Start Strona klubowa Kalendarz imprez Sklep Porsche Polska
Nazwa użytkownika Hasło Zapamiętaj mnie Zarejestruj

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]





Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 15 ] 
Autor Wiadomość
Offline
PostNapisane: 10.11.2015, 0:55 

Dołączył: 27.07.2015
Posty: 132
Witajcie,

pojawiła mi się kontrolka silnika ("check") tak zupełnie znikąd. Wszystko chodzi jak należy... nie wiem na ile mam sie tym martwić.

Niepokoi mnie to,gdyż mam jechać w trasę ponad 1kkm..

Btw, mam AC i w sumie mógłbym skoczyć do serwisu, pytanie czy w takim wypadku przepadają mi wszelkie ulgi?


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 10.11.2015, 9:31 

Dołączył: 20.02.2011
Posty: 122
Jeżeli AC to auto casco to niestety nie obejmuje awarii pojazdu


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 10.11.2015, 9:45 
Członek Zarządu PCP
Avatar użytkownika

Dołączył: 12.03.2008
Posty: 9172
Lokalizacja: Gdynia/Warszawa
Nr klubowicza: 189
Skąd jesteś? Silnik chodzi normalnie? Trzeba podpiąć się do Durametrica na przykład i sprawdzić jakie błędy wyrzuca.




_________________

Witek
będzie: chyba 718
było: 964 '91, 944 '85, 924 '85, 996 '02, 997S '09

http://www.komunikado.pl agencja public relations


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 10.11.2015, 9:50 

Dołączył: 13.02.2012
Posty: 1329
Nr klubowicza: 304
W innym wątku pisałeś że założyłeś LPG, więc chyba nie powinieneś się dziwić że są pierwsze "objawy" jazdy na LPG. To chyba logiczne i proste skąd się wzięło check engine.




_________________

Andrzej
911


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 10.11.2015, 11:36 

Dołączył: 27.07.2015
Posty: 132
Andruszka czy powinienem czy nie powinienem się dziwić to kwestia interpretacji i znajomości technologii silnika i instalacji.

Pojawił się problem i chcę go zdiagnozować i rozwiązać, a nie snuć przypuszczenia. Zatem chętnie przyjmę konkretne porady, zamiast sugestii zachowań emocjonalnych. Bez obrazy.

A czy to logiczne/proste? Logiczne będzie jak ktoś mi wyjaśni krok po kroku przyczyny, nawiąże do działania podzespołów na co reagują i skonotuje to z obecnym stanem mojego samochodu.

Przepraszam Cię, jeśli tak z góry neguje Twoje tezy, ale doświadczenie uczy mnie pokory w sugerowaniu "jasnych/oczywistych/naturalnych" powodów, dopóki nie przyłożę do tego urządzeń pomiarowych i nie przeprowadzę konkretnej diagnozy.

wit007 jestem z Krakowa. Masz jakiś kontakt do kogoś?


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 10.11.2015, 12:07 

Dołączył: 13.02.2012
Posty: 1329
Nr klubowicza: 304
Przepraszam jezeli moja wypowiedz Cię obraziła, miałem juz kilkanaście aut, różnych, kilka było z instalacją gazową i zawsze gdy w nich pojawiał się check engine było to związane z gazem, stąd moja wypowiedż, oczywiscie podstawa to podłączenie pod komputer.Pod Krakowem jest dobry zakład Pana Radwańskiego i do Katowic do Rafała Duszy tez blisko. Niech ktoś z okolic poda numery telefonów.




_________________

Andrzej
911


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 10.11.2015, 12:23 

Dołączył: 27.07.2015
Posty: 132
Andruszka nie uraziłeś mnie, jeśli tak to zabrzmiało to chce to skorygować.

Ale, nie ma sensu się przepraszać, nikt sie tu chyba nie poczuł źle, prawda? Skupmy się zatem teraz na faktach i problemie - jeśli bowiem to faktycznie problem z LPG to zapewne sporo osób chętnie się o tym dowie z czysto informacyjnego punktu widzenia.

Dziękuje Ci za namiar, pewnie będe próbował się do nich odezwać.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 10.11.2015, 12:53 

Dołączył: 15.09.2014
Posty: 312
W moim poprzednim aucie (307cc) miałem LPG i "czek" wyskakiwał zawsze przed zimą, i po zimie...
Spec od LPG twierdził, że to zmiana składu gazu na zimowy i potem na letni - czyli "chrzszczenie LPG" na stacjach - wykresy się rozjeżdząły i czek gotowy.
Mam nadzieję, że to objaw innej mieszanki...


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 10.11.2015, 13:23 

Dołączył: 27.07.2015
Posty: 132
W moim poprzednim Mazda MX5 wersja NB nigdy nie miałem takiego problemu, ale rozumiem,że niektóre podzespoły mogą mieć różną wrażliwość.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 10.11.2015, 15:50 
Członek Zarządu PCP
Avatar użytkownika

Dołączył: 12.03.2008
Posty: 9172
Lokalizacja: Gdynia/Warszawa
Nr klubowicza: 189
Radwański 513 959 699, 511 600 694. Ponoć ciężko się dodzwonić.




_________________

Witek
będzie: chyba 718
było: 964 '91, 944 '85, 924 '85, 996 '02, 997S '09

http://www.komunikado.pl agencja public relations


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 10.11.2015, 17:36 

Dołączył: 27.07.2015
Posty: 132
Faktycznie ciężko się dodzwonić..

Natomiast rozmawiałem z instalatorem gazu i powiedział,że trzeba było od razu dzwonić. Powiedział,że to najprawdopodobniej chodzi o mieszankę, natomiast wspomniał,że ustawił mieszankę bogatą, więc to nie powinno mieć miejsca, ale można to wyregulować.
Niestety, zadzwoniłem w momencie gdy zamykali i już tego dziś nie sprawdzą a ja jutro wyjeżdżam.. i nie wiem który samochód wziąć :/


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 11.11.2015, 1:32 

Dołączył: 28.08.2012
Posty: 150
Mieszanka powinna byc odpowiednia, za bogata uszkodzi katalizatory, za uboga glowice. Nie ma ustawiania na oko. Jak sa dobrane dobre komponenty pod wzgledem jakosci i wydajnosci, oraz wszystko prawidlowo zamontowane i zestrojone to check zapala sie tylko z powodu jakiejs niesprawnosci, bez roznicy czy na gazie czy benzynie.
Mozesz odlaczyc akumulator na pare minut, check zgasnie. Pojezdzic na benzynie i zobaczyc czy wroci.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 11.11.2015, 9:06 
Avatar użytkownika

Dołączył: 11.05.2015
Posty: 347
Lokalizacja: GDYNIA
Nr klubowicza: 442
Czemu nie pdolaczyles jeszcze zadnego najprostszego urzadzenia do otczytania bledu z silnika. Urzadzenia za kilkanascie zlotych na bluetoothie z telefonem podpiete pod zlacze serwisowe ODB II pod kieorwnica.
Jak przypuszczam blad bedzie P0421 lun P0431 jesli silnik pracuje normalnie i nie ograniczylo mocy. Ale to tylko czysta zgadywanka dopoki nie odczytasz bledu. Blad jest spowodowany poprzez odczyt z sond lambda na katalizatorach i sygnalizuje obnizenie conwersji przez katalizator. I jak piszesz moze miec to zwiazek z mieszanka jaka silnik dostaje tudziez z nagarem na swiecach i jeszcze kilka innych.

Kup cos takiego i odczytaj blad. Lub podjedz gdzies kto sie podepnie do auta i go odczyta. Na przyszlosc tez

http://allegro.pl/elm327-hh-obd-bluetoo ... 46218.html




_________________

eXpL@S!V
In: 718 Cayman GT4RS
In: E3 Cayenne II [9YAAI1]
Out: Macan FL [95BAA1]
Out: 911 S PDK [997.2] TP 1:51:672
Out: 911 4GTS PDK [991.1] TP 1:49:642


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 16.11.2015, 14:25 

Dołączył: 27.07.2015
Posty: 132
explosiv masz racje, to pierwsze co powinienem zrobić.

Btw. dzięki za linka.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 26.11.2015, 18:47 

Dołączył: 27.07.2015
Posty: 132
Problem został rozwiązany. Błąd zgłaszany był przez P1128 oraz P1130, o ile dobrze zapamiętałem. Na pewno wyskoczyło Oxygen Sensor.

Instalacja gazu została ponownie skalibrowana, lekko zmieniona została charakterystyka wtrysku gazu na niskich obrotach.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 15 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]




Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Ostatnie posty forum PCP








Przyklejone




English information
Ostatnie posty publicznego forum