|
Strona 1 z 1
|
[ Posty: 15 ] |
|
Autor |
Wiadomość |
axsis7
|
Napisane: 10.11.2015, 0:55 |
|
Dołączył: 27.07.2015 Posty: 132
|
Witajcie,
pojawiła mi się kontrolka silnika ("check") tak zupełnie znikąd. Wszystko chodzi jak należy... nie wiem na ile mam sie tym martwić.
Niepokoi mnie to,gdyż mam jechać w trasę ponad 1kkm..
Btw, mam AC i w sumie mógłbym skoczyć do serwisu, pytanie czy w takim wypadku przepadają mi wszelkie ulgi?
|
|
Góra |
|
Pirx
|
Napisane: 10.11.2015, 9:31 |
|
Dołączył: 20.02.2011 Posty: 122
|
Jeżeli AC to auto casco to niestety nie obejmuje awarii pojazdu
|
|
Góra |
|
wit007
|
Napisane: 10.11.2015, 9:45 |
|
Członek Zarządu PCP |
|
Dołączył: 12.03.2008 Posty: 9172 Lokalizacja: Gdynia/Warszawa
Nr klubowicza: 189
|
Skąd jesteś? Silnik chodzi normalnie? Trzeba podpiąć się do Durametrica na przykład i sprawdzić jakie błędy wyrzuca.
_________________ Witek będzie: chyba 718 było: 964 '91, 944 '85, 924 '85, 996 '02, 997S '09 http://www.komunikado.pl agencja public relations
|
|
Góra |
|
Andruszka
|
Napisane: 10.11.2015, 9:50 |
|
Dołączył: 13.02.2012 Posty: 1329
Nr klubowicza: 304
|
W innym wątku pisałeś że założyłeś LPG, więc chyba nie powinieneś się dziwić że są pierwsze "objawy" jazdy na LPG. To chyba logiczne i proste skąd się wzięło check engine.
_________________
Andrzej 911
|
|
Góra |
|
axsis7
|
Napisane: 10.11.2015, 11:36 |
|
Dołączył: 27.07.2015 Posty: 132
|
Andruszka czy powinienem czy nie powinienem się dziwić to kwestia interpretacji i znajomości technologii silnika i instalacji.
Pojawił się problem i chcę go zdiagnozować i rozwiązać, a nie snuć przypuszczenia. Zatem chętnie przyjmę konkretne porady, zamiast sugestii zachowań emocjonalnych. Bez obrazy.
A czy to logiczne/proste? Logiczne będzie jak ktoś mi wyjaśni krok po kroku przyczyny, nawiąże do działania podzespołów na co reagują i skonotuje to z obecnym stanem mojego samochodu.
Przepraszam Cię, jeśli tak z góry neguje Twoje tezy, ale doświadczenie uczy mnie pokory w sugerowaniu "jasnych/oczywistych/naturalnych" powodów, dopóki nie przyłożę do tego urządzeń pomiarowych i nie przeprowadzę konkretnej diagnozy.
wit007 jestem z Krakowa. Masz jakiś kontakt do kogoś?
|
|
Góra |
|
Andruszka
|
Napisane: 10.11.2015, 12:07 |
|
Dołączył: 13.02.2012 Posty: 1329
Nr klubowicza: 304
|
Przepraszam jezeli moja wypowiedz Cię obraziła, miałem juz kilkanaście aut, różnych, kilka było z instalacją gazową i zawsze gdy w nich pojawiał się check engine było to związane z gazem, stąd moja wypowiedż, oczywiscie podstawa to podłączenie pod komputer.Pod Krakowem jest dobry zakład Pana Radwańskiego i do Katowic do Rafała Duszy tez blisko. Niech ktoś z okolic poda numery telefonów.
_________________
Andrzej 911
|
|
Góra |
|
axsis7
|
Napisane: 10.11.2015, 12:23 |
|
Dołączył: 27.07.2015 Posty: 132
|
Andruszka nie uraziłeś mnie, jeśli tak to zabrzmiało to chce to skorygować.
Ale, nie ma sensu się przepraszać, nikt sie tu chyba nie poczuł źle, prawda? Skupmy się zatem teraz na faktach i problemie - jeśli bowiem to faktycznie problem z LPG to zapewne sporo osób chętnie się o tym dowie z czysto informacyjnego punktu widzenia.
Dziękuje Ci za namiar, pewnie będe próbował się do nich odezwać.
|
|
Góra |
|
GaMic
|
Napisane: 10.11.2015, 12:53 |
|
Dołączył: 15.09.2014 Posty: 312
|
W moim poprzednim aucie (307cc) miałem LPG i "czek" wyskakiwał zawsze przed zimą, i po zimie... Spec od LPG twierdził, że to zmiana składu gazu na zimowy i potem na letni - czyli "chrzszczenie LPG" na stacjach - wykresy się rozjeżdząły i czek gotowy. Mam nadzieję, że to objaw innej mieszanki...
|
|
Góra |
|
axsis7
|
Napisane: 10.11.2015, 13:23 |
|
Dołączył: 27.07.2015 Posty: 132
|
W moim poprzednim Mazda MX5 wersja NB nigdy nie miałem takiego problemu, ale rozumiem,że niektóre podzespoły mogą mieć różną wrażliwość.
|
|
Góra |
|
wit007
|
Napisane: 10.11.2015, 15:50 |
|
Członek Zarządu PCP |
|
Dołączył: 12.03.2008 Posty: 9172 Lokalizacja: Gdynia/Warszawa
Nr klubowicza: 189
|
Radwański 513 959 699, 511 600 694. Ponoć ciężko się dodzwonić.
_________________ Witek będzie: chyba 718 było: 964 '91, 944 '85, 924 '85, 996 '02, 997S '09 http://www.komunikado.pl agencja public relations
|
|
Góra |
|
axsis7
|
Napisane: 10.11.2015, 17:36 |
|
Dołączył: 27.07.2015 Posty: 132
|
Faktycznie ciężko się dodzwonić..
Natomiast rozmawiałem z instalatorem gazu i powiedział,że trzeba było od razu dzwonić. Powiedział,że to najprawdopodobniej chodzi o mieszankę, natomiast wspomniał,że ustawił mieszankę bogatą, więc to nie powinno mieć miejsca, ale można to wyregulować. Niestety, zadzwoniłem w momencie gdy zamykali i już tego dziś nie sprawdzą a ja jutro wyjeżdżam.. i nie wiem który samochód wziąć :/
|
|
Góra |
|
tikicaca
|
Napisane: 11.11.2015, 1:32 |
|
Dołączył: 28.08.2012 Posty: 150
|
Mieszanka powinna byc odpowiednia, za bogata uszkodzi katalizatory, za uboga glowice. Nie ma ustawiania na oko. Jak sa dobrane dobre komponenty pod wzgledem jakosci i wydajnosci, oraz wszystko prawidlowo zamontowane i zestrojone to check zapala sie tylko z powodu jakiejs niesprawnosci, bez roznicy czy na gazie czy benzynie. Mozesz odlaczyc akumulator na pare minut, check zgasnie. Pojezdzic na benzynie i zobaczyc czy wroci.
|
|
Góra |
|
explosiv
|
Napisane: 11.11.2015, 9:06 |
|
Dołączył: 11.05.2015 Posty: 347 Lokalizacja: GDYNIA
Nr klubowicza: 442
|
Czemu nie pdolaczyles jeszcze zadnego najprostszego urzadzenia do otczytania bledu z silnika. Urzadzenia za kilkanascie zlotych na bluetoothie z telefonem podpiete pod zlacze serwisowe ODB II pod kieorwnica. Jak przypuszczam blad bedzie P0421 lun P0431 jesli silnik pracuje normalnie i nie ograniczylo mocy. Ale to tylko czysta zgadywanka dopoki nie odczytasz bledu. Blad jest spowodowany poprzez odczyt z sond lambda na katalizatorach i sygnalizuje obnizenie conwersji przez katalizator. I jak piszesz moze miec to zwiazek z mieszanka jaka silnik dostaje tudziez z nagarem na swiecach i jeszcze kilka innych. Kup cos takiego i odczytaj blad. Lub podjedz gdzies kto sie podepnie do auta i go odczyta. Na przyszlosc tez http://allegro.pl/elm327-hh-obd-bluetoo ... 46218.html
_________________
eXpL@S!V In: 718 Cayman GT4RS In: E3 Cayenne II [9YAAI1] Out: Macan FL [95BAA1] Out: 911 S PDK [997.2] TP 1:51:672 Out: 911 4GTS PDK [991.1] TP 1:49:642
|
|
Góra |
|
axsis7
|
Napisane: 16.11.2015, 14:25 |
|
Dołączył: 27.07.2015 Posty: 132
|
explosiv masz racje, to pierwsze co powinienem zrobić.
Btw. dzięki za linka.
|
|
Góra |
|
axsis7
|
Napisane: 26.11.2015, 18:47 |
|
Dołączył: 27.07.2015 Posty: 132
|
Problem został rozwiązany. Błąd zgłaszany był przez P1128 oraz P1130, o ile dobrze zapamiętałem. Na pewno wyskoczyło Oxygen Sensor.
Instalacja gazu została ponownie skalibrowana, lekko zmieniona została charakterystyka wtrysku gazu na niskich obrotach.
|
|
Góra |
|
|
Strona 1 z 1
|
[ Posty: 15 ] |
|
|
Nie możesz rozpoczynać nowych wątków Nie możesz odpowiadać w wątkach Nie możesz edytować swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz dodawać załączników
|
|
Ostatnie posty forum PCP
Przyklejone
English information
Ostatnie posty publicznego forum
|