Start Strona klubowa Kalendarz imprez Sklep Porsche Polska
Nazwa użytkownika Hasło Zapamiętaj mnie Zarejestruj

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]





Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 28 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2
Autor Wiadomość
Offline
PostNapisane: 29.02.2024, 21:17 

Dołączył: 1.01.2014
Posty: 106
Krzysztof, nie obawiaj się, obiecuję że oszczędzę Ci linczu emocjonalnego i nie będę Cię gnębił :lol:

Nie wiem czy pamiętasz ale tak z 8 lat temu miałeś do sprzedania białego 981 Spyder który wówczas, w sensie dostępności i zjawiskowości, był +/- tym czym dziś jest Spyder RS. Wtedy się do niego przymierzałem i potem trochę żałowałem że odpuściłem temat. Teraz role się odwróciły :wink:

Podejrzewam, że masz innego funcara jako narzędzie do sprawiania przyjemności chociaż na pewno znasz powiedzonko „There is no substitute” :mrgreen:

PS Z tego co wiem „Twój” RS już się sprzedał


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 22.05.2025, 12:15 

Dołączył: 17.01.2009
Posty: 206
Ma ktos pomysl dlaczego 718 rs lub spyder rs tak slabo sie sprzedaje? Bo nie jest to 911? W teorii idealy weekendowy funcar, silnik z gt3, do tego spyder. Moze zbyt duza nisza jak na nasz rynek? Ciekawi mnie Wasza opinia.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 22.05.2025, 20:20 
Avatar użytkownika

Dołączył: 8.03.2007
Posty: 1596
Lokalizacja: Kraków
Nr klubowicza: 078
Właśnie - w teorii..
To jest auto dość specyficzne, dla bardzo wąskiej grupy osób.
Na tor? No nie, jest GT4.
Na codzień zbyt radykalne.
Nawet weekendowo - ile osób użytkuje tak 'zwykłego' Spydera? To raczej stacze garażowe czy auta kolekcjonerskie.

I to wszystko w kosmicznej cenie (dla 95% populacji to jest po prostu Boxster - tanie Porsche, niewiele różniące się od tych 4x tańszych 2.0).




_________________

Piotrek
944 '86 3.0 wydmucha
996.2 C4 cabrio '02
997 TT '06
Cayenne Diesel S '14
Macan GTS '16

ex: 944 S2 '89


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 22.05.2025, 21:59 

Dołączył: 26.06.2023
Posty: 24
Nr klubowicza: 856
Jeździłem wielokrotnie GT4RS i Spyder RS po torze. GT4RS jest genialnym narzędziem do jazdy właśnie po torze, natomiast w ogóle nie nadaje się do codziennego użytkowania. Jest potwornie głośny, makabrycznie twardy, nie nadaje się nawet na weekendowe wyjazdy. Natomiast Spyder nie nadaje się do niczego ani na tor ( w tej samej cenie GT4RS jest lepszy, sztywniejszy, ma lepszą aerodynamikę i dach), ani do jazdy na codzień. Na torze tak się zachwyciłem GT4RS, że chciałem go kupić, ale na szczęście przejechałem sie nim w trasie i po zwykłych ulicach. Ja użytkuję Porsche na przejażdżki weekendowe i od czasu do czasu na torze, GT4RS - em nie mógłbym jeżdzić na weekendy. Na tor można wynająć RS - a , nie potrzeba kupować.
Zobacz ile rocznych, dwuletnich RS jest do sprzedania, ludzie kupują trochę pojeżdżą, przejadą się po torze, wyjadą w alpy i sprzedają, bo nie nadaje się to normalnej jazdy.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 23.05.2025, 17:18 

Dołączył: 26.02.2010
Posty: 96
To może teraz trochę z praktyki użytkownika wszystkich modeli RS (718, 911) :D

Zarówno Spyder RS jak i GT4 RS to świetny samochód na co dzień pod warunkiem, że:
- poruszasz się po dobrej jakości nawierzchni,
- masz "łatwy" parking,
- nie jesteś w stresie i pośpiechu,
- nic nie rozprasza Twojej uwagi poza jazdą,
- jest dobra pogoda,

Spyder RS vs GT4 RS:
zawieszenie - jest nieco mniej twarde ale to nie jest znacząca różnica, raczej kosmetyczne odczucia
głośność - bardzo podobnie, niuanse
reszta - poza dachem analogicznie
Reasumując, przy spełnieniu powyższych warunków gdy masz luźniejszy dzień obydwa dadzą wiele frajdy, a szczególnie bez dachu nad głową i stanowią bardzo fajną alternatywę dla roboczego wozidła. Najważniejsze z tego według mnie to stan nawierzchni. Na dziury, wertepy szkoda tych aut, stresu i nerwów. Gdy drogi odpowiednie to jest jędrnie, zwarto, responsywnie tak jak lubię, a w żadnym wypadku zbyt twardo. Obydwa najlepiej sprawdzają mi się gdy mam przewidywalny, luźniejszy dzień roboczy oraz na weekendowe pojeżdżawki. Który dla kogo lepszy zależy wyłącznie od indywidualnych preferencji użytkownika.

Ceny, sytuacja rynkowa:
jeśli chodzi o faktycznych użytkowników to cieszmy się, że sytuacja znormalniała i zamiast my stać w kolejce to auta czekają na nas, wreszcie! Rozumiem, że dla rzesz spekulantów i "okazjonalistów" czasy nadeszły gorsze ale dla mnie całkowicie normalna sytuacja to następująca: potrzebujesz, kupujesz, używasz a to kosztuje między innymi amortyzację co oznacza, że w końcu auta trafiają we właściwe ręce tych, którzy z nich faktycznie korzystają. Oby jak najdłużej ten stan się utrzymał.

Jeśli ktoś potrzebuje informacji bądź opinii na temat każdego modelu z serii GT w praktyce chętnie pomogę.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 27.05.2025, 18:08 

Dołączył: 26.02.2010
Posty: 96
Panowie i Panie :wink:

Dzień jak co dzień ze Spyder RS :D

Dziś idealna pogoda. 75 km po aglomeracji w tym 1h w korku. Wizyta w szkole, piekarnia, fryzjer, restauracja, LIDL zakupy, po drodze kilka nawijek po ślimakach dla sportu - wszystko ogarniete z bananem na gębie :lol:

Uwagi:
1) w przednim bagazniku nie wozimy zywnosci - znów mi sie pieczywo zagotowało, tam wszystko się gotuje
2) nie ma jak dogrzać cup 2 na ulicy
3) caraz częściej łapię się na tym że zawieszenie w trybie normalnym jest mi zbyt miękkie

Mój najlepszy daily car ever :wink:


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 28.05.2025, 8:05 
Avatar użytkownika

Dołączył: 18.05.2022
Posty: 247
Lokalizacja: Bydgoszcz
Nr klubowicza: 804
profi napisał(a):
Panowie i Panie :wink:

Dzień jak co dzień ze Spyder RS :D

Dziś idealna pogoda. 75 km po aglomeracji w tym 1h w korku. Wizyta w szkole, piekarnia, fryzjer, restauracja, LIDL zakupy, po drodze kilka nawijek po ślimakach dla sportu - wszystko ogarniete z bananem na gębie :lol:

Uwagi:
1) w przednim bagazniku nie wozimy zywnosci - znów mi sie pieczywo zagotowało, tam wszystko się gotuje
2) nie ma jak dogrzać cup 2 na ulicy
3) caraz częściej łapię się na tym że zawieszenie w trybie normalnym jest mi zbyt miękkie


Mój najlepszy daily car ever :wink:


+100
Wariat... :-)

Wpadaj w lipcu przybić piątkę na tor Poznań - III Eliminacja PCP, dogrzejesz CUP2 na zapas ;-)




_________________

Darek

Porsche 911 Turbo S (991.2)
Porsche 911 S (997.1)
BMW M6 (E63)
BMW M3 (F80)
BMW M3 (E46)
BMW X6M (E71)
BMW 550i (F10)
BMW 850i (E31)
SL500 (R230)
Brera 3.2JTS Q4
Coupe Turbo 2.0 16V
Corvette LS1 V8


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 28.05.2025, 12:26 

Dołączył: 26.02.2010
Posty: 96
Wamet napisał(a):
profi napisał(a):
+100
Wariat... :-)

Wpadaj w lipcu przybić piątkę na tor Poznań - III Eliminacja PCP, dogrzejesz CUP2 na zapas ;-)


Dzięki wielkie za zaproszenie. W lipcu wakacje to raczej niewykonalne ale w późniejszym czasie z wielką przyjemnością. Gdyby tak jeszcze nieco bliżej np. na Silesii to na pewno :D


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 28 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]




Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Ostatnie posty forum klubowego








Przyklejone




English information
Ostatnie posty forum PCP