Start Strona klubowa Kalendarz imprez Sklep Porsche Polska
Nazwa użytkownika Hasło Zapamiętaj mnie Zarejestruj

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]





Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 40 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona
Autor Wiadomość
Offline
 Tytuł: Porsche 912
PostNapisane: 12.01.2011, 19:49 

Dołączył: 23.02.2008
Posty: 865
Lokalizacja: Drammen/Wadowice
Nr klubowicza: 318
Witam !!
mam pytanie,na czym polega roznica miedzy 911 a 912 z 1968 roku,czy
chodzi tu o silnik,ze w 911 jest 6cylin. a w 912 tylko 4,czy sa jeszcze inne rzeczy rozniace te auta i jaka tez jest roznica w cenie,a tak wogole czemu cos takiego wyposcili jak 912?


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 12.01.2011, 20:22 

Dołączył: 17.03.2007
Posty: 2057
Była to swoista zapchajdziura, udana zapchajdziura.

"Po zakończeniu produkcji modelu 356 w roku 1965, jedynym samochodem oferowanym przez Porsche pozostał 911. W efekcie tego, że 911 kosztował znacznie więcej niż 356, firma chciała ustrzec się spadku sprzedaży i upadku wizerunku marki na rynku. By zapobiec tym problemom, postanowiono wprowadzić nowy model w przystępniejszej cenie. Wizualnie następca, czyli 912, był identyczny w porównaniu z 911, ale miał inny silnik. Niższą cenę samochodu osiągnięto dzięki zastosowaniu w nim czterocylindrowej jednostki pochodzącej ze starszego modelu 356, zamiast sześciocylindrowej znanej z 911. Koszty obniżono też poprzez zmniejszenie elementów wyposażenia dostępnych w standardzie. Dzięki niskiej cenie ten model Porsche sprzedawał się przez pierwszych kilka lat lepiej od 911 – Porsche wyprodukowało trochę ponad 30.000 sztuk 912 przez pięć lat produkcji"

"Po uzupełnieniu rodziny modeli 911 o mocniejszą wersję 911S oraz tańszy wariant 911T, kierownictwo Porsche doszło do wniosku, że model 912 stał się już zbyteczny. Produkcji 912 zaprzestano w 1970 roku; został on zastąpiony przez model 914, pojazd, który w założeniu miał być dla firmy tańszy w produkcji od 912."


Źródło: Wikipedia.

Czy 912 miało tarcze z obu stron?


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 12.01.2011, 20:59 
Członek Zarządu PCP
Avatar użytkownika

Dołączył: 12.03.2008
Posty: 9172
Lokalizacja: Gdynia/Warszawa
Nr klubowicza: 189
Wikipedia nie wie, że w połowie lat 70. wrócono do 912, już z nowszym nadwoziem, stosowanym od 1973 ;) A wracając do 1968 - z pewnością właśnie hamulce są inne niż w 911, wydaje mi się że z tyłu są bębny.




_________________

Witek
będzie: chyba 718
było: 964 '91, 944 '85, 924 '85, 996 '02, 997S '09

http://www.komunikado.pl agencja public relations


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 12.01.2011, 21:42 

Dołączył: 17.03.2007
Posty: 2057
Wie wie, ale ograniczyłem się do przedziału zawierającego model 68'

"Po sześciu latach nieobecności, model został ponownie wprowadzony na rynek północnoamerykański w roku 1976 jako Porsche 912E, w celu wypełnienia luki w segmencie tańszych samochodów powstałej po zakończeniu produkcji 914, podczas gdy model 924 – oficjalny następca 914. – był wykańczany i planowane było wprowadzenie go do produkcji seryjnej. Nowe 912 posiadało nadwozie "G-Series" od modelu 911, było napędzane 2.0 litrową wersją chłodzonego powietrzem silnika Volkswagena, używanego w ostatnich rocznikach 914/4. Powstało łącznie 2.099 sztuk tej wersji, oficjalnie wszystkie sprzedano na terenie Stanów Zjednoczonych."


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 12.01.2011, 22:53 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył: 8.03.2007
Posty: 1897
Lokalizacja: Warszawa
Nr klubowicza: 062
912 Coupe kwiecień 1965 do 1969 prod. 28333 sztuki i 912 Targa 1967 do 1969 prod. 2562 sztuki tylko niewentylowane tarcze, 911 S od 1967 wentylowane tarcze,
Drugi etap prod. 912 E Coupe 1976 tylko na USA prod. 2099 sztuk niewentylowane tarcze




_________________

Staszek


958


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 12.01.2011, 23:00 

Dołączył: 23.02.2008
Posty: 865
Lokalizacja: Drammen/Wadowice
Nr klubowicza: 318
wielkie dzieki,pytalem bo moge kupic takie ale jeszcze sie zastanawiam
http://www.finn.no/finn/car/used/object ... e=26241237


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 13.01.2011, 7:16 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył: 8.03.2007
Posty: 1897
Lokalizacja: Warszawa
Nr klubowicza: 062
Piękny, powodzenia!!!




_________________

Staszek


958


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 13.01.2011, 9:30 

Dołączył: 17.03.2007
Posty: 4091
oj śliczny, taki mi się na marzy w przyszłości....już czuję ten zapach, magię tej kierownicy i przyrządów, frajdę z jazdy...ech, orgazm normalnie :shock:


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 13.01.2011, 9:50 

Dołączył: 17.06.2009
Posty: 1644
Piękna maszyna. Widać że ładnie utrzymany. POWODZENIA!!!!
Dzwiek zapewne powalajacy.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 13.01.2011, 10:55 

Dołączył: 17.03.2007
Posty: 2057
http://www.youtube.com/watch?v=stVuvG8r ... re=related


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 13.01.2011, 10:56 

Dołączył: 7.07.2009
Posty: 207
stach napisał(a):
912 Coupe kwiecień 1965 do 1969 prod. 28333 sztuki i 912 Targa 1967 do 1969 prod. 2562 sztuki tylko niewentylowane tarcze, 911 S od 1967 wentylowane tarcze,


co do roznic miedzy 911 a 912 to jest jeszcze kilka detali:
1. waga i tematy zwiazane z waga
- silnik 1.6 jest znaczaco lzejszy, w konsekwencji 912 jest okolo 10% lzejsze niz 911 (970kg vs 1080kg). dzieki temu 912 bylo nieco "zwinniejsze" niz odpowiednik 911 z tych samych rocznikow.
Krotszy silnik i jego mniejsza waga poprawila znaczaco balans calego auta co wyeliminowalo koniecznosc stosowania 25 funtowych obciaznikow w zderzaku (stosowano je fabrycznie w 911s w latach 1967 i 1968 dla poprawienia prowadzenia auta).
- dodatkowo, wprowadzono lekkie modyfikacje zawieszenia bedace konsekwencja mniejszej wagi auta.
2. wskazniki - zamiast 5 sztuk jak w 911 sa trzy jak w 356. wydaje mi sie jednakowoz, ze zmieniono to na rzecz 5 sztuk pod koniec produkcji 912 (tak jak w 912-stce z tego wątku)
3. stalowe kola z kolpakami w standardzie.
4. skrzynia biegow - w standardzie montownaa byla skrzynia 4-biegowa

pozdrawiam i trzymam kciuki za powodzenie w zakupie bo auto sliczne..!


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 13.01.2011, 12:14 
Członek Honorowy
Avatar użytkownika

Dołączył: 10.03.2007
Posty: 3926
Lokalizacja: Warszawa
Nr klubowicza: 029
Moje wynurzenia będą natury nie "katalogowej", o czym piszą poprzednicy.
Wygląda smakowicie. Tylko....dlaczego w opisie jest : 1.7 (taki motor miał 914) ? Wygląda (na fotce) jak zwykły 1.6 na podwójnych gaznikach, tak jak było w serii. Wygląd silnika, wnętrza jest raczej typowy dla takich aut, a cóż można powiedzieć o mechanice i stanie blachy, których nie widać. Nigdy nie traktuj takiego ogłoszenia jako okazję, że kupisz i jeżdzisz ! Nie wytrzymasz bez chęci dopieszczenia tego i tu się zacznie........ Jeżeli nie jesteś zahartowany w takich pracach, to po paru miesiącach będziesz.... zły ! Naprawa (remont, restauracja ) w Norwegii ????? , lepiej w kraju. Tu jednak sprawdz ofertę z Allego 912/68, które "płynie" z USA (1.6)....albo inne . Jak poszukasz to znajdziesz takie, w niezłym stanie, w które jest wpakowana masa kasy i pozostały do zrobienia ...tylko...drobiazgi...(hmm, hmm...)
Poza tym, że to bardzo ładny samochodzik, to mija się z tym, co każdy chce mieć kupując Porsche :lol:

Życzę dużo rozwagi, przestrzegając przed nadmiarem odwagi !




_________________

były: 911 - T'73, S'77, SC'81, turbo look'84,
targa'88,
Boxster - 98
------------------
996 - 01


Góra
 Zobacz profil YIM  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 13.01.2011, 13:25 

Dołączył: 7.07.2009
Posty: 207
pdmobil napisał(a):
dlaczego w opisie jest : 1.7 (taki motor miał 914) ? Wygląda (na fotce) jak zwykły 1.6 na podwójnych gaznikach, tak jak było w serii.


ja pomyslalem od razu o aftermarketowym zestawie cylindrowo-tlokowym zwiekszajacym pojemnosc - praktyka bardzo popularna wsrod milosnikow VW chlodzonych powietrzem.
ja sam jestem w trakcie budowy silnika 2373ccm na bazie 1.7 z P914 (a dokladniej VW411 bo z takiego pochodzi blok silnika). niestety konca budowy nie widac:)

... a moze wlasciciel sie po prostu pomylil w opisie?;)


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 13.01.2011, 13:38 
Członek Zarządu PCP
Avatar użytkownika

Dołączył: 12.03.2008
Posty: 9172
Lokalizacja: Gdynia/Warszawa
Nr klubowicza: 189
Też stawiam na pomyłkę.




_________________

Witek
będzie: chyba 718
było: 964 '91, 944 '85, 924 '85, 996 '02, 997S '09

http://www.komunikado.pl agencja public relations


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 13.01.2011, 14:09 

Dołączył: 17.03.2007
Posty: 4091
na alegro jest jeden (na otomoto nie ma zadnego):

http://allegro.pl/porsche-911-1968-912-i1405718507.html

ktos go moze oglądał ? gdzie on stoi (miasto) ?


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 13.01.2011, 15:16 

Dołączył: 17.06.2009
Posty: 1644
jacekm napisał(a):
na alegro jest jeden (na otomoto nie ma zadnego):

http://allegro.pl/porsche-911-1968-912-i1405718507.html

ktos go moze oglądał ? gdzie on stoi (miasto) ?


Też nieźle wygląda.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 13.01.2011, 15:20 

Dołączył: 7.07.2009
Posty: 207
jacekm napisał(a):
na alegro jest jeden (na otomoto nie ma zadnego):

http://allegro.pl/porsche-911-1968-912-i1405718507.html

ktos go moze oglądał ? gdzie on stoi (miasto) ?


to zdaje sie sprzedaje ten sam jegomosc, ktory niedawno sprzedawal na allegro niebieskie 930 turbo z silnikiem do roboty. jesli tak to mowa o okolicach Krakowa.

swoja droga - ciekawe co stalo sie z tym turbo:) moze ktos kupil i remontuje w ukryciu? :lol:


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 13.01.2011, 19:13 
Członek Honorowy
Avatar użytkownika

Dołączył: 10.03.2007
Posty: 3926
Lokalizacja: Warszawa
Nr klubowicza: 029
jacekm napisał(a):
na alegro jest jeden (na otomoto nie ma zadnego):

http://allegro.pl/porsche-911-1968-912-i1405718507.html

ktos go moze oglądał ? gdzie on stoi (miasto) ?


To ten, o którym pisałem. On jeszcze nie jest w Polsce, ale będzie....na Śląsku.....rzeczywiście tam, gdzie było 930, ale tego (930) prędko nie będzie, o ile w ogóle....




_________________

były: 911 - T'73, S'77, SC'81, turbo look'84,
targa'88,
Boxster - 98
------------------
996 - 01


Góra
 Zobacz profil YIM  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 13.01.2011, 20:25 

Dołączył: 17.03.2007
Posty: 4091
czyli jakaś ściema...


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 13.01.2011, 20:56 
Członek Honorowy
Avatar użytkownika

Dołączył: 10.03.2007
Posty: 3926
Lokalizacja: Warszawa
Nr klubowicza: 029
Dlaczego ? Jest tam telefon, zadzwoń.




_________________

były: 911 - T'73, S'77, SC'81, turbo look'84,
targa'88,
Boxster - 98
------------------
996 - 01


Góra
 Zobacz profil YIM  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 40 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]




Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Ostatnie posty forum PCP








Przyklejone




English information
Ostatnie posty publicznego forum