|
Strona 1 z 1
|
[ Posty: 16 ] |
|
Autor |
Wiadomość |
zeroeight
|
Napisane: 13.07.2013, 17:29 |
|
Dołączył: 5.06.2013 Posty: 39
|
To dopiero początek mojej drogi poszukiwania 964 i potrzebuję porady.
Ostatnio miałem okazję oglądać ten samochód:
http://otomoto.pl/porsche-911-964-c4-ca ... 26147.html
Silnik po remoncie u Szafrańskiego, jeszcze nie dotarty. (Czy przy 140 tys km remont to norma?)
Nowe wnętrze - całe rozebrane, łącznie z dywanikami i poskładane.
Nowy lakier, oryginalny kolor.
Nowe sprzęgło. Po wstępnych oględzinach wychodzi na to, że auto nie wymaga wkładu finansowego.
Sprowadzony z USA kilka lat temu (około 4). Właściciel to fan marki, to jego kolejne Porsche, teraz przymierza się do 993 turbo.
Początkowo mocno się napaliłem, ale teraz pojawiły się pewne wątpliwości.
Pytanie: Czy Waszym zdaniem taki samochód ma jeszcze jakąś wartość kolekcjonerską? Czy zmiana koloru w takim aucie, na inny z palety Porsche, bardzo obniży jego późniejsza wartość?
Z góry dziękuję za pomoc.
|
|
Góra |
|
911Bart
|
Napisane: 14.07.2013, 9:13 |
|
Dołączył: 10.04.2008 Posty: 1899
|
Osobiście odpuściłbym ten egzemplarz, ale to rzecz gustu...
Poszukałbym za granicą np. tutaj (trzeba się spieszyć bo jest tego coraz mniej) auta w normalnym kolorze, które nie potrzebowało ani nie potrzebuje remontu...
Są takie.
|
|
Góra |
|
BT
|
Napisane: 14.07.2013, 9:37 |
|
Klubowicz |
|
Dołączył: 11.01.2011 Posty: 3043 Lokalizacja: Warszawa
Nr klubowicza: 258
|
Kolekcjonerskie auta sa w pelni oryginalne (lakier, czesci) i z symbolicznym przebiegiem. Jesli chcesz miec takie auto w garazu, to znajdz je sobie na aukcjachza granica, przywiez, przykryj pokrowcem i delektuj sie.
Natomiast 964 do jezdzenia bedzie Cie kosztowalo kilka razy mniej i da Ci innego rodzaju satysfakcje, za to powinienes liczyc sie z biezacymi pracami, ktore dadza Ci pelna radosc korzystania z klasyka. To dobry wybor, jesli stac Cie na utrzymanie tego auta w dobrym lub coraz lepszym stanie.
Pewnie zdajesz sobie sprawe, ze jazda 964 troche rozni sie od 996. Komfort, akcesoria, bezpieczenstwo, ekologia - wszystko na poziomie z przelomu lat 80-90. Troche inne swiaty. Ktos powiedzial, ze jedyna nowoczesna alternatywa dla wiatrakow sa auta GT (GT2, GT3, wersje RS) i zgadzam sie z tym.
_________________
Bartek
997.1 GT3 964 C2 958 3.0d 996 turbo X50 [był] 964 C4 [był]
|
|
Góra |
|
BT
|
Napisane: 14.07.2013, 9:48 |
|
Klubowicz |
|
Dołączył: 11.01.2011 Posty: 3043 Lokalizacja: Warszawa
Nr klubowicza: 258
|
Aaa, ceny. [EDIT: po sprawdzeniu widze, ze ceny w Polsce rowniez ida do gory]
Mozesz tez szukac w USA. Tam jest najwiekszy rynek Porsche na swiecie i wbrew obiegowej u nas opinii sa tam takze wartosciowe prosiaki.
Oczywiscie w Polsce jest takich aut bardzo malo, a jak zmieniaja wlasciciela, to czesto bezposrednio.
Powodzenia w poszukiwaniach. Mam nadzieje, ze Ci sie uda szybko znalezc odpowiednie auto.
_________________
Bartek
997.1 GT3 964 C2 958 3.0d 996 turbo X50 [był] 964 C4 [był]
|
|
Góra |
|
zeroeight
|
Napisane: 14.07.2013, 12:28 |
|
Dołączył: 5.06.2013 Posty: 39
|
Czyli podsumowując możemy podzielić je na 3 kategorie:
- kolekcjonerskie (stoją głównie w garażu, mają wszystkie oryginalne części, lakier i elementy wnętrza, przebieg nie przekracza 100 tys. km, służą raczej do oglądania niż jeżdżenia)
- daily drive (samochody z wyższym przebiegiem, różnym stanem technicznym, dopuszczalna jest zmiana lakieru, stosowanie zamienników, stan oceniamy podobnie jak w przypadku innych samochodów jeżdżących po naszych pięknych drogach, co daje duży rozstrzał w cenach)
- używane do sportu (stan silnika odgrywa tutaj dużą rolę, stan budy to drugorzędna sprawa bo i tak przeważnie jest wybebeszana i przygotowana pod klatkę)
Odnosząc to do siebie to chciałbym gdzieś połączyć te 3 kategorie - mieć auto w pieknym stanie na oryginalnych częściach, jednocześnie używać go do codziennej sezonowej jazdy i raz do roku pojechać dla przyjemności w Classic Cupie, lub innej imprezie dla klasyków.
Wychodzi na to, że powinienem szukać auta z kategorii daily drive w bardzo dobrym stanie.
Pytanie czy to co napisałem wyżej w ogóle ma sens
|
|
Góra |
|
BT
|
Napisane: 14.07.2013, 12:53 |
|
Klubowicz |
|
Dołączył: 11.01.2011 Posty: 3043 Lokalizacja: Warszawa
Nr klubowicza: 258
|
Generalnie dobrze to ujales. Może poza tym, ze 964 codzienne tez powinny mieć lakier oryginalny lub w oryginalnym kolorze. Dodalbym jeszcze kategorie aut kolekcjonerskich-niekolekcjonerskich, czyli niby do jazdy codziennej, ale zle zrobione i nienadajace się do niczego. Daily drivers są najczęściej używane do okazjonalnego (np klubowego) sportu lub doskonalenia techniki jazdy. Cenę 964 determinuje jego odmiana (RS, turbo, itp) oraz stan (w tym historia). Przebieg na liczniku jest sprawa raczej drugorzędna.
_________________
Bartek
997.1 GT3 964 C2 958 3.0d 996 turbo X50 [był] 964 C4 [był]
|
|
Góra |
|
zeroeight
|
Napisane: 15.07.2013, 17:40 |
|
Dołączył: 5.06.2013 Posty: 39
|
|
Góra |
|
zeroeight
|
Napisane: 23.07.2013, 13:22 |
|
Dołączył: 5.06.2013 Posty: 39
|
|
Góra |
|
cichyg60
|
Napisane: 23.07.2013, 14:06 |
|
Dołączył: 10.08.2007 Posty: 242
|
Dzwoniłem, wlasciciel niby piaskował bude, ale zapytany o ewentualna przeszlosc wypadkowa nie wie/nie pamieta itd mi sie odechcialo jechac mimo ze mam blisko, wole dolozyc na 964
moja rada,zamiast pytac na forum - jedz ogladaj
|
|
Góra |
|
zeroeight
|
Napisane: 23.07.2013, 14:11 |
|
Dołączył: 5.06.2013 Posty: 39
|
Oglądam tak czy siak, pytam bo może ktoś zna auto bliżej
|
|
Góra |
|
cichyg60
|
Napisane: 23.07.2013, 14:14 |
|
Dołączył: 10.08.2007 Posty: 242
|
z ciekawosci - napisz mi pw ktore klubowe auta ci proponowano, ogladalem niektore wiec moze cos doradze
|
|
Góra |
|
zeroeight
|
Napisane: 24.07.2013, 17:00 |
|
Dołączył: 5.06.2013 Posty: 39
|
Jestem po mechanicznych oględzinach zielonego cabrio z Legionowa.
Samochód generalnie wygląda bardzo ładnie, jest dobrze polakierowany (nie był piaskowany). Wnętrze również super, elektryka działa.
Ma trochę usterek mechanicznych, mniej lub bardziej poważnych, które mnie wstrzymały od zakupu. Gdyby ktoś był zainteresowany tym samochodem to więcej szczegółów mogę podać na PW.
|
|
Góra |
|
BT
|
Napisane: 25.07.2013, 21:08 |
|
Klubowicz |
|
Dołączył: 11.01.2011 Posty: 3043 Lokalizacja: Warszawa
Nr klubowicza: 258
|
zeroeight napisał(a): Jestem po mechanicznych oględzinach zielonego cabrio z Legionowa.
Samochód generalnie wygląda bardzo ładnie, jest dobrze polakierowany (nie był piaskowany). Wnętrze również super, elektryka działa.
Ma trochę usterek mechanicznych, mniej lub bardziej poważnych, które mnie wstrzymały od zakupu. Gdyby ktoś był zainteresowany tym samochodem to więcej szczegółów mogę podać na PW.
Dzieki za opis, moze zaoszczedzic komus czasu i wysilku.
_________________
Bartek
997.1 GT3 964 C2 958 3.0d 996 turbo X50 [był] 964 C4 [był]
|
|
Góra |
|
zeroeight
|
Napisane: 2.08.2013, 11:23 |
|
Dołączył: 5.06.2013 Posty: 39
|
Cena zielonego nagle urosła
|
|
Góra |
|
mr-nemo
|
Napisane: 2.08.2013, 22:21 |
|
Dołączył: 21.05.2007 Posty: 214
|
|
Góra |
|
Vjackmax
|
Napisane: 3.08.2013, 21:44 |
|
Dołączył: 18.03.2007 Posty: 1378
|
|
Góra |
|
|
Strona 1 z 1
|
[ Posty: 16 ] |
|
|
Nie możesz rozpoczynać nowych wątków Nie możesz odpowiadać w wątkach Nie możesz edytować swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz dodawać załączników
|
|
Ostatnie posty forum PCP
Przyklejone
English information
Ostatnie posty publicznego forum
|