Start Strona klubowa Kalendarz imprez Sklep Porsche Polska
Nazwa użytkownika Hasło Zapamiętaj mnie Zarejestruj

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]





Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 20 ] 
Autor Wiadomość
Offline
PostNapisane: 31.10.2019, 0:49 

Dołączył: 31.10.2019
Posty: 10
Witam, mam problem z automatyczną skrzynią biegów . Samochód rozpędza się tylko Max 50km skrzynia nie przełącza biegów , nie działa tiptronic , przy literęce D miga dioda. Dotyczy Porsche Boxster 2.5 z 1997r. Może ktoś miał podobny problem. Pozdrawiam


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 31.10.2019, 13:01 

Dołączył: 5.02.2018
Posty: 93
Zrob diagnostyke jakie bledy od tego trzeba zaczac


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 31.10.2019, 19:08 

Dołączył: 10.06.2017
Posty: 1191
Dowiadywałeś się kiedy zmieniano olej z filtrem . Jaki masz nalot km.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 1.11.2019, 15:36 

Dołączył: 31.10.2019
Posty: 10
W poniedziałek umówiony jestem z elektryków samochodowym, przebieg auta 116tyś. , w tym tygodniu wymieniłem olej i filtr.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 1.11.2019, 20:12 

Dołączył: 10.06.2017
Posty: 1191
Jeśli nalot jest wiarygodny to raczej nie jego wina. Olej z filtrem robiłeś sam czy zleciłeś usługę. Wykonawca wymiany wiarygodny ,widziałeś wymianę jak była zrobiona ,chodzi mi czy to była wymiana dynamiczna czy statyczna bo statyczną trzeba robić dwa razy. Sprawdziłeś wszystkie połączenia elektryczne i cięgna mechaniczne.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 1.11.2019, 21:09 
Avatar użytkownika

Dołączył: 8.07.2007
Posty: 5185
Lokalizacja: Rawa Mazowiecka/Warszawa
Nr klubowicza: 193
Podstawowa sprawa. Jakiś serwis wymieniał olej i filtr. Najwyraźniej
coś poszło nie tak, chyba że wcześniej był ten problem? Jeżeli nie, to
najlepiej i najbardziej stosownie będzie udać się tam i powiedzieć co
się dzieje. Choć nie wiem czy ja bym jeździł autem - ryzyko awarii
jednak spore, nie znamy przyczyny pojawienia się problemów.

Tak wstępnie to najbardziej możliwa przyczyna - zbyt mało oleju w skrzyni.

Romcio, czemu dwa razy chciałbyś wymieniać olej metodą standardową?
Zakładając że jest szlam i ktoś nie robił tego często - ok, ale przy
zwykłej wymianie nie widzę powodów.

Ja wyznaję zasadę, że najlepiej w jednym serwisie cały czas drążyć
temat, bo ktoś wie co zrobił i jak to zrobił. Następny serwis trochę
po omacku będzie działał jeżeli usterka nie jest standardowa lub
znana przy danej marce/modelu. Koszta robią się podwójne...




_________________

924 '83 LM8U - Tor Poznań 2:04,992


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 1.11.2019, 21:51 

Dołączył: 10.06.2017
Posty: 1191
Wymieniałem olej sam , spłynęło mi trochę ponad połowę ,zmieniłem filtr ,wpompowałem nowy ,rozgrzałem ,przeleciałem biegi , przy ok 45 stopniach uzupełniłem do przelewu .Po przejechaniu ok 100km gdy uznałem że pozostały stary wymieszał się z nowym powtórzyłem to jeszcze raz by olej był świeższy. Gdyby cały olej spływał przy pierwszym spuszczeniu tak jak olej silnikowy to pewnie bym tak nie zrobił. Może przedobrzyłem ale na pewno nie zaszkodziłem. HEJ


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 2.11.2019, 16:14 
Avatar użytkownika

Dołączył: 8.07.2007
Posty: 5185
Lokalizacja: Rawa Mazowiecka/Warszawa
Nr klubowicza: 193
Jasna sprawa, tylko że jest to dodatkowy proces a nie standardowy :)
Uzupełniaj od 30stC. Nie wiem jaką masz skrzynię, ale przy większości
Porsche zaleca już od tej wartości zacząć dolewanie. Na plus - więcej
oleju wejdzie.

Jeżeli chodzi o olej silnikowy, to akurat w silniku typu boxer nie jest
łatwo wymienić cały olej. Zwykle przy wymianie wychodzi między 8 a 9
litrów. Przy pustym silniku po remoncie wchodzi minimum 10l.




_________________

924 '83 LM8U - Tor Poznań 2:04,992


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 3.11.2019, 11:29 

Dołączył: 10.06.2017
Posty: 1191
Nie do końca rozumiem co wg.Ciebie to. metoda standardowa. W silniku zmieniamy przez spuszczenie a potem nalanie i powinno być ok. 8.3 l. Przecież nas zwykłych użytkowników nie dotyczą ilości serwisowe po remontach. Z tego co pamiętam tu z forum to metoda do skrzyni do takiego boxa to ciśnieniowa czyli dynamiczna i wtedy jest wymiana całego oleju i to jest prawidłowa. Byłem przekonany że to co ja zrobiłem to trochę pól środek a nie standard.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 3.11.2019, 11:58 
Avatar użytkownika

Dołączył: 8.07.2007
Posty: 5185
Lokalizacja: Rawa Mazowiecka/Warszawa
Nr klubowicza: 193
Jest dokładnie odwrotnie. Porsche przewiduje zwykłe spuszczenie oleju,
nalanie na zimno i uzupełnienie przy odpowiedniej temperaturze. Metoda
dynamiczna to zupełnie inne podejście. Są do tego urządzenia które
podłącza się w obieg oleju. To, że przy standardowej metodzie uzupełnia
się olej przy włączonym silniku nie robi z tego metody dynamicznej.

Dlaczego napisałem, że porównanie do spuszczenia oleju silnikowego nie
jest do końca trafione? Bo właśnie przy typie silnika boxer nie spłynie
cały olej. Przy klasycznym rzędowym silniku jak najbardziej porównanie
byłoby trafne :)




_________________

924 '83 LM8U - Tor Poznań 2:04,992


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 3.11.2019, 19:26 

Dołączył: 10.06.2017
Posty: 1191
Troszkę się nie zrozumieliśmy. Ja byłem przekonany że wymiana w skrzyni przez spuść - wlej jest metodą zastępczą a ciśnieniowe przepompowanie to prawidłowy standard, podobnie jak z płynem chłodniczym.Nigdy nie twierdziłem że dolewanie przy pracującym silniku to zmiana dynamiczna.Po Twojej odpowiedzi nawet się ucieszyłem że ta zwykła wymiana jest prawidłowa a nie pójściem na skróty.A co do wymiany w silniku to porównanie jest moim zdaniem adekwatne,chyba że jest inna metoda wymiany całego oleju bez jego rozbierania. Przyznam że mnie zaskoczyłeś że tyle oleju zostaje. Fajnie że przy takich rozmowach czegoś nowego się dowiedziałem. Teraz pozostaje nam poczekać aż nowy kol. odpisze po swojej wizycie u majstrów. HEJ


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 5.11.2019, 18:41 

Dołączył: 31.10.2019
Posty: 10
Dzisiaj odebrałem samochód od elektryka który stwierdzi że niema błeďów w skrzyni biegów, znalazł błąd uszkodzona sądzą lambda. Nadal mruga dioda tylko na literę D , auto jest w trybie awaryjny i niema mocy Max 55km. Zauważyłem gdy jest zimny i mocno dodam gazu jest moc i skrzynia działa ale jak się rozgrzeje i zmienię położenie biegów na P lub R to znów jest problem. Może ktoś poleci warsztat w okolicach Ostrów Wlkp , Kalisz. Pozdrawiam


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 5.11.2019, 20:59 

Dołączył: 10.06.2017
Posty: 1191
A co z ta zmiana oleju i filtra. Widziałeś czy została przeprowadzona prawidłowo. Jeśli parę dni temu zrobili wymianę i jest problem to dlaczego nie jedziesz do nich z reklamacją a chcesz iść do następnego.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 5.11.2019, 22:27 

Dołączył: 31.10.2019
Posty: 10
Samochód kupiłem z tym problemem. Zastanawiam się czy nie wymienić sterownika skrzyni. Auto kupione z windykacji 2 lata stało na parkingu.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 6.11.2019, 2:25 
Avatar użytkownika

Dołączył: 7.10.2016
Posty: 781
Lokalizacja: Poznań
Nr klubowicza: 490
Panowie, mechanikiem to ja nie jestem, ale skoro pokazuje błąd lambdy to po co wymieniać sterownik skrzyni ? Nie lepiej zacząć od tego błędu który jest zdiagnozowany ? Błąd sterownika skrzyni chyba też by wyskoczył elektrykowi na ostatniej wizycie.
Na pelicanparts też zdaje się jest dość dużo o problemach z lambdą w tym modelu i objawach.




_________________

Mateusz

http://www.pba.pl
http://www.balticlodge.pl
http://www.lidiakalita.pl
http://www.rehasport.pl


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 6.11.2019, 18:35 

Dołączył: 10.06.2017
Posty: 1191
A ten twój elektryk to miał sprzęt do diagnostyki porsche czy uniwersalny , bo na tym drugim to raczej :bootyshake: . A swoją drogą która sonda przed czy za katalizatorem, i co ma to wspólnego ze skrzynią.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 6.11.2019, 19:42 
Avatar użytkownika

Dołączył: 7.10.2016
Posty: 781
Lokalizacja: Poznań
Nr klubowicza: 490
Romcio napisał(a):
A ten twój elektryk to miał sprzęt do diagnostyki porsche czy uniwersalny , bo na tym drugim to raczej :bootyshake: . A swoją drogą która sonda przed czy za katalizatorem, i co ma to wspólnego ze skrzynią.


no właśnie, bo może kolega źle sam postawił diagnozę.
Dopisał ostatnio

"Zauważyłem gdy jest zimny i mocno dodam gazu jest moc i skrzynia działa "

czyli jak dla mnie problem jest gdzie indziej.




_________________

Mateusz

http://www.pba.pl
http://www.balticlodge.pl
http://www.lidiakalita.pl
http://www.rehasport.pl


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 6.11.2019, 20:14 
Członek Zarządu PCP
Avatar użytkownika

Dołączył: 12.03.2008
Posty: 9172
Lokalizacja: Gdynia/Warszawa
Nr klubowicza: 189
Też tak myślę, że sonda nie ma tu nic do rzeczy. Skąd jesteś? Bez wizyty w warsztacie, gdzie mają Durametric lub Piwis się nie obędzie.




_________________

Witek
będzie: chyba 718
było: 964 '91, 944 '85, 924 '85, 996 '02, 997S '09

http://www.komunikado.pl agencja public relations


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 8.11.2019, 9:28 

Dołączył: 31.10.2019
Posty: 10
Problem rozwiązany, uszkodzony był sterownik skrzyni biegów . Dziękuję i pozdrawiam


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 8.11.2019, 21:32 

Dołączył: 10.06.2017
Posty: 1191
Szerokości i bezawaryjności.HEJ


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 20 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]




Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Ostatnie posty forum PCP








Przyklejone




English information
Ostatnie posty publicznego forum