Start Strona klubowa Kalendarz imprez Sklep Porsche Polska
Nazwa użytkownika Hasło Zapamiętaj mnie Zarejestruj

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]





Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 8 ] 
Autor Wiadomość
Offline
PostNapisane: 18.10.2025, 18:31 

Dołączył: 18.10.2025
Posty: 2
Cześć,

Chciałbym się dowiedzieć, jakie macie zdanie na temat opon całorocznych? Czy ekonomiczne wybory są ok o ile ktoś jeździ więcej po mieście i głównie krótkie dystanse? interesuje mnie wasze doświadczenie z oponami Triangle, bo niby nie tak znane, ale certyfikaty i długa gwarancja są, więc wydaje mi się, że mogą być ok.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 18.10.2025, 23:31 

Dołączył: 28.07.2025
Posty: 35
Używam wielosezonowych Falken z takim bieżnikiem: https://www.sklepopon.com/opona-caloroc ... ck/4337551 . Jedna zima już przejeżdżona i powiem że jest Ok, ale szaleństwa to tylko na suchym.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 19.10.2025, 18:27 
Avatar użytkownika

Dołączył: 18.01.2012
Posty: 1662
Lokalizacja: Warszawa Boxster S 986
Nr klubowicza: 694
A do czego mają być te opony ?




_________________

ROADSTER Boxster S 986


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 20.10.2025, 13:20 

Dołączył: 2.02.2010
Posty: 330
Lokalizacja: Kraków
Nr klubowicza: 769
Nie no sorry ale po za miejskim wozidełkiem typu VW Up, czy Twingo takich opon bym nie założył (mówie o producencie).
Jeżeli ktoś nie jeździ w góry czy po świeżym śniegu opony całoroczne do miejskich aut mogą być.
Opony całoroczne wydłużają drogę hamowania o 20% w stosunku do zimowych co jest już dużą wartością powyżej 50km/h.




_________________

Obrazek
Porsche 911 SC M Targa `79 Turbo look
Porsche 911 996.2 3.6 Coupe Aero kit
Porsche 718 2.0T `17
Corrado VR6 3.0 Turbo `92
i pare innych :)
Było: Porsche 986 Boxster 2.7 `00


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 20.10.2025, 17:52 
Avatar użytkownika

Dołączył: 8.03.2007
Posty: 1602
Lokalizacja: Kraków
Nr klubowicza: 078
mps napisał(a):
Nie no sorry ale po za miejskim wozidełkiem typu VW Up, czy Twingo takich opon bym nie założył (mówie o producencie).
Jeżeli ktoś nie jeździ w góry czy po świeżym śniegu opony całoroczne do miejskich aut mogą być.
Opony całoroczne wydłużają drogę hamowania o 20% w stosunku do zimowych co jest już dużą wartością powyżej 50km/h.


Mam tak samo. Do Porsche nigdy.
Nie ma opony która mogłaby wytrzymać i upały po 40 stopni i mrozy po -20 i zapewnić dobre osiągi.




_________________

Piotrek
944 '86 3.0 wydmucha
996.2 C4 cabrio '02
997 TT '06
Cayenne Diesel S '14
Macan GTS '16

ex: 944 S2 '89


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: wczoraj, 13:37 
Członek Zarządu PCP
Avatar użytkownika

Dołączył: 20.05.2015
Posty: 2310
Lokalizacja: Tychy
Nr klubowicza: 468
Jak moja 944 (sic!) przyjechała z USA to miała całoroczne opony KENDA (Kanada).
Po zmianie na Michelin, a teraz na KUMHO - świat a ludzie.
Tych KENDA używam w okresie jesienno-zimowym.

Tak jak koledzy pisali wcześniej - raczej całoroczne nie nadają się do sportowych samochodów.

Co innego Cayenne/Macan - tu myślę, że ok. Z drogiej strony zetrą się one tak szybko w lecie, że ekonomicznie cała zabawa moim zdaniem pod dużym znakiem ?




_________________

pozdrawiam
Adam

============
944/993/996T/957/970
986/996

http://www.prosiakovo.pl
http://www.enotrip.pl


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: dzisiaj, 11:22 

Dołączył: 28.07.2025
Posty: 35
Kasa też jest ważna, czasami.
Ale czasami to nie kasa jest ważna.
Gdybym miał sportowe auto to zapewne bym kupił dedykowane opony sugerowanej firmy.
Jednak Cayenne to bardziej codzienne wozidło niż sportowe auto.
Do tego dochodzi permamentna jazda po mokrym od około 6 lat. Tak, ostatniej zimy jeździłem około 10 dni po śniegu i to o grubości do 3 centymetrów. A na oblodzoną drogę to nawet opony zimowe nic nie poradzą tylko kolce.
Do tego dochodzi wymiana i trzymanie drugiego zestawu kół. Czasami niektórzy nie mają za bardzo na to miejsca.
Przerabiałem to w swoim życiu przy innych samochodach gdy śniegu padało do 30 centymetrów. Myślę że trzeba się dostosowywać do zmian jakie fundują Nam zmiany klimatyczne a nie trwać w stałości. Kiedyś były tylko opony wielosezonowe i w takim samym uporze były wprowadzane opony letnie i zimowe.
Pozdrawiam konserwatystów. Każdy sam wybiera co mu bardziej w duszy gra.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: dzisiaj, 12:22 

Dołączył: 17.01.2009
Posty: 241
Range rovery sprzedaja tylko na wielosezonowych z tego co pamietam. Ciekawe jestem ilu wlascicieli zmienia. Sam osobiscie zmieniam mimo upierdoliwosci calego procesu. Po kilku sytuacjach czarnego lodu/super slabej przyczepnosci wole miec te 20% wiecej gripu niz ich nie miec. Ale niech kazdy robi co mu pasuje.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 8 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]




Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Ostatnie posty forum klubowego








Przyklejone




English information
Ostatnie posty forum PCP