Start Strona klubowa Kalendarz imprez Sklep Porsche Polska
Nazwa użytkownika Hasło Zapamiętaj mnie Zarejestruj

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]





Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 14 ] 
Autor Wiadomość
Offline
PostNapisane: 11.12.2024, 14:54 

Dołączył: 5.03.2018
Posty: 689
Odpocząłem już po przebojach z Projektem Śmietnik (aka Pure Perfection by CarBone) https://porscheclub.pl/forum/964-projekt-smietnik-t27828.html, więc czas zabrać się za moje zielone 964 C4.

Auto z 1990 roku, C4 wiec oczywiście manual.

Obrazek

Na chwilę obecną auto ma zrobione już m.in.:
- zawieszenie KW 3
- flelgi BBS LM
- całkowicie odbudowane hamulce
- zaawansowany system audio https://porscheclub.pl/forum/robimy-audio-w-964-t27839.html

Obrazek

Tym razem zamierzam przerobić auto z 3.6L na 3.8L, 'cos why not :D


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 11.12.2024, 17:07 

Dołączył: 25.02.2018
Posty: 259
Zmiana samej pojemności raczej nie będzie miała dużego znaczenia. Zapytaj Lepacza, zakończył właśnie modyfikację swojego 964 i fajnie wyszło.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 11.12.2024, 18:27 
Avatar użytkownika

Dołączył: 3.05.2011
Posty: 1355
Lokalizacja: Gdynia
Nr klubowicza: 467
Rafał-El napisał(a):
Zmiana samej pojemności raczej nie będzie miała dużego znaczenia. Zapytaj Lepacza, zakończył właśnie modyfikację swojego 964 i fajnie wyszło.


Raczej trzeba do Konrada uderzać , on robil tą modyfikacje i to wciąż jest 3.6 ale z Varioramem i mocno pomodzone...

3.6 - 320 KM / 380Nm

https://www.instagram.com/reel/DBUpMmPi ... pCoVBYM8vA




_________________

IG: barrys.garage.classic.porsche


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 11.12.2024, 19:03 
Członek Zarządu PCP
Avatar użytkownika

Dołączył: 10.09.2009
Posty: 5046
Lokalizacja: Warszawa/Poznań
Nr klubowicza: 281
Zajefajny kolor tego auta :-)




_________________

jest: 356C '65, 912 '66, 914-6 '70, 996 Millennium '00, 126p S ’78, R129 500SL ’92

było: 914-4 ’73, 914-4 CanAm '74, 924 '79, 944 '84, 944S2 cabrio '90, 968 cabrio '92, 986S '00, 996.2 targa '03

Michał
IG: mr.mata912


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 11.12.2024, 23:29 

Dołączył: 25.02.2018
Posty: 259
bary napisał(a):
Rafał-El napisał(a):
Zmiana samej pojemności raczej nie będzie miała dużego znaczenia. Zapytaj Lepacza, zakończył właśnie modyfikację swojego 964 i fajnie wyszło.


Raczej trzeba do Konrada uderzać , on robil tą modyfikacje i to wciąż jest 3.6 ale z Varioramem i mocno pomodzone...

3.6 - 320 KM / 380Nm

https://www.instagram.com/reel/DBUpMmPi ... pCoVBYM8vA


Zmiana pojemności to też dobry pomysł , ale trzeba zrobić resztę modyfikacji. Ja już części kupuje :D


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 12.12.2024, 10:34 

Dołączył: 17.01.2009
Posty: 165
Piękna. Felga i zawias transformuja wygląd tego auta.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 12.12.2024, 22:18 

Dołączył: 5.03.2018
Posty: 689
Robienie 3.8 (albo 4.0) to temat rzeka. Od roku chodzi mi to pogłowie. W tym czasie przeczytałem... cały Internet :D Wszystkie wątki na Rennlist i innych forach. W pewnym momencie tak się wkręciłem, że rozważałem nawet zrobienie projektu bieda-Singera, ale... szczęśliwie mi przeszło :D

Formuła silnika Singera jest znana i prosta jak budowa cepa:
- wał z GT3RS
- pompa oleju GT3
- korby Carillo
- zestaw tłoki / cylindry / pierścienie
- wtrysk Kinsler
- ITB Kinsler
- dolot z GT3
- głowice Xtremeheads + wałki + sprężynki
- MoTeC + brakujące czujniki + cała nowa wiązka
- elektroniczna przepustnica
- elektroniczny pedał gazu
- wydech + kat 100 CPSI

Całość wychodzi jakieś 300kzł. Jeżeli bieda-Singer w wersji 3.8, to odpada wał / pompa oleju / korby, a więc jakieś 240kzł (-60kzł).

Moc takiego 3.8L to byłoby ok 360KM. Jeżeli 4.0L to ok 400KM.

I już byłem gotów zacząć gromadzić części, ale szczęśliwie na Luftgekhult we Wrocławiu pogadałem z ludźmi z GS Manufaktur. I zasugerowali kupno gotowego kitu z Cargraphica na 3.8L, jako sprawdzonego rozwiązania o najlepszym stosunku jakości do ceny.

Przykładowy kit Stage 6 ma co prawda tylko 328KM, ALE kosztuje zaledwie 16k EUR (~68.000zł) za gotowy, przetestowany zestaw. Z montażem wyjdzie więc ok 100kzł.

Wszystkie kity dla Cargraphic opracował Schmirler z RS Tuning, a więc człowiek legenda w świecie Porsche (to on opracowywał m.in. wszystkie silniki dla RUFa). A więc nie jest to jakaś pierwsza lepsza zmota.

Kit Cargraphica wygląda tak:

Obrazek

W jego skład wchodzą:
- większe cylindry / tłoki / pierścienie
- stożek dolotowy z przepływką (MAF) zamiast klapy
- większe wtryski
- większa przepustnica
- wałki + sprężynki
- nowy EPROM do fabrycznego komputera
- kat 100CPSI
- cup-rura zamiast tłumika środkowego

Ponieważ mam już zamontowanego kata 100CPSI firmy HJS oraz aftermarketowy wydech zamiast centralnego i bocznego tłumika (w spadku po poprzednim właścicielu), zamówiłem kit bez tych dwóch elementów, dzięki czemu cena spadła do 12.5k EUR.

A ponieważ i tak muszę rozebrać silnik ponieważ auto ma 207kkm przebiegu i pękniętą szpilkę w silniku - więc tak naprawdę mój net koszt przejścia z 3.6 na 3.8L wyniesie ... ok +50kzł. A więc jak dla mnie no-brainer.

Czy warto dopłacić 140kzł za dodatkowe 30KM? I tu zaczynają się wątpliwości. Ewidentnie wchodzimy na tę część krzywej, gdzie każdy kolejny koń kosztuje fortunę.

Wczoraj po dwóch miesiącach zamówiony kit wreszcie doszedł:

Obrazek

Zamówiony przeze mnie zestaw jest trochę inny niż standardowy - zamiast cylindrów 107mm które są plug & play (slip-in), zamówiłem cylindry 109mm, które wymagają podcięcia bloku.

Jest to rozwiązanie uznawane za lepsze (grubsze ścianki cylindrów), ale i sporo droższe ze względu na potrzebną obróbkę bloku silnika. Co ciekawe, cylindry 109mm są standardem w Stage 7 oraz Stage 8 Cargraphica - czyli kitach które oprócz w/w części, zawierają również kompletny układ wydechowy Cargraphic wraz z kolektorami wydechowymi.

Stage 7 oraz 8 odpuściłem z podobnych powodów co prejekt bieda-Singera - za zaledwie kilka kolejnych koni (Stage 8 to 340KM) trzeba zapłacić fortunę.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 12.12.2024, 22:20 

Dołączył: 5.03.2018
Posty: 689
bary napisał(a):
Raczej trzeba do Konrada uderzać , on robil tą modyfikacje i to wciąż jest 3.6 ale z Varioramem i mocno pomodzone...

3.6 - 320 KM / 380Nm


Konrada znam - kupiłem u niego te jego niecieknące dekle zaworowe robione na CNC. Przy okazji zamontujemy, bo ciągle leżą na półce.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 12.12.2024, 22:23 

Dołączył: 5.03.2018
Posty: 689
cukin napisał(a):
Piękna. Felga i zawias transformuja wygląd tego auta.


Złoty wyjątkowo dobrze komponuje się z zielonym:

Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 31.12.2024, 14:43 

Dołączył: 5.03.2018
Posty: 689
Rozmawiałem z Konradem i faktycznie, może warto do tego zamontować Variorama z komputerem z 993.

Poniżej wykres z 964 3.6L z Varioramem - w zakresie 3000-4000obr, a więc tam gdzie najczęściej jeździmy, auto ma aż o 60Nm więcej (20%) niż auto 3.8L z tym stagem Cargraphica i to z 3.6L pojemności!

Obrazek

Z 3.8L to mogłoby mieć równie dobrze jeszcze 20Nm więcej. Plus kanały dolotowe w Varioramie mają o 1.5mm większą średnicę, więc razem ze zrobioną głowicą silnik powinien też lepiej oddychać górą, co powinno przełożyć się na większą moc max.

Oczywiście, otwarte pozostaje pytanie o to, kto zrobi do tego program - czy kupić soft od popularnego w US Steve'a Wonga, czy oddać auto na strojenie do Schmirlera z RS Tuning. Schmirler bierze 1350 EUR za dzień strojenia na hamowni silnikowej - trzeba liczyć 2 dni, więc 2700 EUR. Jak by nie patrzeć sporo + terminy pewnie za pół roku najwcześniej.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 1.01.2025, 12:59 
Avatar użytkownika

Dołączył: 25.08.2015
Posty: 197
Nr klubowicza: 267
Pogratulować pasji i wiedzy




_________________

Pozdrawiam
Robson 997


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 1.01.2025, 16:50 
Avatar użytkownika

Dołączył: 8.03.2007
Posty: 2031
Lokalizacja: 3City
Nr klubowicza: 094
Elberoth napisał(a):
Odpocząłem już po przebojach z Projektem Śmietnik (aka Pure Perfection by CarBone) https://porscheclub.pl/forum/964-projekt-smietnik-t27828.html, więc czas zabrać się za moje zielone 964 C4.

Auto z 1990 roku, C4 wiec oczywiście manual.

Obrazek

Na chwilę obecną auto ma zrobione już m.in.:
- zawieszenie KW 3
- flelgi BBS LM
- całkowicie odbudowane hamulce
- zaawansowany system audio https://porscheclub.pl/forum/robimy-audio-w-964-t27839.html

Obrazek

Tym razem zamierzam przerobić auto z 3.6L na 3.8L, 'cos why not :D



ten zlot bbs felga jest zawsze kozak. Do tego taka zielen/ niebieski w dalszej kolejnosci czarny, elegancko

Moim zdaniem kw nie do konca jest dobrze zestrojone do 964/993 do normalnego uzytku.
Ma charakter bardziej torowy i na szybkie plaskie autostrady.
Jezdze na bilsteinie b6 i moim zdaniem na nasze drogi berdziej komfortowo. Teraz zmieniam na nowe b8. Zobacze.




_________________

in: Rally,Mezgers
Nobody is born a legende, you race to become one.

Pucharek PCP 2007,2008,2009,2010,2023r.
Carting Cup PCP 2015r.
----------------------------------------------------
Futuresolar OZE, fotowoltaika, pompy ciepla.
https://futureoze.pl/


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 1.01.2025, 18:18 

Dołączył: 15.03.2007
Posty: 3187
Elberoth napisał(a):
Rozmawiałem z Konradem i faktycznie, może warto do tego zamontować Variorama z komputerem z 993.

Poniżej wykres z 964 3.6L z Varioramem - w zakresie 3000-4000obr, a więc tam gdzie najczęściej jeździmy, auto ma aż o 60Nm więcej (20%) niż auto 3.8L z tym stagem Cargraphica i to z 3.6L pojemności!

Obrazek

Z 3.8L to mogłoby mieć równie dobrze jeszcze 20Nm więcej. Plus kanały dolotowe w Varioramie mają o 1.5mm większą średnicę, więc razem ze zrobioną głowicą silnik powinien też lepiej oddychać górą, co powinno przełożyć się na większą moc max.

Oczywiście, otwarte pozostaje pytanie o to, kto zrobi do tego program - czy kupić soft od popularnego w US Steve'a Wonga, czy oddać auto na strojenie do Schmirlera z RS Tuning. Schmirler bierze 1350 EUR za dzień strojenia na hamowni silnikowej - trzeba liczyć 2 dni, więc 2700 EUR. Jak by nie patrzeć sporo + terminy pewnie za pół roku najwcześniej.


może nie do konca zrozumiałem wypowiedz ale jakim cudem 964 z dołożonym Vario i kompem z 993 , ma więcej koni niż 993 "polift" w seri z vario , tym samym kompem i silnikiem 3,6 . takie 993 wedle katalogu ma 286ps na dyno pewnie mniej a tu na wykresie ponad 320 ps po włożeniu tego do 964 :wink: Rozumiem ze jakieś dodatkowe modyfikacje ... (może brak przeplywki klapowej) .Strojenie schimlera dobry kierunek guru w eu od mezgera TT , myślę ze na seryjnym kompie w dzień się uwinie to nie standalone moteca itp..


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 1.01.2025, 18:31 

Dołączył: 15.03.2007
Posty: 3187
aa ok już doczytałem watki wcześniejsze , wszytko jasne ... w koncu ktoś zaczyna na tym forum cenić coś więcej niż zgodność mocy zawieszenia itp z vin :wink: :idea:


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 14 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]




Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Ostatnie posty forum PCP








Przyklejone




English information
Ostatnie posty publicznego forum