojęcia, i choć to obciach, sądziłem, że PDK to raczej jakaś bardziej zaawansowana wersja skrzyni automatycznej. Świetnie to opisałeś.

A tak BTW masz już jakieś Porsche ?


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 20.05.2014, 11:16 

Dołączył: 16.12.2011
Posty: 825
Generalnie wszyscy klasyfikują skrzynie tak jak opisał boogie. Wg mnie jest to trochę dziwne, bo skrzynia automatyczna, to dla mnie skrzynia, która potrafi sama zmieniać biegi. A to potrafi zarówno tiptronic jak i PDK. Różnią się bardzo budową (tak jak opisał boogie), ale i jedna i druga zmienia biegi automatycznie. Dla mnie każda skrzynia, która potrafi zmieniać biegi bez konieczności ingerencji kierowcy jest skrzynią automatyczną. Dwusprzęgłową lub ze sprzęgłem hidrokinetycznym, ale nadal automatyczną :)


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 26.05.2014, 21:45 

Dołączył: 9.11.2011
Posty: 208
alexdr napisał(a):
boogie, dzięki i to bez sarkazmu
rzeczywiscie uporządkowałem pojęcia,

;) no problema, sam sobie przy okazji też jakoś uporządkowałem krajobraz... mniej więcej, bo jak zauważa nie bez racji -->
TomRS napisał(a):
...Wg mnie jest to trochę dziwne, bo skrzynia automatyczna, to dla mnie skrzynia, która potrafi sama zmieniać biegi...

dlatego do tego opsiu powyżej dodałbym jeszcze takie zdanie,
że skrzynia automatyczna to taki hydrauliczny ciśnieniowy agregat :) jak się rozszczelni on, to skrzynia przestaje działać na amen. Można nawet napisać, że im szybciej jedziemy, tym bardziej wzrasta wewnątrz tej skrzyni ciśnienie oleju, i to ciśnienie poprzez hydraulike przełącza kolejne biegi. Hydraulika w automacie psuje się najczęściej.

A w skrzyni nie-automatycznej, mechanicznej, olej nawet jak nam z niej wyleci, to ona i tak dalej będzie działać, będziemy mogli spokojnie zjechać na bok, manewrować autem, sami zmienimy biegi, skrzynia się nie zepsuje przez to, nie będzie unieruchomiona, zlikwidujemy wyciek oleju i dalej jazda(...).
W PDK jest osobny obieg, osobnego oleju, tylko do przełączania biegów, no i lepiej żeby on już sie nam nie rozszczelniał hehe


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 20 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]




Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Ostatnie posty forum PCP








Przyklejone




English information
Ostatnie posty publicznego forum