Autor |
Wiadomość |
senk
|
Napisane: 25.07.2019, 12:15 |
|
Dołączył: 22.07.2019 Posty: 55
|
Witam,
Z góry zaznaczam, że spędziłem sporo czasu na forum, czytając różne wypowiedzi odnośnie 964, ale nie wyczerpały moich wątpliwości.
Przymierzam się do zakupu 964 i o ile początkowo byłem mocno nakierowany na C4 i manual pojawia się coraz więcej wątpliwości.
Obecnie mam nowego Cayenne + Audi z dsg i skrzynie działają super. Jednak w 964 myślałem o manualu, ponieważ po pierwsze to w końcu 911, po 2 wydaje mi się, że automaty z epoki są awaryjne i jeżeli chodzi o szybkość zmiany biegów na pewno są sporo wolniejsze niż obecne. Dodatkowo serwis skrzyni manualnej, na pewno jest mniej problematyczny? Chyba, że automat w 964 jest super i nie należy się go bać?
Druga sprawa to napęd. Nie mam doświadczenia z tył napędem, całe życie jeżdżę FWD albo 4x4. 964 nie będzie na codzień, ale myślałem o różnych wycieczkach więc chciałbym się czuć pewnie jeżeli będę podróżował np. w deszczu, dodatkowo będzie jeździła nim też moja żona. Pytanie brzmi czy upierać się na C4 czy C2 w zupełności jest OK. 4x4 pewnie jest bardziej kosztowne w utrzymaniu i bardziej awaryjne, ale samochod z 4x4 zachowuje się bardziej przewidywalnie. Pytanie brzmi czy napęd 4x4 sprzed 30 lat dobrze działa, czy może jest tylko dołączany i nie wiele wnosi do jazdy. Użytkuję w miarę nowe samochody, więc nie mam pojęcia jak działa napęd 4x4 w starszych modelach. Ktoś tu na pewno ma doświadczenie z jazdy C2 i C4.
|
|
Góra |
|
evan
|
Napisane: 25.07.2019, 12:26 |
|
Dołączył: 25.09.2014 Posty: 498
|
Bartku nie jest to tak zaawansowany napęd jak w nowych samochodach. Dodatkowo rozdział mocy -39% przód i 61% tył powoduje, że auto dalej ma charakterystykę samochodu RWD. Ja ze swoich spostrzeżeń mogę dodać tyle, że jeżdżąc 911 z 1980 RWD i 964 4WD odniosłem wrażenie, że 964 mniej płuży przodem i jest bardziej przewidywalna. Wiadomo, że są to dwie różne konstrukcję pod względem zawieszenia , skrzyni ale różnica była duża. Jedyne rozwiązanie jest takie, że musisz się przejechać 2WD i 4WD i podjąć własną decyzję
|
|
Góra |
|
Daro
|
Napisane: 25.07.2019, 16:37 |
|
Dołączył: 21.03.2010 Posty: 3734 Lokalizacja: Poznań
Nr klubowicza: 263
|
Cytuj: że automaty z epoki są awaryjne a skąd to wiesz , żekłbym odwrotnie że DSG to delikatne konstrukcje. Jedynie strasznie mulą i to jedyny powód dla którego bym ci odradzał automata. Co do napędu to tylko 2, na cztery nie jest dobrym rozwiązaniem i nie działa jak we współczesnych autach a niepotrzebnie obciąża auto.
_________________
|
|
Góra |
|
janiak78
|
Napisane: 25.07.2019, 16:53 |
|
Dołączył: 12.10.2018 Posty: 56
|
Daro. napisał(a): Cytuj: że automaty z epoki są awaryjne a skąd to wiesz , żekłbym odwrotnie że DSG to delikatne konstrukcje. Jedynie strasznie mulą i to jedyny powód dla którego bym ci odradzał automata. Co do napędu to tylko 2, na cztery nie jest dobrym rozwiązaniem i nie działa jak we współczesnych autach a niepotrzebnie obciąża auto. Przy ruszaniu czasem muli, nie wie czy na delikatnym toczeniu ruszyc z 1 czy 2, cokolwiek nie wybierze, jest mulenie, podczas jazdy, jest plynna jazda bez szarpniec, podstawa wymiana oleju co max 60 tys km. do autora tematu, jak masz "piniondz" to C2 to bedzie drozsze w zakupie niz C4. Podobnie z manualem, czytaj wyzej Osobiscie C2 i manual.
|
|
Góra |
|
mata70
|
Napisane: 25.07.2019, 17:15 |
|
Dołączył: 7.10.2016 Posty: 781 Lokalizacja: Poznań
Nr klubowicza: 490
|
Jak ma sprawiać frajdę to C2 w manualu. Jak ma służyć do POMu to może być automat. Jak boisz się o przyczepność to wystarczą deszczowe opony, w takie dni pomogą. A najlepiej zrobić przejażdżkę takim i takim przed zakupem, bo każdy ma inne preferencje.
|
|
Góra |
|
MDU
|
Napisane: 25.07.2019, 17:16 |
|
Dołączył: 30.03.2018 Posty: 175
|
C2 + manu. Nie jeździłem manualem od lat, i z tego powodu sam nie bylem pewny czy chce manual czy tiptronica, ostatecznie stwierdziłem ze do wszystkiego czlowiek sie przyzwyczai, wzialem manu i za nic w swiecie nie zamienił bym tej skrzyni na automat. Przy manualu mimo wszystko jesteśmy mocniej zaangażowani w proces prowadzenia auta. Zupełnie nie bal bym się napędu na tył w 964, warto pamiętać ze przez ostatnie lata naprawdę bardzo mocno poprawiły się właściwości opon i na dobrych kapciach trzeba mocno chcieć żeby zarzucić tyłkiem.
|
|
Góra |
|
senk
|
Napisane: 25.07.2019, 18:41 |
|
Dołączył: 22.07.2019 Posty: 55
|
Ok dzięki, no to już mi się trochę rozjaśnia. W takim razie może jednak nie będę się upierał do 4x4. Co do Automata i manu, dzisiaj przejechałem się C4 w manualu i skrzynia mega fajnie chodzi. Sprzęgło ciężko, ale frajda z jazdy jest. Więc odnośnie skrzyni chyba będę zostawał przy swoim pierwszym typie. Co do napędu, może jednak skuszę się na RWD.
Egzemplarz, który sobie upatrzyłem i dzisiaj oglądałem, dałem do sprawdzenia do Porsche Centrum na przegląd przed zakupem. Okazało się, że prawa jak i lewa tylna ćwiartka była wycinana o czym nikt mi wcześniej nie powiedział, więc chyba muszę odpuścić. Chyba, że przy korozji tak się robi, że wycina się ćwiartkę? Nie wiem jakie są metody, chyba można wycinać mniej.. zresztą auto ma przejechane 70tys to chyba nie powinno być bardzo zjedzone. Jakiś pomysł?
|
|
Góra |
|
pieczkus
|
Napisane: 25.07.2019, 19:38 |
|
Dołączył: 25.11.2018 Posty: 33
|
senk prowadzę podobne rozważania od jakiegoś czasu, jednak jeszcze nie podjąłem decyzji o zakupie, pewny jestem jedynie co do manualnej skrzyni. Będąc w Warszawie obejrzałem czarną C4, żeby przede wszystkim sprawdzić czy się w ogóle zmieszczę. Cytuj: Egzemplarz, który sobie upatrzyłem i dzisiaj oglądałem, dałem do sprawdzenia do Porsche Centrum na przegląd przed zakupem. Okazało się, że prawa jak i lewa tylna ćwiartka była wycinana o czym nikt mi wcześniej nie powiedział, więc chyba muszę odpuścić. Myśląc przyszlościowo, możesz powiedzieć dokladniej o którą 964 chodzi?
|
|
Góra |
|
senk
|
Napisane: 25.07.2019, 19:45 |
|
Dołączył: 22.07.2019 Posty: 55
|
|
Góra |
|
pieczkus
|
Napisane: 25.07.2019, 20:01 |
|
Dołączył: 25.11.2018 Posty: 33
|
Cytuj: Dokładnie tą oglądałem, wspomnieli jedynie, że miała ponownie malowany prawy przód. Gdy ją oglądałem, była zarezerwowana do czasu sprawdzenia u dealera porsche, a w tym tygodniu dzwonili, że znów jest wolna. Odkąd śledze ogłoszenia, to już trzeci sprzedający ją ogłasza na otomoto, ale na pytanie czy to znaczy, że jest z nią cos nie tak nie uzyskałem odpowiedzi. Życze owocnych poszukiwań
|
|
Góra |
|
kris_m
|
Napisane: 25.07.2019, 20:48 |
|
Dołączył: 8.06.2019 Posty: 77 Lokalizacja: Poznań
Nr klubowicza: 646
|
Z doswiadczenia wiem, ze zadnego samochodu, a tym bardziej "klasyka" nie kupiłbym w zadnym wypadku z ogloszen typu otomoto etc. Wieksze pradopodobienstwo kupienia zadbanego samochodu, to ogloszenia klubowiczow na forum Ogladalem nascie sztuk w Polsce i Niemczech, czasami mi sie juz odechciewalo. Finalnie kupilem 964 w Japonii, ale tez nie z aukcji, a od dealera. _________________ Krzysztof 964 C4 http://mize-tech.euhttps://www.speedrental.euhttps://bearmet.plhttps://www.niedzwiedz-lock.pl
_________________
Krzysztof
|
|
Góra |
|
Daro
|
Napisane: 25.07.2019, 20:50 |
|
Dołączył: 21.03.2010 Posty: 3734 Lokalizacja: Poznań
Nr klubowicza: 263
|
senk napisał(a): Chyba, że przy korozji tak się robi, że wycina się ćwiartkę? O korozji? :O chyba kolizji , 964 jest w całości cynkowana więc niebite egzemplarze nie mają problemów z korozją (po za podszybiem)
_________________
|
|
Góra |
|
senk
|
Napisane: 25.07.2019, 21:24 |
|
Dołączył: 22.07.2019 Posty: 55
|
kris_m napisał(a): Ogladalem nascie sztuk w Polsce i Niemczech, czasami mi sie juz odechciewalo. Finalnie kupilem 964 w Japonii, ale tez nie z aukcji, a od dealera.
U dealera w sensie uzywke z Porsche? Moze cos podpowiesz. Albo sprzedasz swoją
|
|
Góra |
|
and6412
|
Napisane: 25.07.2019, 21:52 |
|
Dołączył: 7.04.2015 Posty: 950
|
Mocna ingerencja blacharska to wg mnie ogromny minus lub nawet skresla auto. Modele ocynkowane porsche maja niewiarygodnie trwala blacharke wiec jesli jest korozja to musialo byc grzebane blacharsko. Innymi slowy, skoro da sie kupic nie grzebane to po co ladowac sie w auto po wymianach cwiartek itp. Pamietaj, wszystko naprawisz, kwestia kosztow. Ale blacharka jak juz byla robiona to juz nigdy nie bedzie to samo (nie mam na mysli drobnych stluczek).
|
|
Góra |
|
Rafał-El
|
Napisane: 25.07.2019, 22:19 |
|
Dołączył: 25.02.2018 Posty: 254
|
Dostałeś od Porsche opinię na papierze czy tylko jakiś mechanik, który pierwszy raz widział 964 coś chlapną? Ciężko mi uwierzyć że samochód miał wymieniane dwie tylne ćwiartki. Może to tylko pomówienie? Cytat: Cytuj: Egzemplarz, który sobie upatrzyłem i dzisiaj oglądałem, dałem do sprawdzenia do Porsche Centrum na przegląd przed zakupem. Okazało się, że prawa jak i lewa tylna ćwiartka była wycinana o czym nikt mi wcześniej nie powiedział, więc chyba muszę odpuścić. Chyba, że przy korozji tak się robi, że wycina się ćwiartkę? Nie wiem jakie są metody, chyba można wycinać mniej.. zresztą auto ma przejechane 70tys to chyba nie powinno być bardzo zjedzone. Jakiś pomysł?
|
|
Góra |
|
senk
|
Napisane: 25.07.2019, 22:35 |
|
Dołączył: 22.07.2019 Posty: 55
|
Rafał-El napisał(a): Dostałeś od Porsche opinię na papierze czy tylko jakiś mechanik, który pierwszy raz widział 964 coś chlapną? Ciężko mi uwierzyć że samochód miał wymieniane dwie tylne ćwiartki. Może to tylko pomówienie? Czekałem 2tyg. bo specjalista od starszych samochodow byl na urlopie, więc chyba nie pierwszy lepszy mechanik. Sprawdzali samochód od 8-15. Chcieli mi dać wydrukowaną część, ale poprosiłem na maila. Mam dostać jutro, bo nie mieli jak wysłać 100 zdjęć, a nie miałem żadnego pena itd. Było zrobionych ok 100 zdjęć różnych elementów, wycieków, rysek, wgniotek, poceń półosiek, zepsutych schowków itd. itp. Każde zdjęcie było omówione zgodnie z przygotowaną listą na której było zapisane 50 pozycji. Na koniec większość była omówiona na samochodzie na żywo. P.s żadnym specjalistą nie jestem, ale jak mi palcem pokazali, że przy progu było spawane i przy słupku u góry to nagle widać zgrubienie i że nie jest to co konca proste.
|
|
Góra |
|
kris_m
|
Napisane: 26.07.2019, 5:56 |
|
Dołączył: 8.06.2019 Posty: 77 Lokalizacja: Poznań
Nr klubowicza: 646
|
senk napisał(a): kris_m napisał(a): Ogladalem nascie sztuk w Polsce i Niemczech, czasami mi sie juz odechciewalo. Finalnie kupilem 964 w Japonii, ale tez nie z aukcji, a od dealera.
U dealera w sensie uzywke z Porsche? Moze cos podpowiesz. Albo sprzedasz swoją Odpisałem na prv
_________________
Krzysztof
|
|
Góra |
|
chris
|
Napisane: 26.07.2019, 9:12 |
|
Dołączył: 3.03.2009 Posty: 2284 Lokalizacja: Piotrków Tryb
Nr klubowicza: 288
|
Na tor C2 manual Daily C2 automat Nie ma prawa być korozji na aucie bezkolizyjnym /mam 964 89 i 965 91/ Niby osiągi są bardzo zbliżone ale C4 sprawia wrażenie słabszego
|
|
Góra |
|
mata70
|
Napisane: 26.07.2019, 9:19 |
|
Dołączył: 7.10.2016 Posty: 781 Lokalizacja: Poznań
Nr klubowicza: 490
|
chris napisał(a): Na tor C2 manual Daily C2 automat Nie ma prawa być korozji na aucie bezkolizyjnym /mam 964 89 i 965 91/ Niby osiągi są bardzo zbliżone ale C4 sprawia wrażenie słabszego Chris ten manual moim zdaniem to nie tylko na tor,jak ktoś lubi pośmigać po zakrętach to zdecydowanie lepiej w manualu. Wszystko zależy kto co lubi. Co do jednego wszyscy chyba są zgodni, że C4 w automacie to zdecydowanie tylko dla tych co chcą zadawać szyku, a nie czerpać przyjemność z jazdy.
|
|
Góra |
|
chris
|
Napisane: 26.07.2019, 9:45 |
|
Dołączył: 3.03.2009 Posty: 2284 Lokalizacja: Piotrków Tryb
Nr klubowicza: 288
|
Jeździłem już trochę tymi autkami i na daily a szczególnie do miasta wybrał bym w automacie
|
|
Góra |
|
|
Nie możesz rozpoczynać nowych wątków Nie możesz odpowiadać w wątkach Nie możesz edytować swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz dodawać załączników
|
|
Ostatnie posty forum PCP
Przyklejone
English information
Ostatnie posty publicznego forum
|