Start Strona klubowa Kalendarz imprez Sklep Porsche Polska
Nazwa użytkownika Hasło Zapamiętaj mnie Zarejestruj

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]





Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 24 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona
Autor Wiadomość
Offline
PostNapisane: 13.08.2013, 23:55 

Dołączył: 12.08.2013
Posty: 81
Witam Panów, nie jestem do końca pewien czy w dobrej kategorii zamieszczam pytanie, lecz jeżeli nie to proszę o przesunięcie.

Od zawsze Porsche 911 było moim marzeniem, jak i pewnie większości z Was.

Mój wybór padł na 911 model 996, ze względu na stosunkowo niską cene w porównaniu do poprzedników, dostępnością, jak i fakt że kilka razy miałem okazję jechać tym właśnie modelem.

Podoba mi się model trójramienną kierownicą, podejrzewam że to są modele po liftingu, ( http://www.automotivespecialist.net/03p ... mbnail.jpg)

Oczywiście większej różnicy nie robi czy kierownica trój-ramiena czy taka (http://images.thetruthaboutcars.com/2010/08/9962.jpg)

Czy obydwa wnętrza które pokazałem są przed i po liftingu czy są to wersje wyposażenia ?

Ponadto mam pytanie, jaki byłby lepszy sposób na zakup 911, krajowa czy może z Niemiec, USA ?

Na jaki budżet należy się przygotować przy modelu przed i po liftingu?
Jak wygląda kwestia klimatyzacji w 911 (996)? czy każdy z modeli ją posiada?, w zasadzie to tylko jedyne moje wymaganie co do tego modelu.



Jakie wersje silnikowe dostarczają wam najlepszych emocji, przy okazji nie borykając się z problemami technicznymi danej jednostki.

Czy lepiej kupić uszkodzoną mechanicznie, czy może po stłuczce i robić w własnym zakresie, czy pewniaka od emeryta z niemiec ;);)

Podejrzewam że kolejne pytania przyjdą ekspresowo, ewentualnie poproszę o dodatkowe informację jakie powinienem wiedzieć Waszym zdaniem.

Z góry przepraszam za te podstawowe pytania, ale jestem początkującym. Pozdrawiam serdecznie!


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 14.08.2013, 0:31 

Dołączył: 30.10.2008
Posty: 1066
Niezły wybór na początek :)
1. czteroramienna kierownica to model przed liftem. Można to również łatwo poznać po braku schowka przed pasażerem.

2. miejsce zakupu nie ma znaczenia. Ważne, żeby auto nie miało w przeszłości zbyt hucznych przygód.

3. Nie spotkałem się z 996 bez automatycznej klimatyzacji - w wersji przed i po liftingu nie ma chyba różnic?

4. Najbardziej pewne są silniki w modelach Turbo/GT2/GT3. W pozostałych 996 zdecydowanie lepszą opinią cieszą się silniki 3,6 litra (model po lifcie), od 3,4 litra (model przed liftem).

5. Najlepiej kupić sprawną. Zaoszczędzi to wielu (kosztownych) niespodzianek.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 14.08.2013, 0:37 

Dołączył: 12.08.2013
Posty: 81
Dziękuję kolego KL za odpowiedź, jakie budżety należy przygotować dla przed liftem i po lifcie?

Czy modele gt2, gt3 są jakoś specjalnie oznakowane, czy poprostu informować się od osoby sprzedającej?

Pozdrawiam!


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 14.08.2013, 13:58 

Dołączył: 30.10.2008
Posty: 1066
Budżety sprawdz na mobile.de / otomoto.pl.

Turbo, GT2, GT3 są oznakowane - najczęściej ceną wyższą od średniej modelu :)

Dla Twojego dobra - poczytaj jeszcze trochę po internecie na ten temat - tak, żebyś bez trudu był w stanie rozróżnić poszczególne modele.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 14.08.2013, 16:47 

Dołączył: 17.02.2013
Posty: 75
Jeśli rozważasz jako drugi wóz to całkiem fajny samochodzik choć sam osobiście chciałbym już coś mocniejszego/szybszego - może to sprawa że mam tiptronica 5biegowego...
Ja znalazłem całkiem fajną sztukę ale już mi jest trochę za wolna/głośna i "za mało na codzień" - choć banan na buzi po stracie zawsze jest, na miasto i w dalszą trasę wolę bmw... no ale autostrada jest bajka:) Tak się zastanawiam czy dla fun-u nie byłoby fajniejsze 335i


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 14.08.2013, 22:07 

Dołączył: 12.08.2013
Posty: 81
KL, właśnie chciałbym uniknąć szukania w ten sposób, bo raz że nie chciałbym przepłacić a dwa, nie chciałbym kupić zajeżdżonej skorupy.

Pewnie skończy się na tym że kupię klubowy samochód, tak jak kupowałem wszystkie Alfy Romeo które posiadałem.

Minio_78, właśnie w tym tkwi szkopuł że 911 stanie się moim samochodem na co dzień, oraz podróż. Ewentualnie, zatrzymam sobie jeden samochód z których posiadam na taki dalszy wypad ect.

Na co dzień w pracy poruszam się różnymi samochodami, od sportowych, po rodzinne vany aż po 4x4, jechałem ostatnio Cayenem z silnikiem bodajże 4.8L, no robi wrażenie, ale najlepiej utkwiła mi 911 Carrera S która niestety już się sprzedała.

Fakt 3 seria to super auto i fakt ten samochód nic nie udaje. Ale szukam czegoś wyjątkowego - dlatego znalazłem się tutaj.

Czy mogę prosić o ewentualne koszty zakupu takiej 911 996 z początku jak i końca produkcji ?

Chodzi mi o rząd kosztu, takiego rozsądnego Waszym zdaniem. Nie wierzę w promocje.


Pozdrawiam!


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 14.08.2013, 22:42 

Dołączył: 17.02.2013
Posty: 75
...ja za cabrio '03 z przebiegiem 44tys musiałem położyć 120k.
Jestem w poczuciu że było warto choć wrzuciłem na dzień dobry 10k na opony, świece, cewki, serwis ogółem ale nic jej nie boli i pozostaje tylko się cieszyć. Na ten moment chyba wolałbym Targe albo coupe no ale bez narzekania :lol:
Cel dalszy to 2S z PDK 997


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 14.08.2013, 22:51 

Dołączył: 12.08.2013
Posty: 81
Na mobile.de srednia to 15K Euro. Za roczniki 1998 -99. Polecacie jakąs lekturę co do zakupu, czy znajomości marki, jakieś przydatne strony?

Pozdrawiam~!


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 15.08.2013, 0:07 

Dołączył: 30.10.2008
Posty: 1066
Przy zakupie polecamy przegląd auta w serwisie. W Polsce kosztuje to około 800-1000 zł.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 15.08.2013, 21:55 

Dołączył: 12.08.2013
Posty: 81
kl, dzięki za radę, tak zrobię, poczytam forum w kwesii awaryjności poszczególnych elementów, martwi mnie pękający blok silnika 911.

Pozdrawiam!


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 15.08.2013, 22:44 

Dołączył: 12.08.2013
Posty: 81
mbos911 napisał(a):
kl, dzięki za radę, tak zrobię, poczytam forum w kwestii awaryjności poszczególnych elementów, martwi mnie nie najlepsza opinia jednostki 3.4 litra która jest dosyc popularna w sprzedaży.

Pozdrawiam!


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 15.08.2013, 23:21 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył: 8.03.2007
Posty: 1897
Lokalizacja: Warszawa
Nr klubowicza: 062
mbos911 napisał(a):
mbos911 napisał(a):
kl, dzięki za radę, tak zrobię, poczytam forum w kwestii awaryjności poszczególnych elementów, martwi mnie nie najlepsza opinia jednostki 3.4 litra która jest dosyc popularna w sprzedaży.

Pozdrawiam!


Ten model i generacja są popularne w sprzedaży, bo większość z nich na rynku to złom, ze względu na tanią stosunkowo cenę zakupu aut powypadkowych z za granicy i stanów oraz kłopoty z silnikiem 3,4 - pierwszym w 911 chłodzonym cieczą. W znakomitej większości z lat 1998-2000 911-ki na naszym rynku to złom poskładany z kilku aut, niestety. Musisz być bardzo uważny, lub kupić od prawdziwego znajomego...:)




_________________

Staszek


958


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 16.08.2013, 9:03 

Dołączył: 12.08.2013
Posty: 81
Dziękuje za informacje. Tak myślałem. Jakieś są symbole silników pierwszej generacji? Czy to jest silnik B6?
Czy boxtery z lat 1998 posiadają te same (wadliwe) jednostki?


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 21.08.2013, 20:09 

Dołączył: 17.02.2013
Posty: 75
Tak z ostatnich doświadczeń że podepne sie pod temat zakupu 996 to brałem sie ostatnio z 335D i... do 80km/h dostawalem regularne klapsy na starcie :roll:
Diesel klepał legende na starcie i to z dużym piskiem jadąc.
Zdziwiony byłem jednak mimo że jestem również fanem marki z Monachium

A więc wniosek... aktualnie model 996 3.6 Tiptronic to nie jest najszybszy samochód na rynku i auta na olej dają już czasem oklep...
ale ma duszę i za to go kocham - hehe :lol: :blob: :blob: :blob: :blob:


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 21.08.2013, 20:18 

Dołączył: 28.07.2012
Posty: 335
BMW to "tylko" samochód :D


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 21.08.2013, 20:23 

Dołączył: 17.02.2013
Posty: 75
Nie chcę dostać tu w ucho, ale ...BMW to bardzo dobry samochód

...a seria 6 GranTurismo chyba już nigdzie nie odstaje - to tak lekko powiem by nie drażnić Panamerowców :>


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 21.08.2013, 21:56 
Członek Zarządu PCP
Avatar użytkownika

Dołączył: 12.03.2008
Posty: 9171
Lokalizacja: Gdynia/Warszawa
Nr klubowicza: 189
Minio_78 napisał(a):
Tak z ostatnich doświadczeń że podepne sie pod temat zakupu 996 to brałem sie ostatnio z 335D i... do 80km/h dostawalem regularne klapsy na starcie :roll:
Diesel klepał legende na starcie i to z dużym piskiem jadąc.
Zdziwiony byłem jednak mimo że jestem również fanem marki z Monachium

A więc wniosek... aktualnie model 996 3.6 Tiptronic to nie jest najszybszy samochód na rynku i auta na olej dają już czasem oklep...
ale ma duszę i za to go kocham - hehe :lol: :blob: :blob: :blob: :blob:


Automat w Porsche niestety zjada sporo osiągów, gdyby 996 było z manualem wynik mógłby być inny. Albo z PDK ;)




_________________

Witek
będzie: chyba 718
było: 964 '91, 944 '85, 924 '85, 996 '02, 997S '09

http://www.komunikado.pl agencja public relations


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 21.08.2013, 22:19 

Dołączył: 17.02.2013
Posty: 75
...tak też się "tłumaczyłem" koledze z BMW jak gadaliśmy co światła, ale on też miał automata :roll:

nie ma co - diesel z 2 turbinami ma mega moment - generalnie piszczały mu laczki bardzo długo :)

PDK to już inna bajka wiadoma sprawa


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 29.09.2013, 0:34 

Dołączył: 12.08.2013
Posty: 81
Witam Panów ponownie, widzę że temat się rozwinął. Czy mógłbym prosić o odpowiedź na poprzednie pytanie dotyczące I -szej generacji silników 911, mam na myśli "tych wadliwych".

Do którego rocznika występowały, oraz jaka to dokładnie jednostka 3.4 ?

Powiem szczerze że chciałbym przeznaczyć na zakup 911 996 około 55 tyś złotych, w tych pieniążkach jest szansa znaleźć coś sensownego, czy obniżyć loty i skupić się na Boxterze?

Pozdrawiam i proszę o odpowiedź.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 29.09.2013, 8:56 

Dołączył: 17.06.2009
Posty: 1644
Witaj kolego,

Absolutnie nie wierze w zakup 996 w cenie 55 tys. Moim zdaniem zdrowe auto z silnikiem 3,6 będzie kosztowało min 100 tys pln.
Jesli nie jestes specem to omijaj poprostu silniki 3,4 czyli roczniki 1998-2001. Od 2002 szły juz 3,6.
Z drugiej strony na forum sa użytkownicy 986 z silnikiem 3,4 i nie maja problemów.
Sam taka 996 3,6 miałem z końca produkcji w manualu i choć sam uwielbiam BMW to moim zdaniem taka 996 nie dałaby żadnej szansy zwłaszcza na starcie ropniakowi BMW, nawet z biturbo.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 24 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]




Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Ostatnie posty forum PCP








Przyklejone




English information
Ostatnie posty publicznego forum