|
Strona 1 z 1
|
[ Posty: 3 ] |
|
Autor |
Wiadomość |
kryptic
|
Napisane: 15.06.2025, 14:01 |
|
Dołączył: 9.03.2021 Posty: 27
|
Wygląda na to, że niebawem będę musiał wymienić amortyzatory w swoim 986, czuć że prawy przedni zaczyna powoli niedomagać. Z racji wieku auta chciałbym to zrobić kompleksowo i myślę o wymianie wszystkich czterech amortyzatorów, sprężyn, odbojów i mocowań.
Auta nie używam na torze, ale dużo jeżdżę po szybkich winklach i górskich przełęczach oraz okresowo dłuższe wypady po Europie. Obecnie mam standardowe oryginalne zawieszenie i chętnie bym trochę usztywnił, ale nie drastycznie. Na pewno odpada gwint oraz sprężyny obniżające typu Eibach, H&R. Jeżdżę na felgach 16, więc mam i tak najniższy możliwy seryjny prześwit, nie mogę sobie pozwolić na obniżenie o kolejne 25-30mm, bo zacznę przycierać o różne miejsca.
Czy macie jakieś sprawdzone opcje? Jeśli chodzi o sprężyny, to nie ma zbytnio wyboru i skłaniałbym się do oryginałów. Amortyzatory to myślę o Bilstein B6 lub B8 w zależności od doboru sprężyn. I tu pytanie, bo oryginalne sprężyny są w dwóch opcjach: standard i sportowe M030, które są nieco sztywniejsze i obniżają o 10mm, co chyba jeszcze bym zniósł. Pytanie czy warto i jak dużo rzeczy musiałbym wymienić żeby założyć te sportowe sprężyny? Macie jakieś doświadczenia? Czy do nich Bilsteiny B6 lub B8 będą pasować?
|
|
Góra |
|
Romcio
|
Napisane: dzisiaj, 7:30 |
|
Dołączył: 10.06.2017 Posty: 1227
|
Dlaczego masz tak małe felgi , jakiś nietypowy fajny wzór. Felga nie wpływa na prześwit , chyba że założone nieprawidłowe ogumienie. Wysokość całkowita koła powinna być zachowana niezależnie od wielkości felgi.
|
|
Góra |
|
kryptic
|
Napisane: dzisiaj, 18:16 |
|
Dołączył: 9.03.2021 Posty: 27
|
Mam założone oryginalne felgi 16, które były podstawowym wyposażeniem Boxstera w Europie (w USA chyba takich nie było) - zdjęcie poniżej. Ogumienie jest zgodne z wytycznymi producenta, 205/55 R16 przód, 225/50 R16 tył. Masz rację, że teoretycznie średnica całego koła powinna być z grubsza taka sama niezależnie od felg, ale jednak pewne różnice są. W stosunku do felg 17 i 18 to jest około 5mm średnicy mniej na przodzie, na tyle to odpowiednio 4,4mm i 11,3mm mniej. Tabelka z serwisówki z porównaniem wysokości też potwierdza, że Boxster na 16 jest zawieszony ok. 5-7mm niżej względem 17 i 18. Warto też wspomnieć, że wersje z USA mają wyżej zawieszony przód niż europejskie. Moje obecne zawieszenie to RoW Series.
Nie masz wystarczających uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego postu.
|
|
Góra |
|
|
Strona 1 z 1
|
[ Posty: 3 ] |
|
|
Nie możesz rozpoczynać nowych wątków Nie możesz odpowiadać w wątkach Nie możesz edytować swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz dodawać załączników
|
|
Ostatnie posty forum klubowego
Przyklejone
English information
Ostatnie posty forum PCP
|