Autor |
Wiadomość |
Mateusz135
|
Napisane: 8.08.2020, 22:44 |
|
Dołączył: 8.08.2020 Posty: 6
|
Jeszcze raz witam wszystkich na forum,mam parę pytań co do ew zakupu porsche, sprzedałem właśnie swój stary samochód i noszę się z myślą zakupu pierwszego porsche Górna granica jaką chcę wydac to 40tyś euro, patrzyłem i myślę o modelu z silnikiem 3.8 355 koni, ktos ma takie autko i może powiedziec coś więcej? Jakieś usterki na które warto zwrócić uwagę? Czytałem gdzies o czyms co się nazywa IMS ? Od razu po kupnie chciałbym wymienic ewentualne rzeczy które sa "wadliwe " lub w przyszłości byc mogą aby cieszyć się jazdą koszta utrzymania patrząc na części oraz spalanie sa w podobnych kosztach co poprzednie auto tak więc tutaj akurat nie mam pytań, bardziej od strony technicznej mnie interesuje. Pozdrawiam
|
|
Góra |
|
Mata
|
Napisane: 9.08.2020, 0:41 |
|
Członek Zarządu PCP |
|
Dołączył: 10.09.2009 Posty: 5044 Lokalizacja: Warszawa/Poznań
Nr klubowicza: 281
|
Drogi Mateuszu Pogrzeb trochę na forum bo podobnych jak Twoje zapytań było wcześniej sporo a o silniku 3,8l w 997 to już chyba by dobre opowiadanie powstało... Pozdrawiam serdecznie Mata Ps. 3,8l w 997 w budżecie do 40k€, czyli 997.1 to nie jest dobry pomysł
_________________
jest: 356C '65, 912 '66, 914-6 '70, 996 Millennium '00, 126p S ’78, R129 500SL ’92
było: 914-4 ’73, 914-4 CanAm '74, 924 '79, 944 '84, 944S2 cabrio '90, 968 cabrio '92, 986S '00, 996.2 targa '03
Michał IG: mr.mata912
|
|
Góra |
|
b0g0b0jny
|
Napisane: 9.08.2020, 8:20 |
|
Dołączył: 4.08.2014 Posty: 1549
|
Jak pisze Mata poszukaj bo wątków w temacie tego silnika jest wiele. Skup się na temacie wycierania gładzi i panewek. IMS to miejska legenda.
Jeśli chodzi o koszty utrzymania to zwroc uwagę na koszty elementów zawieszenia : np. amortyzatory z PASM.
|
|
Góra |
|
Kubuś72
|
Napisane: 9.08.2020, 17:39 |
|
Dołączył: 6.10.2013 Posty: 802
|
Czy ktoś na forum miał problem z ww. silnikiem, pytam z ciekawości, podobnie jak z 3.4 w 996?, było o tym dużo pisane jednak nie znalazłem żadnego osobistego wątku w tym temacie, tzn. nie kupuj bo się rozlatują, lecz rozleciał mi się, czy jest ktoś, komu się taki silnik rozleciał?
|
|
Góra |
|
wit007
|
Napisane: 9.08.2020, 19:20 |
|
Członek Zarządu PCP |
|
Dołączył: 12.03.2008 Posty: 9172 Lokalizacja: Gdynia/Warszawa
Nr klubowicza: 189
|
Mi się rozleciał 3.8 z 997.1. Urwała się korba. A po rozebraniu okazało się że miał wstawione stalowe tuleje. Wiem też o co najmniej trzech podobnych przypadkach
_________________ Witek będzie: chyba 718 było: 964 '91, 944 '85, 924 '85, 996 '02, 997S '09 http://www.komunikado.pl agencja public relations
|
|
Góra |
|
fx45
|
Napisane: 9.08.2020, 20:28 |
|
Dołączył: 5.12.2019 Posty: 390
|
wit007 napisał(a): Mi się rozleciał 3.8 z 997.1. Urwała się korba. A po rozebraniu okazało się że miał wstawione stalowe tuleje. Wiem też o co najmniej trzech podobnych przypadkach Tak z ciekawości czy mógłbyś opisać warunki eksploatacji ? Jak dużo kilometrów zrobiłeś ? Ciekawi mnie to z powodu tego , że znam dwa takie tulejowane ( stalowe ) samochody i jak do tej pory nie wykazują problemów. Co prawda właściciele na tor nie jeżdżą ale nogi lekkiej też nie mają. Bardziej zwracają natomiast uwagę na jakość oleju i interwał zmian oraz spokojne rozgrzanie silnika.
|
|
Góra |
|
MKMatt
|
Napisane: 9.08.2020, 21:28 |
|
Dołączył: 16.05.2020 Posty: 152
|
wit007 napisał(a): Mi się rozleciał 3.8 z 997.1. Urwała się korba. A po rozebraniu okazało się że miał wstawione stalowe tuleje. Wiem też o co najmniej trzech podobnych przypadkach Też chętnie poznam więcej szczegółów jako użytkownik tego modelu i silnika. U mnie 997.1 3.8 355 był kupiony z przebiegiem 77k km. Zrobiłem profilaktycznie badanie endoskopem, które nie wykazało niczego na cylindrach. Jeśli chodzi o IMS to z tego co wiem można to wcześniej zidentyfikować sprawdzając przy przeglądach filtr oleju pod kątem opiłków. Być może ktoś tutaj będzie w stanie to potwierdzić. Natomiast od 2006 roku problem raczej nie występował i nie martwiłbym się tym niepotrzebnie. Na pewno warto dowiedzieć się, jak samochód był użytkowany i serwisowany. Olej itd. Pozdrawiam!
|
|
Góra |
|
Mateusz135
|
Napisane: 9.08.2020, 22:42 |
|
Dołączył: 8.08.2020 Posty: 6
|
Dzięki za odpowiedzi Patrzyłem po forum ale nie znalazłem tak odpowiedzi, możliwe że, przeoczyłem ... co do kwoty to 40k euro patrząc po aukcjach to spokojnie można coś kupić, szukam auta za naszą zachodnią granica bo, tam też mieszkam... ogólnie mam do wydania 45k euro ale 5 chcę sobie zostawić na ew doprowadzenie auta do stanu bdb+ a,wiadomo że auto nawet z małym przebiegiem ale w wieku około 15 lat będzie wymagało zrobienia "czegoś" jeżeli nie 3.8 to lepiej pójść w zwykłe 3.6 ? 325 koni tak?
|
|
Góra |
|
wit007
|
Napisane: 10.08.2020, 9:08 |
|
Członek Zarządu PCP |
|
Dołączył: 12.03.2008 Posty: 9172 Lokalizacja: Gdynia/Warszawa
Nr klubowicza: 189
|
Autem zrobiłem może 5 tys. km. Auto miało wtedy ok. 150 tys., ale silnik niby 50-60 i miał być w stanie igła. Padł mi na torze. Co do wcześniejszego traktowania - tego nigdy nie będziemy wiedzieli. Owszem, sprawdzimy przekroczenia obrotów itd., ale pałowania na zimnym komputer nie zapisuje. Wśród przypadków, które znam jest też taki, że silnik padł zaraz po zmianie właściciela, a ten wcześniejszy pedantycznie o wóz dbał. Przebieg jeśli dobrze pamiętam ok. 40 tys.
Ja raczej szedłbym w stronę 3.6. A jeśli budżet pozwoli to Turbo (to zupełnie inny, pancerny silnik)
_________________ Witek będzie: chyba 718 było: 964 '91, 944 '85, 924 '85, 996 '02, 997S '09 http://www.komunikado.pl agencja public relations
|
|
Góra |
|
Andruszka
|
Napisane: 10.08.2020, 9:16 |
|
Dołączył: 13.02.2012 Posty: 1329
Nr klubowicza: 304
|
Oprócz Witka to też znam jeszcze 2 przypadki. Jeden miał coś około 80 tys przebiegu, rok chyba 2007, korba wyszła bokiem, nie na torze. Właściciele raczej się nie będą przyznawali głośno, bo wiadomo potem gorzej takie auto sprzedać itd. 3,6 też święte nie jest, ale rzadziej korba wychodzi bokiem i przynajmniej można remontować.
_________________
Andrzej 911
|
|
Góra |
|
Mateusz135
|
Napisane: 10.08.2020, 11:41 |
|
Dołączył: 8.08.2020 Posty: 6
|
Na torze autem napewno nie będę śmigal bo, posiadam auto przygotowane strickte torow mam też auto na codzień zwykłe daily a porsche chcę kupić jako auto weekendowe, jakieś wypady itd Nastawiłem się na 3.8 bom jednak lubię moc a im więcej tym lepiej ^^ Niestety na turbo lhb cos nowszego nie mam aż tak budżetu stąd interesuje mnie tw 3.8 ale widze ż lepiej sobie odpuścić i zakupić zwykłą 3.6..
|
|
Góra |
|
wit007
|
Napisane: 10.08.2020, 13:00 |
|
Członek Zarządu PCP |
|
Dołączył: 12.03.2008 Posty: 9172 Lokalizacja: Gdynia/Warszawa
Nr klubowicza: 189
|
Nie ma bardzo dużej różnicy między Carrerą a Carrerą S. Najbardziej ją czuć w momencie przesiadki z auta do auta, ale chyba mało kto ma w garażu taką parę, więc problem jest raczej akademicki.
Może warto rozważyć 996 4S albo Turbo? W Polsce do kupienia w Twoim budżecie, a jeśli była opłacona akcyza to chyba można ubiegać się o jej zwrot przy eksporcie? Na pewno to działa przy nowych autach, nie wiem jak z używanymi. Rzucam pomysł - łatwiej byłoby zmieścić się w budżecie
_________________ Witek będzie: chyba 718 było: 964 '91, 944 '85, 924 '85, 996 '02, 997S '09 http://www.komunikado.pl agencja public relations
|
|
Góra |
|
Mikołaj
|
Napisane: 10.08.2020, 14:17 |
|
Dołączył: 18.07.2018 Posty: 862 Lokalizacja: Warszawa
Nr klubowicza: 805
|
Z używanymi możesz starać się o zwrot opłaconej akcyzy tylko jeżeli auto przed upływem 30 dni wyjechało z PL - może nie do końca wynika to z przepisów ale tak pokazuje praktyka
_________________
MB W126 260SE '87 MB C126 560SEC '90 MB R129 SL500 '99 MB W204 C63 AMG '09 Porsche 911 996.2 C2 '01 Honda CRX ED9 K20 track tool '90 BMW S1000R '17
|
|
Góra |
|
Mateusz135
|
Napisane: 10.08.2020, 15:10 |
|
Dołączył: 8.08.2020 Posty: 6
|
Niestety 996 odpada gdyż, ten przód jednak do mnie nie przemawia... Auto też planuje kupić w de bo, od zawsze tak robilem, co osobiście to osobiscie..nie ufam polskim handlarzom.. Nie miałem okazji śmigać ani 3.6 ani 3.8 wiec nie mam pojęcia jak to jedzie a tym bardziej jak bardzo lub nie, są odczuwalne różnice między tymi motorami. Pytanie jeszcze bo , po lifcie z tylu był czerwony pasek miedzy lampami ale zwróciłem też uwagę że, byly wersje bez paska ale na lampach ledowych.. .przed liftem był jakis półlift że, ledy weszly czy to było po prostu w jakimś konkretnym roczniku lub silniku?
|
|
Góra |
|
Kubuś72
|
Napisane: 10.08.2020, 15:19 |
|
Dołączył: 6.10.2013 Posty: 802
|
Ledy masz w 997.2, czyli polifcie, blenda pomiędzy światłami, to 997. 2 4S. 997.1 nie ma ledów w oryginale, ludzie zakładają lampy led plug in, kwestia gustu. Dla mnie różnica pomiędzy normalną 997.1 a 997.1 S jest spora, hamulce są lepsze i 10 procent mocy więcej czuć, może warto trochę dołożyć i kupić 997.2?, chociaż ja wolę 997.1, oczywiście manual.
|
|
Góra |
|
arek classic
|
Napisane: 10.08.2020, 17:23 |
|
Dołączył: 20.10.2014 Posty: 293 Lokalizacja: Sosnowiec
Nr klubowicza: 759
|
Może zainteresujesz się 997.2 w manualu. Auto z rynku US sprowadzone dla siebie. W pierwszym lakierze oprócz lewego błotnika z przebiegiem 70tyś km. Mocno doinwestowane w detale jezdne moc, hamulce, wydech, sprzęgło , krótkie przełożenia biegów. Ale cena to 45tyś euro.
Nie masz wystarczających uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego postu.
|
|
Góra |
|
b0g0b0jny
|
Napisane: 10.08.2020, 17:30 |
|
Dołączył: 4.08.2014 Posty: 1549
|
arek classic napisał(a): Za granicę rozpatrzę sprzedaż 997.2 w manualu. Auto z rynku US sprowadzone dla siebie. W pierwszym lakierze oprócz lewego błotnika z przebiegiem 70tyś km. Mocno doinwestowane w detale jezdne moc, hamulce, wydech, sprzęgło , krótkie przełożenia biegów. Ale cena to 45tyś euro. Arek, Z ciekawości dlaczego za granicę? Czy nie jest zarejestrowane i chodzi o akcyzę? Pozdrawiam Paweł
|
|
Góra |
|
arek classic
|
Napisane: 10.08.2020, 17:39 |
|
Dołączył: 20.10.2014 Posty: 293 Lokalizacja: Sosnowiec
Nr klubowicza: 759
|
Tak . Auto nie przebywające i nie zarejestrowane w PL. W razie pytań proszę wiadomość.
|
|
Góra |
|
Tobis
|
Napisane: 10.08.2020, 17:49 |
|
Dołączył: 10.12.2019 Posty: 95
|
Jak można zweryfikować ten przebieg? Auto z rynku US a licznik zmieniony na europejski?
|
|
Góra |
|
arek classic
|
Napisane: 10.08.2020, 18:44 |
|
Dołączył: 20.10.2014 Posty: 293 Lokalizacja: Sosnowiec
Nr klubowicza: 759
|
Zmienione tarcze z mil na km i stopnie temperatury silnika. Reszta zapisana w aucie bez względu na tarcze. Wyświetlacz można zmienić ustawieniami na km lub mile. Auta z US mają potwierdzoną historię i przebieg.
|
|
Góra |
|
|
Nie możesz rozpoczynać nowych wątków Nie możesz odpowiadać w wątkach Nie możesz edytować swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz dodawać załączników
|
|
Ostatnie posty forum PCP
Przyklejone
English information
Ostatnie posty publicznego forum
|