|
Strona 1 z 1
|
[ Posty: 15 ] |
|
Autor |
Wiadomość |
mrkp1
|
Napisane: 13.06.2012, 13:31 |
|
Dołączył: 19.05.2011 Posty: 139
|
Witam,
Mam taki problem z boxsterem, po zimie przestała działać klimatyzacja. Pojechałem do serwisu, stwierdzili że klimatyzacja jest prawie pusta, więc napełnili 850 gram tego czynnika, mechanik dodatkowo stwierdził że dziwna sprawa bo ta maszyna nie pokazuję mu że jest jakiś wyciek ( podobno jak byłby wyciek ta maszyna się nie załączy). Po napełnieniu klima super działała...... przez jeden dzień. Następnego dnia rano gdy zapaliłem silnik klimatyzacja znowu nie chłodziła. Zatem domyślam się że owa ucieczka czynnika ma miejsce gdy samochód jest zimny, zapewne coś sie wtedy kurczy i wtedy to ucieka.
Tu moje pytanie czy ktoś miał już taki przypadek w boxsterze, może są w tym modelu jakies charakterystyczne miejsca gdzie może się tak dziać. Chcę w ten sposób pomóc mechanikowi w lokalizacji tego wycieku, bo niestety jak to Porsche jest gdzie szukać :/
Pozdrawiam
|
|
Góra |
|
TomRS
|
Napisane: 13.06.2012, 13:36 |
|
Dołączył: 16.12.2011 Posty: 825
|
W czynniku chłodzącym jest jakiś dodatek, który świeci w ultrafiolecie. Więc przy pomocy takiej lampy można dość łatwo zlokalizować miejsce wycieku.
|
|
Góra |
|
911Bart
|
Napisane: 13.06.2012, 13:55 |
|
Dołączył: 10.04.2008 Posty: 1899
|
Jeżeli nieszczelność jest minimalna, maszyna do klimatyzacji może zrobić próżnię i nie pokazać żadnego błędu.
Jeżeli serwis który napełniał twoją klimę zrobił to fachowo (czyt. napełnił czynnikiem z dodatkiem kontrastu jak pisze Tom) lokalizacja wycieku nie powinna być kłopotem.
|
|
Góra |
|
wit007
|
Napisane: 13.06.2012, 15:10 |
|
Członek Zarządu PCP |
|
Dołączył: 12.03.2008 Posty: 9172 Lokalizacja: Gdynia/Warszawa
Nr klubowicza: 189
|
Jeśli czynnik zniknął w kilka czy kilkanaście godzin to raczej nie jest mała nieszczelność a wielka dziura
_________________ Witek będzie: chyba 718 było: 964 '91, 944 '85, 924 '85, 996 '02, 997S '09 http://www.komunikado.pl agencja public relations
|
|
Góra |
|
911Bart
|
Napisane: 13.06.2012, 15:24 |
|
Dołączył: 10.04.2008 Posty: 1899
|
to mnie własnie dziwi - przy "wielkiej dziurze" nie powinno dać się wytworzyć próżni w układzie...
Chyba że warsztat naciąga klientów na niepotrzebne koszty?
|
|
Góra |
|
yoshi
|
Napisane: 13.06.2012, 15:43 |
|
Dołączył: 15.08.2007 Posty: 2916
|
ja tak kiedys mialem w innym aucie ... zaklad dal gwarancje na rok, jak po kilku dniach do nich pojechalem "bez czynnika" ktory nabili, panowie oswiadczyli ze oni daja gwarancje na napelnienie a nie na szczelnosc instlacji ktora moze sie rozszczelnic w kazdej chwili. co wiecej powiedzieli ze byc moze wlasnie poprzez napelnienie ukladu czynnikiem kilka dni wczesniej - instalacja sie rozszczelnila ale tak to bywa w starszych autach ....
|
|
Góra |
|
Garnx
|
Napisane: 13.06.2012, 16:26 |
|
Dołączył: 7.11.2011 Posty: 157
|
w boxsterze sa bardzo dlugie przewody klimatyzacyjne i podobno to niektorym maszynom sprawia klopot... znalezienie przecieku tylko czynnikiem UV
|
|
Góra |
|
pimi
|
Napisane: 13.06.2012, 17:03 |
|
Dołączył: 11.05.2009 Posty: 692
|
albo azotem
|
|
Góra |
|
mrkp1
|
Napisane: 13.06.2012, 17:20 |
|
Dołączył: 19.05.2011 Posty: 139
|
Garnx napisał(a): w boxsterze sa bardzo dlugie przewody klimatyzacyjne i podobno to niektorym maszynom sprawia klopot... znalezienie przecieku tylko czynnikiem UV
Dokładnie - długie i na dodatek częściowo zamaskowane, dlatego właśnie moje pytanie czy ktoś może już tak miał, możliwe że jest jakiś wadliwy element który się częsciej psuje
|
|
Góra |
|
mrkp1
|
Napisane: 13.06.2012, 17:29 |
|
Dołączył: 19.05.2011 Posty: 139
|
wit007 napisał(a): Jeśli czynnik zniknął w kilka czy kilkanaście godzin to raczej nie jest mała nieszczelność a wielka dziura
tak już wcześniej wspomniałem moja teoria jest taka że "dziura" ta pojawia się przy zmianie temperatury. Wszyscy wiemy że różne materiały sie rozszerzają wraz ze wzrostem temperatury. Zatem gdy samochód jest rozgrzany, metal sie rozszerza przez co jest lepsze dopasowanie, wtedy nieszczelnosci nie ma. Gdy samochód jest zimny i co za tym idzie są też zimne jego elementy, elementy metalowe się kurczą i wg mnie własnie wtedy powstaje ta nieszczelność.
Identycznie sie ma do układu chłodzenia, znam pełno przypadków gdzie przy mrozach -30 stopni, potrafił wylać się cały płyn chłodniczy z układu chłodzenia. Na łączeniu stalowego elementu chłodnicy z gumowym wężem- stalowy element się kurczy a guma nie, wtedy powstaje minimalny luz pomiedzy tymi elementami i wiadomo co się dzieje dalej.
uff ale sie rozpisałem z tą moją teorią.....
w piatek jade do warsztatu, napisze co stwierdzili, a tymczasem dziekuje za tak liczny odzew
pozdrawiam
|
|
Góra |
|
mrkp1
|
Napisane: 15.06.2012, 18:02 |
|
Dołączył: 19.05.2011 Posty: 139
|
Niestety chłodnica, jakaś mała nieszczelność sama z siebie powstała.
|
|
Góra |
|
Miły
|
Napisane: 15.06.2012, 20:41 |
|
Dołączył: 4.06.2012 Posty: 63
|
mrkp1 napisał(a): Niestety chłodnica, jakaś mała nieszczelność sama z siebie powstała.
Jaki koszt usunięcia usterki? wymiana czy naprawa?
|
|
Góra |
|
mrkp1
|
Napisane: 15.06.2012, 20:46 |
|
Dołączył: 19.05.2011 Posty: 139
|
Już mam zamówioną chłodnice, ale z niemiec bo taniej, około 300zł nowa. Przód sam rozbierałem, tak samo chłodnice będe sobie sam montował, bo gazu i tak już nic nie było. Czyli pozostanie mi tylko zapłacić za uzupełnienie czynnika -850 gram to koszt 150 - 200zł.
|
|
Góra |
|
dymek
|
Napisane: 23.05.2013, 0:50 |
|
Dołączył: 22.05.2013 Posty: 8
|
Ja za uzupełnienie czynnika, za 100 gramów płaciłem 20 zł
|
|
Góra |
|
|
Strona 1 z 1
|
[ Posty: 15 ] |
|
|
Nie możesz rozpoczynać nowych wątków Nie możesz odpowiadać w wątkach Nie możesz edytować swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz dodawać załączników
|
|
Ostatnie posty forum PCP
Przyklejone
English information
Ostatnie posty publicznego forum
|