Start Strona klubowa Kalendarz imprez Sklep Porsche Polska
Nazwa użytkownika Hasło Zapamiętaj mnie Zarejestruj

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]





Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 9 ] 
Autor Wiadomość
Offline
PostNapisane: 26.03.2011, 1:21 

Dołączył: 26.12.2009
Posty: 203
Witam
Mam pytanie może ktoś ma takie doświadczenie, jestem przed zmianą
płynu hamulcowego oryginalnie był Dot 4 (928 s4 rok 91) czy mogę zalać coś lepszego np. Dot 5, czy nie będzie problemów np. puchnące uszczelnienia, a może jest dobry sprawdzony produkt z grupy Dot4?


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł: plyn
PostNapisane: 26.03.2011, 7:44 
Avatar użytkownika

Dołączył: 8.03.2007
Posty: 2061
Nr klubowicza: 068
hmmm tydzien temu stanalem przed tym samym dylematem i.. wybralem dot 5.1 (1 l Ferroda dot 5.1 ok 40 zl)
dot 3/4 sa hydrogeniczne absorbuja wode - co zapobiega rdzy i przy wszelkich brakes boostach ma znaczenie, a wlasnie dot 5 z racji siliconu wode wytraca. Stad potrzeba wymianiania "zwyklego" plynu co kilka lat bo inaczej .. gotowanie wlasnie wody...
Typowego Dot 5 nie mozna w mieszac z innymi plynami.
Dot 5.1 opracowany byl z mysla o ABS, jest mniej oleisty, miesza sie z Dot 3 i Dot 4.
Wiec jesli nie spuszczasz na prawde calego plynu (remont calej instalacji, to akurat "piątki" powinienes unikac... /ma tez zwykle inny kolor niz inne plyny hamulcowe/




_________________

Marcin
----------------

http://aidi.pl


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 26.03.2011, 16:39 
Administrator

Dołączył: 5.03.2007
Posty: 1151
ATE Super Blue Racing. 60zł/l. Niestety trzeba wymieniać co rok.
Opcja to ATE SL6 (ten sam co w serwisie Porsche w białych puszkach). Obydwa DOT4.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 26.03.2011, 18:28 

Dołączył: 10.04.2008
Posty: 1899
Również polecam ATE Super Blue Racing.
Jestem bardzo zadowolony i za chwilę znowu zmieniam na taki.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 26.03.2011, 22:02 

Dołączył: 26.12.2009
Posty: 203
Mam zlany cały płyn, zalewam od początku.
I co byście na moim miejscu zrobili?


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 27.03.2011, 9:39 

Dołączył: 19.02.2008
Posty: 143
Wszystko zależy czy chcesz używać auta na co dzień, czy czasami poszaleć. Mając pusty układ możesz zalać co uważasz za słuszne. Do jazdy codziennej bez zbytnich szaleństw polecałbym Pentosin DOT 4 LV, jak masz czasami chęć poszaleć to proponuję Pentosin Racing Brake Fluid - ma lepsze parametry niż ATE Super Blue Racing. W sumie Pentosin jest oficjalnym dostawcą płynów dla Porsche, jeżeli jesteś zainteresowany to proszę o pw.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 27.03.2011, 12:27 

Dołączył: 10.04.2008
Posty: 1899
Na pewno zalej płynem DOT4 (w zasadzie DOT4 Plus) typu Racing.
Czy będzie to Pentosin, ATE, Motul czy Castrol to ma drugorzędne znaczenie.
Każdy z nich jest dobry.

Jedynym minusem (przez większą higroskopijność) jest konieczność częstszych wymian w stosunku do zwykłego płynu - nie co 3 lata a co rok.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 27.03.2011, 16:40 

Dołączył: 3.01.2009
Posty: 108
MI też w PCW wymienili płyn hamulcowy bo był wymieniany dwa lata temu ale na jaki nie wiem :D, 4 czy 5, oryginał zalali :D W dziadku hamulec i sprzęgło zdecydowanie sie zmieniło na lepsze :D


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 27.03.2011, 17:16 

Dołączył: 10.04.2008
Posty: 1899
Przy okazji wymiany płynu, polecam zmienić przewody hamulcowe na oploty - koszt relatywnie nieduży a efektywność wyraźnie lepsza.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 9 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]




Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Ostatnie posty forum PCP








Przyklejone




English information
Ostatnie posty publicznego forum