|
Strona 1 z 1
|
[ Posty: 14 ] |
|
Autor |
Wiadomość |
Pawelal
|
Napisane: 6.02.2020, 21:51 |
|
Dołączył: 6.02.2020 Posty: 3
|
Witam jestem nowy, właśnie jestem w poszukiwaniu swojego pierwszego Porsche. Wybór padł na panamere, poczytałem u was na grupie i opinie są podzielone.
Może ktoś mnie bardziej uświadomi.
Poszukiwany egzemplarz z silnikiem 4.8 400hp Tak wiem czytałem wycierają się gładzie cylindrów. I czy jest na to sposób.. Ogólnie jestem hobbystycznie mechanikiem dużo robiłem sam, ostatnim razem rozebralem całe auto i złożyłem, nie było to porsche ale udało się z sukcesem. Więc nie boję się nowych wyzwań i postaram się pomagać w mechanice na grupie.
I interesują mnie opinie o tym aucie, szczerze pisząc mam na zakup 130tys. I można coś tam wybrać, interesowały by mnie informacje na co jeszcze zwrócić uwagę przy tym silniku co się często psuje.
Dziekuje bardzo z góry za informację.
|
|
Góra |
|
Pawel_BB
|
Napisane: 16.02.2020, 5:04 |
|
Dołączył: 8.09.2019 Posty: 22
|
Doświadczenia wielkiego nie mam z Porsche, ale też szukam 4.8 400 KM, odbyłem kilka rozmów z handlowcem odnośnie Cayenne GTS, który mnie zainteresował i pisał między innymi o: - "niedawno (przebieg 141k) zostało zrobione pełne uszczelnienie silnika gdyż było zapocenie przy rozrządzie" - "Zapocenie jest przypadłością tych silników dlatego zostało to zrobione u nas. Samochód wymaga troski głównie jeśli chodzi o olej w silniku czyli nie może być na minimum. Trzeba właśnie zwrócić uwagę głównie na wycieki" - "Porsche wprowadziło w 2012 roku modyfikację wadliwych śrub kół pasowych wałów korbowych" - "dla pewności jak uszczelnialiśmy pokrywę rozrządu sprawdziliśmy ustawienie i stan rozrządu" - "Pompa wysokiego ciśnienia jak i kompresor klimatyzacji miały delikatne zapocenia – wynik normalnej eksploatacji – właściciel kazał od razu zapobiegawczo wymienić" Może Ci to pomoże albo ktoś się odniesie do tego co napisałem.
|
|
Góra |
|
Zinny
|
Napisane: 18.02.2020, 23:20 |
|
Dołączył: 15.02.2020 Posty: 5
|
Z ciekawości - jaki jest sposób na wycierające się gładzie poza częstymi wymianami oleju i użytkowaniem "z głową"?
|
|
Góra |
|
Domingez
|
Napisane: 26.02.2020, 10:16 |
|
Dołączył: 19.02.2020 Posty: 8
|
Silnik jest dobry. Ja w swoim wymieniłem Wariatory razem z nowymi śrubami, usunąłem zapocenia i uszczelnienia, pozbyłem się nagaru. Po inspekcji silnika okazało się, że jest jak nowy Mam 75.000 KM wszystko co wymieniłem zrobiłem profilaktycznie. Nie ma sposobu na wycieranie się środka kładzionego przez porsche. Jak zacznie się wycierać zmienia się olej na gęstszy i to przedłuża żywotność. Koszty tulejowania nie są wysokie. Koszt 12 tyś. Umówmy się to robisz raz na całe życie o ile masz przebieg bliżej 200.000 KM.
|
|
Góra |
|
gelu1
|
Napisane: 26.02.2020, 12:17 |
|
Dołączył: 9.12.2019 Posty: 34
|
Witam. Jako, że jestem świeżo po zakupie Panamery z tym silnikiem i już borykam się z pewnymi problemami trochę udzielę się w tym poście. Musisz zwrócić uwagę na ciśnienie na oleju na rozgrzanym silniku, nie powinno być niżej niż 1,5 bara. Sprawdź czy silnik chodzi równo i cicho na wolnych obrotach. Nikasil przeważnie zaczyna wycierać się na 8 cylindrze, tym najbliżej kierowcy (wersja europejska oczywiście)Jeśli silnik wydaje dziwne dźwięki takie jak by cykanie, podobny do stukania popychaczy to już daje do myślenia. Ponadto zapach spalin, czy nie są gryzące, ostre-to może wskazywać na zepsute katy sam tak miałem i jestem na etapie wymiany. Reszta to jak przy innych silnikach olej, płyn chłodniczy itd... Jak będzie zawieszenie pneumatyczne sprawdź czy wszystko działa, czy równo stoi, czy się podnosi opuszcza itd bez błędów. Sprawdź wszystkie drzwi czy się zamykają i otwierają p zamknięciu zamków z pilota i otworzeniu. Zamki lubią się psuć i drzwi się nie chcą otwierać. Na tą chwile takie rzeczy przyszły mi do głowy, z niektórymi się już borykam i powoli doprowadzam samochód do nienagannego stanu. Panamera to ciężki kawałek chleba i trzeba się liczyć z tym, że jak się ją kupi to trzeba pewne rzeczy ogarnąć, jest to kapryśne auto ale jazda nim nadrabia wszystko
|
|
Góra |
|
Domingez
|
Napisane: 27.02.2020, 19:19 |
|
Dołączył: 19.02.2020 Posty: 8
|
Gelu jaki masz przebieg? Zwróć uwagę, że cykanie ma każdy bo tak działają w tym silniku wtryski. Ja mam zdrowy silnik nalotu mam 75000 km i od zawsze na biegu jalowym przy rozgrzanym mam 1.4 bara cisnienie - olej 0w40
|
|
Góra |
|
Adam_911
|
Napisane: 27.02.2020, 19:48 |
|
Dołączył: 23.12.2018 Posty: 255
|
Domingez napisał(a): Silnik jest dobry. Ja w swoim wymieniłem Wariatory razem z nowymi śrubami, usunąłem zapocenia i uszczelnienia, pozbyłem się nagaru. Po inspekcji silnika okazało się, że jest jak nowy Mam 75.000 KM wszystko co wymieniłem zrobiłem profilaktycznie. Nie ma sposobu na wycieranie się środka kładzionego przez porsche. Jak zacznie się wycierać zmienia się olej na gęstszy i to przedłuża żywotność. Koszty tulejowania nie są wysokie. Koszt 12 tyś. Umówmy się to robisz raz na całe życie o ile masz przebieg bliżej 200.000 KM. śmiesznie to brzmi, samochód za pół miliona złotych, przebieg 75.000km i "full" serwis silnika. Ludzie, o czym wy mówicie. To brzmi śmiesznie ! Ogólnie grzebanie przy silniku poniżej 200.000km to porażka (nie mówię o samochodach wyczynowych / użytkowanych ekstremalnie). Rozumiem, że Dacia może mieć problemy z jakością silników (a wbrew pozorom nie ma), rozumiem że Ssangyong nie trzyma jakość.... ale Porsche, albo Mercedes, BMW, Audi, samochody które kosztują tyle co 10 Daci? Zaskakujące jest cieszenie się z małego remontu silnika przy tak niskim przebiegu. Szerokości !
|
|
Góra |
|
Domingez
|
Napisane: 27.02.2020, 20:06 |
|
Dołączył: 19.02.2020 Posty: 8
|
Adam_911 napisał(a): Domingez napisał(a): Silnik jest dobry. Ja w swoim wymieniłem Wariatory razem z nowymi śrubami, usunąłem zapocenia i uszczelnienia, pozbyłem się nagaru. Po inspekcji silnika okazało się, że jest jak nowy Mam 75.000 KM wszystko co wymieniłem zrobiłem profilaktycznie. Nie ma sposobu na wycieranie się środka kładzionego przez porsche. Jak zacznie się wycierać zmienia się olej na gęstszy i to przedłuża żywotność. Koszty tulejowania nie są wysokie. Koszt 12 tyś. Umówmy się to robisz raz na całe życie o ile masz przebieg bliżej 200.000 KM. śmiesznie to brzmi, samochód za pół miliona złotych, przebieg 75.000km i "full" serwis silnika. Ludzie, o czym wy mówicie. To brzmi śmiesznie ! Ogólnie grzebanie przy silniku poniżej 200.000km to porażka (nie mówię o samochodach wyczynowych / użytkowanych ekstremalnie). Rozumiem, że Dacia może mieć problemy z jakością silników (a wbrew pozorom nie ma), rozumiem że Ssangyong nie trzyma jakość.... ale Porsche, albo Mercedes, BMW, Audi, samochody które kosztują tyle co 10 Daci? Zaskakujące jest cieszenie się z małego remontu silnika przy tak niskim przebiegu. Szerokości ! Ten silnik ma wade jak niemal każdy silnik. W AMG zacieraja sie walki i urywaja sruby tak jak tutaj. Mi sie urwaly ale nie wpadly zatrzymaly sie na wariatorze. Dlatego uratowali mi to silnik bo przy odpaleniu byl halas i go zgaszono od razu. Niestety te silniki tak maja. Zrobilem i latam.
|
|
Góra |
|
gelu1
|
Napisane: 5.03.2020, 14:28 |
|
Dołączył: 9.12.2019 Posty: 34
|
Domingez napisał(a): Gelu jaki masz przebieg? Zwróć uwagę, że cykanie ma każdy bo tak działają w tym silniku wtryski. Ja mam zdrowy silnik nalotu mam 75000 km i od zawsze na biegu jalowym przy rozgrzanym mam 1.4 bara cisnienie - olej 0w40 Samochód 190 tysięcy w Niemczech serwisowany do 170. A w Polsce przez 20 chyba ktoś nie do końca o niego dbał ;/ Samochód obecnie w serwisie, bo wolałem wszystko sprawdzić póki wcześniej,. I jak się okazuje miałem racje-jakieś dziwne przeczucie hyhy. U mnie cykanie było spowodowane pęknięciem łyżwy napinającej łańcuch rozrządu, ponadto ktoś robiąc fazy rozrządu zrobił to nie umiejętnie a na dodatek poskładał wszystko na starych uszczelkach. Na szczęści w porę zostało wszystko rozebrane i poskładane jak trzeba. Silnik jest w dobrej kondycji ciśnienie na cylindrach 17,5 bara, ciśnienie oleju na wolnych obrotach i rozgrzanym silniku ponad 1,5 bara. Olej Millersa 5w50. W tych silnikach ważna jest wymiana oleju, najlepiej po 10 tysiącach i nie wolno silnika piłować jak nie jest rozgrzany. Doprowadza to do wycierania nikasilu na cylindrach. Będąc w serwisie spotkałem Panamerę, która ma nalatane 340 tysięcy bez remontu i silnik jest w doskonałej kondycji, więc znaczy że da się
|
|
Góra |
|
Domingez
|
Napisane: 6.03.2020, 13:24 |
|
Dołączył: 19.02.2020 Posty: 8
|
gelu1 napisał(a): Domingez napisał(a): Gelu jaki masz przebieg? Zwróć uwagę, że cykanie ma każdy bo tak działają w tym silniku wtryski. Ja mam zdrowy silnik nalotu mam 75000 km i od zawsze na biegu jalowym przy rozgrzanym mam 1.4 bara cisnienie - olej 0w40 Samochód 190 tysięcy w Niemczech serwisowany do 170. A w Polsce przez 20 chyba ktoś nie do końca o niego dbał ;/ Samochód obecnie w serwisie, bo wolałem wszystko sprawdzić póki wcześniej,. I jak się okazuje miałem racje-jakieś dziwne przeczucie hyhy. U mnie cykanie było spowodowane pęknięciem łyżwy napinającej łańcuch rozrządu, ponadto ktoś robiąc fazy rozrządu zrobił to nie umiejętnie a na dodatek poskładał wszystko na starych uszczelkach. Na szczęści w porę zostało wszystko rozebrane i poskładane jak trzeba. Silnik jest w dobrej kondycji ciśnienie na cylindrach 17,5 bara, ciśnienie oleju na wolnych obrotach i rozgrzanym silniku ponad 1,5 bara. Olej Millersa 5w50. W tych silnikach ważna jest wymiana oleju, najlepiej po 10 tysiącach i nie wolno silnika piłować jak nie jest rozgrzany. Doprowadza to do wycierania nikasilu na cylindrach. Będąc w serwisie spotkałem Panamerę, która ma nalatane 340 tysięcy bez remontu i silnik jest w doskonałej kondycji, więc znaczy że da się Ciśnienie takie masz bo masz gęściejszy olej. 0W40 jest bardzo rzadki dlatego ciśnienie na rozgrzanym jest niższe. Nikasil często wyciera się tak jak mówisz z powodu pałowania. Należy robić tzw. procedurę startu. Ja zanim ruszę czekam 30 sekund do tego przez pierwszy kilometr jadę bardzo powoli. But tylko jak się przynajmniej zagrzeje olej do 80 stopni. Cykanie to sprawa bardzo indywidualna bo tak jak mówią chodzą tak głośno wtryski. Ale to raczej można odróżnić od tego "niepokojącego". Znam osobiście Cayenne z nalotem 349 tyś km i też nic nie było w nim robione. Zależy od użytkownika.
|
|
Góra |
|
chris
|
Napisane: 6.03.2020, 17:33 |
|
Dołączył: 3.03.2009 Posty: 2284 Lokalizacja: Piotrków Tryb
Nr klubowicza: 288
|
|
Góra |
|
adamax
|
Napisane: 7.03.2020, 23:53 |
|
Członek Zarządu PCP |
|
Dołączył: 20.05.2015 Posty: 2069 Lokalizacja: Tychy
Nr klubowicza: 468
|
Kolego, U mnie jest prawie 200kkm na budziku w v8 4.8 400KM 4S (2010r). Auto przy 30kkm miało wymieniony silnik na gwarancji - podobno ten bez wad. Chyba tak jest, bo auto chodzi jak marzenie. Zużycie oleju to jedna kreska na jakieś 5-6kkm (czasami go mocno gonię ). Panamera jest genialna, zwłaszcza w trybie sport (o plus już nie wspomnę). Ja nie przepadam za turbo i ta wersja jest dla mnie optymalna. Mysle, że dołóż 20k pln i poszukaj auta z gwarancja approved - będzie Pan zadowolony!
_________________ pozdrawiam Adam =================== 944/993/986/996T/970 http://www.prosiakovo.plhttp://www.enotrip.pl
|
|
Góra |
|
Panamera S
|
Napisane: 13.04.2020, 14:55 |
|
Dołączył: 13.04.2020 Posty: 2
|
gelu1 napisał(a): Witam. Jako, że jestem świeżo po zakupie Panamery z tym silnikiem i już borykam się z pewnymi problemami trochę udzielę się w tym poście. Musisz zwrócić uwagę na ciśnienie na oleju na rozgrzanym silniku, nie powinno być niżej niż 1,5 bara. Sprawdź czy silnik chodzi równo i cicho na wolnych obrotach. Nikasil przeważnie zaczyna wycierać się na 8 cylindrze, tym najbliżej kierowcy (wersja europejska oczywiście)Jeśli silnik wydaje dziwne dźwięki takie jak by cykanie, podobny do stukania popychaczy to już daje do myślenia. Ponadto zapach spalin, czy nie są gryzące, ostre-to może wskazywać na zepsute katy sam tak miałem i jestem na etapie wymiany. Reszta to jak przy innych silnikach olej, płyn chłodniczy itd... Jak będzie zawieszenie pneumatyczne sprawdź czy wszystko działa, czy równo stoi, czy się podnosi opuszcza itd bez błędów. Sprawdź wszystkie drzwi czy się zamykają i otwierają p zamknięciu zamków z pilota i otworzeniu. Zamki lubią się psuć i drzwi się nie chcą otwierać. Na tą chwile takie rzeczy przyszły mi do głowy, z niektórymi się już borykam i powoli doprowadzam samochód do nienagannego stanu. Panamera to ciężki kawałek chleba i trzeba się liczyć z tym, że jak się ją kupi to trzeba pewne rzeczy ogarnąć, jest to kapryśne auto ale jazda nim nadrabia wszystko
|
|
Góra |
|
Bolek975
|
Napisane: 19.04.2020, 21:06 |
|
Dołączył: 18.04.2020 Posty: 8
|
Mogę się podpiąć pod wcześniejsze posty. Sam posiadam 4s 4.8 V8. Przy 90000 km wymieniony silnik na poprawioną wersję po urwaniu śrub (poprzedni właściciel zapłacił 23 000EUR), teraz przy 160 000 km jazda bez większych problemów, poza oczywiście zacinająca się klamką i wymienie przedniego miecha po wpadnięciu w głęboką dziurę. Ciśnienie oleju 1.4 bar na biegu jałowym, 95 stopni (0w40 mobil 1), zużycie oleju ok 1l/6kkm (według poprzedniego właściciela niezmienne od wymiany silnika), lekkie cykanie i wahanie wskazówki obrotomierza ale wszystko wydaje się być ok
|
|
Góra |
|
|
Strona 1 z 1
|
[ Posty: 14 ] |
|
|
Nie możesz rozpoczynać nowych wątków Nie możesz odpowiadać w wątkach Nie możesz edytować swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz dodawać załączników
|
|
Ostatnie posty forum PCP
Przyklejone
English information
Ostatnie posty publicznego forum
|