Start Strona klubowa Kalendarz imprez Sklep Porsche Polska
Nazwa użytkownika Hasło Zapamiętaj mnie Zarejestruj

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]





Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 21 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona
Autor Wiadomość
Offline
PostNapisane: 20.03.2019, 20:14 

Dołączył: 20.03.2019
Posty: 5
Witam

Ostatnio wpadłem na ogłoszenie i spodobał mi się ten samochód.
Pytam znawców tematu.. na co zwrócić uwagę przy zakupie,
Nie chciałbym zakupić skarbonki raczej wozu który sprawi radość od świeta ;)

Obecnie posuadam youngtimera jako 3 samohcód ale chce go zmienić.

Poniżej link do ogłoszenia które znalazłem, czy naprawy blacharskie/lakiernicze w tym przypadku jak mniemam dokupienie części jest możliwe?

Wiem, że Audi posiada swój sklep z częściami do klasyków jak jest w przypadku Porsche?


Z góry dziękuję za informacje...

https://www.otomoto.pl/oferta/porsche-9 ... 4f9651addd


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 20.03.2019, 21:09 
Avatar użytkownika

Dołączył: 7.10.2016
Posty: 781
Lokalizacja: Poznań
Nr klubowicza: 490
Hej, 968 dobry kierunek, ale ja bym szukał koniecznie w manualu w tym przypadku. Ta akurat skrzynia mocno zamula to auto, chyba, że chcesz tylko czerpać przyjemność z POMu :)




_________________

Mateusz

http://www.pba.pl
http://www.balticlodge.pl
http://www.lidiakalita.pl
http://www.rehasport.pl


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 20.03.2019, 21:14 

Dołączył: 11.05.2014
Posty: 1930
To auto odpusc. Brak klimy, automat, uszkodzone przodem.. sprzedaje sie od roku i sie sprzedac nie moze


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 20.03.2019, 21:18 

Dołączył: 1.08.2007
Posty: 2931
partsy, partsy, partsy... drogie, do 968 zwłaszcza. Ceny części będziesz miał zbliżone do cen elementów do 964/993. Przy czym dostępność tych z 968 będzie mniejsza...
Fajne auto, ale może okazać się właśnie tą 'skarbonką'.
Z podobnym budżetem atakowałbym raczej ładne boxstery pierwszej serii


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 20.03.2019, 22:54 

Dołączył: 20.03.2019
Posty: 5
Witam Ponownie

Reczywiscie nie zauważyłem braku klimatyzacji 🤪
Będę szukał dalej w takim razie.
A co do skrzyni to mi nie robi jakoś szczególnie :)

Tak czy siak baaardzo Wam dziękuję


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 20.03.2019, 23:24 

Dołączył: 11.05.2014
Posty: 1930
Robi nie robi.. popatrz jaka jest roznica w przyspieszeniu 6,5 vs 7,9.. w F1 to cala wiecznosc ;)


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 20.03.2019, 23:46 
Avatar użytkownika

Dołączył: 7.10.2016
Posty: 781
Lokalizacja: Poznań
Nr klubowicza: 490
Skrzynie miej jednak na uwadze. Jak kupisz z taką, a potem się przejedziesz 968 z manualem to będziesz żałował.




_________________

Mateusz

http://www.pba.pl
http://www.balticlodge.pl
http://www.lidiakalita.pl
http://www.rehasport.pl


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 21.03.2019, 0:15 

Dołączył: 20.03.2019
Posty: 5
No dobrze, ale o jedną rzecz nie spytałem...
Jaki powinien być budżet przy zakupie „nie skarbonki” ?
Bo rozumiem z Waszego forum że 944 w cenie 40tys da sie kupic...
Tyle że wizualnie 968 bardziej mi odpowiada a ono jest znaxznie droższe...

Przy okazji czy 968 miała tempomat ?

Dziekuje Wam bardzo


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 21.03.2019, 0:16 

Dołączył: 20.03.2019
Posty: 5
tsubasa napisał(a):
Robi nie robi.. popatrz jaka jest roznica w przyspieszeniu 6,5 vs 7,9.. w F1 to cala wiecznosc ;)


Zdecydowanie masz racje... w F1 😂😂😂


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 21.03.2019, 0:21 
Avatar użytkownika

Dołączył: 7.10.2016
Posty: 781
Lokalizacja: Poznań
Nr klubowicza: 490
mans napisał(a):
tsubasa napisał(a):
Robi nie robi.. popatrz jaka jest roznica w przyspieszeniu 6,5 vs 7,9.. w F1 to cala wiecznosc ;)


Zdecydowanie masz racje... w F1 😂😂😂


zrobisz jak będziesz chciał, ale proponuję abyś zanim kupisz przejechał się tiptronikiem i manualem, wtedy podejmij decyzję.

Moim zdaniem realnie jeżeli myślisz o 968 nie skarbonce to szykuj minimum 60k




_________________

Mateusz

http://www.pba.pl
http://www.balticlodge.pl
http://www.lidiakalita.pl
http://www.rehasport.pl


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 21.03.2019, 0:42 
Członek Zarządu PCP
Avatar użytkownika

Dołączył: 10.09.2009
Posty: 5042
Lokalizacja: Warszawa/Poznań
Nr klubowicza: 281
Tiptronic w 968 znośny jest niestety tylko w Cabrio :-(
Osobiście nie wyobrażam sobie kupna 968 Coupé w automacie. Mówię to jako właściciel Cabrio w Tiptronicu i były właściciel 944 S2 Cabrio w manualu...




_________________

jest: 356C '65, 912 '66, 914-6 '70, 996 Millennium '00, 126p S ’78, R129 500SL ’92

było: 914-4 ’73, 914-4 CanAm '74, 924 '79, 944 '84, 944S2 cabrio '90, 968 cabrio '92, 986S '00, 996.2 targa '03

Michał
IG: mr.mata912


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 21.03.2019, 8:33 

Dołączył: 16.12.2010
Posty: 865
Lokalizacja: Radomsko
Nr klubowicza: 296
60 tys to będzie mega okazja
Ja swoje sprzedałem dwa lata temu za tyle




_________________

997.2 GT3 RS TP:1,41,5
944 S2 CUP JPS TP:1,44,7
Puchar PCP 2015


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 21.03.2019, 9:54 

Dołączył: 28.11.2016
Posty: 264
simprez napisał(a):
partsy, partsy, partsy... drogie, do 968 zwłaszcza. Ceny części będziesz miał zbliżone do cen elementów do 964/993.

No, to chyba nie jest jednak prawda. Ewentualnie karoseria typowo do 968 jest droga. Wspólna konstrukcja z 924, 944 sprawia, że mechanika jest o wiele bardziej przystępna.

simprez napisał(a):
Z podobnym budżetem atakowałbym raczej ładne boxstery pierwszej serii

+1


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 21.03.2019, 10:29 
Członek Zarządu PCP
Avatar użytkownika

Dołączył: 12.03.2008
Posty: 9172
Lokalizacja: Gdynia/Warszawa
Nr klubowicza: 189
Pan Jasiek napisał(a):
simprez napisał(a):
partsy, partsy, partsy... drogie, do 968 zwłaszcza. Ceny części będziesz miał zbliżone do cen elementów do 964/993.

No, to chyba nie jest jednak prawda. Ewentualnie karoseria typowo do 968 jest droga. Wspólna konstrukcja z 924, 944 sprawia, że mechanika jest o wiele bardziej przystępna.


No nie wiem. Fakt, auta mają podobną konstrukcję, ale większość elementów mechanicznych jest stosowana wyłącznie w 968.




_________________

Witek
będzie: chyba 718
było: 964 '91, 944 '85, 924 '85, 996 '02, 997S '09

http://www.komunikado.pl agencja public relations


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 21.03.2019, 10:50 

Dołączył: 28.11.2016
Posty: 264
NO cóż - czy większość, to bym jednak polemizował. Myślę, że warto, żeby Qbak się wypowiedział.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 21.03.2019, 11:33 

Dołączył: 1.08.2007
Posty: 2931
Zastanówmy się, co wspólnego z 924 lub 944 może mieć 968. Hmmm...
Z 924? chyba tylko pływak w zbiorniku paliwa (choć i tu nie jestem pewien). I może szpilki kół jeszcze. I chyba tyle?
Z 944? tylne wahacze zamienne z 944turbo'88 wzwyż/944S2. Amortyzatory? Tudzież klocki, tarcze, zaciski przód/tył z tych modeli? ABS?
Trochę uszczelek i elementów rozrządu z silników 944 16v? Tylną kanapę z oparciem? Trochę elektryki wnętrza?

Nie miałem nigdy 968 w całości. Ale miałem często styczność z 968 mojego bardzo dobrego kolegi. I miałem sporo części z 968 takoż. I jestem naprawdę w szoku jak wiele podzespołów różni się od tych z 944'2.
Szukanie wspólnych części między 924 a 968 to trochę tak jak porównywanie pierwszych 911 z lat 60tych do 993. Da się? Da się. Ale na siłę.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 21.03.2019, 12:20 
Avatar użytkownika

Dołączył: 21.03.2010
Posty: 3734
Lokalizacja: Poznań
Nr klubowicza: 263
No i z tego co czytałem 968 ma bardziej skomplikowany silnik niz 944 (połowa z 928?) a to najtrudniej ogarnąć mechanikowi, który nie miał do czynienia z Porsche lub z modelem .




_________________

Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 21.03.2019, 12:28 

Dołączył: 28.11.2016
Posty: 264
Nie zamierzam się z Tobą kłócić, bo na każdy element wspólny pewnie można znaleźć taki, który wspólny nie jest.

Bardzo wiele części eksploatacyjnych, jak klocki, rozrząd, drążki kierownicze, poduszki skrzyni, wymienione przez Ciebie wahacze - są wspólne z innymi transaxle.

Moim zdaniem eksploatacja tego auta nie powinna być przesadnie droga (są też zamienniki), a awarie - drogie. W sumie ko każdym Porsche można to powiedzieć.

No i ja tak samo jak Ty tylko trochę obcowałem z 968 - nigdy nie posiadałem, bo poszedłem proponowaną przez Ciebie drogą i zamieniłem miejscem 6 z 8... Zanim jednak to się stało zgłębiłem temat eksploatacji tego auta (teoretycznie). A tak na marginesie - części do Boxstera też jakieś szczególnie tanie nie są.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 21.03.2019, 12:30 

Dołączył: 28.11.2016
Posty: 264
Daro. napisał(a):
No i z tego co czytałem 968 ma bardziej skomplikowany silnik niz 944 (połowa z 928?) a to najtrudniej ogarnąć mechanikowi, który nie miał do czynienia z Porsche lub z modelem .


Ma bardziej skomplikowany niż 944, ale naprawa tego silnika i tak powinna być sporo tańsza niż jakiegokolwiek boxera.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 21.03.2019, 12:49 
Avatar użytkownika

Dołączył: 15.10.2013
Posty: 408
Lokalizacja: Kutno
Nr klubowicza: 368
Jestem akurat w trakcie przygotowań swojego 968 cabrio do sezonu.
Części nie są tanie ale też w porównaniu z 911 potrafią mile zaskoczyć.
Zależy co się robi, ja budżet na rozrząd weryfikuje już trzeci raz :banghead: ale ze względu na to , że jest bardzo skomplikowany a wymieniam wszystko co wydaje się podejrzane.
Natomiast zamiana 968 na boxstera jakoś mnie nie przekonuje.
968 jest samochodem nietuzinkowym w cabrio wręcz rzadkim (4000szt) spełniającym wszystkie kryteria młodego klasyka. A Boxster, to całkiem inna bajka też fajny ale inaczej i dla mnie klasyk dość naciągany :wink:




_________________

993 cabrio
968 cabrio
911 sc (weissach edition)
991 Carrera 4S
Cayenne (ostatnie V8 diesla)
Były:
Cayenne IID, Carrera 4 997 lift. ,Cayenne S x 2, Carrera S 997, Carrera 4 996


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 21 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]




Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Ostatnie posty forum PCP








Przyklejone




English information
Ostatnie posty publicznego forum