Start Strona klubowa Kalendarz imprez Sklep Porsche Polska
Nazwa użytkownika Hasło Zapamiętaj mnie Zarejestruj

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]





Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 4 ] 
Autor Wiadomość
Offline
PostNapisane: 23.07.2025, 15:20 

Dołączył: 10.07.2025
Posty: 3
Witam wszystkich chciałbym zapytać o działanie pomp paliwa ponieważ gdy wyłączę auto to słychać że pompa/ może dwie nadal pracują i czuć zapach benzyny obok auta/ w aucie. Przekaźniki wsadzone nowe jedynie po wyciągnięciu bezpiecznika nr 13 pod maską (pompa lewa) słychać ciesze. Czasami po zgaszeniu auta pompy wyłączają się od razu a czasami pracują kilkanaście minut. Czy to normalne?


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 23.07.2025, 18:01 

Dołączył: 24.07.2024
Posty: 27
Na pewno nie jest normalne aby pompy pracowały przez kilkanaście minut po wyłączeniu zapłonu, one powinny się wyłączyć natychmiast!
Jeżeli do tego czujesz paliwo to używanie tego samochodu jest (w tym przypadku dosłownie) igraniem z ogniem.
Po Twoim opisie na 99% problem jest w elektryce, możliwe że przekaźnik który został wymieniony jest wadliwy lub problem jest w jego gnieździe, może też być jakieś zwarcie...


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 24.07.2025, 21:30 

Dołączył: 10.07.2025
Posty: 3
Pavis napisał(a):
Na pewno nie jest normalne aby pompy pracowały przez kilkanaście minut po wyłączeniu zapłonu, one powinny się wyłączyć natychmiast!
Jeżeli do tego czujesz paliwo to używanie tego samochodu jest (w tym przypadku dosłownie) igraniem z ogniem.
Po Twoim opisie na 99% problem jest w elektryce, możliwe że przekaźnik który został wymieniony jest wadliwy lub problem jest w jego gnieździe, może też być jakieś zwarcie...
dziękuję za zainteresowanie tematem. Przekaźniki odpadają ( podmieniałem oryginalne a teraz nowe dwie sztuki) to samo. Znalazłem informację że komputer steruje działaniem pomp. Może jakiś czujnik ciśnienia nie daje informacji do komputera a ten nie odcina pomp i tłoczą...


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: wczoraj, 9:47 

Dołączył: 24.07.2024
Posty: 27
Próbowałeś zresetować ECU poprzez odłączenie akumulatora na 20-30min. i czy to coś zmieniło w zachowaniu pompy ?
Czy rozbiłeś diagnostykę i wywala jakieś błędy ?
Jeżeli wymieniłeś przekaźniki w ciemno i nic to nie dało, a wcześniej nie podpinałeś pod PIWIS (choć od tego bym zaczął przy takiej usterce) to teraz wydaje się to wręcz konieczne. Sprawdź co pokaże komputer bo będziesz walczył z wiatrakami.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 4 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]




Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Ostatnie posty forum klubowego








Przyklejone




English information
Ostatnie posty forum PCP