Start Strona klubowa Kalendarz imprez Sklep Porsche Polska
Nazwa użytkownika Hasło Zapamiętaj mnie Zarejestruj

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]





Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 6 ] 
Autor Wiadomość
Offline
PostNapisane: 17.06.2025, 9:20 

Dołączył: 17.06.2025
Posty: 4
Cześć.
Chciałbym wymienić płyny i oleje w 3.0 TDI CRCA. Może ktoś doradzić jak najlepiej wymienić domowym sposobem (garaż, kanał, lift max na pneumatyce) takie kwestie jak:
1. olej wspomagania kierownicy
2. płyn chłodniczy
3. płyn hamulcowy (czy potrzebuje kompa do tego żeby odpowietrzyć)
4. Mechanizm różnicowy przód
5. Mechanizm różnicowy tył Hang-On
6. Mechanizm różnicowy tył Torsen
7. Mechanizm różnicowy tył o podwyższonym tarciu
8. Skrzynia rozdzielcza Hang-On
9. Skrzynia rozdzielcza Torsen
10. PDCC płyn - jak sprawdzić czy musze to zmieniać?
11. Olej w automacie Aisin 8G. Myślę żeby zmienić dwa razy albo 3 razy statycznie w ten sposób jak tu: https://youtu.be/YiKf3Qq9HM0?si=7NeUf79wpUMmdFXs

Jeśli chodzi o pkt 5,6 i 7 to mam pytanie jaki ja mam mechanizm różnicowy tył?
No i 8 i 9 jaką mam skrzynkę rozdzielacza?

Proszę o wyrozumiałość i dziękuję z góry


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 17.06.2025, 23:28 

Dołączył: 8.07.2007
Posty: 5297
Nie masz torsena w środkowym dyferencjale ani w tylnym. W tylnym najpewniej masz otwarty dyferencjał, ale można to sprawdzić po numerze vin lub kładąc się pod autem. Oczywiście jeszcze możesz zapiąć napędy i zobaczyć co Ci się pokaże na zegarach (które dyferencjały zostaną zablokowane).

Jeżeli masz pdcc to będzie oddzielny zbiorniczek pod maską.

Wszystko oprócz skrzyni IMHO można jeszcze jakoś wymienić kładąc się pod autem, ze skrzynią jakoś sobie nie wyobrażam tego. Oczywiście da się, ale zakładam że nie tylko spuszczasz oleje ale też wymieniasz filtr.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: wczoraj, 10:04 

Dołączył: 17.06.2025
Posty: 4
Dziękuję za odpowiedź.

To jak quattro działa jak nie ma torsena? co tam jest? haldex? :o
Możesz mi wyjaśnić w ogóle jak działa ten suwak?:
Załącznik:
obraz_2025-06-18_100430005.png


A filtr w automacie jest w misce?
ile wejdzie oleju do skrzyni przy statycznej wymianie?


Nie masz wystarczających uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego postu.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: wczoraj, 20:57 

Dołączył: 8.07.2007
Posty: 5297
Tak, filtr jest w misce olejowej. Potrzebne będzie około 7 litrów oleju.

Do przekazywania napędu na przód jest zestaw tarczek. Coś w rodzaju sprzęgła wiskotycznego, ale nie nazywa się to haldexem, bo to zdaje się nazwa własna? Może ktoś to lepiej wyjaśni :)

Na górze suwaka masz napis offroad a na dole onroad. Zatrzymujesz się, wrzucasz N i suwakiem przesuwasz do góry. Najpierw powinien włączyć się reduktor następnie blokada środkowego mechanizmu różnicowego, potem blokada tylnego mechanizmu różnicowego jeżeli taki posiadasz. Podobno są Cayenne które mają blokadę przedniego mechanizmu, ale ja nigdy takiego nie widziałem. Katalog też temu zaprzecza. Teoretycznie z Tuarega można by coś zaadaptować. Przy zapinają kolejnych pozycji powinna być komunikaty na zegarach oraz zaświecą się odpowiednie diody obok suwaka.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: dzisiaj, 7:13 

Dołączył: 17.06.2025
Posty: 4
Dzięki za odpowiedz. Czyli rozumiem ze przy trybie on road jest wszystko pogaszone. Jak wtedy działa 4x4? jaki jest rozkład siły momentu na poszczególne osie?


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: dzisiaj, 12:58 

Dołączył: 8.07.2007
Posty: 5297
Standardowo rozdział napędu jest 42 przód 58 tył.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 6 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]




Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Ostatnie posty forum klubowego








Przyklejone




English information
Ostatnie posty forum PCP