Start Strona klubowa Kalendarz imprez Sklep Porsche Polska
Nazwa użytkownika Hasło Zapamiętaj mnie Zarejestruj

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]





Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 17 ] 
Autor Wiadomość
Offline
 Tytuł: pomoc w zakupie
PostNapisane: 16.11.2016, 10:41 

Dołączył: 13.11.2016
Posty: 16
Witam,

Na początku się przywitam, bo to mój początek przygody z porsche (mam nadzieję).

nadeszła chwila, że chcę (a właściwie mogę bo chcę od lat) kupić 911.
No właśnie i tu zaczyna się problem:
1. moje serce podbiło Maserati GranTurismo (wiadomo za dźwięk V8), ale przyszło otrzeźwienie
2. dlatego (z wszystkich powodów, które tu na forum są opisane) jednak 911
3. zawsze marzyłem o 993 ale podobają mi się też starsze (może coś z lat 68-70)
4. nawet przy zakupie 993 chciałbym (taki mam plan) aby powoli rozebrać je na śrubki i odbudować tak jakby przyjechało z fabryki (no prawie), aby wiedzieć co mam i jak jest zrobione. Wiem że będą to koszty, ale będą rozłożone w czasie i jestem na nie gotowy.
5. no ale się zastanawiam, bo skoro chcę i tak auto rozłożyć, to może jakąś bazę czegoś jeszcze starszego właśnie kupić i zlecić sukcesywną profesjonalną odbudowę.
6. mieszkam pod Poznaniem, więc 993 mógłbym pojeździć na tor, a coś starszego to chyba nie bardzo... to kolejny dylemat.
7. do 993 jeszcze jakoś umiałbym podejść, to w miarę nowe auto więc mogę zrobić przegląd przedzakupowy i mam obraz, przy czyś starszym (które będzie bazą do odbudowy) to jestem totalnie zielony...

i takie mam wątpliwości :( a decyzja będzie jedna i nieodwracalna.
proszę bardzo o rady, opinie itp.

p.
Piotr


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 16.11.2016, 11:10 
Avatar użytkownika

Dołączył: 21.03.2010
Posty: 3734
Lokalizacja: Poznań
Nr klubowicza: 263
Witaj czy Porsche to taki kaprys na topie? czy stara miłość, bo jedno bez drugiego nie przetrwa (klasyki)
Stare Porsche to wyzwanie w każdym temacie, zarówno odbudowy jaki i samej jazdy i utrzymania.
Lepiej dać ciut więcej i kupić w lepszym stanie auto, niż się "męczyć" ze żmudną odbudową.
Im starszy i rzadszy tym cenniejszy.
A co do toru to każde Porsche było w tym celu kiedyś budowane.
Powodzenia w poszukiwaniu choć mogę Ci podpowiedzieć, że monopol w starych Porsche mają firmy sprowadzające auta z Japoni jak Kimbex, JapanCars czy Jarecki, jest tego obecnie sporo na rynku.




_________________

Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 16.11.2016, 11:35 

Dołączył: 13.11.2016
Posty: 16
To stara miłość, ale dopiero też nadszedł czas, ze mogę sobie na to pozwolić.
Zawsze marzyłem o klasyku Porsche i oddam się temu po całości :) a nie chcę popełnić kosztownego błędu na samym początku drogi.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 16.11.2016, 12:26 
Avatar użytkownika

Dołączył: 3.03.2009
Posty: 2284
Lokalizacja: Piotrków Tryb
Nr klubowicza: 288
Po pierwsze musisz się zdecydować czego oczekujesz
964 ,993 to już prawie współczesne auta /wspomagania,abs/
F i G to prawdziwe klasyki i zupełnie inna jazda :D
W zależności od możliwości finansowych można wybrać model -S,turbo,RSR
Są firmy w Polsce które potrafią zrobić renowację na naprawdę przyzwoitym poziomie - ale czas oczekiwania na kolejkę i samych prac jest niestety dość długi




_________________

-http://classic911.pl


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 16.11.2016, 12:53 

Dołączył: 25.12.2011
Posty: 235
Ja Ci powiem z mojego punktu widzenia.

Każde klasyczne auto musi być obdarzone miłością! Bez tego jak wspomnieli przedmówcy nawet o tym nie myśl!

Odbudowa to mnóstwo czasu i wyrzeczeń! Potem też opieka nad takim samochodem jest wyjątkowo absorbująca w trakcie eksploatacji.

Ja się zakochałem 10 lat temu w aucie i zacząłem jego odbudowę. Przyznaję uczciwie, że mnie to przerosło. Na szczęście nie była to inwestycja idąca w setki tysięcy. Od tamtego czasu wiem dwie rzeczy:
1. Nowe samochody są dla mnie idealne.
2. Jeśli klasyk to w stanie "po odbudowie" i tylko wyjątkowo rzadki.

Spróbuj w miarę nowoczesnego 964 lub 993 i zobacz czy w ogóle odpowiada Ci coś nienowoczesnego. To ważne. Bo takie auto ma dawać maksymalną przyjemność z posiadania i nie koniecznie jazdy...


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 16.11.2016, 13:55 
Avatar użytkownika

Dołączył: 3.03.2009
Posty: 2284
Lokalizacja: Piotrków Tryb
Nr klubowicza: 288
Macpraw napisał(a):
Ja Ci powiem z mojego punktu widzenia.

Każde klasyczne auto musi być obdarzone miłością! Bez tego jak wspomnieli przedmówcy nawet o tym nie myśl! RACJA

Odbudowa to mnóstwo czasu i wyrzeczeń! Potem też opieka nad takim samochodem jest wyjątkowo absorbująca w trakcie eksploatacji.

Ja się zakochałem 10 lat temu w aucie i zacząłem jego odbudowę. Przyznaję uczciwie, że mnie to przerosło. Na szczęście nie była to inwestycja idąca w setki tysięcy. Od tamtego czasu wiem dwie rzeczy:
1. Nowe samochody są dla mnie idealne.
2. Jeśli klasyk to w stanie "po odbudowie" i tylko wyjątkowo rzadki.Absolutnie nie !!!!

Spróbuj w miarę nowoczesnego 964 lub 993 i zobacz czy w ogóle odpowiada Ci coś nienowoczesnego. To ważne. Bo takie auto ma dawać maksymalną przyjemność z posiadania i nie koniecznie jazdy.....OJ chyba nie jeździłeś klasykiem




_________________

-http://classic911.pl


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 16.11.2016, 13:58 
Członek Zarządu PCP
Avatar użytkownika

Dołączył: 12.03.2008
Posty: 9172
Lokalizacja: Gdynia/Warszawa
Nr klubowicza: 189
Akurat rada, by zacząć od 964/993 jest bardzo dobra. To modele, które łączą cechy klasyka i nowoczesnego auta. Wtedy zdecydujesz, w którą stronę lepiej (dla Ciebie) iść w następnym kroku.




_________________

Witek
będzie: chyba 718
było: 964 '91, 944 '85, 924 '85, 996 '02, 997S '09

http://www.komunikado.pl agencja public relations


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 16.11.2016, 16:38 

Dołączył: 13.11.2016
Posty: 16
cały dzień dziś nad tym siedzę (i tak mam od kilku miesięcy)...
i wychodzi mi żeby postawić na wybór 964/993.
Dzięki za dotychczasowe rady i w takim razie proszę o pomoc, który wybrać.
Na razie wiem, że chciałbym wybrać "poliftowe" 964 lub 993 przy czym chyba 964 bardziej mi się podoba... niemniej chętnie przyjmę każdą pomoc i argument.

Jeżeli ktoś ma lub wie o jakimś ciekawym samochodzie to bardzo poproszę..

no i muszę lekko ochłonąć :-)


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 16.11.2016, 17:21 
Avatar użytkownika

Dołączył: 3.03.2009
Posty: 2284
Lokalizacja: Piotrków Tryb
Nr klubowicza: 288
Kacper ma mieć coś pod koniec miesiąca -możesz zapytać




_________________

-http://classic911.pl


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 17.11.2016, 22:34 
Avatar użytkownika

Dołączył: 21.03.2010
Posty: 3734
Lokalizacja: Poznań
Nr klubowicza: 263
Cytuj:
Na razie wiem, że chciałbym wybrać "poliftowe" 964

Jakie to poliftowe? 964 było produkowane przez 4 lata w czasach gdzie nie znali co to lift ;)
964 czy 993 zależy od gustu do urody bo co do nowoczesności z pewnością 993 wygrywa , mocniejsze ,lepiej się prowadzi.




_________________

Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 17.11.2016, 22:57 
Członek Zarządu PCP
Avatar użytkownika

Dołączył: 10.09.2009
Posty: 5042
Lokalizacja: Warszawa/Poznań
Nr klubowicza: 281
Darek
Poliftowe 964 różni się wizualnie od przedliftowego felgami, lusterkami i kierownicą. W polifcie są cup'y i takie 964 niby niewiele zmienione ale też moim zdaniem wygląda znacznie lepiej :-)
Pozdrawiam serdecznie
Michał




_________________

jest: 356C '65, 912 '66, 914-6 '70, 996 Millennium '00, 126p S ’78, R129 500SL ’92

było: 914-4 ’73, 914-4 CanAm '74, 924 '79, 944 '84, 944S2 cabrio '90, 968 cabrio '92, 986S '00, 996.2 targa '03

Michał
IG: mr.mata912


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 17.11.2016, 23:17 
Avatar użytkownika

Dołączył: 21.03.2010
Posty: 3734
Lokalizacja: Poznań
Nr klubowicza: 263
:oops: Ty wiesz, że się naszukałem nawet w necie trudno przedlifta znaleźć, a ja na oczy takiego nie widziałem albo nie zwróciłem uwagi :angel4:

Obrazek




_________________

Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 17.11.2016, 23:46 
Członek Zarządu PCP
Avatar użytkownika

Dołączył: 10.09.2009
Posty: 5042
Lokalizacja: Warszawa/Poznań
Nr klubowicza: 281
To co wrzuciłeś to dokładnie przedlift, czyli felgi i lusterka takie jak w 944S2 a po lifcie masz je takie jak w 968 :-)
Oczywiście mówię o linii wizualnej a nie rozmiarach etc.




_________________

jest: 356C '65, 912 '66, 914-6 '70, 996 Millennium '00, 126p S ’78, R129 500SL ’92

było: 914-4 ’73, 914-4 CanAm '74, 924 '79, 944 '84, 944S2 cabrio '90, 968 cabrio '92, 986S '00, 996.2 targa '03

Michał
IG: mr.mata912


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 18.11.2016, 9:59 
Członek Zarządu PCP
Avatar użytkownika

Dołączył: 12.03.2008
Posty: 9172
Lokalizacja: Gdynia/Warszawa
Nr klubowicza: 189
Nie wiem czy to weszło razem z Cupami ale ważniejszy lift to uszczelki pod głowicami ;) No i kierownica z poduszką była w wersji US wcześniej, gdy jeszcze lusterka były stare




_________________

Witek
będzie: chyba 718
było: 964 '91, 944 '85, 924 '85, 996 '02, 997S '09

http://www.komunikado.pl agencja public relations


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 18.11.2016, 11:19 
Avatar użytkownika

Dołączył: 3.03.2009
Posty: 2284
Lokalizacja: Piotrków Tryb
Nr klubowicza: 288
DK napisał(a):
Cytuj:
Na razie wiem, że chciałbym wybrać "poliftowe" 964

Jakie to poliftowe? 964 było produkowane przez 4 lata w czasach gdzie nie znali co to lift ;)
964 czy 993 zależy od gustu do urody bo co do nowoczesności z pewnością 993 wygrywa , mocniejsze ,lepiej się prowadzi.


965 robili 4 lata a 964 troszkę dłużej :D :D :wink:




_________________

-http://classic911.pl


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 18.11.2016, 21:10 
Avatar użytkownika

Dołączył: 7.10.2016
Posty: 781
Lokalizacja: Poznań
Nr klubowicza: 490
pejot napisał(a):
To stara miłość, ale dopiero też nadszedł czas, ze mogę sobie na to pozwolić.
Zawsze marzyłem o klasyku Porsche i oddam się temu po całości :) a nie chcę popełnić kosztownego błędu na samym początku drogi.


No to ja dodam coś od siebie, pewnie nie ułatwię ale może zmuszę do dalszych przemyśleń. Moim zdaniem to jest kluczowe - "nie popełnić błędu na początku drogi". Musisz sobie odpowiedzieć do czego to auto ma służyć. Co Cię kręci, zloty, turystyka, tor, bujanka po mieście, a może sam proces renowacji ? Z całym szacunkiem dla wcześniejszych wskazówek ja uważam, że 964/993 wcale nie jest optymalnym wyborem. Jest tylko wtedy gdy chce się zjeść ciastko i mieć ciastko. Dlaczego ? Bo jak napisano godzi klasyka z współczesnym, ale jak takie kupisz to moim zdaniem zawsze będzie niedosyt bo ani to klasyk ani ścigacz na tor/ wiem koledzy powiedzą nie masz takiego to nie mędrkuj / Po odpowiedzi na podstawowe pytanie powinieneś też postarać się przejechać różnymi autami. Oczywiście pod kątem inwestycji w przyszłość - im rzadsze auto tym lepiej, ale to już kwestia budżetu jaki się dysponuje.
Tak czy owak jak się zacznie trudno skończyć :D




_________________

Mateusz

http://www.pba.pl
http://www.balticlodge.pl
http://www.lidiakalita.pl
http://www.rehasport.pl


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 22.11.2016, 23:34 

Dołączył: 13.11.2016
Posty: 16
Problem polegał na tym, że chciałem auto "mocno" klasyczne, ale 964 to stara miłość...

Dlatego kupiłem od Arka 912-kę '66 MY67 i będziemy je doprowadzać do stanu godnego (http://www.porsche912.pl)

Ale, pozostaję przy poszukiwaniu fajnej 964. Wtedy będę mógł pojeździć też trochę, bo 912-ki to będzie mi żal :-)

p.
Piotr

To cudo kupiłem:

Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 17 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]




Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Ostatnie posty forum PCP








Przyklejone




English information
Ostatnie posty publicznego forum