Start Strona klubowa Kalendarz imprez Sklep Porsche Polska
Nazwa użytkownika Hasło Zapamiętaj mnie Zarejestruj

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]





Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 15 ] 
Autor Wiadomość
Offline
PostNapisane: 30.08.2010, 22:18 

Dołączył: 19.10.2007
Posty: 406
Od dwóch tygodni nie mogę stwierdzić co się zepsuło ? Silnik pracuje tak jagby pracował tylko na 5 cylindrach, ogólnie b. nierówna praca silnika. Wymienione nowe świece, po wymianie wszystkich cewek. Bo stare były popękane. Ciśnienie w cylindrach 13,5. Rok temu zmieniałem mapę(zwiększona moc i moment) Na dzień dzisiejszy wyskakuje błąd sterownika E- prom i wypadanie 6 cylindrów (bogata mieszanka paliwowa). Czy nierówna praca silnika na wolnych obrotach ma związek z głównym komputerem? Nikt tak naprawdę nie jest w stanie tego stwierdzić i postawić dobrą diagnozę. W ten sposób tak naprawdę można wymienić główny sterownik i jeszcze kilkanaście części tylko co wymienić po sterowniku jak dalej będzie tak pracował silnik ??? Jestem załamany. Jeżeli możecie coś zaradzić to dajcie znać :cry:


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 31.08.2010, 10:01 

Dołączył: 17.06.2009
Posty: 1644
w serwisie byłeś?


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 31.08.2010, 10:40 
Administrator

Dołączył: 5.03.2007
Posty: 1151
Błąd E-PROM wskazuje na złą sumę kontrolną programu sterownika (checksum). Oznacza to że: masz zniszczoną pamięć i mogą się dziać cuda z autem lub tuner zmodyfikował program i nie policzył nowej sumy (to amatorszczyzna, nie zdarza się w żadnym szanującym się warsztacie tunerskim).

W pierwszej koleności wizyta u tunera, nowy wsad do pamięci - orginał lub modyfikowany program ale z poprawnie policzoną sumą.

Nie możesz tym autem jeździć w tym stanie.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 31.08.2010, 12:04 

Dołączył: 19.10.2007
Posty: 406
Wielkie dzięki Panowie. Jeżeli chodzi o Tunera to zrobił to jeden z najlepszych tunerów w Wa-wie.Podobno... Nie będę mówił głośno kto. Ale ogólnie po zakończeniu sprawy podam do wiadomości kto jest takim ''gatunkiem'' Amatarszczyzna to jest mało ! Gość nie zrobił kopi zapasowej i stwierdził że pamięć posypała się przed wgraniem jego programu. Ogólnie ściemnia i gubi się w tym co mówi. Nie wiem co mam teraz zrobić na dzień dzisiejszy tuner z Wa-wy szuka nowej pamięci i chce zreanimować tą starą kość oczywiście za groszową jak dla niego sprawę - 700 zł. A tak na marginesie to tacy tunerzy przez małe t powini zająć się np: zbieraniem ziemniaków, czyszczeniem ulic i.t.p. a samochody powinni poprostu odstawić na bok. Jestem załamany bo drugi tydzień jestem bez mojego prosiaczka :cry:


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 31.08.2010, 12:42 
Prezes PCP, Cz. Honorowy
Avatar użytkownika

Dołączył: 8.03.2007
Posty: 2711
Lokalizacja: Lublin
Nr klubowicza: 002
A tak z innej beczki, co Cię tknęło żeby wogóle tuningować silnik 3,4?

Tak czy inaczej życzę szybkiego i bezbolesnego załatwienia sprawy.




_________________

były: 924, 944, 928, 964, 996, 997, 986 S,
będzie: 981 GTS? ;)


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 31.08.2010, 13:33 

Dołączył: 19.10.2007
Posty: 406
Jeżeli ma się dwa takie silniki 3,4 l. to z jednym takim silnikiem możesz coś zrobić a drugi może grzecznie czekać na wymianę. A tak wogóle z tej drugiej beczki udało mi się wykrzesać 385 KM i 460 momętu obrotowego.Potwierdzone wykresem V-TECH. Jak na silnik 3,4 to chyba nie źle Czas ET na Bemowie 1/4 (12,693) mówi sam za siebie, ale to tak z tej drugiej beczki Kolego.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 31.08.2010, 13:45 

Dołączył: 14.06.2009
Posty: 216
No moc i moment całkiem całkiem, tylko co z tego jak teraz prosie stoi...


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 31.08.2010, 13:51 
Prezes PCP, Cz. Honorowy
Avatar użytkownika

Dołączył: 8.03.2007
Posty: 2711
Lokalizacja: Lublin
Nr klubowicza: 002
wyniki imponujące to prawda, i świadomość zapasowego silnika też robi swoje, jednak biorąc pod uwagę, że 3,4 są delikatne, ja bym się nie odważył robić cokolwiek przy nim...




_________________

były: 924, 944, 928, 964, 996, 997, 986 S,
będzie: 981 GTS? ;)


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 31.08.2010, 14:07 

Dołączył: 19.10.2007
Posty: 406
Ja przy tylko jednym silniku też bym się tak nie zabawił. W tamtym roku na Bemowie szarpałem się z oryginalną GT3 -400 KM (996). Zaliczyła czas za mną. Takimi rzeczami to chyba można się pochwalić na forum. Pozdrawiam :)


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 1.09.2010, 8:51 

Dołączył: 8.03.2007
Posty: 1327
Lokalizacja: My-ce
Nr klubowicza: 039
porka 1 napisał(a):
Jeżeli ma się dwa takie silniki 3,4 l. to z jednym takim silnikiem możesz coś zrobić a drugi może grzecznie czekać na wymianę. A tak wogóle z tej drugiej beczki udało mi się wykrzesać 385 KM i 460 momętu obrotowego.Potwierdzone wykresem V-TECH. Jak na silnik 3,4 to chyba nie źle Czas ET na Bemowie 1/4 (12,693) mówi sam za siebie, ale to tak z tej drugiej beczki Kolego.



Przy jakich obrotach?łatwo mozna sprawdzić czy to możliwe.
Napewno 460NM a nie 360 NM?
Jakie są zmiany w silniku?
Wykres?

p.s. ET 12,693 zalezy od masy i mocy a nie samej mocy ,więc możesz miec 300KM i ET jak wyżej.




_________________

968 - out
912
996 - out


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 1.09.2010, 12:02 

Dołączył: 19.10.2007
Posty: 406
Witaj Jurku
Wykres jestem w stanie Ci pokazać i przesłać meilem. Moment został osiągnięty przy obrotach dokładnie 4714 a moc 3637. Niestety waga samochodu zabija dobre osiągi. I jest w Porsche jeszcze b. wysoka. Ja jeżdżę tym samochodem na codzień więc ma cały oryginalny sirodek. Elektronicznie silnik był podniesiony o kilka koni i kilka momęntu. Przy wolnossącym silniku elektroniką niestety niemożna wiele zdziałać. Jedynie co osiągnołem to zszedłem z 13,8 s. na 12,6-ET. Pierwsze 100m- 1,8 sekundy. W tamtym roku po 4 rundach zdobyłem V-ce Mistrzostwo Polski w klasyfikacji generalnej na WST. W Polsce ten model 996 z silnikiem właśnie 3,4 zrobiony jest na 800KM i chyba 700 momentu. Także moje osiągnięcia są jeszcze b. marne i słabiutkie. Ale cały czas walczę. Pozdrawiam :)


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 1.09.2010, 12:46 
Avatar użytkownika

Dołączył: 8.07.2007
Posty: 5199
Lokalizacja: Rawa Mazowiecka/Warszawa
Nr klubowicza: 193
Inni też są zainteresowani tym wykresem, więc śmiało chwal się na publicznym :)
Co do obrotów, to przypadkiem nie odwrotnie? Moment wcześniej, a moc
później?




_________________

924 '83 LM8U - Tor Poznań 2:04,992


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 1.09.2010, 13:56 
Administrator

Dołączył: 5.03.2007
Posty: 1151
porka 1 napisał(a):
...... udało mi się wykrzesać 385 KM i 460 momętu obrotowego.Potwierdzone wykresem V-TECH.....


Jakiej firmy system ? Suchy / mokry ?


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 1.09.2010, 15:49 

Dołączył: 8.03.2007
Posty: 1327
Lokalizacja: My-ce
Nr klubowicza: 039
porka 1 napisał(a):
Witaj Jurku
Wykres jestem w stanie Ci pokazać i przesłać meilem. Moment został osiągnięty przy obrotach dokładnie 4714 a moc 3637. Niestety waga samochodu zabija dobre osiągi. I jest w Porsche jeszcze b. wysoka. Ja jeżdżę tym samochodem na codzień więc ma cały oryginalny sirodek. Elektronicznie silnik był podniesiony o kilka koni i kilka momęntu. Przy wolnossącym silniku elektroniką niestety niemożna wiele zdziałać. Jedynie co osiągnołem to zszedłem z 13,8 s. na 12,6-ET. Pierwsze 100m- 1,8 sekundy. W tamtym roku po 4 rundach zdobyłem V-ce Mistrzostwo Polski w klasyfikacji generalnej na WST. W Polsce ten model 996 z silnikiem właśnie 3,4 zrobiony jest na 800KM i chyba 700 momentu. Także moje osiągnięcia są jeszcze b. marne i słabiutkie. Ale cały czas walczę. Pozdrawiam :)


:lol: :lol:
A ja rozmyślam jak to możliwe ,trzeba odrazu pisać ,że masz nitro :idea:
Akurat te silniki przy wysilaniu mają niższy moment niż te seryjne 350 Nm
385 KM miłabyś dopiero przy ok 8000 obrotów ,bez turbo,kompresora czy nitro.
Podobny konstrukcyjnie jest np silnik od GT3 MKI jego dane to;
moc 360 KM/7250( nietrzyma jej) moment 347 NM/6000( prawdziwa specyfikacja fabryczna) - pojemność większa bo 3,6 .




_________________

968 - out
912
996 - out


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 1.09.2010, 16:14 

Dołączył: 19.10.2007
Posty: 406
System jest tylko i wyłącznie mokry NX Main -Line. Strzał w tej chwili 125 KM. Ale jestem na etapie zmiany dysz na 150KM. Świece chłodniesze o dwa stopnie. Strzelam w tej chwili od pierwszego biegu do czwartego i odcinki. Nawet przy turbinie niema takiej krzywej na wykresie. To jest niesamowite ! Niestety do sukcesu jeszcze troszkę brakuje. W dalszym ciągu b. mocne Corvetty, i lekkie jak piórko Lotusy królują :cry:


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 15 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]




Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Ostatnie posty forum PCP








Przyklejone




English information
Ostatnie posty publicznego forum