Autor |
Wiadomość |
elganador
|
Napisane: 16.10.2011, 20:17 |
|
Dołączył: 16.10.2011 Posty: 8
|
Witam,
marzy mi się fajny samochód jeszcze przed kryzysem wieku średniego. Po dogłębnej analizie doszedłem do wniosku, że w moim przypadku wchodzą w grę 2 modele: BMW M3 E92 (rocznik 2009) oraz Porsche 997 Carrera 2 (rocznik 2006-2007). Próbuję znaleźć jakieś elementy przeważające na korzyść jednego czy drugiego auta. Jednym z aspektów posiadania takiego samochodu jest awaryjność i ogólne koszty utrzymania. W kwestii awaryjności to o 911'stkę chyba mogę być spokojny - natomiast interesują mnie te codzienne aspekty użytkowania tego auta. Tzn. co ile km trzeba je serwisować, koszty napraw, często wymienianych części. Spodziewam się mniejszego spalania po 911'stce niż M3, co jest dla mnie plusem, ponieważ chcę kupić auto do codziennego użytku, do poruszania się po mieście jak i po dłuższych trasach. Jeśli ktoś chce się podzielić opinią to będę bardzo wdzięczny, użyłem opcji szukaj przed założeniem tego wątku, ale nie zauważyłem niczego w tym temacie.
|
|
Góra |
|
Matschke
|
Napisane: 16.10.2011, 20:35 |
|
Dołączył: 5.01.2008 Posty: 2134 Lokalizacja: Warszawa
Nr klubowicza: 170
|
Jesli auto na codzien, to na pewno M3..... Bardziej komfortowe na naszych drogach, czteroosobowek rowniez sie swietnie prowadzi, troche wiecej pali, sle koniecznie z dwusprzeglowa skrzynia, na pewno nie manual....
Mocowo bedzie jezdzic podobnie do Porsche Carrera S, ale tego nie kupisz z PDK z tego rocznika, bo PDK jest dopiero od roku 2008.....
Ja jestem za M3
_________________ Było 997.1 TT - 563 KM Jest: 991.2 TTS - 585 KM na razie
|
|
Góra |
|
elganador
|
Napisane: 16.10.2011, 20:39 |
|
Dołączył: 16.10.2011 Posty: 8
|
Wielkie dzięki za opinię. W kwestii M3 - chcę kupić wersję Coupe, właśnie z dwusprzęgłową skrzynią. W przypadku 911-tki, celowałem w manual.
|
|
Góra |
|
BT
|
Napisane: 16.10.2011, 20:43 |
|
Klubowicz |
|
Dołączył: 11.01.2011 Posty: 3043 Lokalizacja: Warszawa
Nr klubowicza: 258
|
Jesli lubisz kupowac i sprzedawac auta, to wybierz M3, bo zawsze bedzie Cie ciagnelo do 911 i za jakis czas sprzedasz BMW i przesiadziesz sie na prosie. W przeciwnym razie od razu szukaj Porsche i wiecej nie bedziesz sie zastanawial nad innymi markami, a tylko nad nastepnym modelem (4S, turbo, GT3/2...). Oczywiscie 911 jest mniej praktycznym autem od M3, wiec jesli na praktycznosci Ci az tak bardzo nie zalezy, to wybralbym 911.
_________________
Bartek
997.1 GT3 964 C2 958 3.0d 996 turbo X50 [był] 964 C4 [był]
|
|
Góra |
|
Matschke
|
Napisane: 16.10.2011, 20:45 |
|
Dołączył: 5.01.2008 Posty: 2134 Lokalizacja: Warszawa
Nr klubowicza: 170
|
M3 naprawde swietne auto i w miare swieze, osiagi spoko, dzwiek swietny, prowadzi sie swietnie.....z reszta poszukaj test w Top Gear, Clarkson bardzo chwali to auto...
911tke tez sie swietnie prowadzi, ale to nie jest auto na codzien....
Koszty utrzymania podobne, aczkolwiek uklad hamulcowy w M3 do najtanszych nie nalezy...
_________________ Było 997.1 TT - 563 KM Jest: 991.2 TTS - 585 KM na razie
|
|
Góra |
|
fulnek
|
Napisane: 16.10.2011, 21:35 |
|
Dołączył: 17.06.2009 Posty: 1644
|
Rzeczywiście wybór nie jest taki prosty. Miałem przyjemność jeździć świeżą M3 z dwusprzęgłową skrzynią. Cholernie szybkie auto, tak jak Porsche, ale nie wiem czy nie prowadzi się ciut lepiej od Carrery. Na pewno jest bardziej komfortowe i bardziej nadaje się na codzień, ale też nie zgadzam się z Maćkiem, że Porsche się nie nadaje na codzień. Moim zdaniem spokojnie.
Jedno co było przekozackie w BMW to przy redukcjach międzygaz....robi wrażenie....wrrr!!!!
|
|
Góra |
|
bart911
|
Napisane: 16.10.2011, 22:14 |
|
Dołączył: 22.04.2011 Posty: 79
|
Mialem ten sam dylemat rok temu, tyle ze szukalem auta, ktore bedzie drugie w garazu. I wybor padl na 911. Ale jesli to ma byc jedyne auto do jazdy na codzien, to zdecydowanie bralbym M3.
Oba auta maja bardzo podobne osiagi, choc carrera S jest troche szybsza na torze ale sadze ze w realnym swiecie na drogach szybciej jezdzi M3. Spalanie w BMW faktycznie wyzsze.
|
|
Góra |
|
elganador
|
Napisane: 17.10.2011, 19:04 |
|
Dołączył: 16.10.2011 Posty: 8
|
OK. Dzięki za opinie. Zakup planuję dopiero po zimie, więc mam jeszcze troche czasu, żeby sie zastanowić. Postaram się przed zakupem przejechać oboma. Niestety nie opisaliście dlaczego dokładnie samochód nie jest do codziennego użytku. W moim przypadku chyba jest - nie planuje wozić nim szafek, a co najwyżej jeździć czasem do pracy/czasem zakupy, a czasem ciut dalej. Chyba, że mówicie, że nie jest do codziennego użytku, bo źle się jeździ zimą, albo jakiś inny nieznany dla mnie powód. Dużo będzie zależeć od tego, co będzie do kupienia w marcu.
|
|
Góra |
|
bukers80
|
Napisane: 17.10.2011, 19:11 |
|
Dołączył: 11.02.2011 Posty: 372
|
jak się przejedziesz porsche po mieście to zrozumiesz
|
|
Góra |
|
MegaLoL
|
Napisane: 17.10.2011, 19:31 |
|
Dołączył: 19.03.2009 Posty: 49
|
Witam. Śmigam E92 DKG od ponad roku i baaaardzooo polecam. Nadaje sie jak najbardziej na nasze drogi. Komfort bardzo przyzwoity jak na takie auto. Jeśli chodzi o porównanie do 997 i 997S to emka w moim mniemaniu wypada dużo lepiej. Zawieszenie wyraznie lepsze od 911 - co do komfortu i sportu. Bardziej precyzyjna, bardziej przewidywalna od 997. Łatwiejsza do jazdy na "krawędzi". Super do funu - dosyć łatwo kontrolowana w fajnych długich poślizgach Porsche tak nie polatasz jak Emką. Jest ciut szybsza od 997S po programie +15hp z wyższym limiterem obrótów. Skrzynia rewelacja. DKG jest super. Na każdej zmianie biegów odjeżdzałem od E92 M3 w manualu:) W moim odczuciu lepsza od PDK. Robi to co Ty chcesz, a nie co uważa za lepsze. Dzwięk wydechu bardzo czysty. Fajnie ryczy przy redukcjach Generalnie uważam za całkiem lepszy samochód od regularnej 911 i od eski, a jak to ma być jedyny samochód na cały rok to jest dużo lepsza od prosiaków. Spalanie większe maks 1.5 litra od eski na trasie.
|
|
Góra |
|
logos
|
Napisane: 17.10.2011, 19:31 |
|
Dołączył: 23.03.2007 Posty: 469
|
Ja w temacie 911 jako auta na codzień. A ja właśnie moją 911 tak uzywam / co prawda 996/. Jak najbardziej się nadaje ale jest twardo i głośno. Szczególnie jak załozysz większe felgi i niski profil opony. Nieraz serce mi sie kraje jak wpadnę w dziurę albo przejeżdzam przez tory. Przez 3 lata zniszcyłem 2 opony i felgę. Moje auto na poczatku miało byc tylko na weekendy. Mam też inne samochody wiele bardziej przyjemne do jazdy w mieście ale jak zaczęłem jeździć 911 to po prostu nie chcę używać innego godząc się na jej miejskie niedogodności. Nie jeżdże Porsche w długie trasy co najwyżej 300 - 400 km ponieważ chyba jednak bardziej się męczę niz dużym komfortowym aucie. No i jeszcze jedno - moje 911 zostało w kilku miejscach delikatnie otarte, uderzone drzwiami na parkingu. Taki urok codziennego parkowania w centrum miasta.
Pozdr
Wojtek
|
|
Góra |
|
bart911
|
Napisane: 17.10.2011, 20:13 |
|
Dołączył: 22.04.2011 Posty: 79
|
Co do osiagow to M3 i 997 S sa bardzo zblizone:
http://www.fastestlaps.com/comparisons/ ... 3_e92.html
I fakt, ze beemka bedzie bardziej nadawala sie do codzinnej jazdy: wiekszy rozstaw osi daje wieksza stabilnosc przy autostradowych predkosciach, wiekszy skok zawieszenia, mniejszy problem z atakowaniem kraweznikow, wiecej miejsca w srodku. Dlugie trasy w prosiaku faktycznie sa bardziej meczace ale za to masz unikalny feeling jazdy prawdziwym autem sportowym, siedzisz o wiele nizej itp. Wiec mimo, ze prosiak jest jednym z najbardziej nadajacych sie do codziennej jazdy aut sportowych to jednak w tej kategorii wygrywa M3 jako auto bardziej GT.
|
|
Góra |
|
Jizu
|
Napisane: 17.10.2011, 21:48 |
|
Dołączył: 13.08.2011 Posty: 107
|
co wy porownujecie to jakies nieporozumienie BMW serii 3 do Porsche 911, przeciez to dwa swiaty, mega sportowy kultowy i prestizowy samochod do samochodu dla mas , zaraz odezwa sie glosy ale to przeciez "M" ta i co z tego , takich aut nie powinno sie porownywać , zastanowcie sie co to za film,
jezdzilem M3 z poprzedniego modelu i to naprawde trzeba nie miec fantazji na takie porownania
rozumiem DB9,F430,911 warto porownac
no ale ludzie nie BMW serii 3 ,niedlugo pewnie wejdzie temat "co lepsze DF (Duzy Fiat) czy Porsche 911 , nadmieniam ze chcialby wydać maks 500 zl, jezdzic tym autem przez caly rok ,spalanie maks 12litrow gazu, zeby czesci byly tanie a naprawy w symbolicznej cenie"
|
|
Góra |
|
Matschke
|
Napisane: 17.10.2011, 21:50 |
|
Dołączył: 5.01.2008 Posty: 2134 Lokalizacja: Warszawa
Nr klubowicza: 170
|
Jizu, relaks, jak najbardziej mozna porownac M3 do 911, widac, ze chyba nie jezdziles takim autem....a M3 to naprawde inna liga niz zwykle BMW serii 3, nawet jak porownasz do 335i w M-pakiecie....
_________________ Było 997.1 TT - 563 KM Jest: 991.2 TTS - 585 KM na razie
|
|
Góra |
|
Jizu
|
Napisane: 17.10.2011, 22:00 |
|
Dołączył: 13.08.2011 Posty: 107
|
pewnie ze luz , prawie to samo
takze DF czy 911 co radzicie ?
|
|
Góra |
|
Matschke
|
Napisane: 17.10.2011, 22:03 |
|
Dołączył: 5.01.2008 Posty: 2134 Lokalizacja: Warszawa
Nr klubowicza: 170
|
ale pod katem performance i prowadzenia jak najbardziej ta sama liga, nie widze z tym problemu.... tak samo jak GTR jest porownywany z 911 Turbo...
mam propozycje, nie popadaj w skrajnosci, bo to w dyskusjach do niczego nie prowadzi.... nikt tutaj Fiata nie porownuje....
_________________ Było 997.1 TT - 563 KM Jest: 991.2 TTS - 585 KM na razie
|
|
Góra |
|
MegaLoL
|
Napisane: 17.10.2011, 23:24 |
|
Dołączył: 19.03.2009 Posty: 49
|
Tobie Jizu radze ochłonąć.
To co napisałeś o bmw serii 3 świetnie pasuje do nowszych generacji 911 - taki sam samochód dla mas Dziś widziałem 6 997 . DB9 bałbym się porównać do zwykłej 911... Nie skromnie dodam, że wiem co mówię...
|
|
Góra |
|
fulnek
|
Napisane: 18.10.2011, 6:51 |
|
Dołączył: 17.06.2009 Posty: 1644
|
jizu, popieram kokegow i tez smiem twierdzic ze nie jezdziles prawdziwa, swieza M3. Moim zdaniem bmw jest znacznie bardziej dzikie i narwiste od zwyklej Carrery czy nawet Carrery S, do tego silnik tez brzmi mega. Jezdzilem emka w wersi coupe i wrazenia rzeczywisciw niesamowite i mega sportowe!!!!! A prowadzenie beemki to tez inna bajka......
|
|
Góra |
|
911Bart
|
Napisane: 18.10.2011, 8:44 |
|
Dołączył: 10.04.2008 Posty: 1899
|
Fakt że nowe M3 to całkiem inna sprawa (też miałem okazję poużywać) i nie ma porównania ze zwykłą trójką, ale z drugiej strony jak tak mocno chwalicie, czemu nie jeździcie BMW?
Osobiście nigdy nie zamieniłbym 997 (nawet zwykłej) na M3, ale to tylko moje zdanie...
|
|
Góra |
|
Matschke
|
Napisane: 18.10.2011, 8:51 |
|
Dołączył: 5.01.2008 Posty: 2134 Lokalizacja: Warszawa
Nr klubowicza: 170
|
No ja akurat jezdze na codzien BMW
No ale do 997TT BMW nie ma konkurenta.....
_________________ Było 997.1 TT - 563 KM Jest: 991.2 TTS - 585 KM na razie
|
|
Góra |
|
|
Nie możesz rozpoczynać nowych wątków Nie możesz odpowiadać w wątkach Nie możesz edytować swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz dodawać załączników
|
|
Ostatnie posty forum PCP
Przyklejone
English information
Ostatnie posty publicznego forum
|