Autor |
Wiadomość |
wierm
|
Napisane: 7.01.2025, 16:11 |
|
Dołączył: 2.07.2020 Posty: 78
|
Niestety wirus 911 robi swoje... Mój Cayman R pójdzie wkrótce na sprzedaż. No i w związku z tym wybór padł na te dwa modele...
Oba bardzo do mnie przemawiają, a wybór między nimi jest dla mnie trudny: 1. 997.2 GTS - bardziej analogowy, mniejszy, chyba poręczniejszy, bardziej oddający charakter dawnych 911, hudrauliczne wspomaganie kierownicy, jednak multimedia to poprzednia epoka, chyba jednak sporo tańszy w zakupie 2. 991.1 GTS - nowszy, większy, mimo wszystko lepsze multimedia, niestety elektryczne wspomaganie kiery, ponoć gorszej jakości materiały użyte do budowy wnętrza, które mimo to bardziej do mnie przemawia, minimalnie mocniejszy (430 vs 408KM), lecz trochę droższy w zakupie. Moje zdanie opieram tylko na materiałach z internetu, bo sam nie miałem nigdy okazji pojeździć i poczuć na żywo żadnego z tych aut. Dlatego będę wdzięczny za wasze opinie, szczególnie osób, które miały tę szansę aby doświadczyć obu tych generacji.
|
|
Góra |
|
unkes
|
Napisane: 7.01.2025, 16:14 |
|
Dołączył: 21.04.2017 Posty: 102
|
Nie miałem szansy jeździć tymi GTSami, ale podeślij może info na priv o tym Caymanie R na sprzedaż
|
|
Góra |
|
wierm
|
Napisane: 7.01.2025, 16:22 |
|
Dołączył: 2.07.2020 Posty: 78
|
Poszło
|
|
Góra |
|
Jaśnie Panicz
|
Napisane: 7.01.2025, 17:56 |
|
Dołączył: 7.07.2015 Posty: 68
|
Posiadam 997.2 4GTS od nowości z 2011 roku czyli już 14 lat i polecam wierm napisał(a): Niestety wirus 911 robi swoje... Mój Cayman R pójdzie wkrótce na sprzedaż. No i w związku z tym wybór padł na te dwa modele...
Oba bardzo do mnie przemawiają, a wybór między nimi jest dla mnie trudny: 1. 997.2 GTS - bardziej analogowy, mniejszy, chyba poręczniejszy, bardziej oddający charakter dawnych 911, hudrauliczne wspomaganie kierownicy, jednak multimedia to poprzednia epoka, chyba jednak sporo tańszy w zakupie 2. 991.1 GTS - nowszy, większy, mimo wszystko lepsze multimedia, niestety elektryczne wspomaganie kiery, ponoć gorszej jakości materiały użyte do budowy wnętrza, które mimo to bardziej do mnie przemawia, minimalnie mocniejszy (430 vs 408KM), lecz trochę droższy w zakupie. Moje zdanie opieram tylko na materiałach z internetu, bo sam nie miałem nigdy okazji pojeździć i poczuć na żywo żadnego z tych aut. Dlatego będę wdzięczny za wasze opinie, szczególnie osób, które miały tę szansę aby doświadczyć obu tych generacji.
|
|
Góra |
|
wierm
|
Napisane: 7.01.2025, 18:02 |
|
Dołączył: 2.07.2020 Posty: 78
|
[quote="Jaśnie Panicz"]Posiadam 997.2 4GTS od nowości z 2011 roku czyli już 14 lat i polecam Wow, to wiele mówi… Napiszesz coś więcej, jaki przebieg, co w nim lubisz najbardziej a co Cię uwiera.? Jakie są jego bolączki, na co zwrócić uwagę przy zakupie? Z góry dziękuję za odpowiedzi
|
|
Góra |
|
wierm
|
Napisane: wczoraj, 14:47 |
|
Dołączył: 2.07.2020 Posty: 78
|
Nikt, nic więcej nie napisze... ? Nie wierzę że nie ma tu osób, które mogą się podzielić swoimi doświadczeniami w zadanej materii...
|
|
Góra |
|
Loras
|
Napisane: wczoraj, 15:03 |
|
Dołączył: 28.05.2020 Posty: 587 Lokalizacja: Bydgoszcz / Poznan
Nr klubowicza: 711
|
To są problemy pierwszego świata, obyśmy zawsze tylko takie mieli, czy 997.2 GTS czy 991.1 GTS Albo lepiej, GT3RS 992.1 czy 992.2 Powodzenia!
_________________
981 GT4 Pikachu 971 3.0t 718 2.0 "Spajder"
było: 970 4S; 958T, 958S, 987S, 997 4S.
|
|
Góra |
|
profi
|
Napisane: wczoraj, 15:12 |
|
Dołączył: 26.02.2010 Posty: 74
|
Miałem przez kilka lat 997.1 2S oraz Turbo 997.1 - dla mnie to przepaść w porównaniu do 991 - najlepiej 991.2 991 jest dużo atrakcyjniejszy wizualnie, lepiej prowadzi się - w zasadzie wszystko robi lepiej. Do tego nie wiem jak wygląda sprawa z silnikiem w 997 GTS ale silnik 3.8 to mało trwała konstrukcja - to ta z tych gorszych. Jeśli 997 to silnik najlepiej Turbo lub podstawowy 3.6 wolnossący - te są bardzo trwałe szczególnie Turbo. Mógłbym pisać długie wywody na temat różnic, ale po co. Reasumując wszystko sprowadza się według mnie do wniosku, że 991 to rewolucyjna konstrukcja w stosunku do poprzednika. Ze swojej strony po kilkunastu latach doświadczeń z praktycznie wszystkimi produktami marki z modeli 911 oraz 718 polecam wyłącznie produkty serii GT - ale wiadomo to inne ceny oraz przeznaczenie.
|
|
Góra |
|
profi
|
Napisane: wczoraj, 15:12 |
|
Dołączył: 26.02.2010 Posty: 74
|
Miałem przez kilka lat 997.1 2S oraz Turbo 997.1 - dla mnie to przepaść w porównaniu do 991 - najlepiej 991.2 991 jest dużo atrakcyjniejszy wizualnie, lepiej prowadzi się - w zasadzie wszystko robi lepiej. Do tego nie wiem jak wygląda sprawa z silnikiem w 997 GTS ale silnik 3.8 to mało trwała konstrukcja - to ta z tych gorszych. Jeśli 997 to silnik najlepiej Turbo lub podstawowy 3.6 wolnossący - te są bardzo trwałe szczególnie Turbo. Mógłbym pisać długie wywody na temat różnic, ale po co. Reasumując wszystko sprowadza się według mnie do wniosku, że 991 to rewolucyjna konstrukcja w stosunku do poprzednika. Ze swojej strony po kilkunastu latach doświadczeń z praktycznie wszystkimi produktami marki z modeli 911 oraz 718 polecam wyłącznie produkty serii GT - ale wiadomo to inne ceny oraz przeznaczenie.
|
|
Góra |
|
wierm
|
Napisane: wczoraj, 15:26 |
|
Dołączył: 2.07.2020 Posty: 78
|
Dzięki za opinię. Absolutnie się zgadzam w kwestii większej atrakcyjności wizualnej 991. W przypadku 997 nie myślałem o Turbo, ale po tym co piszesz rozważę tę opcję.
|
|
Góra |
|
profi
|
Napisane: wczoraj, 15:59 |
|
Dołączył: 26.02.2010 Posty: 74
|
wierm napisał(a): Dzięki za opinię. Absolutnie się zgadzam w kwestii większej atrakcyjności wizualnej 991. W przypadku 997 nie myślałem o Turbo, ale po tym co piszesz rozważę tę opcję. Weź pod uwagę, że Turbo to całkiem inne auto - to nie tylko różnica samego silnika, a na wyglądzie podobieństwa kończą się. Zacznij od zaznajomienia się fizycznego z produktami.
|
|
Góra |
|
wierm
|
Napisane: wczoraj, 16:08 |
|
Dołączył: 2.07.2020 Posty: 78
|
Internet w tej kwestii mam przekopany wzdłuż i wszerz, zarówno nasz jak i ten anglojęzyczny. Nastawiłem się na GTS'y bo urzeka mnie wolnossąca natura tych jednostek, dźwięk jaki generują i spontaniczna reakcja na gaz, którą znam z mojego Caymana R. W kwestii fizycznego zapoznania się z produktami jest ciężko, bo nie znam nikogo, kto ma takie auta. Trochę zaskoczyła mnie informacja o potencjalnej usterkowości silników 3.8 w 997.2, przyznaję, że nie znalazłem niczego na ten temat.
|
|
Góra |
|
profi
|
Napisane: wczoraj, 16:23 |
|
Dołączył: 26.02.2010 Posty: 74
|
Nie wiem jaki stosowano silnik w 997.2 - ja pisałem o silniku 3.8 w 997.1 S - taki miałem i ten był narażony na ryzyko. Z tego co pamiętam problem dotyczył układu smarowania. 15 lat temu to było moje pierwsze 911 także trochę czasu minęło i kupowałem je jak każdy inny samochód w tamtych czasach czyli bez odpowiedniego przygotowania. I to uważam po latach za kluczowa sprawę. Więcej już aut bez "testów" nie kupuję poza serią GT oczywiście, tu trzeba brać w ciemno i cieszyć, że można - choć i to na całe szczęście ulega normalizacji A jeśli chcesz mieć prawdziwy experience pochodzący z natury wysokoobrotowej wolnossącej jednostki Porsche to koniecznie szukaj czegoś z silnikiem 4.0 z GT3 bo cała reszta to tylko nieudolne "podróbki"
|
|
Góra |
|
wierm
|
Napisane: wczoraj, 16:30 |
|
Dołączył: 2.07.2020 Posty: 78
|
profi napisał(a): Nie wiem jaki stosowano silnik w 997.2 - ja pisałem o silniku 3.8 w 997.1 S - taki miałem i ten był narażony na ryzyko. Z tego co pamiętam problem dotyczył układu smarowania. 15 lat temu to było moje pierwsze 911 także trochę czasu minęło i kupowałem je jak każdy inny samochód w tamtych czasach czyli bez odpowiedniego przygotowania. I to uważam po latach za kluczowa sprawę. Więcej już aut bez "testów" nie kupuję poza serią GT oczywiście, tu trzeba brać w ciemno i cieszyć, że można - choć i to na całe szczęście ulega normalizacji Absolutnie się z Tobą zgadzam. Idealnie byłoby usiąść w jednym i drugim i spędzić chociaż chwilę za kierownicą. Problem w tym, że ciężko nawet o opinię właścicieli obu generacj, ale może jeszcze się odezwie ktoś i podzieli swoimi spostrzeżeniami. Tak czy inaczej dziękuję za Twoje komentarze!
|
|
Góra |
|
pmka
|
Napisane: wczoraj, 18:15 |
|
Dołączył: 17.09.2022 Posty: 186 Lokalizacja: Kraków
Nr klubowicza: 831
|
Silniki wolnossące w 997.2 to inna konstrukcja niż w 997.1 Tak samo środek jest lepiej wykonany w 997.2 Niesprawiedliwe jest wydawanie opinii o 997.2 na podstawie doświadczeń z 997.1
Wolnossące silniki w 997.2 uchodzą za bezawaryjną konstrukcję.
Znam kilka osób, które po kilku latach użytkowania przesiadły się z 991 do 997.2 i sobie chwalą...
_________________
Przemek 40 years of 911 No. 0719
|
|
Góra |
|
mps
|
Napisane: wczoraj, 18:47 |
|
Dołączył: 2.02.2010 Posty: 292 Lokalizacja: Kraków
Nr klubowicza: 769
|
Po Caymanie jazda 911 wcale Ci się może nie spodobać
_________________ Porsche 911 SC M Targa `79 Turbo look Porsche 911 996.2 3.6 Coupe Aero kit Porsche 986 Boxster 2.7 `00 Corrado VR6 3.0 Turbo `92 i pare innych
|
|
Góra |
|
wierm
|
Napisane: wczoraj, 19:16 |
|
Dołączył: 2.07.2020 Posty: 78
|
pmka napisał(a): Silniki wolnossące w 997.2 to inna konstrukcja niż w 997.1 Tak samo środek jest lepiej wykonany w 997.2 Niesprawiedliwe jest wydawanie opinii o 997.2 na podstawie doświadczeń z 997.1
Wolnossące silniki w 997.2 uchodzą za bezawaryjną konstrukcję.
Znam kilka osób, które po kilku latach użytkowania przesiadły się z 991 do 997.2 i sobie chwalą... Przyznaję że sercem jestem bardziej za 997.2, jest coś w wyglądzie tego auta, co mnie do niego ciągnie, sam nie wiem czy ten ciągle jeszcze klasyczny wygląd czy świadomość że to ostatnia 911 zachowująca swój charakter… 991.1 to już inna bajka, wnętrze to przepaść do 997.2, silnik nadal jeszcze wolnossący… Eh, ciężki temat bez możliwości „posmakowania” jednego i drugiego…
|
|
Góra |
|
wierm
|
Napisane: wczoraj, 19:20 |
|
Dołączył: 2.07.2020 Posty: 78
|
mps napisał(a): Po Caymanie jazda 911 wcale Ci się może nie spodobać Mam świadomość że silnik położony centralnie w Caymanie ustawia poprzeczkę w kwestii doznań z jazdy bardzo wysoko…, ale mam też nadzieję, że te trzy magiczne litery GTS również zmieniają sporo w kwestii prowadzenia i wrażeń z jazdy 911.
|
|
Góra |
|
profi
|
Napisane: wczoraj, 20:38 |
|
Dołączył: 26.02.2010 Posty: 74
|
wierm napisał(a): mps napisał(a): Po Caymanie jazda 911 wcale Ci się może nie spodobać Mam świadomość że silnik położony centralnie w Caymanie ustawia poprzeczkę w kwestii doznań z jazdy bardzo wysoko…, ale mam też nadzieję, że te trzy magiczne litery GTS również zmieniają sporo w kwestii prowadzenia i wrażeń z jazdy 911. W kwestii wrażeń sporo, a w zasadzie wszystko zmienia dopiero seria GT czyli GT3 GT3RS i poza kształtem budy to nie ma nic wspólnego z cywilnymi 911, natomiast GTS jest mylące w swojej nazwie gdyż to cywilny wóz, z paroma dodatkami głównie wizualnymi - owszem fajnymi. I jest to super opcja w Cayenne, Macanie, Panamerze natomiast wśród 911 mylące gdyż zmienia niewiele względem pozostałych - nie jest to GT co oznaczenie mogłoby sugerować.
|
|
Góra |
|
profi
|
Napisane: wczoraj, 21:41 |
|
Dołączył: 26.02.2010 Posty: 74
|
pmka napisał(a): Silniki wolnossące w 997.2 to inna konstrukcja niż w 997.1 Tak samo środek jest lepiej wykonany w 997.2 Niesprawiedliwe jest wydawanie opinii o 997.2 na podstawie doświadczeń z 997.1
Wolnossące silniki w 997.2 uchodzą za bezawaryjną konstrukcję.
Znam kilka osób, które po kilku latach użytkowania przesiadły się z 991 do 997.2 i sobie chwalą... oczywiście, że 997.2 to spory upgrade w stosunku do 997.1 jak zawsze w 911 szczególnie w zakresie debiutu PDK, która zastąpiła naprawdę wolny 5 biegowy automat - miałem również epizod z 997.2 3.6 PDK ale nie miałem zamiaru nadto rozpisywać się. Nie zmienia to faktu, że to nadal przepaść do 991 imo ofc
|
|
Góra |
|
|
Nie możesz rozpoczynać nowych wątków Nie możesz odpowiadać w wątkach Nie możesz edytować swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz dodawać załączników
|
|
Ostatnie posty forum PCP
Przyklejone
English information
Ostatnie posty publicznego forum
|