Start Strona klubowa Kalendarz imprez Sklep Porsche Polska
Nazwa użytkownika Hasło Zapamiętaj mnie Zarejestruj

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]





Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 10 ] 
Autor Wiadomość
Offline
PostNapisane: 1.01.2014, 22:51 

Dołączył: 1.01.2014
Posty: 99
Jeszcze raz witam wszystkich.
To mój dopiero drugi post i nie wiem czy we właściwym miejscu, jeżeli nie to sorry.

Przymierzam się do mojego pierwszego Porsche. Najpierw mocno myślałem nad 911-kami 997.2: C4GTS, potem nad trochę bardziej lajtową wersją C4S. Jednak w ostatnim czasie coraz bardziej chodzi mi po głowie Cayman 981. Nowej 911-tki nie biorę pod uwagę - stara bardziej mi się podoba no i cena. Pierwsze pytanie do Was: czy w dobrym "podryfowałem" kierunku jeżeli chodzi o wybór pierwszego w życiu porscha. Czy "stara 911" byłaby mimo wszystko lepszą opcją.
Wiadomo, 981 to świeże i nowoczesne auto z centralnym silnikiem i niezaprzeczalnymi zaletami (zwinność, prowadzenie), jednak urok 911 jest nie do przecenienia. Nie wiem czy w ogóle można porównywać te dwa modele: zalety jednego są często wadami drugiego.

Będzie to 5 auto w rodzinie, podejrzewam że rocznie nie zrobie nim więcej niż 8-10 tkm. Nie zależy mi koniecznie na oszałamiającej mocy i osiągach typu niskie 4s do setki, w końcu będzie to moje pierwsze auto stricte sportowe, na rakiety typu turbo czy gt3 jeszcze będę miał czas (mam nadzieję :) ). Rozważam nawet bazowego Caymana 2.7 i przy tej okazji moje drugie pytanie:

Czy ktokolwiek mógłby powiedzieć mi coś na temat tego egzemplarza:
http://www.porschewarszawa.com.pl/ofert ... ayman/296/
Może ktoś widział, jeździł i czy w ogóle według Was ten egzemplarz warty jest zainteresowania. Każde info i/lub uwaga będą cenne. Z góry dzięki za odpowiedzi.

Pozdrawiam


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 2.01.2014, 10:22 
Członek Zarządu PCP
Avatar użytkownika

Dołączył: 12.03.2008
Posty: 9172
Lokalizacja: Gdynia/Warszawa
Nr klubowicza: 189
Jeśli auto może być 2-osobowe wybór jest świetny. Natomiast co do wersji - z doświadczenia (nie tylko mojego) wynika, że szybko zaczyna brakować mocy ;) Więc byś nie musiał zmieniać auta za szybko lepiej od razu wziąć 'S' ;) Chyba że auto ma służyć do cruisingu. Ale jeśli planujesz wypady na tor (a chyba planujesz?) to zdecydowanie 'S'.




_________________

Witek
będzie: chyba 718
było: 964 '91, 944 '85, 924 '85, 996 '02, 997S '09

http://www.komunikado.pl agencja public relations


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 2.01.2014, 11:21 

Dołączył: 17.03.2007
Posty: 4091
wydaje mi się, że za taką kwotę powinieneś znaleźć 911 997 S z PDK i innym fajnym wyposażeniem i przebiegiem pewnie ok. 40-80tys km (rocznik 2008-2009/2010).
Jeździłem Caymanem S przez prawie 3 lata i to b. fajne auto na pierwsze Porsche. świetnie wyważone, w miarę komfortowe, i dla dwóch osób bardzo pakowne ;-) (2 bagażniki). sprawdzi się świetnie w slalomach; na torze w podstawowej wersji szybko zabraknie Ci mocy - szukałbym wersji S. Teraz mam 997 S z PDK i różnica jest duża, nadal jednak Caymana (S) będę darzył szacunkiem.

Jeśli chodzi o ten konkretny egzemplarz, to podjechałbym do PCW, obejrzał, i wypytał jak auto było używane (czy to nie przypadkiem wersja demo, używana na torze, lotniskach itp.). z drugiej strony zrobiłem swoim Caymanem ok. 34tys km i usterek było zero (poza jedną pękniętą linką od sprzęgła za 180zł :)...).


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 2.01.2014, 13:34 
Avatar użytkownika

Dołączył: 18.01.2012
Posty: 1647
Lokalizacja: Warszawa Boxster S 986
Nr klubowicza: 694
Czy ten Cayman nie był na zlocie z okazji 50 rocznicy 911 ? Przyjechał nim były naczelny Top Gear p. Piotr Frankowski. Jeśli tak, to jednak DEMO.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 2.01.2014, 13:42 
Członek Zarządu PCP
Avatar użytkownika

Dołączył: 12.03.2008
Posty: 9172
Lokalizacja: Gdynia/Warszawa
Nr klubowicza: 189
Trzeba by poszukać w gazetach ;) Na pewno jeździł nim David T :)




_________________

Witek
będzie: chyba 718
było: 964 '91, 944 '85, 924 '85, 996 '02, 997S '09

http://www.komunikado.pl agencja public relations


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 2.01.2014, 16:59 

Dołączył: 1.01.2014
Posty: 99
Czyli generalnie od demówek trzymać się z daleka?? Czy zawsze regułą jest że nie mają lekko i są katowane do bólu przez dziennikarzy i potencjalnych klientów?? Słyszałem różne historie, np. o zatajaniu przez salon w dokumentacji ubezpieczeniowej napraw aut demo wystawianych na sprzedaż, ale wierze że tak szanowana marka by sobie na to nie pozwoliła, zresztą dziś pewne są tylko śmierć i podatki. Rok temu oglądałem w PCW zastępcze c4gts i Pan handlowiec z góry bez pytania zaznaczył, że samochód miał lakierowany zderzak i maskę. Więc spox.

Do Wa-wki nie mam blisko i pewnie do PCW podjadę dopiero przy jakiejś okazji.

Rozumiem, że sugerujecie zakup wersji S bez względu czy 981 czy 997, tak dla tzw. "świętego spokoju"?? Na jeździe po torze w każdym bądź razie mi nie zależy.

Wiem, że któryś z klubowiczów miał (może nadal ma?) ładną białą c4s '10 na pdk, ale musze mieć f-vat 23%... Gdyby wpadła Wam w oko jakaś fajna sztuka w przedziale 220 - 275 k pln będę wdzięczny za wiadomość.

A może ktoś z szanownych klubowiczów wymienia swojego Caymana na coś mocniejszego?!

PEACE


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 3.01.2014, 11:59 

Dołączył: 16.12.2011
Posty: 825
Kolega Uluś zdaje się chciał sprzedać swojego Caymana, gdzieś na forum jest wątek, auto na pewno warte rozważenia. Dużą zaletą Caymana i Boxstera, są niskie jak na Porsche koszty części eksploatacyjnych, co jest dość istotne przy użytkowaniu na torze.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 3.01.2014, 13:04 
Członek Zarządu PCP
Avatar użytkownika

Dołączył: 12.03.2008
Posty: 9172
Lokalizacja: Gdynia/Warszawa
Nr klubowicza: 189
Tak Ci się tylko wydaje, że nie będziesz chciał jeździć po torze :)




_________________

Witek
będzie: chyba 718
było: 964 '91, 944 '85, 924 '85, 996 '02, 997S '09

http://www.komunikado.pl agencja public relations


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 4.01.2014, 23:02 

Dołączył: 30.01.2011
Posty: 244
Moj cayman to nie 981 , tylko 987, czyli szukasz czegos innego i w innym przedziale cenowym.

Cayman jest u mnie 3 samochodem i robie nim 10 tys km rocznie, wiec jak to ma byc piąte auto dla ciebie, to chyba do 5 tys nie dobijesz :)

Wersje bazową raczej sobie odpusc, potrzeba mocy jest zawsze.
Demo, ktore ma 20 000 km tez bym odpuscil

a czy 981 czy 997 ? koniecznie musisz pojezdizc przede wszystkim. Cayman na pewno ci wiecej wybaczy, Cayman Ci prawie wszystko wybaczy, ciezko go wyprowadzic z rownowagi.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 20.02.2014, 22:55 

Dołączył: 1.01.2014
Posty: 99
Panowie, odgrzewam temat!!

Po jazdach 981 i 997 nie mam wątpliwości: 911 is the ONE. W związku z tym szukam:

- Carrera coupe GTS / 4GTS
- 100% bezwypadkowy, nielakierowany, zadbany, z historią serwisową, od niepalącego właściciela
- z polskiego salonu, od I właściciela, nie od handlarza
- przebieg poniżej 35 kkm udokumentowany
- koniecznie PDK ze Sport Chrono Plus + PSE, felgi RS Spyder, reszta wyposażenia mniej istotna
- preferowana Faktura VAT

Może zbyt dużo kryteriów i wymagań ale myślę, że nie są nierealne do spełnienia

Gdyby któryś z szanownych klubowiczów/forumowiczów posiadał na sprzedaż lub miał namiar na takową zabawkę proszę o ofertę lub wiadomość na skrzynkę.

Pozdrawiam


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 10 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]




Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Ostatnie posty forum PCP








Przyklejone




English information
Ostatnie posty publicznego forum