Start Strona klubowa Kalendarz imprez Sklep Porsche Polska
Nazwa użytkownika Hasło Zapamiętaj mnie Zarejestruj

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]





Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 10 ] 
Autor Wiadomość
Offline
PostNapisane: 10.02.2022, 11:48 

Dołączył: 8.06.2018
Posty: 60
Koledzy mam pytanie - czy ktos moze mi potwierdzic, podopowiedziec cokolwiek na temat pokryw zaworow w silnikach w Boxsterze 986. Dokladnie chodzi mi o roznice - czy pokrywy zaworow sa takie same we wszystkich pojemnosciach czy roznia sie czymkolwiek? Potrzebuje nr 996 104 227 3R a znajduje kilka sztuk z numerem 996 104 227 0R. Probowalem cokolwiek wywnioskowac po programie serwisowym ale niewiele tam informacji rozwiewa moje watpliwosci. Wizualnie ciezko dopatrzyc sie jakiejs roznicy na zdjeciach ale fizycznie w rece nie trzymalem obok siebie tych dwoch pokryw. Mowa oczywiscie o silnikach M96.20 M96.21 M96.22
Dziekuje z gory za pomoc.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 10.02.2022, 13:46 

Dołączył: 18.01.2016
Posty: 917
Nr klubowicza: 770
Tylko Qbak może tu pomóc :)
Pisz do niego .




_________________

BartekG
Jest 911-996.2 - C2 - manual
Był : Boxster 986 -2,7 manual


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 13.02.2022, 12:43 
Avatar użytkownika

Dołączył: 8.07.2007
Posty: 5203
Lokalizacja: Rawa Mazowiecka/Warszawa
Nr klubowicza: 193
Obudowy z silników M96.20 M96.21 M96.22 powinny fizycznie pasować, ale nie możesz użyć innej niż ta która jest dedykowana do głowicy. Każda głowica i osłona mają czterocyfrowy numer który je paruje. Osłona jest dopasowana do głowicy. Wałki rozrządu nie mają wszystkich mostków pojedynczych. Większość jest realizowana przez właśnie pokrywę.

Podsumowując - jeżeli w jakiś sposób stwierdziłeś, że pokrywa jest uszkodzona i nie da się jej naprawić (na przykład przez spawanie) to musisz wymienić także głowicę.




_________________

924 '83 LM8U - Tor Poznań 2:04,992


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 13.02.2022, 16:09 

Dołączył: 10.06.2017
Posty: 1207
Kol. Qbak a jak jest w przypadku delikatnego zapocenia z pokrywy. Czy tak jak w normalnym silniku odkręcam ,oczyszczam , daję nową uszczelkę =w tym przypadku z tubki i przykręcam . Czy samo odkręcenie pokrywy powoduje jakiś problem. HEJ


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 13.02.2022, 20:58 
Avatar użytkownika

Dołączył: 8.07.2007
Posty: 5203
Lokalizacja: Rawa Mazowiecka/Warszawa
Nr klubowicza: 193
Jest tak jak piszesz. Samo zdjęcie i założenie pokrywy to standardowa serwisowa procedura. Pamiętaj o tym, że trzeba założyć blokady rozrządu do tej procedury.




_________________

924 '83 LM8U - Tor Poznań 2:04,992


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 13.02.2022, 21:55 

Dołączył: 10.06.2017
Posty: 1207
Rozumiem , czyli nie tak całkiem bezproblemowo jak w toczydłach. :D


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 14.02.2022, 11:25 

Dołączył: 8.06.2018
Posty: 60
Dzieki za obszerna odpowiedz!
Qbak napisał(a):
Obudowy z silników M96.20 M96.21 M96.22 powinny fizycznie pasować, ale nie możesz użyć innej niż ta która jest dedykowana do głowicy. Każda głowica i osłona mają czterocyfrowy numer który je paruje. Osłona jest dopasowana do głowicy. Wałki rozrządu nie mają wszystkich mostków pojedynczych. Większość jest realizowana przez właśnie pokrywę.

Podsumowując - jeżeli w jakiś sposób stwierdziłeś, że pokrywa jest uszkodzona i nie da się jej naprawić (na przykład przez spawanie) to musisz wymienić także głowicę.


Czyli nie moge uzyc nawet innej pokrywy, ktora ma identyczny nr jak moj? Musze szukac calej glowicy gdybym potrzebowal wymienic sama pokrywe? Dobrze to zrozumialem?


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 14.02.2022, 11:53 

Dołączył: 1.08.2007
Posty: 2933
Tak, dobrze zrozumiałeś.
Wymiana pokrywy, to wymiana kompletu: głowica+pokrywa

escob napisał(a):
Dzieki za obszerna odpowiedz!
Qbak napisał(a):
Obudowy z silników M96.20 M96.21 M96.22 powinny fizycznie pasować, ale nie możesz użyć innej niż ta która jest dedykowana do głowicy. Każda głowica i osłona mają czterocyfrowy numer który je paruje. Osłona jest dopasowana do głowicy. Wałki rozrządu nie mają wszystkich mostków pojedynczych. Większość jest realizowana przez właśnie pokrywę.

Podsumowując - jeżeli w jakiś sposób stwierdziłeś, że pokrywa jest uszkodzona i nie da się jej naprawić (na przykład przez spawanie) to musisz wymienić także głowicę.


Czyli nie moge uzyc nawet innej pokrywy, ktora ma identyczny nr jak moj? Musze szukac calej glowicy gdybym potrzebowal wymienic sama pokrywe? Dobrze to zrozumialem?


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 14.02.2022, 13:36 

Dołączył: 8.06.2018
Posty: 60
Dla potomnosci dopytam zatem - czy glowice sie roznia miedzy tymi silnikami czy sa takie same?
Np w Mercedesie w124 w silniku m103 glowice byly takie same od 2.6 i 3.0.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 15.02.2022, 23:15 
Avatar użytkownika

Dołączył: 8.07.2007
Posty: 5203
Lokalizacja: Rawa Mazowiecka/Warszawa
Nr klubowicza: 193
Tak, głowice też się różnią. Tak samo uszczelki pod głowicami. O ile jeszcze uszczelkę dałoby się pewnie dopasować przy tych samych średnicach tłoka to z głowicami nie będzie tak łatwo. P&P nie wchodzą, a reszta opcji to kombinacje.




_________________

924 '83 LM8U - Tor Poznań 2:04,992


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 10 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]




Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Ostatnie posty forum PCP








Przyklejone




English information
Ostatnie posty publicznego forum