Autor |
Wiadomość |
malit
|
Napisane: 5.02.2017, 21:54 |
|
Dołączył: 5.02.2017 Posty: 19
|
Witajcie, jestem świeży tutaj na forum... Przymierzam się do zakupu Cayenne z wyprzedaży 2016 lub nawet ciut używane. Samochodów z 2016 roku z przebiegiem do max 10 k km jest dość sporo na rynku. Finansowo bym się zamknął aby spełnić swoje marzenia ale chciałbym dopytać się o koszty przeglądów. Przy samochodzie rocznym pozostanie mi jedynie 1 rok gwarancji i dlatego mam pytanie czy warto przedłużać gwarancje? (w serwisie W Warszawie się dowiedziałem, że to ok 1100 euro /rok)? Jaki jest koszt przeglądów gwarancyjnych? jestem z okolic warszawy. Czy warto dokupować gwarancję i inwestować w przeglądy w serwisie czy lepiej odpuścić? Nie chodzi o jakieś oszczędzanie ale nie lubię wydawać kasy nadaremno.... Słyszałem, że podobno przeglądy gwarancyjne można robić np w serwisie VW gdzie roboczogodzina jest dużo tańsza... Mój wybór obecnie zawęził się do BMW x5 który jest w podobnej cenie jak Cayenne ale ma 5 letnią gwarancję i darmowe przeglądy.... W cayenne zupełnie na odwrót z gwarancja i kosztami przeglądów ale marka to marka i nawet pasuje bardziej do mnie niż BMW Oferta jaka mam to: Rok produkcji: 2016 Pojemność: 2967 cm3 Rodzaj paliwa: Diesel Moc: 262 KM Przebieg: 10 000 km Skrzynia biegów: Automatyczna Cena : 333 000 zł brutto Mam też pytanie jakie jest realne spalanie tego modelu? DO firmy mam 11 km i raczej by się jakaś hybryda przydała Minusem jest fakt, że pod koniec roku ma wejść nowy model cayenne ale podobnie ma też wejść nowy model X5..... Minusem w obu przypadkach jest też ciągle wysoka akcyza i perspektywa jej obniżki. Przy takim samochodzie to różnica ponad 30 tys. dzięki z podpowiedzi! i przepraszam jeśli cos nie odpowiednio napisałem.
|
|
Góra |
|
szuwarks
|
Napisane: 5.02.2017, 22:37 |
|
Dołączył: 11.08.2015 Posty: 139
|
hey miałem podobny dylemat ale dotyczył macana i x4, w moim przypadku bardziej skupiłem się na silniku i dynamice(w tej samej cenie miałem 2.0 litrowego macana bądź 3.0 bmw) i ostatecznie zdecydowałem się na bmw. Faktycznie tak jak piszesz bmw pakiety gwarancyjne plus przeglądy maja mega fajnie zorganizowane i praktycznie jedynie w co inwestujemy to paliwo. Co do cayenne w dieslu to kosztami eksploatacyjnymi bym się nie przejmował a gwarancje bym zdecydowanie wykupił dla świętego spokoju. Dodatkowy plus przy odsprzedaży.
|
|
Góra |
|
BondE87
|
Napisane: 5.02.2017, 22:48 |
|
Dołączył: 3.12.2013 Posty: 277
|
Mam Cayenne, miałem też okazję przez 2 tygodnie testować BMW X5 F15 25d. Jakość wykończenia wnętrza oraz prowadzenie to dwa elementy, które w Cayenne są na o wiele wyższym poziomie. Z kolei w X5 jest lepszym system multimedialny oraz więcej miejsca dla pasażerów z tyłu.
Co do kosztów serwisowania Cayenne. I przegląd po 2 latach lub 30.000 km - koszt w ASO około 2.200 zł brutto II przegląd po 4 latach lub 60.000 km - koszt w ASO około 5.500 zł brutto
Wg mnie nie opłaca się kupować rocznego Cayenne, gdyż w identycznej cenie można kupić nówkę u brokera.
|
|
Góra |
|
michal928
|
Napisane: 6.02.2017, 0:59 |
|
Dołączył: 1.03.2008 Posty: 1391
|
Nie wiem czy jest sens wykupywania przedłużonej gwarancji na Cayenne diesla tym bardziej, ze chyba zakładasz niewielkie przebiegi roczne. Podstawowa powinna wystarczyć do usunięcia ewentualnych bolączek nowego auta tym bardziej, ze obecny model jest już chwilę czau produkowany i zdążyli już poprawić sporo rzeczy. Koszty eksploatacji nie są bardzo wysokie. Poza ASO sporo niższe niż napisano ale wybór zawsze pozostaje jako dylemat właściciela (auto serwisowane w aso VS niższe koszty eksploatacji) Kupuj, spęłniaj marzenia i ciesz się jazdą. Do mnie jakos BMW nie przemawia i słyszałem juz troche niepochlebnych opinii na temat awaryjności aut tej marki.
|
|
Góra |
|
BT
|
Napisane: 6.02.2017, 10:25 |
|
Klubowicz |
|
Dołączył: 11.01.2011 Posty: 3043 Lokalizacja: Warszawa
Nr klubowicza: 258
|
Juz sporo pisałem o eksploatacji Cayenne 3.0d na forum, poszukaj w niedawnych wątkach. Spalanie z ostatnich 9 tys. km to niecałe 10l/100km. Zero awarii (odpukać), na liczniku troche ponad 70 tys. km. w 4 lata. Bardzo sprawne auto. Przeglądy robię w ASO z własnym olejem. Taniej, a wpis do książki i potwierdzenie przebiegu jest.
_________________
Bartek
997.1 GT3 964 C2 958 3.0d 996 turbo X50 [był] 964 C4 [był]
|
|
Góra |
|
Bristol
|
Napisane: 6.02.2017, 10:43 |
|
Dołączył: 5.05.2016 Posty: 580
|
Brałbym Cayenne. X5 jest pełno na drogach... Już wolałbym Q7 272 KM które jest o niebo lepiej wykończone i nowocześniejsze od X5
|
|
Góra |
|
malit
|
Napisane: 6.02.2017, 11:10 |
|
Dołączył: 5.02.2017 Posty: 19
|
Witam, dzięki za wszystkie porady. Tak zgadza się X5 jest mnóstwo na rynku aczkolwiek BMW i serwis darmowy przez 5 lat robi swoje.... Takiego mam pecha gdyż wybieram między Cayene, a X5 - a tu i tu szykuje się przełom jeśli chodzi o design.....
Nie to, że stać mnie na samochód, a sępie na przeglądach ale mając dużo rzeczy biznesowych w planach i dzieci to zawsze lepiej inaczej zainwestować pieniądze niż inwestować serwisy.
To teraz pytanie czy warto przedłużać gwarancję czy postawić na serwisy w serwisach zamiennych? Czy robicie przeglądy np w VW i prawda, że też jest to autoryzowany przegląd honorowany przez Porsche?
Powyższa cena 2200 brutto nie wiem czy jest aktualna gdyż w piątek powiedziano mi w Warszawie 2900.
Pozdrawiam Konrad
|
|
Góra |
|
BondE87
|
Napisane: 6.02.2017, 15:03 |
|
Dołączył: 3.12.2013 Posty: 277
|
Ceny serwisu w poszczególnych ASO są różne.
|
|
Góra |
|
sajnek
|
Napisane: 6.02.2017, 16:24 |
|
Dołączył: 24.05.2016 Posty: 39
|
Znajomy kupił w 2016 X5 M50d i jest bardzo zadowolony, po panamerze nie chciał nawet słyszeć o Porsche i serwisie. Leje paliwo i nic go przez najblizsze 2 lata nie interesuje a potem skończy sie leasing.
Cayenne moze i jest rzadsze i lepiej wykończone, ale na pewno wolniejsze no i trzeba inwestować w serwis, więc albo spełnianie zachcianek i Porsche, albo spokój i bmw.
|
|
Góra |
|
Bristol
|
Napisane: 6.02.2017, 16:31 |
|
Dołączył: 5.05.2016 Posty: 580
|
sajnek napisał(a): Znajomy kupił w 2016 X5 M50d i jest bardzo zadowolony M50d to inna bajka i przede wszystkim cena.. w porównaniu do "zwykłej" X5
|
|
Góra |
|
sajnek
|
Napisane: 6.02.2017, 16:44 |
|
Dołączył: 24.05.2016 Posty: 39
|
|
Góra |
|
BT
|
Napisane: 6.02.2017, 18:02 |
|
Klubowicz |
|
Dołączył: 11.01.2011 Posty: 3043 Lokalizacja: Warszawa
Nr klubowicza: 258
|
sajnek napisał(a): Znajomy kupił w 2016 X5 M50d i jest bardzo zadowolony, po panamerze nie chciał nawet słyszeć o Porsche i serwisie. Leje paliwo i nic go przez najblizsze 2 lata nie interesuje a potem skończy sie leasing.
Cayenne moze i jest rzadsze i lepiej wykończone, ale na pewno wolniejsze no i trzeba inwestować w serwis, więc albo spełnianie zachcianek i Porsche, albo spokój i bmw. Jabłka do jabłek. M50d trzeba porównywać z Cayenne Diesel S. Zwykłe 3.0d tez sa porównywalne, jesli chodzi o dynamikę.
_________________
Bartek
997.1 GT3 964 C2 958 3.0d 996 turbo X50 [był] 964 C4 [był]
|
|
Góra |
|
sajnek
|
Napisane: 6.02.2017, 18:25 |
|
Dołączył: 24.05.2016 Posty: 39
|
Ja porównałem konkretne auta w konkretnej cenie, a więc cayenna diesla 260 koni za 333 z X5 380 koni za 339 tys pln, oba z 2016 roku Pozdrawiam
|
|
Góra |
|
BT
|
Napisane: 6.02.2017, 21:34 |
|
Klubowicz |
|
Dołączył: 11.01.2011 Posty: 3043 Lokalizacja: Warszawa
Nr klubowicza: 258
|
Właśnie zrobiłem Cayennem 1060 km po Polsce (sporo po gorach, zero po autostradach) w dwa dni. Srednie spalanie 8,3 l/100 km. Srednia predkosc 85 km/h. Wszystko na jednym baku i jeszcze zostało 150 km zasiegu.
_________________
Bartek
997.1 GT3 964 C2 958 3.0d 996 turbo X50 [był] 964 C4 [był]
|
|
Góra |
|
Lewy
|
Napisane: 6.02.2017, 23:28 |
|
Dołączył: 17.05.2016 Posty: 10
|
Mam bezpośrednie porównanie x5 30d i Cayenne 3.0d więc wypowiem się w temacie. Zgodzę się, zę Cayenne ma wyższą jakość wykończenia wnętrza, lepsze wyciszenie oraz trochę lepiej się prowadzi. I tu zalety się chyba kończą, oczywiście nie uwzględniając znaczenia marki. Widać, że oba auta powstały w innej "epoce". X5 ma dużo lepsze multimedia i ogólny "powiew" nowocześniejszego auta, jest dynamiczniejsze w porównywanych wariantach i ma lepszą skyrznię. Pod względem komfortu jazdy na tylnej kanapie również wypada lepiej a serwis faktycznie jest mniej problematyczny. Ten argument, że X5 jest pełno na drogach też do mnie nie przemawia bo Cayenn'ów wcale nie jest mniej. Nowy Cayenne powinien szybciej pojawić się na rynku ponieważ jest już na rynku od 7 lat ! A X5 F15 De facto od 3 lat. Jendak najważniejsze to kierować się własnymi upodobaniami i "podpasowaniem".
|
|
Góra |
|
Baca
|
Napisane: 6.02.2017, 23:35 |
|
Dołączył: 7.05.2016 Posty: 75
|
Po co zmieniać coś co jest idealne ... ( i mam na myśli Cayenne )
|
|
Góra |
|
adamax
|
Napisane: 7.02.2017, 22:39 |
|
Członek Zarządu PCP |
|
Dołączył: 20.05.2015 Posty: 2073 Lokalizacja: Tychy
Nr klubowicza: 468
|
Pytanie jest jak długo chcesz jeździć tym autem. Ja mam porównanie X5 i Cayenne z przebiegami każdy około 150kkm. BMW przy takim przebiegu to porażka. Jakość wykonania fatalna, skrzypi, trzeszczy, plastiki wytarte. Sam teraz mam służbowe BMW i auto po miesiącu miało awarie (nie działają czujniki parkowania). Serwis BMW Bawaria Motors naprawia to już od 18 grudnia! Strach pomyśleć co będzie dalej. A kolejki na serwisie w BMW są jak kiedyś w FIAT:( BMW do Pracy. Mini dla Żony. Boxster dla PRZYJEMNOŚCI
_________________ pozdrawiam Adam =================== 944/993/986/996T/970 http://www.prosiakovo.plhttp://www.enotrip.pl
|
|
Góra |
|
Pawel123
|
Napisane: 7.02.2017, 22:41 |
|
Dołączył: 29.05.2016 Posty: 61
|
U mnie po 1 dniu w BMW 5 padła turbina. Wymieniona na gwarancji - oczywiście pierwszy raz mieli taką sytuację A w Macanie 16 k przebiegu i nawet nie dolałem oleju.
|
|
Góra |
|
Lewy
|
Napisane: 7.02.2017, 23:32 |
|
Dołączył: 17.05.2016 Posty: 10
|
adamax napisał(a): Pytanie jest jak długo chcesz jeździć tym autem. Ja mam porównanie X5 i Cayenne z przebiegami każdy około 150kkm. BMW przy takim przebiegu to porażka. Jakość wykonania fatalna, skrzypi, trzeszczy, plastiki wytarte. Sam teraz mam służbowe BMW i auto po miesiącu miało awarie (nie działają czujniki parkowania). Serwis BMW Bawaria Motors naprawia to już od 18 grudnia! Strach pomyśleć co będzie dalej. A kolejki na serwisie w BMW są jak kiedyś w FIAT:( Zależy o jakim X5 mówisz. Nie wrzucajmy obecnego F15 i starego E70 do jednego worka, który miał rzeczywiście problemy z jakością i spasowaniem. Aktualnie dużo się poprawiło i uważam, że obecne F15 daleko nie odbiega od Cayenne'a... Jako ciekawostkę dodam też, że jeździłem ostatnio Cayenne'm II turbo wartą tyle co 2 takie X5 i słupki w alcantarze praktycznie odpadały, można było palec wsadzić między słupek a podsuftikę. I jeszcze tylko taka tam błahostka, że auto przy 200kkm miało 3 silnik od nowości Jak widać nic nie jest idealne. A to, że jakiś serwis radzi sobie z naprawą czy nie to tylko zależy od konkretnego dealer'a. Są lepsze i gorsze jak wszędzię. Pawel123 napisał(a): U mnie po 1 dniu w BMW 5 padła turbina. Wymieniona na gwarancji - oczywiście pierwszy raz mieli taką sytuację A w Macanie 16 k przebiegu i nawet nie dolałem oleju. Również, nie generalizujmy ! W każdej marce są wpadki i "pechowe" egzemplarze. O Porsche również słyszy się różne historie dotyczące awaryjności i to za dużo większą cenę, jak choćby silniki w Cayenne turbo czy Panamerze. Nie bronię BMW ale nie krytykujcie tylko z tego względu, że jesteśmy na forum Porsche, kóre każdy wie że też nie jest doskonałe
|
|
Góra |
|
pabloo
|
Napisane: 8.02.2017, 0:27 |
|
Dołączył: 16.07.2011 Posty: 186
|
Ja miałem Cayenna Turbo z 2008 r., salon PL, pełny serwis, bezwypadkowy itd. W chwili zakupu ok 50 tys km, a po dwóch latach przy sprzedaży ok 100 tys km. Problemy i awarie - kompletnie zero. Koszty utrzymania objęły tylko ubezpieczenie i paliwo - mnóstwo paliwa:( W korkach w Wawie w zasadzie zużycie benzyny no limit - zbiornik na 200 km. W trasie przy szybszej jeździe ok 15-20 l. Za to jakość wykonania i materiałów to absolutnie I liga. Znacznie lepsze wykończenie niż w mojej poprzedniej 997 s i chyba niestety także w porównaniu do mojej obecnej 991 GT3 (przynajmniej co do jakości materiałów). Z moich doświadczeń i obserwacji wynika, że właśnie z tego powodu wszystkie BMW i MB (może poza wersjami AMG), znacznie gorzej znoszą próbę czasu niż Porsche. Dobrego Cayenna mogę w pełni polecić, ale pod warunkiem, że auto jest 100% pewne i bezwypadkowe. W przeciwnym razie koszty napraw przerosną koszt zakupu:(
|
|
Góra |
|
|
Nie możesz rozpoczynać nowych wątków Nie możesz odpowiadać w wątkach Nie możesz edytować swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz dodawać załączników
|
|
Ostatnie posty forum PCP
Przyklejone
English information
Ostatnie posty publicznego forum
|