Start Strona klubowa Kalendarz imprez Sklep Porsche Polska
Nazwa użytkownika Hasło Zapamiętaj mnie Zarejestruj

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]





Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 8 ] 
Autor Wiadomość
Offline
 Tytuł: Porsche 911 3.2
PostNapisane: 6.02.2022, 0:27 

Dołączył: 20.04.2014
Posty: 18
Cześć!

Od ok. pół roku noszę się z zamiarem zakupu porsche 911 z silnikiem 3.2 coupe lub targa. Obecnie oglądam jeden egzemplarz z 1985 roku coupe europa i mam parę pytań. Na ten moment zrobiłem z gościem inspekcję online i zastanawiam się czy warto się wybrać, bo jest to spory kawałek drogi.
1) czy po odpaleniu auta pierwszy raz danego dnia może wydobywać się biały dym i jak długo?
2) abstrahując od blacharki, skrzyni, co warto jeszcze sprawdzić?
3) załączam zdjęcie - zauważyłem, że silnik się "poci" w jednym miejscu widocznym na zdjęciu. Czy to może rodzić poważne problemy czy kwestia dociągnięcia/uszczelki? Przebieg ponad 250k.
4) jak wygląda kwestia np. za rok lub 2 sprzedaży takiego auta na polskim rynku? Powiedzmy, że chcę wymienić na coś innego lub potrzebuję gotówki. Są klienci na takie auta?

Dzięki za odpowiedź!


Nie masz wystarczających uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego postu.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 6.02.2022, 0:45 
Avatar użytkownika

Dołączył: 21.03.2010
Posty: 3737
Lokalizacja: Poznań
Nr klubowicza: 263
Sorry ale czy chcąc kupić starego wiatraka interesowałeś się kiedyś nimi? pytam , bo wnioskuje po twoim pytaniu chociażby o pocący się silnik , że nie.




_________________

Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 6.02.2022, 1:07 

Dołączył: 25.12.2018
Posty: 452
Delikatnie pocący sie silnik kolo pokryw to żaden problem.
Pocenie okreslam jako wilgotne pokrywy na dole po 3 tyg stania.. A nie kilka kropel dziennie.. :)

Pokryw sie nie dociaga bo one sa bardzo delikatnie przykrecone .. gora 9 Nm.

Same pokrywy moga być "zwichrowane" wiec sie je wymienia.
Zacząlbym jednak od wymiany uszczelki na taka nie z katalogu, a specjalna Reinza z silikonowym obwodem. Inna niż serwisowa.

Oprocz blacharki warto sprawdzic kompletnośc i oryginalnośc auta i motoru.

Dymienie przy samym odpaleniu .. szczegolnie po dluższym staniu jest normą.
Charakterystyka ułozenia pierscieni przy poziomie cylindrow boxera powoduje że olej sie gromadzi wew cylindrow po staniu.
Zaraz po odpaleniu nie ma prawa dymic nic.
Nie mowiąc o jeździe.

Inaczej silnik do remontu.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 6.02.2022, 10:05 
Członek Honorowy
Avatar użytkownika

Dołączył: 10.03.2007
Posty: 3928
Lokalizacja: Warszawa
Nr klubowicza: 029
Ponce, na wstępie, powodzenia w zakupach !
Nie przejmuj się niektórymi uwagami....
... a realizuj projekty, pytaj, po to masz to Forum.

Model 3.2 cieszył mnie wiele lat i gorąco polecam.
Ten silnik jest stosunkowo przyjazny i łatwy w obsłudze.
Zgadzam z @marko356 ( :lol: ) - poza mechaniką ważna jest kompletacja. Również takie ogólne wrażenie, które mówi wiele o poprzednim właścicielu, bo to zwiastuje czego można się spodziewać dalej.
Ale tu czegoś nie rozumiem :
marko356 napisał(a):
.....
Dymienie przy samym odpaleniu .. szczegolnie po dluższym staniu jest normą.
Charakterystyka ułozenia pierscieni przy poziomie cylindrow boxera powoduje że olej sie gromadzi wew cylindrow po staniu.
Zaraz po odpaleniu nie ma prawa dymic nic.
Nie mowiąc o jeździe.
Inaczej silnik do remontu.
Tu trochę się zastanowiłem, bo...
właśnie, w zależności od ułożenia pierścieni, zdarza się, że silnik przy uruchamianiu zadymi, czasem przez moment, czasem dwa momenty, a czasem wcale. Przecież to jest używany samochód. Obserwacja dymienia po dłuższym ( długim?) postoju jest niemiarodajna. Trzeba przejechać kilkadziesiąt km. ( np.podczas jazdy próbnej, nie krócej jak silnik się dobrze nagrzeje) i wtedy zobaczysz jak silnik pracuje. Zrób parę uruchomień w różnych odstępach czasu, jak najdłuższych, zobaczysz. Co to znaczy dobrze nagrzeje - to znaczy, że musi być ciepła chłodnica oleju , która jest przed prawym przednim kołem. Nie ufaj wskaznikowi.... Podobnie nie zwracaj uwagi na stan oleju na zimnym silniku ! ( ale jak kupisz, to będziesz się uczył...uczył.... :lol: ) Bardzo trudno, na podstawie zapoceń, ( nie dużych wycieków) będzie określić ewentualną potrzebę, zakres i koszty naprawy, która oczywiście może być remontem, ale nie musi. No chyba, że się okaże, że ma np. popękane szpilki ( przy sporej determinacji, da się to sprawdzić przed zakupem, oczywiście w warunkach warsztatowych )
Głowa do góry ! :)
Pojechać warto, zobaczyć warto, to część doświadczeń. ( no chyba, że na koniec Europy, ale przecież z USA się sprowadza...)




_________________

były: 911 - T'73, S'77, SC'81, turbo look'84,
targa'88,
Boxster - 98
------------------
996 - 01


Góra
 Zobacz profil YIM  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 6.02.2022, 12:50 

Dołączył: 20.04.2014
Posty: 18
Dziękuję za odpowiedź.
Czytałem głównie amerykańskie fora, gdzie te wątki są poruszane, ale nie wszystko jest dla mnie zrozumiałe - nie jestem mechanikiem. Wiem, że gro Polaków jest ekspertem w każdej dziedzinie lekarz/mechanik/budowlaniec, itp. Ja nie zaliczam się do tych szczęściarzy Panie Daro, ale myślę, że stare powiedzenie "kto pyta nie błądzi" może mieć zastosowanie.

Co do dymienia jest to dla mnie o tyle niepokojące, że gość twierdzi, że auto poprzedniego dnia odpalał. W dodatku przygotował mi je pod podnośnik, więc musiał je przeparkować itp. Dlatego moje pytanie było jak długo taki biały dym może się wydobywać. Czy po paru przygazowaniach powinien ustąpić?


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 6.02.2022, 13:48 

Dołączył: 18.01.2016
Posty: 913
Nr klubowicza: 770
Powodzenia w poszukiwaniach życzę.
Ale polecam , sporo czytać , oglądać YT , pytać na forum - PORSCHE to wiru - i albo się w nim zakochasz , albo znienawidzisz - granica jest bardzo cieniutka. A jesteś widać na początku tej przygody .
POWODZENIA - trzymam kciuki za Twój najlepszy wybór .
Może jak dopiero zaczynasz , to sprawdź młodsze modle - np 996 (4S lub TURBO ) . Zawsze są trudne i ciężkie tematy - ale wydaje mi się że jest ich znacznie mniej .
Jeśli chodzi o późniejszą odsprzedaż - moja subiektywna ocena - 996 będzie prościej, szybciej i na pewno bez straty.

Ave




_________________

BartekG
Jest 911-996.2 - C2 - manual
Był : Boxster 986 -2,7 manual


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 6.02.2022, 13:49 
Avatar użytkownika

Dołączył: 4.12.2016
Posty: 1581
Nr klubowicza: 582
W skrócie, nawet jak dzień wcześniej odpalił,
ale na krótko typu przeparkowanie, a wcześniej stało z tydzień, nawet w garażu, to taki biały dym może się pojawić.
Generalnie powinien zniknąć całkowicie po kilku-kilkunastu minutach.
Tyle z mojego doświadczenia, jak to mówi kolega Biały, te auta lubią puścić dyma :lol:




_________________

www.classic911.pl
www.pasjaporsche.pl


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 7.02.2022, 14:27 

Dołączył: 20.04.2014
Posty: 18
Dzięki wszystkim za pomoc i rady!
Miłego!


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 8 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]




Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Ostatnie posty forum PCP








Przyklejone




English information
Ostatnie posty publicznego forum