Autor |
Wiadomość |
Jese07
|
Napisane: 25.04.2020, 8:30 |
|
Dołączył: 25.04.2020 Posty: 38
|
Witam, Mój drugi prost poza powitalnym, wiec jeszcze raz wszystkim cześć Szukam swojego pierwszego Porsche. Wybór padł na Macana. Szukam czegoś w miarę nowego, sprawdzonego i w miarę pewnego. Wybór padł na https://finder.porsche.com/pl/pl_PL/Macan-76945Silnik 2.0 natomiast na tylnej kanapie żona i roczne dziecko, tak wiec bliżej mi do przepisowej jazdy niż w druga stronę. Zawieszenie pneumatyczne. To byłoby moje pierwsze i przyznam szczerze, obawiam się go trochę. Jest czego? Wiem ze w Panamerze były spore problemy, przynajmniej na początku. Wada fabryczna bodaj i horendalne ceny naprawy... Co o tym myślicie? Jest coś na co zwrócić uwagę?
|
|
Góra |
|
macmk
|
Napisane: 25.04.2020, 10:13 |
|
Dołączył: 26.05.2014 Posty: 415
|
Witaj! Nie słyszałem nic o częstych awariach zawieszenia w tym modelu, ale najlepiej jakby się wypowiedział ktoś kto je serwisował. Ew poszukaj na forach zagranicznych, ale dla mnie pneumatyka w nim to duża zaleta. Jeśli ma być to samochód rodzinny to może weź pod uwagę dach panoramiczny? Pewnie to indywidualna sprawa, ale ja słyszałem narazie opinie że dzieciaki były zachwycone No i silnik. Tutaj będziesz miał dwa fronty. „Nie potrzebujesz nic więcej niż 2.0” i „Z tym silnikiem to nie jedzie”. Ja jestem w tym drugim. Samochód prowadzi się świetnie, skrzynia jest rewelacyjna, brzmi ok jak na suva ale byłby to najwolniejszy samochód jakim jeździłem od wielu lat i po prostu nie zrobił na mnie dobrego wrażenia osiągami. Model S kosztuje teraz podobnie jeśli mówimy o 3-4 letnich, może warto porównać? Ja się zastanawiam nad Turbo z nieco większym przebiegiem, ale tutaj za to utrzymania się boję W każdym razie to świetne auto, myślę że co nie wybierzesz to będziesz zadowolony. Zwłaszcza jeśli będzie bardzo zadbany.
|
|
Góra |
|
Jese07
|
Napisane: 25.04.2020, 12:28 |
|
Dołączył: 25.04.2020 Posty: 38
|
Dzieki za opinie. Mam świadomość że absolutna większość z Was to posiadacze mocnych, benzynowych silników. Wiem również, ze najlepszą opcja byłoby V6 3.0 bo spalanie jest niemal identyczne a komfort lepszy. Tyle ze mam obawy aby kupić używany bez gwarancji. Approved nie znalazłem w dobrej cenie z małym przebiegiem. Coś za coś. Przejadę się tym i zobaczę jak działa 2.0. Dodam ze aktualnie poruszam się 3l dieslem który trochę tej mocy ma... Fajnie jakby ktoś się wypowiedział w temacie tej pneumatyki, jak to działa Przy większych, polskich przebiegach. Np po 100 000 - 130 000 km
|
|
Góra |
|
ryszardoni
|
Napisane: 25.04.2020, 20:00 |
|
Dołączył: 19.04.2019 Posty: 174
|
U mnie w turbo ma 150 tysięcy przebiegu , koła 21 " i jezdzi się komfortowo, też jest to moje pierwsze auto z pneumatycznym zawieszeniem i jestem bardzo zadowolony, pewnie jak coś się zepsuje to nie będę zachwycony 🤣 ale tak to już bywa
|
|
Góra |
|
Jese07
|
Napisane: 25.04.2020, 22:01 |
|
Dołączył: 25.04.2020 Posty: 38
|
ryszardoni napisał(a): U mnie w turbo ma 150 tysięcy przebiegu , koła 21 " i jezdzi się komfortowo, też jest to moje pierwsze auto z pneumatycznym zawieszeniem i jestem bardzo zadowolony, pewnie jak coś się zepsuje to nie będę zachwycony 🤣 ale tak to już bywa A jaki rocznik? Macan?
|
|
Góra |
|
ryszardoni
|
Napisane: 25.04.2020, 22:04 |
|
Dołączył: 19.04.2019 Posty: 174
|
Koniec 2014. Tak ,macan turbo
|
|
Góra |
|
Jese07
|
Napisane: 25.04.2020, 23:06 |
|
Dołączył: 25.04.2020 Posty: 38
|
A jak jest ze skrzynia PDK i ewentualna wymiana oleju? Przy Approved domyślam się ze nie wolno, natomiast praktykuje się od jakich przebiega?
|
|
Góra |
|
Bolek975
|
Napisane: 26.04.2020, 2:16 |
|
Dołączył: 18.04.2020 Posty: 8
|
Większość zaleceń dla PDK to standardowo 60 tyś km, przy czym z tego co wiem Porsche nie przewiduje takiej wymiany w harmonogramie. Warto zrobić to metodą dynamiczną i przy okazji wymienić z filtrem (w Panamerze PDK filtr jest zintegrowany z miską, koszt ok. 1000 zł poza Porsche + 110 zł za litr oleju, wchodzi 11l przy dynamicznej wymianie). Pod Warszawą za całą zabawę zaplaciłem 2600 zł.
|
|
Góra |
|
Jese07
|
Napisane: 26.04.2020, 9:53 |
|
Dołączył: 25.04.2020 Posty: 38
|
Ok, jest coś na co zwracać uwagę w tym modelu i roczniku? Ogólnie nie znalazłem za bardzo wątku o awaryjności tego modelu i jednostki napędowej. Z jednej strony to dobrze, z drugiej dziwne... idealnie przecież chyba nie jest... Jeszcze jedno pytanie. Pierwsze modele dość wysoko stoją w cenie. Czy ktoś z Was sprzedawał Macan’a z 2014-15? Pytam pod kątem późniejszej odsprzedaży i popytu na 6-7 letnie modele. To ma być Leasing na 3 lata i później coś większego/mocniejszego. Natomiast fajnie jakby poszedł w dobrej cenie, a nie żeby się sprzedawał pół roku i finalnie poszedł za 60 000 zl Raczej dbam o auta a roczny przebieg to ok 15 wiec będzie miał ok 100 000.
|
|
Góra |
|
macmk
|
Napisane: 26.04.2020, 10:30 |
|
Dołączył: 26.05.2014 Posty: 415
|
Tutaj mogę Ci odpowiedzieć z drugiej strony. Przez ostatnie pół roku mam filtr na otomoto na Macany krajowe z silnikiem większym niż 2.0 i do 2017 roku. Jeszcze do niedawna prawie wszystkie zatrzymywały się na 200tys (2.0 były niewiele tańsze o ile w ogóle...), ale też praktycznie nic się z tego nie sprzedało. Najlepsze jest to, że teraz taniej jest kupić Turbo z przebiegiem 120-140 niż S z nieco mniejszym i podobne ceny do 2.0. Ostatnio chyba rynek się pogodził z tym że za tyle nikt ich nie kupi i ceny zaczynają spadać, ale moje zapisane wyszukania nadal nie znikają. Moim faworytem jest Turbo za 165 do negocjacji z możliwością dostania PA. Nie wiem czy sytuacja z 2.0 się poprawiła (czytaj potaniały), ale dopóki nie będą znacznie poniżej 150 to zdecydowanie bym dopłacił kilka tys do mocniejszego.
Także wniosek, z punktu widzenia kupującego: niby ceny trzymają się wysoko, ale jeśli nie zejdziesz mocno to jest szansa że w ogóle nie sprzedasz.
|
|
Góra |
|
macmk
|
Napisane: 26.04.2020, 10:48 |
|
Dołączył: 26.05.2014 Posty: 415
|
Jeszcze jedna uwaga, zazwyczaj jest tak że jak wchodzi kolejna generacja to poprzednia szybciej traci na wartości. W przypadku Macana jednak ciężko powiedzieć czy będzie druga generacja. Narazie są zapowiedzi że wystartuje modelem czysto elektrycznym i aktualny model będzie dostępny równolegle. Co dalej, nie wiadomo.
|
|
Góra |
|
Qbak
|
Napisane: 26.04.2020, 13:29 |
|
Dołączył: 8.07.2007 Posty: 5188 Lokalizacja: Rawa Mazowiecka/Warszawa
Nr klubowicza: 193
|
Wracając do skrzyni biegów w Macanie. Porsche podaje, że jest do PDK, bo taką nazwę handlową przyjęli. Natomiast jest to praktycznie DSG od VW, w tym wypadku nie ma filtra oleju razem z miską. Są dwa filtry, ale razem z uszczelką miski są kilka razy tańsze niż te do Panamery, 911, Boxstera i Caymana. Olej także jest inny niż FFL, także znacznie tańszy.
_________________ 924 '83 LM8U - Tor Poznań 2:04,992
|
|
Góra |
|
ryszardoni
|
Napisane: 26.04.2020, 13:55 |
|
Dołączył: 19.04.2019 Posty: 174
|
Auto dobrze doposarzone dużo szybciej się sprzeda, dla mnie to jest priorytet. Zawsze na tle innych będzie bardziej atrakcyjne. Mając turbo za nic bym nie kupił 2.0 ,ale to tylko moje zdanie. Każdy kupuje według swojej potrzeby, brakuje mi kilku opcji i czuję niedosyt A tego nie lubię.
|
|
Góra |
|
piterson
|
Napisane: 27.04.2020, 11:51 |
|
Dołączył: 8.03.2007 Posty: 1583 Lokalizacja: Kraków
Nr klubowicza: 078
|
macmk napisał(a): Tutaj mogę Ci odpowiedzieć z drugiej strony. Przez ostatnie pół roku mam filtr na otomoto na Macany krajowe z silnikiem większym niż 2.0 i do 2017 roku. Jeszcze do niedawna prawie wszystkie zatrzymywały się na 200tys (2.0 były niewiele tańsze o ile w ogóle...), ale też praktycznie nic się z tego nie sprzedało. Najlepsze jest to, że teraz taniej jest kupić Turbo z przebiegiem 120-140 niż S z nieco mniejszym i podobne ceny do 2.0. Ostatnio chyba rynek się pogodził z tym że za tyle nikt ich nie kupi i ceny zaczynają spadać, ale moje zapisane wyszukania nadal nie znikają. Moim faworytem jest Turbo za 165 do negocjacji z możliwością dostania PA. Nie wiem czy sytuacja z 2.0 się poprawiła (czytaj potaniały), ale dopóki nie będą znacznie poniżej 150 to zdecydowanie bym dopłacił kilka tys do mocniejszego.
Także wniosek, z punktu widzenia kupującego: niby ceny trzymają się wysoko, ale jeśli nie zejdziesz mocno to jest szansa że w ogóle nie sprzedasz. No właśnie Macan okrutnie trzyma cenę. Od czasu do czasu przeglądam ogłoszenia (żona ciągle marudzi na Mercedesa a Cayenne jej nie oddam ) i ceny aut z początku produkcji (czyli już 5-6-letnich) są nienaturalnie wysokie. W końcu za 250k można kupić nówkę - wprawdzie golasa ale nówkę.
_________________
Piotrek 944 '86 3.0 wydmucha 996.2 C4 cabrio '02 997 TT '06 Cayenne Diesel S '14 Macan GTS '16
ex: 944 S2 '89
|
|
Góra |
|
macmk
|
Napisane: 27.04.2020, 12:20 |
|
Dołączył: 26.05.2014 Posty: 415
|
Tylko tak trzymają cenę że się nie sprzedają Nie wiem jak 2.0 bo ich nie szukam, ale S i Turbo znikają jak mocno zejdą z ceny. Teraz w okolicy 160 da się znaleźć oba i myślę że S spokojnie do negocjacji. Jest też fajna sztuka S z małym przebiegiem z 2017, ok 200tys do negocjacji i narazie wisi. Chociaż to chyba jest wersja usa mimo że jest na wystawie approved.
|
|
Góra |
|
JMK01
|
Napisane: 28.04.2020, 7:40 |
|
Dołączył: 10.11.2017 Posty: 264
Nr klubowicza: 692
|
Wątek poszedł w stronę ceny, czy lepiej stare turbo czy nowsze 2.0. Osobiście miałem ten dylemat rok temu kupując auto dla żony. Moje doświadczenie ze współczesną motoryzacją jest następujące - do 200 tysięcy przebiegu i zmiana. Niezależnie od marki jaką jeździłem do 100 tysięcy spokój, do 150 tysięcy drobne problemy przy około 200 tysięcy zaleczenie i sprzedaż. Jak pada stwierdzenie Macan Turbo z przebiegiem ponad 150 tysięcy to włącza się czerwona lampka. Macan 2.0 dla trzech osób to wystarczający wybór na co dzień. Dodatkowo pneumatyka + sportowy wydech podnoszą walory użytkowo- dźwiękowe. Wiadomo, że w porównaniu z 911, nawet podstawową, to auto nie przyspiesza, ale do sprawnego poruszania się wystarcza. Świetny napęd 4X4, układ kierowniczy i zawieszenie dystansuje wszystkie inne SUVy z mocą poniżej 300KM. Jedynie Stelvio ma podobny charakter, ale to nie Porsche, więc odpada . Reasumując ja wybrałem prawie nowe 2.0 od dealera z dwuletnia gwarancją itd. niż kilkuletnie Turbo z przebiegiem ponad 100kKm.
_________________
718 Spyder '22 991 Carrera S MRE '14 987 Boxster S '05 Macan kosiarka '18
|
|
Góra |
|
Jese07
|
Napisane: 1.05.2020, 10:41 |
|
Dołączył: 25.04.2020 Posty: 38
|
Ogólnie to tez mam taki plan ze sprzedażą. Dojechać do 100 000 km (tak szacuje w okresie leasingu) i kupić coś nowego, pewnie mocniejszego. Myśle, że ten konkretny model (pomimo ze 2.0) mógłby się sprzedać w niezłej cenie 130 000 - 140 000 zł z takim przebiegiem. Auto jest zadbane a ja sam rowniez dbam o każdy samochód. Dodatkowo napewno przedłużę gwarancje o kolejne 2 lata wiec ktoś dostanie w spadku Approved. Jeśli się mylę, macie inne doświadczenia ze sprzedażą - dawajcie znać póki to zrobie:)
|
|
Góra |
|
Jese07
|
Napisane: 18.05.2020, 9:04 |
|
Dołączył: 25.04.2020 Posty: 38
|
Jakie są typowe usterki tego modelu? Niczego konkretnego nie znalazłam w Internecie, z jednej strony to +, natomiast jest to delikatnie podejrzane:) Czy jest coś do czego byście się doczepil przy modelu pokazanego w pierwszym poście?(oczywiscie poza silnikiem)
|
|
Góra |
|
Piotr U
|
Napisane: 18.05.2020, 11:25 |
|
Dołączył: 18.05.2020 Posty: 8
|
Jese07 napisał(a): Witam, Mój drugi prost poza powitalnym, wiec jeszcze raz wszystkim cześć Szukam swojego pierwszego Porsche. Wybór padł na Macana. Szukam czegoś w miarę nowego, sprawdzonego i w miarę pewnego. Wybór padł na https://finder.porsche.com/pl/pl_PL/Macan-76945Silnik 2.0 natomiast na tylnej kanapie żona i roczne dziecko, tak wiec bliżej mi do przepisowej jazdy niż w druga stronę. Zawieszenie pneumatyczne. To byłoby moje pierwsze i przyznam szczerze, obawiam się go trochę. Jest czego? Wiem ze w Panamerze były spore problemy, przynajmniej na początku. Wada fabryczna bodaj i horendalne ceny naprawy... Co o tym myślicie? Jest coś na co zwrócić uwagę? Moja żona ma Macana z 2.0 od dwóch lat. Najpierw dwa słowa o silniku, po 2 miesiącach od zakupu pojawił się Box (+47 KM + 85NM) bo żonie było mało mocy i po kolejnym miesiącu pojawił się PEDAL BOX zmieniający charakterystykę pedału gazu. Teraz mogę powiedzieć, że jak ktoś nie planuje się ścigać to silnik 2.0 jest akceptowalny. Wrażenia stanowczo się zmieniły po zamontowaniu PEDAL BOXA zmieniającego charakterystykę pedału gazu. teraz wsiadając do auta w pierwszym momencie po ruszeniu masz "wrażenie" jakby auto miało 600 koni bynajmniej reakcja na gaz jest taka, jest o niebo lepsza od mojego BMW M550i (530 koni i 750 NM). Kwestia zawieszenia, dla mnie jest genialne u nas jest adaptacyjne i polecam do dynamicznej jazdy. Bardzo ważne są koła - średnica felgi. Ato kupiłem żonie na 19" żeby nie bała się krawężników i to był według Niej błąd bo auto nie prowadzi się tak jak byśmy tego oczekiwali, więc w zeszłym roku kupiłem żonie nowe letnie koła 21" nowy model turbo. Te nowe koła z macana robią zupełnie inne auto pod względem prowadzenia nie wiele odejmując z komfortu. Gdyby ktoś mnie zapytał czy kupiłbym jeszcze raz Macana, bez zastanowienia, tak. Czy z tym silnikiem (żona bardzo szybko jeździ więc teraz była by to wersja turbo) ale do normalnego użytkowania 2.0 też wystarczy ale z Pedal Boxem. (jak masz ochotę zobaczyć jak to rozwiązanie się sprawuję zapraszam na przejażdżkę. Pozdrawiam. Piotr
|
|
Góra |
|
Jese07
|
Napisane: 18.05.2020, 15:25 |
|
Dołączył: 25.04.2020 Posty: 38
|
@Piotr U - dzieki śliczne za info.
|
|
Góra |
|
|
Nie możesz rozpoczynać nowych wątków Nie możesz odpowiadać w wątkach Nie możesz edytować swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz dodawać załączników
|
|
Ostatnie posty forum PCP
Przyklejone
English information
Ostatnie posty publicznego forum
|