|
Strona 1 z 1
|
[ Posty: 7 ] |
|
Autor |
Wiadomość |
Kamillb
|
Napisane: 23.02.2011, 1:41 |
|
Dołączył: 13.02.2011 Posty: 8
|
Panowie mam problem z hamulcami po hamowaniu z dużej prędkości zapala się czerwona kontrolka BREAK WEAR. Dodam że tarcze i klocki są nowe tył Zimmerman a przód ATE. A poza tym strasznie grzeją się hamulce jedno hamowanie z dużej prędkości i z hamulców straszny smrót i czasem troszkę dymu, w PORSCHE to raczej nie normalne.
Pozdrawiam
|
|
Góra |
|
maciejek
|
Napisane: 23.02.2011, 22:36 |
|
Dołączył: 19.02.2008 Posty: 143
|
Czy zaciski hamulcowe są sprawne i nie blokują się? Jakie klocki założyłeś?
|
|
Góra |
|
Kamillb
|
Napisane: 23.02.2011, 23:27 |
|
Dołączył: 13.02.2011 Posty: 8
|
Klocki i tarcze tył zimmerman, klocki i tarcze przód ATE albo na odwrót nie pamiętam dokładnie ale to nie ma znaczenia. Zaciski raczej dobre nie czuć że auto hamuje po puszczeniu hamulca. Co oznacza kontrolka BREAK WEAR??
Pozdrawiam
|
|
Góra |
|
Qbak
|
Napisane: 24.02.2011, 0:18 |
|
Dołączył: 8.07.2007 Posty: 5284
|
Najlepiej by to było sprawdzić w książce od auta. Co do tego co jest normalne
w Porsche a co nie, zależy od użytych klocków/tarcz i samego użytkowania
auta. Głownie w ASO wkładają chyba Textara jeżeli dobrze kojarzę. To czy
klocki pylą/piszczą/śmierdzą zależy od samych klocków i od stylu jazdy.
Hamowanie z dużej prędkości to przecież duże obciążenie dla układu
hamulcowego, spodziewałbym się że się wszystko grzeje, w końcu
następuje zamiana tarcia na ciepło.
|
|
Góra |
|
maciejek
|
Napisane: 24.02.2011, 8:29 |
|
Dołączył: 19.02.2008 Posty: 143
|
Kontrolka zapala się od czujnika zużycia klocków, też były wymieniane przy okazji wymiany klocków? Ewidentnie powodem pojawienia się komunikatu jest niekontakt w czujniku spowodowany rozszerzalnością cieplną materiału. Jeżeli masz możliwość sprawdź stan klocków przednich czy nie są spalone i czy obserwuj czy cały czas masz dym z klocków, czy tylko kilka pierwszych hamowań. Jeżeli będzie dymienie powtarzać się cały czas to po prostu zmień klocki na inną markę niż ATE
|
|
Góra |
|
logos
|
Napisane: 24.02.2011, 9:22 |
|
Dołączył: 23.03.2007 Posty: 469
|
Parę miesięcy temu wymieniłem w swoim aucie cały komplet klocków na ATE. Ciche nie piszczą, miekko hamują, skutecznie z duzej predkosci . Do normalnej codziennej jazdy - bez zastrzerzeń. Kontrolka zuzycia klocków zyje u mnie od 2 lat swoim życiem. Przez rok raz to sie zapalała raz gasła, komputer nic nie pokazywał czyli wymieniłem klocki. Jednak teraz kontrolka swieci się cały czas więc najprawdopodobniej jest jakieś zwarcie w instalacji przy czujnikach - taka opinia mechaników Czujniki oczywiście tez wymieniłem na nowe wraz z klockami. Juz sie przyzwyczaiłem. Nie chce mi sie z tym jechać 200 km do serwisu.
Pozdr
Wojtek
|
|
Góra |
|
Kamillb
|
Napisane: 24.02.2011, 13:53 |
|
Dołączył: 13.02.2011 Posty: 8
|
Czujniki zostały róznież wymienione na nowe. Wystarczy jedno mocne hamowanie żeby z hamulców strasznie śmierdziało a ponadto pedał robi się twardy według mnie w takim samochodzie nie powinno mieć to miejsca. Polecicie może jakiś dobry warsztat w okolicach warszawy.
Pozdrawiam
|
|
Góra |
|
|
Strona 1 z 1
|
[ Posty: 7 ] |
|
|
Nie możesz rozpoczynać nowych wątków Nie możesz odpowiadać w wątkach Nie możesz edytować swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz dodawać załączników
|
|
Ostatnie posty forum klubowego
Przyklejone
English information
Ostatnie posty forum PCP
|