Start Strona klubowa Kalendarz imprez Sklep Porsche Polska
Nazwa użytkownika Hasło Zapamiętaj mnie Zarejestruj

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]





Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 11 ] 
Autor Wiadomość
Offline
PostNapisane: 3.08.2014, 1:28 

Dołączył: 3.08.2014
Posty: 3
Witam. Noszę się z zamiarem zakupu Porsche Cayenne 1 z silnikiem 4.5 V8 lub ewentualnie 3.2 V6. Co mi powiecie o tym autku? Obecnie jeżdżę Audi A8 D2, jest duża przepaść cenowa (części) itp?


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 3.08.2014, 9:09 

Dołączył: 10.04.2008
Posty: 1899
Chociaz Cayenne I gen. jest obarczony ponad przeciętną awaryjnością, polecam model S ( V8 )
V6 jest dużo słabszy przy zbliżonym zużyciu paliwa i cenie.

Nie wiem jak kształtują się ceny (nowych) części do A8, ale myślę że poziom jest porównywalny.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 3.08.2014, 12:46 

Dołączył: 3.08.2014
Posty: 3
No właśnie. Ja dopiero może zacznę przygodę z Porsche, lecz wszyscy odradzają mi Cayenne ponieważ jest tam jakiś problem, że w silniku zaczyna stukać i autko zaczyna kopcić czy jakoś tak i szykuje się remont. Jak to wygląda? Ponieważ nie chcę kupić auta za 40+ tyś i po iluś tysiącach robić remontu silnika. Co tam się dzieje? Na drugi rok chciałbym zmienić auto ponieważ w tym roku pośmigam jeszcze moją A8.. Biorę pod uwagę auta takie jak: Audi A8 D3 4.2PB (po lifcie na dużym grillu), Porsche Cayenne 1 generacji 4.5PB, no i ewentualnie (ale w to raczej wątpie) BMW X5 E53 też jakaś benzynka 4.4 lub 4.8


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 3.08.2014, 21:41 

Dołączył: 18.04.2012
Posty: 91
Jestem posiadaczem Cayenne S od dwóch lat,zadnych problemów,dzisisiaj wróciłem z Mazur, do Gdyni 3,5 godziny.Jeżeli mogę zasugerować nic lepszego od Cayenne.Pozdrawiam.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 3.08.2014, 22:14 

Dołączył: 24.10.2010
Posty: 15
a czy modele wyprodukowane od roku 2007 z silnikiem 4,8 też są tak awaryjne jak egzemplarze z przed liftingu? wydawało mi się że nie, ale podczas moich ostatnich poszukiwań natrafiłem na takie ogłoszenie sprzedaży: http://otomoto.pl/porsche-cayenne-s-eur ... 19231.html co o


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 4.08.2014, 19:15 

Dołączył: 2.08.2014
Posty: 3
To i ja się podłączę do tematu. Też jestem w trakcie poszukiwań...
1.Co powiecie na Cayenne w dieslu?
2.Jeśli V8 to czy i jak można dobrze sprawdzić ten nieszczęsny silnik?
3.Czy kupić tanio uszkodzony i zaoszczędzoną kasę przeznaczyć od razu na porządny remont silnika?
Jeśli takie remonty ktoś wogóle dobrze zrobi?


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 4.08.2014, 20:16 

Dołączył: 2.08.2014
Posty: 99
Dołączę się do tematu.Co sądzicie o nowym modelu Cayenne w dieslu?czy ma jakieś bolączki,czy to raczej trwała konstrukcja?


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 5.08.2014, 9:03 

Dołączył: 2.01.2014
Posty: 149
Jeśli chcesz bezawaryjne auto kup Merca w 500 :wink:

Jeśli chodzi o naprawę silników V8 to jest to tulejowanie na żeliwo czyli nie ma fabrycznego nikasilu :(

Żeby silnik był taki jak fabryczny trzeba kupić dobry używany bądź pojechać do Aso i zostawić fortunę :D

Nie kupisz Caynne za 40 k licz się że za rozsądne auto musisz dać około 60 k wiem bo przez to przechodziłem :wink:

Ja mam osobiście 4.5 V8 LPG odpukać chodzi wyśmienicie :wink:


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 8.08.2014, 12:38 

Dołączył: 28.05.2013
Posty: 5
Do ponad roku jeżdżę Cayenne Turbo z 2004r, który od razu po zakupie zagazowałem u Sebastiana w Zbrosławicach (czyli jedynego który wie o co chodzi). Kupiłem go z przebiegiem 86tys km, teraz mam 133tys km. Przez ten czas absolutne ZERO problemów.

Na co trzeba uważać przy V8 4,5l:
- magistrala wodna - seryjnie jest plastikowa, trzeba wymienić na aluminiową (koszt około 2500zl)
- poziom oleju - szczególnie w Turbo
- w Turbo tradycyjnie odczekać chwilę po ostrej jeździe przed wyłączeniem

Szukając Cayenna, ASO przestrzegło mnie przed silnikami 4,8l, które lubią się zacierać.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 24.08.2014, 13:14 

Dołączył: 23.01.2012
Posty: 13
Witam,
również jestem szczęśliwym posiadaczem (właściwie żona) Cayenna S4.5 z 2003. Do tej pory nie było żadnych problemów, zaraz po zakupie w aso zrobiliśmy pakiet pt. regulacja rozrządu + magistrala wodna. Ostatnio również wymiana rozrusznika. Przebieg w granicy 130tyś. Nic szczególnego się nie działo poza zwykłymi przeglądami i sprawami eksploatacyjnymi.
Odnośnie cen, mam porównanie do VW i Mercedesa, jedyne co się rzuca to bardzo wysoka cena r-b w ASO Porsche, części myślę że są na podobnym poziomie, może nieco drożej ale bez przesady.
Przed zimą planujemy sprzedaż autka żeby ustąpiło miejsca nowemu. Jak wystawię ogłoszenie dam znać :)


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 26.08.2014, 22:48 

Dołączył: 3.04.2014
Posty: 24
Zamiast się stresować, czy ma być benzyna czy diesel, może elektryczny???


https://www.youtube.com/watch?v=J-2CltKlspI

:D :D


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 11 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]




Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Ostatnie posty forum PCP








Przyklejone




English information
Ostatnie posty publicznego forum