Start Strona klubowa Kalendarz imprez Sklep Porsche Polska
Nazwa użytkownika Hasło Zapamiętaj mnie Zarejestruj

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]





Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 6 ] 
Autor Wiadomość
Offline
PostNapisane: 29.07.2023, 16:55 

Dołączył: 31.03.2018
Posty: 106
Witam, Panowie i Panie.
W czwartek jadę odebrać mojego nowego prosiaka. Miałem już dwie Cayenne jedynki, turbo i S. Teraz czas na wersje Eko do jazdy na codzień która nie będzie drenowała tak portfela. Czyli Diesel. Trafił mi się egzemplarz z 2010 roku od znajomego którym osobiście zrobił 200 tys km przez kilka ostatnich lat. Serwisowany po bożemu itd. Ale nie o tym, do rzeczy :))))
Tak się złożyło że mogę mieć od innego znajomego :) komplet felg z Panamery, przód 275 tył 315 20”.
I tutaj pojawia się pytanie. Czy do Cayenne drugiej generacji w dieslu 3.0. Można założyć koła o różnych szerokościach ???


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 31.07.2023, 14:34 
Avatar użytkownika

Dołączył: 18.01.2012
Posty: 1647
Lokalizacja: Warszawa Boxster S 986
Nr klubowicza: 694
Uwzględniając fakt, że to auto ma napęd 4x4 raczej nie...
Załóż opony w/g specyfikacji na wklejce (masz ją na słupku).
Odstępstwa mogą być kosztowne...




_________________

ROADSTER Boxster S 986


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 31.07.2023, 22:38 

Dołączył: 31.03.2018
Posty: 106
Pytam , bo np Macan czy model nowszy Cayenne w wyższych modelach miał koła różnych rozmiarów , stały napęd na 4 tego nie wyklucza,
Panamery z napędem na 4 też ma dwa rozmiary bo właśnie z takiej mogę te felgi mieć. Od lat stosuje się taki zabieg np w BMW x5. Popularna praktyka, aczkolwiek nie wiem czy to kwestia zaprogramowania czy po prostu rozwiązań technologicznych. Nie jest to jednoznaczne. Szukam i szukam i ten model nie miał przewidzianej takiej kombinacji, więc chyba ze względu na bezpieczeństwo napędu nie warto próbować. Aczkolwiek warto zasięgnąć języka.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 8.08.2023, 10:32 

Dołączył: 5.03.2018
Posty: 684
Widziałem na forach w US, że ludzie tak jeżdżą (na kołach z Cayenne III), ale jaki to ma wpływ na prowadzenie auta - ciężko stwierdzić.

Na chłopski rozum, to ktoś pracując nad charakterystyką zawieszenia, z całą pewnością uwzględnił identyczną szerokość opon P/T. Czy to duża różnica - to trzeba by na tor pojechać i zobaczyć, jak wpłynie to na charakterystykę auta przy dużych przeciążeniach. Czy nie stanie się nagle podsterowne (albo jakimś cudem nadsterowne), czy charakterystyka nie będzie się zmieniać w zakręcie?

Oczywiście nie musze wspominać, że warunkiem koniecznym jest zawsze zachowanie takiej samej średnicy kół P/T - środkowy dyfer (skrzynia rozdzielcza, ang. transfer case) w tym aucie i tak chodzi na słowo honoru, więc ostatnią rzeczą, którą bym jeszcze chciał mu dołożyć, są koła o różnej średnicy.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 8.08.2023, 10:38 

Dołączył: 4.05.2011
Posty: 651
W palecie BMW, każde mocniejsze X3 lub X5 ma kapcie na tyle szersze :roll:


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 9.08.2023, 5:37 

Dołączył: 31.03.2018
Posty: 106
Temat został zgłębiony i sytuacja wyjaśniona, wydzwoniłem kilka serwisów niezależnych oraz aso.
W Cayenne 2 generacji nie można stosować kół o różnych szerokościach ze względu na taką a nie inną budowę skrzynki rozdzielacza. W Macanie i Panamerze została zastosowana inna , inne rozwiązanie technologiczne i tam jest to jak najbardziej dopuszczone. W cayenne ze względu na różnice oporów toczenia ten rozdzielacz będzie w moment kaput.


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 6 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]




Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Ostatnie posty forum PCP








Przyklejone




English information
Ostatnie posty publicznego forum