Start Strona klubowa Kalendarz imprez Sklep Porsche Polska
Nazwa użytkownika Hasło Zapamiętaj mnie Zarejestruj

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]





Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 6 ] 
Autor Wiadomość
Offline
PostNapisane: 12.06.2018, 13:02 

Dołączył: 12.06.2018
Posty: 2
Dzień dobry,

jestem zainteresowany zakupem porsche Cayenne II rok ok 2011-2012.
zastanawiam się nad dieslem lub benzyną.
Szukam informacji odnośnie kosztów eksploatacji/spalanie i generalnie opinii awaryjności. Który silnik warto wybrać.
przeznaczenie auta - do pracy (wyjazdy) i rodzinne :)
będę wdzięczny za wszelką pomoc.
pozdrawiam Dawid


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 13.06.2018, 12:47 

Dołączył: 5.03.2018
Posty: 684
Diesel (3.0 TDI) jest na pewno bardziej bezawaryjny - zarówno jeżeli chodzi o sam silnik, jak i transfer box (centralny dyferencjał), który niestety jest bardzo awaryjny w mocniejszych benzynach (i niezwykle kosztowny w wymianie).

Ponadto benzynowe silniki V8 mogą wymagać wymiany śrub varicamu - w latach 2011-2012 montowano złe śruby, które się po pewnym czasie urywają, kończąc żywot silnika. Był na to recall w stanach - w Polsce pewnie też, trzeba by sprawdzić w historii pojazdu po VIN.

Silniki te nie są także zbyt trwałe - po 200k mogą wymagać kosztownego remontu.

Pod tym względem 3.0TDI bije go na głowę - ludzie robią firmowymi Audi z tym samym silnikiem po 400.000km i silnik działa normalnie.

Diesel 3.0TDI ma co prawda tylko 245KM, ale można podnieść moc programem bez zauważalnego wpływu na trwałość / awaryjność silnika do 300KM. Po programie robi się z tego może nie sportowe, ale bardzo żwawe auto (mój wyszedł 305KM po programie; 0-100km/h robi teraz w 6.8s, zamiast fabrycznych 7.8s).

Pali tyle co nic jak na tak duże auto: 2 dni temu leciałem w nocy z Kielc, na 2-pasmówce zapiąłem tempomat na 150km/h i przy takiej jeździe średnie spalanie wyszło poniżej 9L/100km. Jeżdżąc po mieście mam średnie spalanie w okolicy 10.0L/100km.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 25.06.2018, 22:00 

Dołączył: 18.05.2011
Posty: 24
A jak sprawują się w Cayenne II silniki 3.6?


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 4.07.2018, 18:56 

Dołączył: 2.07.2018
Posty: 8
Cayenne Gts 2013 mam go od ponad roku od przebiegu 100 tkm teraz przy 140 tkm też padł reduktor skrzyni biegów. Poza tym narazie bez problemów.
Spalanie średni 13,5 l


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 30.07.2018, 20:29 

Dołączył: 10.04.2011
Posty: 2
Czesc, podepne się pod temat żeby nie zakładac nowego :)

Również planuje zakup Cayenne z 2011 roku. W moim przypadku w grę wchodzi tylko auto z Porsche Approved, kupione w salonie. Mam na oku pare egzemplarzy, wszystkie z przebiegiem ok 100 tys KM. Plauje werjsę S, 4.8 litra i 400 KM. Liczę, że auto pojezdzi ze 3-4 lata po czym je sprzedam (mysle ze nie zrobie wiecej niz 100 tys KM przez ten czas)

Przeczytałem dużo na forum nt potencjalnych problemów, więc wiem o co pytac mniej wiecej przed zakupem. Powstają jednak inne pytania, na które pewnie w ASO mi nie odpowiedzą:

- czy warto jest sprawdzić auto w innym ASO niż będzie kupowane lub innym serwisie np w PorchePana (jestem z Warszawy, wiec mam blisko) pomimo zakupu Porsche Approved? Mysle tutaj o dużych sprawach jak silnik, skrzynia biegów, korozja, stan felg ale też mniejsze jak np sprawdzenie ile przeżyją jeszcze tarcze hamulcowe, opony inne. Jestem niestety laikiem a nie chce wpakować się na zbyt dużą minę (bo, że koszty będą to wiadomo).

- czy da sie zabezpieczyc jakos z wyprzedzeniem przed remontem silnika w okolicach 200 tys KM o którym tak duzo osób pisze? Jakieś konkretne rodzaje konserwacji, wymiany olejów etc czy po prostu trzeba założyć w budżecie kase na remont?

- czy poza problemami z silnikiem należy sie spodziewać innych problemów np. z pneumatycznym zawieszeniem, skrzynią zmiany biegów, czymkolwiek?

Byłbym wdzięczny za pomoc

Kuba


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 30.07.2018, 20:58 
Członek Zarządu PCP
Avatar użytkownika

Dołączył: 12.03.2008
Posty: 9172
Lokalizacja: Gdynia/Warszawa
Nr klubowicza: 189
Jeśli auto będzie miało Porsche Approved chyba wizyta w PorschePana nie jest konieczna. Za to wszystko wtedy trzeba robić w ASO/na oryginalnych częściach.




_________________

Witek
będzie: chyba 718
było: 964 '91, 944 '85, 924 '85, 996 '02, 997S '09

http://www.komunikado.pl agencja public relations


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 6 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]




Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Ostatnie posty forum PCP








Przyklejone




English information
Ostatnie posty publicznego forum