Start Strona klubowa Kalendarz imprez Sklep Porsche Polska
Username Password Log me on automatically each visit Register

All times are UTC + 1 hour [ DST ]





Post new topic Reply to topic  [ 5 posts ] 
Author Message
Offline
PostPosted: 15.06.2025, 14:01 

Joined: 9.03.2021
Posts: 28
Wygląda na to, że niebawem będę musiał wymienić amortyzatory w swoim 986, czuć że prawy przedni zaczyna powoli niedomagać. Z racji wieku auta chciałbym to zrobić kompleksowo i myślę o wymianie wszystkich czterech amortyzatorów, sprężyn, odbojów i mocowań.

Auta nie używam na torze, ale dużo jeżdżę po szybkich winklach i górskich przełęczach oraz okresowo dłuższe wypady po Europie. Obecnie mam standardowe oryginalne zawieszenie i chętnie bym trochę usztywnił, ale nie drastycznie. Na pewno odpada gwint oraz sprężyny obniżające typu Eibach, H&R. Jeżdżę na felgach 16, więc mam i tak najniższy możliwy seryjny prześwit, nie mogę sobie pozwolić na obniżenie o kolejne 25-30mm, bo zacznę przycierać o różne miejsca.

Czy macie jakieś sprawdzone opcje? Jeśli chodzi o sprężyny, to nie ma zbytnio wyboru i skłaniałbym się do oryginałów. Amortyzatory to myślę o Bilstein B6 lub B8 w zależności od doboru sprężyn. I tu pytanie, bo oryginalne sprężyny są w dwóch opcjach: standard i sportowe M030, które są nieco sztywniejsze i obniżają o 10mm, co chyba jeszcze bym zniósł. Pytanie czy warto i jak dużo rzeczy musiałbym wymienić żeby założyć te sportowe sprężyny? Macie jakieś doświadczenia? Czy do nich Bilsteiny B6 lub B8 będą pasować?


Top
 Profile  
Reply with quote  
Offline
PostPosted: 18.06.2025, 7:30 

Joined: 10.06.2017
Posts: 1227
Dlaczego masz tak małe felgi , jakiś nietypowy fajny wzór. Felga nie wpływa na prześwit , chyba że założone nieprawidłowe ogumienie. Wysokość całkowita koła powinna być zachowana niezależnie od wielkości felgi.


Top
 Profile  
Reply with quote  
Offline
PostPosted: 18.06.2025, 18:16 

Joined: 9.03.2021
Posts: 28
Mam założone oryginalne felgi 16, które były podstawowym wyposażeniem Boxstera w Europie (w USA chyba takich nie było) - zdjęcie poniżej. Ogumienie jest zgodne z wytycznymi producenta, 205/55 R16 przód, 225/50 R16 tył. Masz rację, że teoretycznie średnica całego koła powinna być z grubsza taka sama niezależnie od felg, ale jednak pewne różnice są. W stosunku do felg 17 i 18 to jest około 5mm średnicy mniej na przodzie, na tyle to odpowiednio 4,4mm i 11,3mm mniej. Tabelka z serwisówki z porównaniem wysokości też potwierdza, że Boxster na 16 jest zawieszony ok. 5-7mm niżej względem 17 i 18. Warto też wspomnieć, że wersje z USA mają wyżej zawieszony przód niż europejskie. Moje obecne zawieszenie to RoW Series.


You do not have the required permissions to view the files attached to this post.


Top
 Profile  
Reply with quote  
Offline
PostPosted: 19.06.2025, 21:53 

Joined: 25.02.2018
Posts: 273
Club number: 584
A masz może stronę 44 gdzie jest pokazany pkt pomiarowy ?


Top
 Profile  
Reply with quote  
Offline
PostPosted: 20.06.2025, 10:40 

Joined: 9.03.2021
Posts: 28
Całą serwisówkę można łatwo znaleźć na anglojęzycznych stronach. To o co pytasz jest pokazane na przykład tutaj: https://986forum.com/forums/boxster-rac ... eight.html


Top
 Profile  
Reply with quote  
Display posts from previous:  Sort by  
Post new topic Reply to topic  [ 5 posts ] 

All times are UTC + 1 hour [ DST ]




You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot post attachments in this forum

Jump to:  
Ostatnie posty forum klubowego








Przyklejone




English information
Ostatnie posty forum PCP