Start Strona klubowa Kalendarz imprez Sklep Porsche Polska
Nazwa użytkownika Hasło Zapamiętaj mnie Zarejestruj

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]





Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 10 ] 
Autor Wiadomość
Offline
PostNapisane: 9.12.2013, 22:02 

Dołączył: 29.08.2011
Posty: 519
Jak w temacie, ma ktoś z tym jakieś doświadczenia ?
Temat warty zastanowienia czy odpuścić to sobie od razu ?


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 9.12.2013, 22:04 

Dołączył: 18.03.2007
Posty: 1375
Joko, ale do czego ?
W yachtingu się sprawdzają :D :D


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 9.12.2013, 22:13 

Dołączył: 29.08.2011
Posty: 519
Do zawieszenia Jacku :wink:

Coś w tym stylu:

http://www.design911.co.uk/fu/pt385_854 ... ne-Bushes/

Trochę poszukałem w necie, ale jak w większości przypadków ile ludzi tyle opinii.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 10.12.2013, 4:02 

Dołączył: 7.11.2011
Posty: 157
Gdy mój kumpel budował przeprawowego jeepa miał tyko część gum wymienioną na poli. Podobno bardzo sztywne to to, czasami nawet za bardzo. W Olkuszu w Polsce robią różne rzeczy: http://poliuretany.olkusz.pl/pl/porsche ... -2szt.html


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 10.12.2013, 13:32 

Dołączył: 29.08.2011
Posty: 519
Jedna z opinii na temat tego wynalazku jest właśnie taka, że zawieszenie jest na tym twarde. Z drugiej strony z tego co się doczytałem, to są różne twardości tych tulei i w takiej odpowiadającej twardości standardowych gumowych , też są dostępne (chyba w czerwonym kolorze).
Bardzo skrajne są również opinie o trwałości , Producenci reklamują to jako produkt do 5 razy trwalszy od gumowych, co potwierdza wielu użytkowników, ale trafiają się również opinie, że to jest nic nie warte.
Przypuszczam, że jest tak jak w wielu podobnych przypadkach część opinii zarówno tych za i tych przeciw jest mało wiarygodna, a i sam produkt występuje pewnie w wielu odmianach jakościowych.
Póki co mam na ten temat taką teorię, że słabe poliuretany będą na pewno gorsze od standardowych tulei gumowych, ale te markowe o odpowiedniej twardości mogą być godne uwagi.
Pytam dlatego, bo może ktoś ma własne doświadczenia w tym temacie i mógłby się podzielić opinią.
Nie chcę robić sobie eksperymentów , ale jeżeli jest szansa na to , że taki wynalazek sie sprawdza, to może warto.

Większość opinii pozytywnych jakie znalazłem zazwyczaj zaczyna się od stwierdzenia, że po zamontowaniu poliuretanów samochód wyraźnie lepiej się prowadzi (jest bardziej "zwarty" )


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 10.12.2013, 19:48 

Dołączył: 7.10.2008
Posty: 881
wszystko zalezy do czego auto ma służyć ?

trzeba pamietać że inne elementy zawieszenia szybciej się zużywają :(
prowadzenie znacznie sie poprawia :)
komfort znacznie spada :(

http://www.powerflex.co.uk/


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 10.12.2013, 22:32 
Avatar użytkownika

Dołączył: 8.07.2007
Posty: 5188
Lokalizacja: Rawa Mazowiecka/Warszawa
Nr klubowicza: 193
Ja też jestem na TAK :)
Mam u siebie i też mam wrażenie że auto lepiej się prowadzi,
ale może to placebo? W końcu kasa wydana i miało być lepiej
to jest? :D

Także polecam Powerflex. Innych nie próbowałem.




_________________

924 '83 LM8U - Tor Poznań 2:04,992


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 10.12.2013, 23:35 

Dołączył: 29.08.2011
Posty: 519
David napisał(a):
wszystko zalezy do czego auto ma służyć ?

trzeba pamietać że inne elementy zawieszenia szybciej się zużywają :(
prowadzenie znacznie sie poprawia :)
komfort znacznie spada :(

http://www.powerflex.co.uk/


Raczej do normalnej jazdy i nie na tor, więc najlepiej gdyby twardość pozostała bez zmian w stosunku do oryginału.
Po ostatnim przeglądzie u Rafała Duszy wyszło , że dwa elementy w przednim zawieszeniu powoli trzeba będzie wymienić. Wprawdzie nic się jeszcze nie tłucze, ale wyraźnie czuć , że autko już nie jedzie taj jak powinno.
Uważam, że jeżeli brać się za zawieszenie to kompleksowo, bo tak na raty to można co chwilę potem do warsztatu jeździć.
Od tulei poli najbardziej oczekiwał bym zwiększonej wytrzymałości ale bez zmiany twardości zawieszenia , nawet jeżeli miało by to oznaczać brak poprawy trakcji w stosunku do oryginału.
Oczywiście mogę wymienić wszystko na oryginały i na pewno będzie ok, ale nawet jak części będą oryginalne, to temat wróci z pewnością dużo szybciej niż na częściach z produkcyjnego montażu.
Drogi w kraju mamy wprawdzie coraz lepsze ale do ideału wciąż daleko , dlatego dobre i wytrzymałe zawieszenie to bardzo ważna kwestia.
Producenci poli podają że wytrzymałość jest większa do 5 razy, ale nawet gdyby to było 2 razy, to myślę że już warto.
Pytanie tylko czy jest to marketing czy fakt.
Jeżeli , jest tak jak David piszesz, że przy poli inne elementy zawieszenia bardziej się zużywają to trochę dyskwalifikuje przy moich założeniach (jedno poprawię a drugie zniszczę). Rozumiem jednak, że gdybym zastosował tuleje o twardości takiej jak standardowe gumy to tego problemu nie ma ?

Qbak napisał(a):
Ja też jestem na TAK Smile
Mam u siebie i też mam wrażenie że auto lepiej się prowadzi,
ale może to placebo? W końcu kasa wydana i miało być lepiej
to jest? Very Happy

Także polecam Powerflex. Innych nie próbowałem.


A jak długo je masz i czy potwierdzasz zwiększoną wytrzymałość ?
Samochód jest bardziej twardy ?


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 11.12.2013, 0:36 
Avatar użytkownika

Dołączył: 8.07.2007
Posty: 5188
Lokalizacja: Rawa Mazowiecka/Warszawa
Nr klubowicza: 193
Swoje mam w aucie około półtora roku. Kilka imprez przejeździłem.
Po mieście jeżdżę bardzo mało na co dzień. Twardość, organoleptycznie
stwierdziłem ze są twardsze. Moje zawieszenie w aucie samo w sobie
jest bardzo twarde, natomiast o ile to nie wspomniane placebo, to po
wyjechaniu z geometrii odpowiedź auta na ruch kierownicy znacząco
się poprawiła moim zdaniem po instalacji poliuretanów . W zakręcie raczej
podobnie :)

Jeżeli chodzi o wytrzymałość, to trochę takich zestawów instalowaliśmy,
ale tylko w transaxlach. Jeszcze zużycia nikt nie zgłaszał, natomiast auta
te jeżdżą zwykle na zlotach i przebiegi na ulicach robią małe, dziury też
skrupulatnie omijają ;)




_________________

924 '83 LM8U - Tor Poznań 2:04,992


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 11.12.2013, 4:26 

Dołączył: 7.10.2008
Posty: 881
nic ci nie da taka wymiana
bo po drugiej stronie każdego wachacza masz z sworzeń którego nie wymienisz a też się zużywa

no jeszcze pytanie do jakiego to auta ?


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 10 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]




Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Ostatnie posty forum PCP








Przyklejone




English information
Ostatnie posty publicznego forum