Start Strona klubowa Kalendarz imprez Sklep Porsche Polska
Nazwa użytkownika Hasło Zapamiętaj mnie Zarejestruj

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]





Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 7 ] 
Autor Wiadomość
Offline
PostNapisane: 23.02.2011, 1:41 

Dołączył: 13.02.2011
Posty: 8
Panowie mam problem z hamulcami po hamowaniu z dużej prędkości zapala się czerwona kontrolka BREAK WEAR. Dodam że tarcze i klocki są nowe tył Zimmerman a przód ATE. A poza tym strasznie grzeją się hamulce jedno hamowanie z dużej prędkości i z hamulców straszny smrót i czasem troszkę dymu, w PORSCHE to raczej nie normalne.
Pozdrawiam


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 23.02.2011, 22:36 

Dołączył: 19.02.2008
Posty: 143
Czy zaciski hamulcowe są sprawne i nie blokują się? Jakie klocki założyłeś?


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 23.02.2011, 23:27 

Dołączył: 13.02.2011
Posty: 8
Klocki i tarcze tył zimmerman, klocki i tarcze przód ATE albo na odwrót nie pamiętam dokładnie ale to nie ma znaczenia. Zaciski raczej dobre nie czuć że auto hamuje po puszczeniu hamulca. Co oznacza kontrolka BREAK WEAR??
Pozdrawiam


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 24.02.2011, 0:18 
Avatar użytkownika

Dołączył: 8.07.2007
Posty: 5185
Lokalizacja: Rawa Mazowiecka/Warszawa
Nr klubowicza: 193
Najlepiej by to było sprawdzić w książce od auta. Co do tego co jest normalne
w Porsche a co nie, zależy od użytych klocków/tarcz i samego użytkowania
auta. Głownie w ASO wkładają chyba Textara jeżeli dobrze kojarzę. To czy
klocki pylą/piszczą/śmierdzą zależy od samych klocków i od stylu jazdy.
Hamowanie z dużej prędkości to przecież duże obciążenie dla układu
hamulcowego, spodziewałbym się że się wszystko grzeje, w końcu
następuje zamiana tarcia na ciepło.




_________________

924 '83 LM8U - Tor Poznań 2:04,992


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 24.02.2011, 8:29 

Dołączył: 19.02.2008
Posty: 143
Kontrolka zapala się od czujnika zużycia klocków, też były wymieniane przy okazji wymiany klocków? Ewidentnie powodem pojawienia się komunikatu jest niekontakt w czujniku spowodowany rozszerzalnością cieplną materiału. Jeżeli masz możliwość sprawdź stan klocków przednich czy nie są spalone i czy obserwuj czy cały czas masz dym z klocków, czy tylko kilka pierwszych hamowań. Jeżeli będzie dymienie powtarzać się cały czas to po prostu zmień klocki na inną markę niż ATE


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 24.02.2011, 9:22 

Dołączył: 23.03.2007
Posty: 469
Parę miesięcy temu wymieniłem w swoim aucie cały komplet klocków na ATE. Ciche nie piszczą, miekko hamują, skutecznie z duzej predkosci . Do normalnej codziennej jazdy - bez zastrzerzeń. Kontrolka zuzycia klocków zyje u mnie od 2 lat swoim życiem. Przez rok raz to sie zapalała raz gasła, komputer nic nie pokazywał czyli wymieniłem klocki. Jednak teraz kontrolka swieci się cały czas więc najprawdopodobniej jest jakieś zwarcie w instalacji przy czujnikach - taka opinia mechaników Czujniki oczywiście tez wymieniłem na nowe wraz z klockami. Juz sie przyzwyczaiłem. Nie chce mi sie z tym jechać 200 km do serwisu.

Pozdr
Wojtek


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 24.02.2011, 13:53 

Dołączył: 13.02.2011
Posty: 8
Czujniki zostały róznież wymienione na nowe. Wystarczy jedno mocne hamowanie żeby z hamulców strasznie śmierdziało a ponadto pedał robi się twardy według mnie w takim samochodzie nie powinno mieć to miejsca. Polecicie może jakiś dobry warsztat w okolicach warszawy.
Pozdrawiam


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 7 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]




Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Ostatnie posty forum PCP








Przyklejone




English information
Ostatnie posty publicznego forum