Jeśli VAN to tylko Espace , wszystko inne jest tylko podróbką. Nie daj się zwieść stereotypom o awaryjności Renault (przynajmniej w temacie Espace'a, bo co do innych się nie wypowiadam) bo nijak się to ma do rzeczywistości. Problemem może być tylko kasa jaka jest na to przeznaczona, bo mając na myśli Espace w domyśle mam Espace IV, czyli ten od 2004r (a najlepiej po lifcie w 2006) , ale powoli ceny IV też już spadają.
Ja swojego mam od nowości i od listopada 2006 zrobiłem nim już prawie 150tys km i poza serwisami co 20tys km auto nie widziało mechanika.
Przy ostatnim serwisie wręcz naciskałem, aby dokładnie wszystko sprawdzili, bo aż głupio ,że ta franca nie chce się zepsuć
, ale nic nie znaleźli.
Jak go zamówiłem , to czekałem ok 4 miesiące na odbiór i naczytałem się wtedy masę głupot w internecie na temat awaryjności, problemów z elektryką i tego, że po 30 tys km wszystko w tym aucie trzeszczy i telepie - wszystko to dzisiaj mogę między bajki włożyć .
Przestrzeń użytkowa ogromna, idealnie płaska podłoga , dowolna konfiguracja niezależnych foteli (nawet mini salonik ze stolikiem na środku można zrobić), ekonomiczny i dość żwawy diesel (w moim aktualnie na komputerze po przejechaniu bez kasowania licznika, średnie spalanie po 10tys km to 7,5l - z tego ok 70% to miasto) i wygoda jakiej nie miałem nawet w uznawanym potocznie za lepszy ML'u. Mercedesa miałem przez 8 miesięcy i pognałem "do żyda" bo nijak się miał funkcjonalnie, użytkowo i komfortowo do tej "pospolitej" renówki (o awaryjności nawet nie wspomnę).
Nie tak dawno nosiłem się z zamiarem sprzedaży (bo szósty rok to mi się już powoli nudzi ), ale jak zobaczyłem ceny to stwierdziłem , że nie będę nikomu prezentu robił. Jak mam za 25-30tys PLN sprzedać to lepiej niech stoi i się od czasu do czasu przyda jak trzeba w więcej osób pojechać lub przewieźć coś większego.
Dla większej rodziny idealny (7 miejsc , a ich liczbę można zmniejszać i zwiększać o 1 poprzez wstawienie lub wyjęcie każdego fotela indywidualnie ).
W teście NCAP pełne pięć gwiazdek (na Youtube widziałem kiedyś taki filmik jak Espace IV łamie na pół land rovera, w zderzeniu czołowo-bocznym
), co nie jest bez znaczenia.
Jeszcze taka uwaga:
Cytuj:
Jego propozycja to:
1. Renault Grand Espace 2003r. 2.2 D
2. Opel Zafira 2004 r.
Silniki 2.2 do Espace III nie miały dobrej opinii (obracały się panewki na wale). W E IV to 1.9DCi lub późniejszy 2.0 DCi i te silniki są bardzo ok.
Opel Zafira jest bardzo mały i bardzo , bardzo plastikowy