|
Strona 1 z 1
|
[ Posty: 12 ] |
|
Autor |
Wiadomość |
M2brzo
|
Napisane: 16.03.2025, 23:18 |
|
Dołączył: 16.03.2025 Posty: 2
|
Witam Panie i Panowie
Od roku jestem posiadaczem 911 Turbo s 992. Wizualnie zawsze wzdychałem do gt3, ale każdy odradzał ,że auto twarde i tylko na tor. Kilkoma sportowymi samochodami wcześniej jeździłem , natomiast po odbiorze turbiny stwierdziłem, że wcale takie dayli to nie jest jak to wszyscy opowiadają, ale siedziałem cicho ,bo pewnie się nie znam. Dzisiaj uważam, że tym samochodem naprawde telepie, mówię oczywiście o trybie normal, utwierdził mnie w tym redaktor Bąk z kanału caroseria w jednym ze swoich filmów. Dlaczego to pisze , ano dlatego że może bym zrobił podejście pod to gt3, którym nie jezdziłem. Powiedzcie jakie są Wasze odczucia, na temat porównania tych aut , turbiną i tak nie jeżdżę na codzień tylko jak mam ochotę na przejażdżki. Czy naprawde gt3 to kolejna przepaść do turbiny, ciężko mi to sobie wyobrazić ? czy raz na jakiś czas to odpowiednie auto i da dużo frajdy?, wizualnie znacznie bardziej mi się podoba. Jeśli ktoś nie jeździł ostatnim TS-em , to niech daruje sobie kom, bo podobno właśnie jest najtwardszy w historii.
|
|
Góra |
|
Pavis
|
Napisane: 17.03.2025, 13:58 |
|
Dołączył: 24.07.2024 Posty: 15
|
Cześć Różnica jest naprawdę duża, według mnie GT3 to nie jest kandydat na jedynego fun-cara w domu a raczej uzupełnienie gamy jako np. druga lub trzecia 911 i raczej do używana na torze niż jeżdżąc po miejskich torowiskach - wśród znawców to często wręcz wzbudza uśmiech politowania niż zachwytu Myślę że robienie takiej zamiany bez przetestowania GT3 to spore ryzyko, więc poszukaj możliwości przetestowania aby podjąć świadomą decyzję. Osobiście uważam że turbo S to jednak najlepszy wybór jako "jedyny" funcar w domu, ale to tylko moja opinia więc najlepiej jak sam to sprawdzisz (najlepiej przed zakupem/finalną decyzją).
|
|
Góra |
|
Wamet
|
Napisane: 17.03.2025, 14:24 |
|
Dołączył: 18.05.2022 Posty: 223 Lokalizacja: Bydgoszcz
Nr klubowicza: 804
|
Pavis napisał(a): Cześć Różnica jest naprawdę duża, według mnie GT3 to nie jest kandydat na jedynego fun-cara w domu a raczej uzupełnienie gamy jako np. druga lub trzecia 911 i raczej do używana na torze niż jeżdżąc po miejskich torowiskach - wśród znawców to często wręcz wzbudza uśmiech politowania niż zachwytu Myślę że robienie takiej zamiany bez przetestowania GT3 to spore ryzyko, więc poszukaj możliwości przetestowania aby podjąć świadomą decyzję. Osobiście uważam że turbo S to jednak najlepszy wybór jako "jedyny" funcar w domu, ale to tylko moja opinia więc najlepiej jak sam to sprawdzisz (najlepiej przed zakupem/finalną decyzją). +1 GT3 jest wspaniale niezrównane tam gdzie jego miejsce: na nitce tou...ale jazda na co dzień ?? Hmm - to troszkę jak paradowanie z wyczynowymi carvingami na ramieniu po Krupówkach... wygląda estetycznie dobrze ale jakoś tak nie na miejscu 
_________________
Darek
Porsche 911 Turbo S (991.2) Porsche 911 S (997.1) BMW M6 (E63) BMW M3 (F80) BMW M3 (E46) BMW X6M (E71) BMW 550i (F10) BMW 850i (E31) SL500 (R230) Brera 3.2JTS Q4 Coupe Turbo 2.0 16V Corvette LS1 V8
|
|
Góra |
|
profi
|
Napisane: 17.03.2025, 15:47 |
|
Dołączył: 26.02.2010 Posty: 88
|
A ja w przeciwieństwie do kolegów powyżej mam inne zdanie: nie zastanawiaj się i bierz póki jeszcze można tym bardziej, że po wielu latach stało się póki co dostępne bez asygnaty.
Jak widzisz nikt tutaj nie rozstrzygnie Twoich dylematów - musisz zrobić to osobiście, a wszelkie nasze subiektywne porady generalnie nie mają sensu.
|
|
Góra |
|
Wamet
|
Napisane: 17.03.2025, 15:56 |
|
Dołączył: 18.05.2022 Posty: 223 Lokalizacja: Bydgoszcz
Nr klubowicza: 804
|
profi napisał(a): A ja w przeciwieństwie do kolegów powyżej mam inne zdanie: nie zastanawiaj się i bierz póki jeszcze można tym bardziej, że po wielu latach stało się póki co dostępne bez asygnaty.
Jak widzisz nikt tutaj nie rozstrzygnie Twoich dylematów - musisz zrobić to osobiście, a wszelkie nasze subiektywne porady generalnie nie mają sensu. Profi bo ty "wariat" jesteś ujeżdżający GT4RS i Spydera RS na codzień...oczywiście super pozytywnie zakręcony "freak" i Tego Tobie cholernie i szczerze zazdroszczę... P.S. Plecy i bębenki od pewnej liczby w PESEL-u trzeba oszczędzać 
_________________
Darek
Porsche 911 Turbo S (991.2) Porsche 911 S (997.1) BMW M6 (E63) BMW M3 (F80) BMW M3 (E46) BMW X6M (E71) BMW 550i (F10) BMW 850i (E31) SL500 (R230) Brera 3.2JTS Q4 Coupe Turbo 2.0 16V Corvette LS1 V8
|
|
Góra |
|
cukin
|
Napisane: 17.03.2025, 18:01 |
|
Dołączył: 17.01.2009 Posty: 193
|
Wynajmij sobie w wypożyczalni na dzień i wyjaśnisz wszystkie swoje wątpliwości.
|
|
Góra |
|
pablo3333
|
Napisane: 18.03.2025, 17:36 |
|
Dołączył: 6.12.2020 Posty: 58
Nr klubowicza: 705
|
cukin napisał(a): Wynajmij sobie w wypożyczalni na dzień i wyjaśnisz wszystkie swoje wątpliwości. Bardzo mądry wpis. Mam 992 TS - według mnie w zupełności nadaje się na daily o ile nie masz za dużo dziurawych dróg w okolicy. Ja mam wersję z dzwiękoszczelnymi szybami i jest mega, zrobiłem 10tys km w sezonie 24' i tylko z rodziną jeździłem innym autem. Mam też 991.2 GT3 ( chętnie sprzedam ). Mimo całej magii tego auta przy użytkowaniu doraźnym uważam, że na codzień to udręka. Głównie ze względu na to, że jest zajebiście głośne. I jazda jednostajna gdzieś w trasie, nieważne czy 120 czy 180 nie jest fajna, fajnie jest jak się gniecie go po po obrotach, a przecież jak robimy trasę to nie bedziemy cały czas gaz hamulec i przyspieszanie i dokręcania do 9tys robić. Na weekend i tor bardzo TAK i WARTO, na daily i miasto i trasa - NIE Komfort zawieszenia jest OK, nawet w kubłach, mnie na daily męczy to co jest również jednocześnie jego dużą zaletą, dźwięk 
_________________
992 Turbo S Coupe - Daily 991.2 GT3 - Weekend 991.1 Turbo S Coupe - sprzedane
|
|
Góra |
|
Doggy Dogg
|
Napisane: wczoraj, 0:54 |
|
Dołączył: 1.01.2014 Posty: 106
|
Ja z kolei będę chciał dobrać coś na daily do SRSa, którego uważam za najpiękniej stockowo brzmiące Porche od wielu lat, ale jednocześnie bardzo głośne i tak jak pablo napisał po długiej trasie jesteś bardziej zmęczony słuchowo niż np od zawieszenia czy fotela. Jeździłem 992 TTSem i dla mnie osobiście zawias był za twardy na daily; ostatnia „miękka” turbina to była chyba 997.2, czyli 15 lat temu. Nie wiem natomiast jak te najnowsze carrery (S, GTS) mają dostrojone zawiasy bo akurat nie jeździłem. Tak w ogóle to rozkminiam też na daily np Benka Conti GT; budżet zbliżony do TTs, osiągi w obu nie do wykorzystania w ruchu drogowym, a komfort o dwie klasy wyższy. Tylko boję się że za młody do takiego auta jestem… Co myślicie??
|
|
Góra |
|
Pavis
|
Napisane: wczoraj, 9:53 |
|
Dołączył: 24.07.2024 Posty: 15
|
No cóż, zadałeś pytanie bez podpowiedzi ile masz lat... Jeżeli masz 15 lat to zdecydowanie za młody, jeżeli masz 30 lat to zależy jaki wiek mają Twoje emocje a nie Twoje ciało, jeżeli masz 45 lat to nie próbuj się oszukiwać bo nie jesteś "za młody" na większość samochodów, jeżeli masz 60+ to zwróć uwagę nie tylko na stan auta ale również na stan swojego zdrowia - jeżeli wsiadanie i wysiadanie nie sprawia zbyt dużego bólu i nie trwa kilka minut to innymi rzeczami się nie przejmuj A tak na serio, w decyzjach kieruj się swoimi potrzebami, swoimi pasjami i sercem, nie myśl czy to pasuje, czy to przystoi, czy sąsiadowi się spodoba, to Twoje życie i przeżyj je tak jak Ty chcesz 
|
|
Góra |
|
Krzysiek (Poznań)
|
Napisane: wczoraj, 10:40 |
|
Dołączył: 26.11.2021 Posty: 80
Nr klubowicza: 785
|
Nie do końca porównanie na którym Tobie zależy, ale...... Miałem 992 GTS, czyli jak zakładam "twardszy" niż Turbo S, niżej zawieszony i chyba mniej daily. To było 1sze 911 i .... no cóż okazało sie, że to absolutnie nie auto dla mnie. Szybki (za szybki?), ale bez emocji. I dodam, że nie na tor (za cienki jestem), ale też nie na co dzień. Miał to być fun car na weekendy dla mnie i dla syna. W październiku 24', po 2 latach używania zamieniłem na 992 GT3 Touring, no i "świat się zmienił". Schodzę do garażu by popatrzeć na auto każdego dnia, jeżdzę jak jest plus 3 i nie pada (GTS'a brałem na przejażdzkę jak było słońce i +15). Za każdym razem (dotąd niewiele, bo ok. 500km) uśmiech i dreszcze. Silnik to inna liga, ale nie chcę burzyć niczyich marzeń/przekonań, ale nie wrócę do silników z turbo. Z tym, że to nie jest daily, więc nie jeżdzę do sklepu po bułki, ale jeździłbym, tylko kubły na normalne bym wymienił. No cóż, nie pojadę tym na wakacje z żoną 300km, bo boję się, że ONA więcej to niego nie wsiądzię. Ale pojadę z synem te 300km zawsze i wszędzie (więcej jednak nie). Podsumowując - moja ocena GT3: 1. Głośny (za głośny na trasę), spoko do miasta. Radia i tak nie słychać, dlatego mam podstawowy zestaw 2. Zawieszenie - nie jest dużo twardszt niż GTS (ale może moja tolerancja jest wyższa) 3. Kubły niewyogodne w codziennym używaniu, genialne by 1/2 razy dziennie wejść / wyjść (nauczyłem sie z YouTuba) 4. Wygląd - hm, subiektywnie - cieżkie, niemijające uczucie... nie maiłem tego przy GTS'ie 5. Użytkowość - nie ma tylnych siedzień, ciężko coś wrzucic do tyłu 6. Emocje vs "zwykle" 911 (wiem, Turbo S to nie zwykłe - tak wszyscy mówią) - jak 100 do 70
Stary jestem (55), ale nie sądzę, aby to była przeszkoda. Syn (26 lat) myśli tak samo. Najmądrzejsza decyzja w moim życiu. Ale zdecydowanie uważam, że warto sie przejechać GT3 przed decyzją. U dealerów stoi tego trochę, a gdyby co to sam się polecam (Poznań)
|
|
Góra |
|
wieslaw
|
Napisane: wczoraj, 22:08 |
|
Dołączył: 8.10.2013 Posty: 265 Lokalizacja: Warszawa
Nr klubowicza: 352
|
Tak jak jeden z kolegów napisał musisz osobiście doświadczyć jazdy GT3. Żadne nasze opinie nie dadzą Ci odpowiedzi, co będzie najlepsze dla Ciebie. Osobiście uważam, że jazda na co dzień i w trasie GT3 będzie zdecydowanie bardziej „uciążliwa” niż 992 Turbo. A co do wyglądu, to już kwestia gustu a często i odpowiednia konfiguracja wiele znaczy. Jestem właścicielem już trzeciej generacji Turbo. Począwszy od 997, 991.1 i od 2020 roku 992. Jest dużo racji w tym, że zawieszenie jest nieco twardsze od 991 ale to naprawdę mało istotnie odczuwalne. W trasie w jedzie autostradowej zupełnie niezauważalne. Ja mam zawieszenie obniżone o 10mm i to raczej powód małej różnicy w jeździe wokół komina. Natomiast uważam, że ten typ 992 Turbo S jest najlepszym wyborem dla kogoś, kto chce mieć uniwersalne do wszystkiego auto sportowe z doskonałymi osiągami również i na torze. Porównywalnymi a może i nawet lepszymi niż GT3. Także sam musisz sobie odpowiedzieć, co jest dla Ciebie najważniejsze. Ja dziś trochę żałuję braku w moim garażu GT3 ale raczej wersji RS 991.2 ale tylko i wyłącznie z powodu moich preferencji do jazdy po torze. Jeżeli chwycisz również bakcyla jazdy w warunkach torowych, to GT3 będzie właściwym wyborem…..
_________________
Wiesław
992 Turbo S ______________________ 991 Turbo S, 997 Turbo
|
|
Góra |
|
mb_911
|
Napisane: wczoraj, 22:53 |
|
Dołączył: 10.03.2007 Posty: 1078 Lokalizacja: Gdynia
Nr klubowicza: 095
|
Chłopaki jako użytkownik GT3 z dość głośnym wydechem mam poradę - w trasę zakładacie słuchawki z ANC (anti noise cancellation) i problem z hałasem z głowy Zawsze tak robię bo dojazd z 3city np. do poznania na tor byłby męczący a tak wilk syty (auto z niepowtarzalnym przyprawiającym o dreszcze dzwiękiem) i owca cała (tzn. głowa  ) Poza tym - tak to auto dla entuzjasty , na pewno nie nadaje się na daily dla kogoś kto go nie akceptuje i nie rozumie jego filozofi. Dlatego przed zakupem jazda próbna dłuższa obowiązkowa.
_________________
jest: 991 GT3, 718 T
było: 996 carrera 4s ; 996 turbo ; 997 turbo ------------------------------------------------------- Puchar PCP 2013 (997 turbo) mariusz
|
|
Góra |
|
|
Strona 1 z 1
|
[ Posty: 12 ] |
|
|
Nie możesz rozpoczynać nowych wątków Nie możesz odpowiadać w wątkach Nie możesz edytować swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz dodawać załączników
|
|
Ostatnie posty forum klubowego
Przyklejone
English information
Ostatnie posty forum PCP
|