|
Strona 1 z 1
|
[ Posty: 15 ] |
|
Autor |
Wiadomość |
krist
|
Napisane: 21.02.2018, 8:05 |
|
Dołączył: 6.12.2014 Posty: 127
|
|
Góra |
|
Piwis
|
Napisane: 21.02.2018, 14:10 |
|
Dołączył: 4.02.2018 Posty: 70
|
Czego szkoda? Traktorów Czy bocianiej orgii pod maską
|
|
Góra |
|
kissiel
|
Napisane: 21.02.2018, 15:11 |
|
Dołączył: 11.02.2018 Posty: 64
|
Bardzo ucieszyła mnie ta wiadomość. Jako spacerowicz, diesle dyktują harmonogram moich wyjść z domu. Jeśli ktoś liczy pieniądze to niech jeździ hybrydą/elektrykiem/autobusem/uberem. Idea wysokoprężnych silników w lepszych/droższych markach zawsze mnie zawsze zastanawiała, przecież po 100 000km różnica w wydatkach za paliwo nie pokryje nawet dopłaty za Burmestera.
|
|
Góra |
|
jackdent
|
Napisane: 21.02.2018, 17:28 |
|
Dołączył: 18.02.2017 Posty: 219
|
kissiel napisał(a): Bardzo ucieszyła mnie ta wiadomość. Jako spacerowicz, diesle dyktują harmonogram moich wyjść z domu. Jeśli ktoś liczy pieniądze to niech jeździ hybrydą/elektrykiem/autobusem/uberem. Idea wysokoprężnych silników w lepszych/droższych markach zawsze mnie zawsze zastanawiała, przecież po 100 000km różnica w wydatkach za paliwo nie pokryje nawet dopłaty za Burmestera. A może niektórym charakterystyka silników diesla bardziej odpowiada ? Czy zawsze musi chodzić o kasę .... ?
|
|
Góra |
|
jackdent
|
Napisane: 21.02.2018, 19:01 |
|
Dołączył: 18.02.2017 Posty: 219
|
O jesieni filtry cząstek stałych będą we wszystkich benzynach. A ten ruch był początkiem końca diesla.
|
|
Góra |
|
kissiel
|
Napisane: 21.02.2018, 19:24 |
|
Dołączył: 11.02.2018 Posty: 64
|
Nie wszystkie elektrownie są spalinowe, to 1) Elektrownie nie startują z zimnego codziennie rano, I generują znacznie mniej syfu niż diesel per MWh wyprodukowana, to 2) skuteczność energetyczna elektrowni to minimum 50% większa niż silnika diesla w autach przy idealnym obciążeniu to 3).
|
|
Góra |
|
Wcooba
|
Napisane: 22.02.2018, 10:35 |
|
Dołączył: 19.02.2017 Posty: 33
|
kissiel napisał(a): skuteczność energetyczna elektrowni to minimum 50% większa niż silnika diesla w autach przy idealnym obciążeniu to 3). Elektrownie weglowe osiagaja wydajnosc na poziomie 45%. Nowoczesne silniki diesla podobnie. Przesyl, transformatory i proces ladowania baterii generuja straty na poziomie 20%. Wyprodukowanie obecnych baterii wymaga duzo energii i zadkich mineralow. Recykling zuzytych baterii bedzie duzym i kosztownym problemem. Jedyna zaleta elektryfikacji jest przesuniecie emisji z centrum miast. Sent from my iPhone using Tapatalk
|
|
Góra |
|
wit007
|
Napisane: 22.02.2018, 10:39 |
|
Członek Zarządu PCP |
|
Dołączył: 12.03.2008 Posty: 9172 Lokalizacja: Gdynia/Warszawa
Nr klubowicza: 189
|
Pamiętaj, że prąd jest produkowany 24/7, a duża część elektryków ładuje się nocą. I prąd zamiast być marnowany, jest wykorzystywany.
_________________ Witek będzie: chyba 718 było: 964 '91, 944 '85, 924 '85, 996 '02, 997S '09 http://www.komunikado.pl agencja public relations
|
|
Góra |
|
kissiel
|
Napisane: 22.02.2018, 11:07 |
|
Dołączył: 11.02.2018 Posty: 64
|
Wcooba napisał(a): kissiel napisał(a): skuteczność energetyczna elektrowni to minimum 50% większa niż silnika diesla w autach przy idealnym obciążeniu to 3). Elektrownie weglowe osiagaja wydajnosc na poziomie 45%. Nowoczesne silniki diesla podobnie. Przesyl, transformatory i proces ladowania baterii generuja straty na poziomie 20%. Wyprodukowanie obecnych baterii wymaga duzo energii i zadkich mineralow. Recykling zuzytych baterii bedzie duzym i kosztownym problemem. Jedyna zaleta elektryfikacji jest przesuniecie emisji z centrum miast. Sent from my iPhone using Tapatalk Nawet w Polsce węgiel nie jest jedynym źródłem energii. A jeśli mówimy o 'syfności' dieslów to największym problemem są tlenki siarki i azotu, których elektrownie spalinowe produkują o rząd wielkości mniej. Zabawne jest, że wspomniałem o 4 alternatynych środkach transportu, a uwiesiliście się na elektrykach, których jest najmniej... Może zaczniecie zaraz cytować Clarksona który sugerował, że produkcja hybryd niszczy środowisko bardziej niż klasyczny ICE.
|
|
Góra |
|
Wcooba
|
Napisane: 22.02.2018, 12:26 |
|
Dołączył: 19.02.2017 Posty: 33
|
kissiel napisał(a): Nawet w Polsce węgiel nie jest jedynym źródłem energii. A jeśli mówimy o 'syfności' dieslów to największym problemem są tlenki siarki i azotu, których elektrownie spalinowe produkują o rząd wielkości mniej.
Zabawne jest, że wspomniałem o 4 alternatynych środkach transportu, a uwiesiliście się na elektrykach, których jest najmniej... Może zaczniecie zaraz cytować Clarksona który sugerował, że produkcja hybryd niszczy środowisko bardziej niż klasyczny ICE.
No nie jest jedynym ale 80% energii elektrycznej w PL pochodzi z tego zrodla Nikt nie neguje szkodliwosci tlenkow azotu i jak juz wspomnialem zaleta EV jest przesuniecie emisji z miast. Hybryda (plug-in) i EV to ta sama kategoria. Uber czy autobus musza uzywac jakiejs platformy - czy to diesla czy silnik elektryczny - nie sa jakas osobna alternatywa. I tak - Clarkson mial duzo racji https://www.theguardian.com/sustainable ... -batterieshttps://www.ft.com/content/8342ec6c-5fd ... 2f7ee26895Sent from my Nexus 7 using Tapatalk
|
|
Góra |
|
kissiel
|
Napisane: 22.02.2018, 17:13 |
|
Dołączył: 11.02.2018 Posty: 64
|
Wcooba napisał(a): No nie jest jedynym ale 80% energii elektrycznej w PL pochodzi z tego zrodla (...) I tak - Clarkson mial duzo racji https://www.theguardian.com/sustainable ... -batterieshttps://www.ft.com/content/8342ec6c-5fd ... 2f7ee26895Sent from my Nexus 7 using Tapatalk W tym 'artykule' nie ma żadnych danych. "potentially toxic metals" to jakiś żart. Wszystko jest toksyczne, tylko mają różne LD50. Nie lubię skin-deepowego podejścia do danych. To jak mówić, że wypiję metanol, bo od wody też mogę zginąć - mogę się udławić. Do linka do FT się nie odniosę bo paywall.
|
|
Góra |
|
simprez
|
Napisane: 22.02.2018, 17:46 |
|
Dołączył: 1.08.2007 Posty: 2932
|
Wcooba napisał(a): kissiel napisał(a): Nawet w Polsce węgiel nie jest jedynym źródłem energii. A jeśli mówimy o 'syfności' dieslów to największym problemem są tlenki siarki i azotu, których elektrownie spalinowe produkują o rząd wielkości mniej.
Zabawne jest, że wspomniałem o 4 alternatynych środkach transportu, a uwiesiliście się na elektrykach, których jest najmniej... Może zaczniecie zaraz cytować Clarksona który sugerował, że produkcja hybryd niszczy środowisko bardziej niż klasyczny ICE.
No nie jest jedynym ale 80% energii elektrycznej w PL pochodzi z tego zrodla Nikt nie neguje szkodliwosci tlenkow azotu i jak juz wspomnialem zaleta EV jest przesuniecie emisji z miast. Hybryda (plug-in) i EV to ta sama kategoria. Uber czy autobus musza uzywac jakiejs platformy - czy to diesla czy silnik elektryczny - nie sa jakas osobna alternatywa. I tak - Clarkson mial duzo racji https://www.theguardian.com/sustainable ... -batterieshttps://www.ft.com/content/8342ec6c-5fd ... 2f7ee26895Sent from my Nexus 7 using Tapatalk +1 dla tego kolegi! I Clarkson ma racje - produkcja hybryd niszczy środowisko bardziej niż aut typowo spalinowych. Ba! IMO produkcja współczesnych aut szkodzi środowisku bardziej niż produkcja sprzed 20 lat! Tak jak w przypadku "ajfon' vs N3310. 3310 jest o wiele bardziej eco-friendly. Więc i ja jestem eco-friendly
|
|
Góra |
|
Mata
|
Napisane: 22.02.2018, 18:03 |
|
Członek Zarządu PCP |
|
Dołączył: 10.09.2009 Posty: 5044 Lokalizacja: Warszawa/Poznań
Nr klubowicza: 281
|
Najbardziej eco-friendly są klasyki !!! Moja 912’tka porusza się po drogach już 52 lata i nikt jakoś na złom oddać jej nie chce Za dużo na co dzień nie jeździ, wielu części ekspoatacyjnych nie wymieniam, nikt nawet nie zastanawia się nad recyclingiem bo jestem pewien, że będzie sprawna przez kolejne 50 lat... Jest tylko jeden problem, czy za 20-30 lat będę w stanie kupić do niej jeszcze paliwo przy takiej histerii jak zaczyna obecnie panować
_________________
jest: 356C '65, 912 '66, 914-6 '70, 996 Millennium '00, 126p S ’78, R129 500SL ’92
było: 914-4 ’73, 914-4 CanAm '74, 924 '79, 944 '84, 944S2 cabrio '90, 968 cabrio '92, 986S '00, 996.2 targa '03
Michał IG: mr.mata912
|
|
Góra |
|
simprez
|
Napisane: 22.02.2018, 18:23 |
|
Dołączył: 1.08.2007 Posty: 2932
|
Mata napisał(a): Najbardziej eco-friendly są klasyki !!! Moja 912’tka porusza się po drogach już 52 lata i nikt jakoś na złom oddać jej nie chce Za dużo na co dzień nie jeździ, wielu części ekspoatacyjnych nie wymieniam, nikt nawet nie zastanawia się nad recyclingiem bo jestem pewien, że będzie sprawna przez kolejne 50 lat... Jest tylko jeden problem, czy za 20-30 lat będę w stanie kupić do niej jeszcze paliwo przy takiej histerii jak zaczyna obecnie panować Z paliwem spoko-spoko! Alhemicy w Białowieży na pewno jakieś zapasy eco-friendly paliwa już mają Się trochę gaźnik przestroi i pojedzie! Może nawet na BIO98 (%? )
|
|
Góra |
|
kissiel
|
Napisane: 22.02.2018, 23:25 |
|
Dołączył: 11.02.2018 Posty: 64
|
Mata napisał(a): Najbardziej eco-friendly są klasyki !!! Moja 912’tka porusza się po drogach już 52 lata i nikt jakoś na złom oddać jej nie chce Za dużo na co dzień nie jeździ, wielu części ekspoatacyjnych nie wymieniam, nikt nawet nie zastanawia się nad recyclingiem bo jestem pewien, że będzie sprawna przez kolejne 50 lat... Jest tylko jeden problem, czy za 20-30 lat będę w stanie kupić do niej jeszcze paliwo przy takiej histerii jak zaczyna obecnie panować Myślę, że jak za 20 lat etylina będzie rzadkim towarem luksusowym i będzie kosztować w przeliczeniu kilkukrotność dzisiejszej wartości, to i tak będziemy nimi jeździć.
|
|
Góra |
|
|
Strona 1 z 1
|
[ Posty: 15 ] |
|
|
Nie możesz rozpoczynać nowych wątków Nie możesz odpowiadać w wątkach Nie możesz edytować swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz dodawać załączników
|
|
Ostatnie posty forum PCP
Przyklejone
English information
Ostatnie posty publicznego forum
|