Start Strona klubowa Kalendarz imprez Sklep Porsche Polska
Username Password Log me on automatically each visit Register

All times are UTC + 1 hour [ DST ]





Post new topic Reply to topic  [ 8 posts ] 
Author Message
Offline
 Post subject: Akumulator Cayenne GTS
PostPosted: 21.05.2025, 20:15 

Joined: 25.03.2025
Posts: 7
Zwracam się do Szanownego Grona o pomoc w temacie jaki powinien być akumulator w Cayenne GTS rok 2008? Nigdzie nie udało mi się uzyskać jednoznacznej informacji. A podejrzewam, że źródłem występujących szaleństw może być niewłaściwy akumulator (analogicznie jak miałem w E65 750i). Z góry dziękuję za pomoc.


Top
 Profile  
Reply with quote  
Offline
PostPosted: 23.05.2025, 22:15 

Joined: 5.11.2012
Posts: 251
Fabrycznie zamontowany był aku o poj. 110Ah i 900A prądu rozruchowego. Radzę pozostać przy tej samej pojemności, a ten drugi parametr zazwyczaj waha się w granicach 900-950A zależnie od producenta aku. Jaki byś nie wybrał i tak trzeba kodować. Oczywiście koniecznie sprawdzić ładowanie i potem regularnie jeździć 8)


Top
 Profile  
Reply with quote  
Offline
PostPosted: 26.05.2025, 8:53 

Joined: 25.03.2025
Posts: 7
Bardzo dziękuję za odpowiedź. Ale jakiego typu ten aku - nie jest to AGM?


Top
 Profile  
Reply with quote  
Offline
PostPosted: 26.05.2025, 19:29 

Joined: 8.07.2007
Posts: 5299
GTS z 2008 roku nie miał jeszcze systemu start-stop, więc ja bym się nie pchał w AGM. Oczywiście nie zaszkodzi.
W tym roczniku jeszcze nie było zdaje się kodowania akumulatora.


Top
 Profile  
Reply with quote  
Offline
PostPosted: 27.05.2025, 2:30 

Joined: 5.11.2012
Posts: 251
A mnie parę lat wstecz w PorschePana möwiono, że trzeba kodować :angel4:


Top
 Profile  
Reply with quote  
Offline
PostPosted: 27.05.2025, 20:20 

Joined: 8.07.2007
Posts: 5299
Na pewno mowa była o tym roczniku?


Top
 Profile  
Reply with quote  
Offline
PostPosted: 31.05.2025, 21:11 

Joined: 25.03.2025
Posts: 7
Bardzo dziękuję za odpowiedzi. Jeśli chodzi o Porsche to jest to moje pierwsze Porsche i uczę się tej technologii i filozofii pojazdów tej marki. Natomiast elektronika w moim egzemplarzu zachowuje się delikatnie mówiąc dziwnie. Jak już pisałem w BMW E65 750i rocznik 2006 polift działy się podobne "jaja" całe serie błędów czujników problemy z uruchomieniem po tygodniu stania pojazdu. By Was nie zanudzać, reasumując winnym był akumulator ale nie jego parametry a typ. Po założeniu właściwego w moim przypadku AGM nastąpiło cudowne uzdrowienie. I tu dlatego pytałem o typ aku. Choć jeśli nie był kodowany w Porsche to jest to dziwne, a objawy takie same. Może ktoś z Was miał taki przypadek? Uprzedzam pytania - po diagnostyce komputerowej błędy zasilania różnych czujników. Dosłownie randomowo. Wczoraj jedne jutro inne.


Top
 Profile  
Reply with quote  
Offline
PostPosted: 1.06.2025, 11:18 

Joined: 8.07.2007
Posts: 5299
Ja bym sprawdzał wiązki. Może zalane, może jakiś sterownik zalany. Oczywiście zakładam że wszystko jest podłączone poprawnie. Może coś ciągnie prąd. Przyczyn może być wiele.


Top
 Profile  
Reply with quote  
Display posts from previous:  Sort by  
Post new topic Reply to topic  [ 8 posts ] 

All times are UTC + 1 hour [ DST ]




You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot post attachments in this forum

Jump to:  
Ostatnie posty forum klubowego








Przyklejone



English information
Ostatnie posty forum PCP