Autor |
Wiadomość |
sjgru
|
Napisane: 25.09.2011, 15:45 |
|
Dołączył: 27.06.2011 Posty: 8
|
Cześć!
Od dłuższego już czasu dosyć intensywnie myślę o kupnie Porsche 912, jako mojego pierwszego prywatnego auta.
Na tym forum jestem nowym użytkownikiem. Przeszukałem wiele postów, w których znajdowaly się informacje na temat tego autka ale nie znalazłem wszystkich mnie interesujących.
Dlatego też postanowiłem zebrać się w sobie i napisać ten post :)
Mam kilka pytań do osób, które ten samochód znają i mogą udzielić mi informacji
1. Co myślicie o tym samochodzie?
2. Z tego co wyczytałem samochód był produkowany w dwóch turach, czy poza rocznikiem auta produkowane w jednej i drugiej turze różną się czymś jeszcze?
3. Gdzie najlepiej rozglądać się za tym autem?
4. Czy znacie kogoś, kto mógłby pomóc przy zakupie tego autka za granicą?
5. Czy sprowadzanie tego samochodu np. z USA wiaże się z jakimiś dodatkowymi opłatami ponad cło?
6. Jakie są realne koszty utrzymania takiego samochodu?
7. Jak wygląda kwestia dostępności cześci?
8. Jakiego rzędu sa opłaty stałe?
9. Ile to cudo pali?
10. Na co powinienem zwórcić uwagę przy jego zakupie?
11. Gdzie ten to autko serwisować?
13. O czym na pewno nie wiem? :)
Z góry dziękuję za wszystkie informacje i uwagi!
Pozdrawiam,
Szymon
|
|
Góra |
|
pit
|
Napisane: 25.09.2011, 16:49 |
|
Dołączył: 25.11.2009 Posty: 678
|
912 ma silnik od 356, więc szykuj się na tempo jazdy jak w garbusie.
ale nie o to chodzi w tych autach. kiedyś były uważane za nieprawdziwą 911, ale ostatnio na zachodzie ich cena zaczyna iść w górę.
poniżej ktoś chce sprzedać, cena kompletnie nie realna jak na polskie warunki - cena transakcyjna moim zdaniem to maks.60-65 tys.Pln
W Niemczech jeśli auto ma matching numbers i jest w naprawdę dobrym stanie pójdzie pewnie za więcej:
http://moto.allegro.pl/porsche-912-1966 ... 53654.html
|
|
Góra |
|
Duc748
|
Napisane: 25.09.2011, 19:10 |
|
Dołączył: 8.03.2007 Posty: 2061
Nr klubowicza: 068
|
|
Góra |
|
albin 911S
|
Napisane: 25.09.2011, 19:21 |
|
Dołączył: 7.07.2009 Posty: 207
|
pit napisał(a): 912 ma silnik od 356, więc szykuj się na tempo jazdy jak w garbusie. ale nie o to chodzi w tych autach.
silnik z 356 nie ma nic wspolnego z silnikiem garbusa poza podobna koncepcja i podobnym wygladem.
doznania z jazdy seryjnego 1.6 z garba i 1.6 z 356 tez nie maja ze soba nic wspolnego:)
|
|
Góra |
|
sjgru
|
Napisane: 26.09.2011, 16:59 |
|
Dołączył: 27.06.2011 Posty: 8
|
Dziękuję Wam za odpowiedzi
Absolutnie nie o prędkość mi chodzi. Może macie więcej konkretów? :)
Skoro już mowa o silniku - dużo pali?
Może znacie kogoś, kto mógłby pomóc przy zakupie tego modelu?
|
|
Góra |
|
sjgru
|
Napisane: 26.09.2011, 17:00 |
|
Dołączył: 27.06.2011 Posty: 8
|
[quote="pit"]
poniżej ktoś chce sprzedać, cena kompletnie nie realna jak na polskie warunki - cena transakcyjna moim zdaniem to maks.60-65 tys.Pln
[/quote]
na prawdę uważasz te samochód w takim stanie można znaleźć w takiej cenie? :)
|
|
Góra |
|
pit
|
Napisane: 26.09.2011, 17:55 |
|
Dołączył: 25.11.2009 Posty: 678
|
niestety dla sprzedającego uważam że taka jest cena realna..taki rynek.
ale dla Ciebie jako kupującego daje to duże pole do popisu do negocjacji.
według najnowszego zestawienia Motor Klassik (niemieckiego, polecam) ceny wahają się od 9.5 k Euro do 25 k Euro w zależności od stanu pojazdu.
|
|
Góra |
|
Długi
|
Napisane: 26.09.2011, 20:21 |
|
Dołączył: 8.03.2007 Posty: 1196
|
sjgru napisał(a): Dziękuję Wam za odpowiedzi Absolutnie nie o prędkość mi chodzi. Może macie więcej konkretów? Skoro już mowa o silniku - dużo pali? Może znacie kogoś, kto mógłby pomóc przy zakupie tego modelu?
Witaj,
a jakie to ma znaczenie ile pali 912, nie będziesz chyba robił 50k km rocznie?
Jeśli ktoś zaczyna od takich pytań to nie kupuje Porsche z pasji tylko z czego?
Wrzuć jakieś przykłady, miałem 912 i rozebrałem ją do ostatniej śrubki - prawie.
Moim zadniem najlepiej kupić auto do remontu lub po remoncie udokumentowanym fotograficznie!
Jak coś gg 7442000
Pozdrawiam
Powodzenia
|
|
Góra |
|
zibi911
|
Napisane: 26.09.2011, 23:01 |
|
Dołączył: 23.02.2008 Posty: 865 Lokalizacja: Drammen/Wadowice
Nr klubowicza: 318
|
Witam!
jestem posiadaczem 912 i powiem Ci,ze jaki by to nie byl model porsche to chyba ostatnia kwestia przy zakupie porsche jest pytanie ile pali,jesli chodzi o jazde to troszke sie rozni od garbusow,ale szalu z moca i szybkoscia nie ma,ale jest to cos,za co lubimy ta marke
|
|
Góra |
|
Bluebird
|
Napisane: 27.09.2011, 15:12 |
|
Dołączył: 21.10.2010 Posty: 63
|
|
Góra |
|
Lamer
|
Napisane: 27.09.2011, 15:53 |
|
Dołączył: 17.04.2011 Posty: 305
|
Bluebird co konkretnie masz na myśli?
Cena minimalna nie została przecież osiągnięta
A że jest kilku "wannabe" którzy chcieliby ale ich nie stać którzy i są skłonni zapłacić 38tys za auto warte co najmniej drugie tyle to nie oznacza automatycznie, że taka jest wartość rynkowa samochodu.
Pozdrawiam
|
|
Góra |
|
Bluebird
|
Napisane: 27.09.2011, 20:40 |
|
Dołączył: 21.10.2010 Posty: 63
|
Co mam na myśli? Hmm... chyba to jaki mamy rynek w polsce. Dla Ciebie może wartość auta określa to na ile wycenia je właściciel. Szanuję Twoje zdanie, ja jednak uważam, że dane auto jest warte tyle na ile wycenia je rynek, czyli tyle ile w danej chwili potencjalni kupujący są w stanie za nie zapłacić. I rozumiem, że ciężko zaakceptować taką a nie inną wycenę tego konkretnego auta. Mi też jest przykro, wiedząc, że gdybym nagle potrzebował sprzedać moje 924 i wystawiłbym je na allegro z licytacją to pewnie osiągnąłbym za nie 4, może 5 tys. a przecież jak opuszczało fabrykę było jedynie 30% tańsze niż 911... No, ale to taki mały offtopic.
Na koniec dodam, że jak dzisiaj uda mi się trafić w lotto to zapewne polepszę koniunkturę na rynku klasycznych Porschaków i zakupię ze 3-4 "leżaki magazynowe" z allegro
|
|
Góra |
|
Długi
|
Napisane: 27.09.2011, 21:16 |
|
Dołączył: 8.03.2007 Posty: 1196
|
Bluebird napisał(a):
Witaj,
a widziałeś jakość tej renowacji... w Polsce jest nikła wiedza na temat wczesnych 911/912.
Tylne błotniki są od G-serii zapewne, a to auto - 912 to SWB ( krótki rozstaw osi) a tu ktoś wspawał błotniki od nowszego modelu nie dość że za szeroke to jeszcze "przesunięte" do tyłu! tylne koło prawie dotyka do "przodu" tylnego błotnika. ech ... zdjęcia z profilu zostały usnięte ale były w poprzedniej aukcji.
|
|
Góra |
|
Bluebird
|
Napisane: 27.09.2011, 21:29 |
|
Dołączył: 21.10.2010 Posty: 63
|
Długi napisał(a): Witaj, a widziałeś jakość tej renowacji... w Polsce jest nikła wiedza na temat wczesnych 911/912.
No cóż, nie wypowiadam się na temat jakości tej renowacji, bo zaliczam się do tych z nikłą wiedzą... jedyne co byłem w stanie rozpoznać to felgi - cookie cutters Ale skoro jest tak jak piszesz to tym bardziej myślę, że nie ma się co dziwić, że cena nie przekroczyła 40 tys.
|
|
Góra |
|
Lamer
|
Napisane: 27.09.2011, 21:42 |
|
Dołączył: 17.04.2011 Posty: 305
|
Pomijając na chwilkę kwestię tego konkretnego egzemplarza będę się jednak upierał przy swoim zdaniu tzn.
Rynek generalnie jest miejscem zawarcia transakcji kupna-sprzedaży a nie tylko kupna...
i cena oferowana przez kupujących dopiero wtedy staje się "rynkową" kiedy jest do zaakceptowania przez obie strony w tym również sprzedającego.
Bluebird w takim razie dla dobra ogółu życzę 6 w dzisiejszym losowaniu
|
|
Góra |
|
Długi
|
Napisane: 27.09.2011, 21:59 |
|
Dołączył: 8.03.2007 Posty: 1196
|
Witam,
generelnie klasyczne Porsche w Polsce są niedoceniane, rynek tych aut w PL praktycznie nie istnieje, ceny za rozsądne egzemplarze są niższe niż np. w DE a mimo to auta "wiszą"w ogłoszeniach po klika lat, wiele klasycznych 911 i nie tylko wróciło do Fatherlandu
|
|
Góra |
|
pit
|
Napisane: 27.09.2011, 22:15 |
|
Dołączył: 25.11.2009 Posty: 678
|
powolutku się rozkręca.
|
|
Góra |
|
Daro
|
Napisane: 27.09.2011, 22:23 |
|
Dołączył: 21.03.2010 Posty: 3734 Lokalizacja: Poznań
Nr klubowicza: 263
|
No tak taka jest prawda ,ale z drugiej strony jak szukałem swojego samochodu to ceny były sporo wyższe w DE, a za rozsądną kwotę (dla mnie) udało mi się nabyć na naszym rynku.
_________________
|
|
Góra |
|
kacper
|
Napisane: 28.09.2011, 7:44 |
|
Dołączył: 19.03.2007 Posty: 1122
|
Długi napisał(a): Bluebird napisał(a): Witaj, a widziałeś jakość tej renowacji... w Polsce jest nikła wiedza na temat wczesnych 911/912. Tylne błotniki są od G-serii zapewne, a to auto - 912 to SWB ( krótki rozstaw osi) a tu ktoś wspawał błotniki od nowszego modelu nie dość że za szeroke to jeszcze "przesunięte" do tyłu! tylne koło prawie dotyka do "przodu" tylnego błotnika. ech ... zdjęcia z profilu zostały usnięte ale były w poprzedniej aukcji.
masz foto z boku
http://picasaweb.google.com/10666185008 ... 3874927874
|
|
Góra |
|
Michal4444
|
Napisane: 28.09.2011, 9:34 |
|
Dołączył: 25.03.2011 Posty: 298
|
Prawie jak terenowka:p, zwrocicie uwage jak tylnie kolo prawie dotyka przedniej czesci nadkola.Co to za ulep?
|
|
Góra |
|
|
Nie możesz rozpoczynać nowych wątków Nie możesz odpowiadać w wątkach Nie możesz edytować swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz dodawać załączników
|
|
Ostatnie posty forum PCP
Przyklejone
English information
Ostatnie posty publicznego forum
|